Deg 03.08.2007 14:47:34 | |
---|
Eiköhän Nissanin nokka käänny kohti Mylsää Läkpöön-matsia kattomaan. Vuoden 2007 ensimmäisen dada-viestin lähettäjä!! |
DJKaaos 04.08.2007 11:51:58 | |
---|
Koko ajan isompaa ryhmää ja toivottavasti taas joskus sinuakin, jotta futiskulttuuri saadaan edelleen nousemaan ja tätä myötä myös pelin taso kotimaassakin parantumaan. Kyllähän ne katsojaluvut ovat pienessä kasvussa olleet viime vuodet. Mutta sitten on paikkakuntia, joissa liiga ei oikeasti kiinnosta ketään ja nämä paikkakunnat ovat juuri niitä suomalaisia perinteisiä "jalkapallokaupunkeja": Lahti, Valkeakoski ja Anjalankoski/Myllykoski. Tyypillinen katsojamäärä näiden joukkueiden peleissä on siellä vajaan 2000 ja hieman reilun 2000 päälle. Ja me kaikki tiedetään, että potentiaalia löytyy kyllä, mutta jostain syystä väkeä vaan ei saada liikkeelle. Minähän en lähde täältä pääkaupunkiseudulta parantamaan tilastoja katsomoon jos kerta oma joukkue ei näitä kannattajia kiinnosta. Kyllä suurin osa Veikkausliigan peleistä tarjoaa roimasti viihdettä, vaikka taitotasolla ei liikutakaan maailman huippuliigojen tietämillä. Tuosta jättäisin pois sanat "suurin osa" ja "roimasti". Jotkut liigan peleistä kyllä tarjoavat viihdettä ja ovat sellaisia, joita on oikeasti viihdyttävä katsella. Yksi tämmönen peli oli muutaman viikon takainen Haka-HJK, joka oli oikeasti huikeaa katseltavaa. Mutta ei ole mitenkään harvinaista, että pääsarjamme peleissä osa pelaajista ei osaa edes yksinkertaisinta perussyöttöä, joka napsahtaisi jalkaan tai hieman eteen, vaan syöttö tulee etenevän vastaanottajan taakse, jolloin hän joutuu pysähtymään ja tilanne on siinä!! Pelikäsityskin on paikoin puutteellista. Kyllä Suomifutis ansaitsee kunnioitusta. Sitä tunnelmaa voi myös lähteä itse paikanpäälle parantamaan. Ansaitsee toki oman kunnioituksensa ja onhan suomifutis monella osa-alueella kehittyneempää kuin 10-20 vuotta sitten. Ja mitä tulee tuohon tunnelman parantamiseen, niin katson kyllä itse kantaneeni korteni kekoon olemalla Forza HJK:n jäsen, mutta en mä todellakaan lähde parantamaan Hakan pelien tunnelmaa Valkeakoskelle. En ole mikään samarialainen. Viimeiset kymmenen vuotta on liigan pomot Waldenin johdolla pauhanneet olosuhdeohjelmasta, että pitää olla sitä ja tätä tarjolla areenoilla. Hauskaa sinänsä, että tunnelmallisimmat ja mieleenjäävimmät pelit viimeisen kymmenen vuoden aikana on käyty juuri näissä "alkeellisissa" oloissa: Tapiolan urheilupuisto (Honka), Bollis (HJK, Finnpa), Pihlajanmäki (PK-35) ja Tammela (Tamu). On tietenkin selvää, että nurmen ja valaistuksen suhteen ei pidä tinkiä, mutta etenkin tuo Tammelan vaihtaminen Ratinaan oli kaikkea muuta kuin kulttuuriteko. Siinä on ja oli suomen kaunein ja tunnelmallisin brittityylinen futisstadioni. Siinä vähän Tammelasta kuvia: http://www.banzaikups.net/Kausi2003/Pelit/Pelisivut/0525tamu.html Minä olen minä. |
pira 04.08.2007 12:04:16 | |
---|
Kyllähän ne katsojaluvut ovat pienessä kasvussa olleet viime vuodet. Mutta sitten on paikkakuntia, joissa liiga ei oikeasti kiinnosta ketään ja nämä paikkakunnat ovat juuri niitä suomalaisia perinteisiä "jalkapallokaupunkeja": Lahti, Valkeakoski ja Anjalankoski/Myllykoski. Tyypillinen katsojamäärä näiden joukkueiden peleissä on siellä vajaan 2000 ja hieman reilun 2000 päälle. Ja me kaikki tiedetään, että potentiaalia löytyy kyllä, mutta jostain syystä väkeä vaan ei saada liikkeelle. Minähän en lähde täältä pääkaupunkiseudulta parantamaan tilastoja katsomoon jos kerta oma joukkue ei näitä kannattajia kiinnosta.
