Lesko 05.08.2007 23:33:18 | |
---|
Mikäpäs tässä maailmassa ei olisi rahastamista? The Whossa on enää Pete Townshend ja Roger Daltrey, Riders on The Stormissa Ray Manzarek ja Robby Krieger, Heepissä Mick Box, Thin Lizzyssä Scott Gorham ja John Sykes... Niimpä, Riders on the Storm ei olekkaan The Doors ja Heep ei ole koskaan lakannut olemastakkaan... Ja jos Zeppelin nyt jostain syystä erehdyttäisiin kasaamaan uudelleen (epäilen) ja kiertue erehtyisi Suomen maaperälle asti (epäilen vielä enemmän), niin etteköhän te kaikki epäilijät ja kritisoijat menisitte Lippupalvelun luukun kautta Zeppeliniä katsomaan. Heh, itsestäni voin ainakin olla 100% varma että en mene! Muista en tiedä, mutta menköön jos siltä tuntuu, mä tuonkin esille vain omaa näkemystä asiaan... "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
losalvaros 05.08.2007 23:46:55 | |
---|
En ollut itsekään menossa. Zeppelin on aina ollut vähiten merkityksellinen näistä 70-luvun dinosauruksista (Purple, Sabbath, Zeppelin) enkä vaan tajua minkä takia se on niin suosittu. Enemmän pidän Ritchie Blackmoresta kuin Jimmy Pagesta, myös kitaramallin osalta. Minulle Pagen soolot eivät ole olleet mitään kovinkaan ihmeellisiä, kun taas Blackmorelle ominainen tunne ja sielukkuus on kolahtanut täysillä. Stairway on paljon köykäisempi kuin Stargazer. Nuohan on vain omia mielipiteitäni. Tämä nyt näillä Zeppelin-fanaatikoille tiedoksi: ei mitään henkilökohtaista, itselle nyky-Purple on hieman kyseenalainen organisaatio ilman Blackmorea ja Jon Lordia. Teillä on varmaan vähän samat fiilikset jos Zeppelin kiertää ilman Bonzoa. Antakaa anteeksi jos jäi jotain hampaankoloon. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
cruel_destiny 07.08.2007 18:31:51 | |
---|
En ollut itsekään menossa. Zeppelin on aina ollut vähiten merkityksellinen näistä 70-luvun dinosauruksista (Purple, Sabbath, Zeppelin) enkä vaan tajua minkä takia se on niin suosittu. Enemmän pidän Ritchie Blackmoresta kuin Jimmy Pagesta, myös kitaramallin osalta. Minulle Pagen soolot eivät ole olleet mitään kovinkaan ihmeellisiä, kun taas Blackmorelle ominainen tunne ja sielukkuus on kolahtanut täysillä. Stairway on paljon köykäisempi kuin Stargazer. merkityksellisyydestä ite en tiedä muuta kuin että zeppelin on yksi maailman eniten myynyt yhtye, toisin kuin purple ja sabbath. zepukat vain vaikuttaa unohdetulta, koska amerikkalainen media on aina "unohtanut" bändin. Ja, itelleni page kolahtaa paremmin soitonsa tietynlaisen bluesimaisuuden takia, vaikkakin pidän hänen joitakin esityksiä aivan liian väkinäisenä. toisaalta, niin pidän purplea kokonaan. I eat rice and curry everyday surreal |
Mr. Mustard 07.08.2007 20:55:14 | |
---|
Mä tykkään Led Zeppelinistä, Deep Purplesta, Black Sabbathista (tuttuja on Ozzy-Dio -era), Rainbowsta kaikista kuin hullu puurosta. Kaikkia menisin katsomaan jos olisi tilaisuus, eri kokoonpanojen ollessa kyseessä vaihtaisin omaa asennettani tilanteen mukaan. Esim. Menisin katsomaan Led Zeppeliniä tai siis Pagea, Plantia, Jonesia ja ketälie esittämässä Zeppelinin biisejä. Voi olla että jotain uupuisi, mutta osaisin nauttia siitä mitä olisi tarjolla enkä murehtisi liikaa sitä, mitä jäisi uupumaan. Minun mottoni on se, että asioista ei kannata tehdä itselleen liian vaikeita (joillekkin on tietysti yhtä helppo päätös tyrmätä Led Zeppelinin comeback). Jätän Pagen ja kumppaneiden ongelmaksi millä nimellä he esiintyisivät, minä menisin kuuntelemaan kuitenkin Zeppelinin biisejä. Ei haittaa vaikka lipussa lukisi "The kullin-nyplääjä-rahastajat". Koska osasin nauttia Led Zeppelin cover-bändi Let´s Eppelinin keikasta, niin en usko, että Pagen, Plantin, Jonesin ja kenenlie esittämänä nauttisin setistä ainakaan vähemmän. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
