Aihe: The Gathering
1 2 3 4
HeavyMachinery
01.05.2006 18:02:50

...Ja silti on täälläkin mainittava, kuinka mukavaa on, että The Gathering soittaa Ruisrockissa 2006.

Jep ! tämä vuosi on hyvä tulee 2 pitkään odottamaani nähtyä. Ensimmäinen meni jo Anthrax- re union tour tampereella. Toinen on kun ruisrockissa on Gathering ....

On ruisrockissa Toolikin vaikke se niin sytytä mutta on kivä nähdä kuin se toimii livenä....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
pardy
05.12.2006 23:22:51

Huom! Olet kirjoittamassa yli 218 päivää vanhaan ketjuun!

Ei se mitään. Kirjoitan silti.

Voi miksi, miksi olinkaan viime kesänä niin täysi idiootti ja jätin menemättä Ruisrockiin? Hiljattain vasta olen bändiin tutustunut, ja pakko sanoa että vituttaa aivan suunnattomasti kun en silloin kesän festareita suunnitellessani tätä bändiä vielä tiennyt. Oli siellä Tool ja Opethkin, mutta en siltikään mennyt. Nekin hieman jo korpesivat jälkeenpäin, mutta nyt The Gatheringiin tutustumisen myötä on kyrpä otsassani kasvanut jo ihan uusiin sfääreihin.

Anneke on aivan mahtava. Ihastuin ko. naiseen sillä sekunnilla kun kaverini (joka on tanut henkilö :) luona katsottiin baari-illan jälkeen happoisina aamun tunteina tuota Sound relief -live-dvd:tä. Pari levyä on nyt tullut ostettua sekä tuo toinen In Motion -live-dvd. Superheat on toinen levy, joka on aivan parhautta. Ei tule toista yhtä kovaa livelevyä heti mieleen. Toinen on How to measure a planet, joka tosiaan vaikuttaa vähän tylsähköltä, kuten joku aiemmin tässä ketjussa sanoikin.

Mitä suosittelisitte seuraavaksi ostokseksi? Noihin Superheatin biiseihin ja meininkiin olen kovasti tykästynyt, mikä voisi olla vastaavanlainen studiolevy?
Milkop
05.12.2006 23:33:04

Mitä suosittelisitte seuraavaksi ostokseksi?

No Mandylion on ainakin niin loistava lätty, että sitä uskallan suositella ilman muuta.
http://www.korroosio.fi/reviews.php?c=cd&id=842
Akiman
06.12.2006 02:04:05

Mitä suosittelisitte seuraavaksi ostokseksi? Noihin Superheatin biiseihin ja meininkiin olen kovasti tykästynyt, mikä voisi olla vastaavanlainen studiolevy?

Metallisemmista: Mandylion ja Nighttime Birds
Kevyemmistä: Souvenirs ja Home
:: WWW.KORROOSIO.FI - KOTIMAINEN RASKAAN MUSIIKIN MEDIA :: HAASTATTELUISSA: SCAR SYMMETRY, ARCH ENEMY ja THE HAUNTED ::
Makelele
06.12.2006 10:46:18
Tänne voisi laittaa tämän loistavan livevideon.

http://youtube.com/watch?v=-by7-uurwDM
Late-89
07.12.2006 03:26:05
Sekalaisia biisejä olen joskus kuullut, mutta sittemmin tämä on unohtunut jostain syystä täysin. Pitäisikö sitä ostaa näiltäkin jokin levy, ja tutustua tarkemmin bändin tuotantoon? Ehdotuksia, mistä olisi hyvä aloittaa?
Juzzu
07.12.2006 07:53:00
Mitä suosittelisitte seuraavaksi ostokseksi?

Mandylion, sanon.
Akiman
07.12.2006 08:13:44

Sekalaisia biisejä olen joskus kuullut, mutta sittemmin tämä on unohtunut jostain syystä täysin. Pitäisikö sitä ostaa näiltäkin jokin levy, ja tutustua tarkemmin bändin tuotantoon? Ehdotuksia, mistä olisi hyvä aloittaa?

Metallisemmista: Mandylion ja Nighttime Birds
Kevyemmistä: Souvenirs ja Home

Edelleen.
:: WWW.KORROOSIO.FI - KOTIMAINEN RASKAAN MUSIIKIN MEDIA :: HAASTATTELUISSA: SCAR SYMMETRY, ARCH ENEMY ja THE HAUNTED ::
Verdoux
07.12.2006 14:43:09
Omat suosikkini ovat Home, If_Then_Else, How To Measure A Planet? ja Mandylion. Viimeksi mainittua tosin tulee kuunneltua nykyään erittäin harvoin johtuen sen puhkikuuntelusta joskus ´90-luvun lopussa.

Jos on hakemassa ensimmäistä tai ensimmäisiä Gatheringin levyjä ja kyselee suosituksia, niin kannattaa ihan ensiksi miettiä haluaako tutustua Gatheringin metallisempaan puoleen vai nykyiseen, maalailevampaan ja samalla selvästi kevyempään puoleen. Ensiksi mainitusta Mandylionia on ehdottomasti helppo suositella ja omasta mielestäni se onkin Gatheringin metallisen kauden paras levy.

How To Measure A Planet?, Souvenirs ja Home edustavat tosiaan tätä uudempaa tyyliä ja itse ehkä suosittelisin näistä uusinta levyä (Home). Levy jatkaa samalla linjalla Souvenirsin kanssa, mutta kokonaisuutena se on vahvempi ja ennen kaikkea tasaisempi. Homen ero How To Measure A Planet? -levyyn onkin sitten jo hieman suurempi, vaikka ei missään nimessä yhtä suuri kuin jälkimmäisen ero Nighttime Birdsiin (joka oli sen edeltäjä).