Lahdessa tunnelmaa on tehokkaasti syönyt "arkkivihollisten" Reippaan ja FC Kuusysin sulattaminen yhdeksi seuraksi ja pelien siirtäminen Kisapuistosta kolkolle betonistadionille. Enää ei ole paikallisottelujen tuntua ilmassa eikä seurojen välistä kilvoittelua. Aika pettyneet tunnelmat oli ja on varmaan vieläkin joillakin fuusion takia, varsinkin jo vähän vanhempien jalkkisystävien mielissä. Stadionin kapasiteetti on 15 tuhatta. Ehkä hiukan väljä fiilis katsomossa verrattuna perinteiseen Kisiksen tiiviimpään tunnelmaan. Kisiksessä olisi paikkoja neljälle tuhannelle, mutta remontoidahan se pitäisi ilmeisesti liigakelpoiseksi nykyään. |
DJKaaos 04.08.2007 12:09:25 | |
---|
Lahdessa tunnelmaa on tehokkaasti syönyt "arkkivihollisten" Reippaan ja FC Kuusysin sulattaminen yhdeksi seuraksi ja pelien siirtäminen Kisapuistosta kolkolle betonistadionille. Monet lahtelaiset futisihmisethän on sanoneet, että kisapuisto on ainoa oikea paikka lahtelaiselle futikselle ja näin varmasti on. Betoni on todella tyly ja masentavan näkönen areena. Minä olen minä. |
leka 04.08.2007 14:52:47 (muokattu 04.08.2007 14:53:13) | |
---|
Joo, Kisapuistossa on tunnelmaa... Siellä näin kun Ispi Lius teki viisi maalia Kopareiden verkkoon. Kyykkä ja Reipas pitäis kyllä olla edelleen. |
Roberto 04.08.2007 15:09:40 | |
---|
Kyykkä ja Reipas pitäis kyllä olla edelleen. Eiks Kyykkää olla jotenki elvyttelemässä? |
pira 04.08.2007 15:21:52 | |
---|
Eiks Kyykkää olla jotenki elvyttelemässä? En siitä tiedä, mutta on Kyykällä ja Reippaalla omat junnuseuransa ja futiskoulunsa vielä. |
jim 05.08.2007 16:51:56 | |
---|
Hei kaikki valioliigan ystävät! Valioliigakauden 2007 - 2008 kattava tulosveikkauskilpailu on alkamassa osoitteessa http://www.veikkaajat.net Ensimmäinen ottelu on lauantaina 11.8 klo 14:45. |
VR 05.08.2007 20:33:42 (muokattu 05.08.2007 20:34:53) | |
---|
------- Terve taas palloilun ystävät. Tuota muusikoiden.netin omaa Fantasyliigaa (etenkin sen huonetta) yritetään kovasti aktivoida taas uuden kauden kynnyksellä. Liigaan pääsee liittymään koodilla: 133780-47011 osoitteessa http://fantasy.premierleague.com (josta käynee myös selväksi mistä on kyse, mikäli se on jossain määrin hämärän peitossa). Huone kantaa nimeä: Fantasy Premier League, kyselkää jäsenyydestä. Kuulemisiin! ------- Postasin uudestaan, osanottajia kaivataan kipeästi. Mainostetaan nyt taas tätä. Everything is a OK! YNWA |
Seppo_Howitzer 07.08.2007 21:12:04 | |
---|
Hohoo nyt tarvitsee Levski 3 maalia. |
M-Juhana 07.08.2007 21:17:24 | |
---|
Hohoo nyt tarvitsee Levski 3 maalia. Jees !!!!!!!! TÖISSÄ |
Black Star 07.08.2007 22:24:21 | |
---|
MAHTAWAA TAMU, PERKELES!!! Juoma oli yllättävän happopitoista, ei yksinkertaisesti pystynyt nielemään |