biibob 08.08.2007 03:28:19 | |
---|
merkityksellisyydestä ite en tiedä muuta kuin että zeppelin on yksi maailman eniten myynyt yhtye, toisin kuin purple ja sabbath. zepukat vain vaikuttaa unohdetulta, koska amerikkalainen media on aina "unohtanut" bändin. Ja, itelleni page kolahtaa paremmin soitonsa tietynlaisen bluesimaisuuden takia, vaikkakin pidän hänen joitakin esityksiä aivan liian väkinäisenä. toisaalta, niin pidän purplea kokonaan. Miten pidät Purplea väkinäisenä? Ainakin omasta mielestäni juuri purple nimenomaan oli hyvin todellinen bändi. Keikalle mentiin ja siellä oikeasti jammailtiin, siellä luotiin musiikkia ja pidettiin hauskaa. Oikeastaan purple saattaoi toisinaan olla osalle faneista jopa hieman tylsä 70' alkupuolella, koska biisit venyivät parinkymmenen minuutin jammailuihin helposti. Mutta todellakin jammailut ovat mahtavaa kuunneltavaa. Blackmore ja lord edustavat jonkin asteista jumaluutta kaksikkona jammaillessa :) Purplen lavarekvisiittakin oli hyvin "karua" 70' luvulla, eli paljon ei ollut käytössä mitään massiivisia valoshowta tai muita tehosteita, toisin kuin esim. zeppeliineillä, joilla keikat olivat paikoitellen hyvinkin suunniteltuja. Molemmat ovat upeita bändejä. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Musta Arkipyhä 08.08.2007 08:43:32 | |
---|
Miten pidät Purplea väkinäisenä? Ainakin omasta mielestäni juuri purple nimenomaan oli hyvin todellinen bändi. Keikalle mentiin ja siellä oikeasti jammailtiin, siellä luotiin musiikkia ja pidettiin hauskaa. Oikeastaan purple saattaoi toisinaan olla osalle faneista jopa hieman tylsä 70' alkupuolella, koska biisit venyivät parinkymmenen minuutin jammailuihin helposti. Mutta todellakin jammailut ovat mahtavaa kuunneltavaa. Blackmore ja lord edustavat jonkin asteista jumaluutta kaksikkona jammaillessa :) Purplen lavarekvisiittakin oli hyvin "karua" 70' luvulla, eli paljon ei ollut käytössä mitään massiivisia valoshowta tai muita tehosteita, toisin kuin esim. zeppeliineillä, joilla keikat olivat paikoitellen hyvinkin suunniteltuja. Molemmat ovat upeita bändejä. Sehän nyt täytyy OT:nä todeta ,että jammailu oli tuolle ajalle (70-luvun alkupuolisko) hyvinkin tyypillistä.Creamhän tämän taisi suuremmassa mittakaavassa tuoda rockympyröihin. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Miten pidät Purplea väkinäisenä? Ainakin omasta mielestäni juuri purple nimenomaan oli hyvin todellinen bändi. Keikalle mentiin ja siellä oikeasti jammailtiin, siellä luotiin musiikkia ja pidettiin hauskaa. Oikeastaan purple saattaoi toisinaan olla osalle faneista jopa hieman tylsä 70' alkupuolella, koska biisit venyivät parinkymmenen minuutin jammailuihin helposti. Mutta todellakin jammailut ovat mahtavaa kuunneltavaa. Blackmore ja lord edustavat jonkin asteista jumaluutta kaksikkona jammaillessa :) Purplen lavarekvisiittakin oli hyvin "karua" 70' luvulla, eli paljon ei ollut käytössä mitään massiivisia valoshowta tai muita tehosteita, toisin kuin esim. zeppeliineillä, joilla keikat olivat paikoitellen hyvinkin suunniteltuja. Molemmat ovat upeita bändejä. Purplen nykyinen kitaristi Steve Morse kai on sanonut, että jammailut pitävät bändin hengissä. Kyllähän Purplella oli paljon erilaisempia variaatioita biiseistä kuin esim. juuri Zeppelinillä. Ainoastaan Sabbathilla taitaa olla vielä vähemmän :D "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
Hotlicks 08.08.2007 12:15:59 | |
---|