If_Then_Else edustaakin sitten ehkä sellaista välimuotoa näistä kahdesta tyylistä ollen toisaalta hieman rockaavampi kuin nämä uudet levyt yleensä, mutta samaan aikaan se on myös melko ilmava ja no... maalaileva.
HeavyMachinery
16.12.2006 19:27:31

Huom! Olet kirjoittamassa yli 218 päivää vanhaan ketjuun!

Ei se mitään. Kirjoitan silti.

Voi miksi, miksi olinkaan viime kesänä niin täysi idiootti ja jätin menemättä Ruisrockiin? Hiljattain vasta olen bändiin tutustunut, ja pakko sanoa että vituttaa aivan suunnattomasti kun en silloin kesän festareita suunnitellessani tätä bändiä vielä tiennyt. Oli siellä Tool ja Opethkin, mutta en siltikään mennyt. Nekin hieman jo korpesivat jälkeenpäin, mutta nyt The Gatheringiin tutustumisen myötä on kyrpä otsassani kasvanut jo ihan uusiin sfääreihin.

Anneke on aivan mahtava. Ihastuin ko. naiseen sillä sekunnilla kun kaverini (joka on tanut henkilö :) luona katsottiin baari-illan jälkeen happoisina aamun tunteina tuota Sound relief -live-dvd:tä. Pari levyä on nyt tullut ostettua sekä tuo toinen In Motion -live-dvd. Superheat on toinen levy, joka on aivan parhautta. Ei tule toista yhtä kovaa livelevyä heti mieleen. Toinen on How to measure a planet, joka tosiaan vaikuttaa vähän tylsähköltä, kuten joku aiemmin tässä ketjussa sanoikin.

Sleepy buildings on ehkä paras Gathering levy ja sekin on "live"

Muista kysyä multa sitä jos en jo sitä sulle antanut :)

Ruisrockin keikka oli aivan mahtava diggailin todella kovasti, olin aivan fiiliksissä vaikka olin työpäivän päätteksi 3 ihmisenkanssa hikisenä vetänyt pakulla turkuun ja fillaroinut keskustasta ruissaloon juuri ennen keikkaa, silloin ei mikään voinut pilata fiilistä...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
gorgonoidi
10.03.2007 20:49:31 (muokattu 10.03.2007 20:50:14)

Hop! Osaako kukaan sanoa että onko tuo uusin levy hyvä ja oston arvoinen? Muutaman biisin olen siltä kuullut, mutta aika samoilla linjoilla kuulostaisi menevän kuin vanhempikin matsku.
Akiman
10.03.2007 20:54:55

Hop! Osaako kukaan sanoa että onko tuo uusin levy hyvä ja oston arvoinen? Muutaman biisin olen siltä kuullut, mutta aika samoilla linjoilla kuulostaisi menevän kuin vanhempikin matsku.

Home on edeltäjänsä Souvenirsin ohella henk.koht. suosikkini näiden kevyempien The Gatheringien rintamalla. Aina aiemmin oli tullut vastaan hieman selvempää epätasaisuutta, soundillisia hämäryyksiä ja niin edelleen, mutta nyt näillä kahdella viimeisimmällä juttu on mennyt mukavalle tasolle. Eiväthän nämä kevyemmän sortin The Gatheringit tarjoa kaikille sitä kaivattua tyyliä, mutta jos Anneken kermaisella äänellä laulettu kevyt ja eteerinen musiikki kiinnostaa, toimii Home ihan varmasti.
WWW.KORROOSIO.FI
gorgonoidi
10.03.2007 21:00:01

Kiitoksia. Saa nähä meneekö levy pian hankintaan.
Black Liquid
05.06.2007 23:16:57
Anneke lähti pändistä. Ankkarockissa näkee sitten the Gatheringin viimoista kertaa Annekella varustettuna. Ehkä upein naislaulaja ääneltään ja viehkeältä esiintymiseltäänkin.

Onneksi kuitenkin uusi projekti jo tiedossa:
http://roadrunnerrecords.com/blabbe … x?mode=Article&newsitemID=74000

Sääli sinänsä, että poistuu yhtyeen riveistä, mutta toisaalta odotan innolla minkätyyppisestä matskusta on kyse.

Eipä tämä tietty ole vuosikausiin kovin raska orkesteri ollut, mutta en viitsinyt uuttakaan aihetta laittaa rok, pop & alternative -puolelle.
"You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert
pardy
06.08.2007 22:26:42

Ketäs oli Ankassa tsekkaamassa?
Regalis Apertura
07.08.2007 17:53:12
Settilistaa tähän kitoos...
Spawn
07.08.2007 18:54:14
Settilistaa tähän kitoos...

Tällaisen bongasin last.fmstä:
Shortest Day
Alone
Even the Spirits are Afraid
Probably Built in the 50's
Saturnine
Monsters
Eleanor
In Motion #1
Travel
Liberty Bell

Itse tutustuin bändiin vasta hiljattain ja hyllystä löytyy jo if_then_else (oma henk. koht. suosikki), Souvenirs ja tänään ostamani Nighttime Birds. Hienoa musiikkia, kyllä vain.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
lethus1
07.08.2007 19:40:43
Mainio keikka. Ruisrockin biisilista viime vuonna tosin imo parempi. Mutta en valita, prkl ollenkaan.

If_then_else:llä mulla tökkii skidisti fiilikseen täysin epäsopivat soundit (varsinkin rummut). Aivan liian kolkot ja "heavymetallit". Herkempää kaipaisi.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Regalis Apertura
08.08.2007 12:09:07
Voi kun tuo (Anneken) viimeinen keikka olisi kuvattu dvdlle... Tai edes äänitetty livelevyksi. Vai onkohan sellaista tulossa myöhemmin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)