pira 07.08.2007 23:12:56 | |
---|
Jäämme odottamaan seuraavaa kierrosta. Kulttuuriteko oli Urheilukanavalta näyttää ottelu. |
Jo oli kyllä hieno temppu Tamulta, noin tiukkaa puolustuspeliä harvoin näkee suomalaisjengeiltä, siinä ei oikeastaan ollut Levskillä kauheasti edes saumoja maaleihin. Joku hyökkäävän fudiksen fani voisi arvostella tuota "kilpikonna/räkäpurku" -pelityyliä, mutta se taitaa olla tuossa tilanteessa se ainoa mahdollisuus - taitofutiksessa ois ollut turha lähteä kilpailemaan... Kulttuuriteko oli Urheilukanavalta näyttää ottelu. Jep, hienoa että kovia seurajoukkueiden matseja näkee nykyään vielä ilmaiseksikin, vielä ehkä Suomen parhaan fudis-selostajan kanssa. You said a' what now? |
Van Hannes 08.08.2007 08:13:30 | |
---|
Se on luultavasti Rosenborg vastassa, joka on minun mielestä heikompi Levski Sofia. Toivottavasti TamU veis. Kellään tietoa nättääkö UTV näitä otteluita?? "There Can Be Only One Hannes" |
DJKaaos 08.08.2007 21:26:16 | |
---|
Jäämme odottamaan seuraavaa kierrosta. Kulttuuriteko oli Urheilukanavalta näyttää ottelu. Tamun yhteistyökumppaneita lähinnä tuosta on kiitettävä, Urheilukanava ei olisi ilman niitä näyttänyt tuota ottelua. Minä olen minä. |
Anri8000 09.08.2007 10:32:38 | |
---|
Taitaa olla norjan pojat aika kovassa iskussa...Sai astana melkosen kyydin.Vai olikohan kyseessä sitten sopupeli...;) Noh,tamu on nollannu ihan koviakin porukoita.Kassotaan kui käy.Nyt on kyllä lohkovaihe lähempänä ku aikoihin. Maailman maku myrkyllinen mutta syötävä on ihmisen. |
maelstrom 09.08.2007 11:07:16 | |
---|
Tiedä tuosta Rosenborgin kovasta iskusta. Ovat omassa liigassaan viidentenä. Ei tainnut Astanaltakaan mikään unelmapeli olla. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
maelstrom 09.08.2007 11:10:21 | |
---|
Uefa cupissa Mypa - Blackburn (ENG), HJK - AaB (DEN) ja Haka - Midtjylland (DEN). Blackburnia voisi melkein mennä katsomaankin. Öööö... Mikset voisi mennä katsomaan vaikka MyPaa? Tulee mieleen surulliset hetket, kun joku Liverpool tulee jonkun suomalaisjoukkueen vieraaksi ja sitten siellä on suomalaiset Hyypiän paita päällä hurraamassa vierasjoukkueelle... Siinä sitä on futiskulttuuria. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
DJKaaos 09.08.2007 11:17:51 | |
---|
Öööö... Mikset voisi mennä katsomaan vaikka MyPaa? Mun kohdalla se on ainakin näin, että Mypat sun muut näkee vaikka joka viikko jos haluaa, mutta kun tänne eksyy joku valioliigaseura merkitykselliseen peliin, niin kyllä sitä sinne mennään nimenomaan katsomaan. Aivan sama oli 2001, kun Haka kohtasi Liverpoolin Olympiastadionilla. Totta kai suomalaisena olisin Hakan toivonut voittavan, mutta kyllä sinne Liverpoolia mentiin katsomaan. Minä olen minä. |