Purplen lavarekvisiittakin oli hyvin "karua" 70' luvulla, eli paljon ei ollut käytössä mitään massiivisia valoshowta tai muita tehosteita, toisin kuin esim. zeppeliineillä, joilla keikat olivat paikoitellen hyvinkin suunniteltuja. Tohon on pakko tarttua sen verran, että käsittääkseni oikeastaan ainoa rekvisiitta mitä Zeppelinillä joskus oli, oli videoscreeni taustalla. Mitään kummempaa suunniteltua showta ei kyllä ollut. Ainoat "suunnitellut" vakkarijutut taisi olla akustinen osio ja Pagen jousisoolo. Jos sen 10 biisiä kolmen tunnin keikalla esittivät, niin aika pitkiä versioita on nähty... Jammailuksi tuo kai pääosin meni. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Ostinaatio 08.08.2007 12:23:51 | |
---|
Kyllähän Purplella oli paljon erilaisempia variaatioita biiseistä kuin esim. juuri Zeppelinillä. Jep, tosin Zeppeliinillä on paremmat biisit ja Sabbathista, Ja kuitenkin Purplesta, Sabbathista ja Zeppeliinistä juuri Zepillä oli ihan selkeästi paras laulaja. Kun on riittävän tykit biisit niin ei tarvii jamitella niin hulluna. Kun on riittävän vakuuttava laulaja, niin ei tarvitse mitään Lordia kikkelöimään. Mutta asiaan: enhän mä tällaista reunionia menis kattelemaan, henkilökohtaisesti en oikein jaksa mitään näitä pappameininkejä, toisaalta ehkä en voi ymmärtää nostalgiaa kun en itse ole edes elänyt 70-luvulla. Silti tuntuu, että nuorena kolleina noi bändit on parhaat matskunsa ja varmasti keikkansakin tehnyt. "In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt |
Musta Arkipyhä 08.08.2007 12:37:06 | |
---|
Jep, tosin Zeppeliinillä on paremmat biisit ja Sabbathista, Ja kuitenkin Purplesta, Sabbathista ja Zeppeliinistä juuri Zepillä oli ihan selkeästi paras laulaja. Kun on riittävän tykit biisit niin ei tarvii jamitella niin hulluna. Kun on riittävän vakuuttava laulaja, niin ei tarvitse mitään Lordia kikkelöimään. Siis tuohan on mielipide? Mun mielestä Gillan oli jopa parempi kuin Plant aikoinaan.Ja Coverdale oli myöskin loistava.Ozzyhän nyt ei toki voisi laulaa mitä vaan ,mutta Sabbathin maisemaan magioineen ja paholaisineen Ozzyn ääni sopi kuin..no mikä vaan sopiva minne vaan sopivaan.Vaikea tosin verrata kun jokainen noista on meikäläisen Gallery of greats-listalla tasaveroisesti. Sabbathan veti Wicked Worldin keskiosan keikoilla aivan jaskaksi.Joten en lähtisi tuota jammailun määräkään ihan suoralta kädeltä vertailemaan. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Van Hannes 08.08.2007 15:04:54 | |
---|
Kyllä minunkin mielestä Gillan on ehkä himean parempi laulaja. Mutta mielipiteitähän nämä. Kiitos, ei muuta. "There Can Be Only One Hannes" |
Sarko 08.08.2007 17:16:56 | |
---|
Parhaimmillaan Plant on kyllä Telluksemme kovimpia vokalisteja, Zepukassa Plant hallitti aika suvereenisti aina tuohon Houses Of Holyyn asti, jossa pääasiassa on meikän mielestä aika pahoja ylilyöntejä vokaaleissa. Mutta tosiaan, ite en oo Zeppeliniä pitänyt koskaan mitenkään erityisenä jumalbändinä. Albumeista ainoastaan "II" on mielestäni puhdasta kultaa alusta loppuun, loistavia irtobiisejä siellä täällä: "Houses Of Holy" sisältää mielestäni parhaimman Zebu-kappaleen No Quarterin. The Faces on kovempi, IMHO. Tsäpätitsäijjää |
M-Juhana 08.08.2007 18:19:13 | |
---|
No mutta eihän se poista silti mitään, mitä Zeppelinin ympärillä on ja mikä siihen liittyy. Itselle ei Beatles ole sinänsä mitenkään kummoinen bändi, eikä myöskään Elvis, mutta silti ne on jotain tehnyt joskus, en muista nyt juuri että mitä.... =) Ai pahus, pakko puuttua! Elvis on Elvis, ainoa ja paras! TÖISSÄ |
Ostinaatio 09.08.2007 18:59:29 | |
---|
Siis tuohan on mielipide? Niin, http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/opinion1.gif anteeksi. Mun makuihin Gillanin lauluääni on vain jotenkin liian pistävä jo ohut, Plantissa parhaimmillaan on sellaista lämpöä tai sitten raivoa joka vain menee ihan eri tasolle. Mä olen aika nirso laulun suhteen kyllä muutenkin. "In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt |
Musta Arkipyhä 09.08.2007 19:53:00 | |
---|
Mä olen aika nirso laulun suhteen kyllä muutenkin. Niin mäkin.Siksi Gillan. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Teijo K. 10.08.2007 08:15:10 | |
---|
Niin, http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/opinion1.gif anteeksi. Mun makuihin Gillanin lauluääni on vain jotenkin liian pistävä jo ohut, Plantissa parhaimmillaan on sellaista lämpöä tai sitten raivoa joka vain menee ihan eri tasolle. Mä olen aika nirso laulun suhteen kyllä muutenkin. Ei varmaan kauheasti kyllä liity, mutta itse olen kokenut aina Plantin äänen jotenkin ohuena, mutta Gillanin laulusta olen tykkäillyt lukuunottamatta pahinta kiljumista niinkuin esim Child in Time yms. Eli melkein päinvastoin kuin sinulla. Kumpikin silti kovia laulajia omassa genressään, mutta kumpikaan ei minusta ole millään mittareilla "maailman paras". Tuosta uudelleen kasaamisesta. Ukot tekee tietty mitä haluavat, mutta kyllähän se Zeppeliinin kohdalla tulee vähän yllätyksenä kun muistelee olikos se nyt Plantin kommenttia, että Led Zeppelin oli poikabändi, ja me ei olla mitään poikia enää. :) Joillakin tuntuu suhtautuminen olevan melko tunnepitoista, eikä siinä mitään, se on ihan oikein. Oli joku rokkibändi itselle kuitenkin miten tärkeä tahansa, niin fanina ei mielestäni ole mitään oikeutta alkaa tekemään tuollaisia päätöksiä bändin puolesta. Ne joko kasaa itsensä ja keikkailee tai ei, ja ihmiset sitten äänestää lompakollaan. Jotenkin tuntuu välillä melkein sellaiselta, että näitä bändejä "silloin joskus" livenä nähneitä harmittaa kun eivät enää pääse rehvastelemaan nuoremmille että "minäpäs näin ne livenä ja sinäpäs et voikaan lälläslieru" jos ne bändit kasataaan uudestaan ja nuorempi polvi pääsee niitä sitten katsomaan tässä yhteydessä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
M-Juhana 10.08.2007 09:11:21 | |
---|
Kyllähän se pojaat on sillait, jotta Gillani ja Plant on sellasia jonninjoutavia kiljujia OIKEIDEN laulajien rinnalla, niikuin nyt esim. Elvis. Mutta ovathan jampat toki tehneet omalla sarallaan pätkän rockmusiikin historiaa, kunnia siitä. TÖISSÄ |
Loijaa 10.08.2007 11:08:50 | |
---|
merkityksellisyydestä ite en tiedä muuta kuin että zeppelin on yksi maailman eniten myynyt yhtye, toisin kuin purple ja sabbath. zepukat vain vaikuttaa unohdetulta, koska amerikkalainen media on aina "unohtanut" bändin. Minusta jenkkimedia on nostanut Zeppelinin hyvin usein esille, kun puhutaan rokki- ja hevijutuista..eli ei kyllä ole unohdettu bändi tosiaan. Purple se noista kolmesta on varmastikin se tuntemattomin nykyään. Heavy Metal Thunder |
Teijo K. 10.08.2007 12:02:34 | |
---|
Kyllähän se pojaat on sillait, jotta Gillani ja Plant on sellasia jonninjoutavia kiljujia OIKEIDEN laulajien rinnalla, niikuin nyt esim. Elvis. Mutta ovathan jampat toki tehneet omalla sarallaan pätkän rockmusiikin historiaa, kunnia siitä. Zeppelin ja Purple on kyllä munsta vähän eri genressä kuin Kuningas. Yhtä hyvin voisi nostaa esille sitten Pavarottit ja muut Helmut Lottit ja vertailla kuka laulaa "oikein". Omien genrejensä mukaisia kaikki. :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
M-Juhana 10.08.2007 12:10:52 | |
---|
Zeppelin ja Purple on kyllä munsta vähän eri genressä kuin Kuningas. Yhtä hyvin voisi nostaa esille sitten Pavarottit ja muut Helmut Lottit ja vertailla kuka laulaa "oikein". Omien genrejensä mukaisia kaikki. :) Mulle populaarimusiikki on yksi genre, klassinen toinen ja etno/alkuperis/kansanmusiikki kolmas. Näillä mennään. TÖISSÄ |