Aihe: cubase LE/Alesis IO2, MIDI ei lähde
1
Murgo
07.08.2007 08:28:09

Eli hommasin tuollaisen Alesis IO2 USB interfacen, joka toimiikin muuten loistavasti, mutta en ole saanut laitetta lähettämään MIDIä ulos. Eli kytkin syntikan normaalisti MIDI outista interfacen iniin ja interfacen outista syntikan iniin, MIDI-kanava pitäisi olla oikein, ja syntikasta koneeseenpäin toimii, eli kun äänitän MIDIraitaa ja soitan niin raidalle tallentuu kamaa ,mutta kun toistan raidan niin syntikka ei sano mitään. Jos ohjaan raidan softasynaan niin se toistuu kyllä. Mistähän moinen johtunee? pitääkö vaan kahlata softan ohjetiedosto perusteellisemmin läpi vai onko jossain vikaa? En aikaisemmin ole käyttänyt sekvensserejä kun en ole omistanut MIDI-interfacea, joten olen aika pihalla. (enkä varsinaisesti tällä hetkellä tarvitse sekvensseriominaisuutta, mutta olisihan sillä kiva leikkiä).
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Murgo
07.08.2007 15:29:59

Sehän siinä vähän kummastutti kun sieltä listasta löytyi USB-äänilaite jolla ei toiminut kumpaankaan suuntaan, mutta inputista löytyi jotain tyyliin any MIDI input, jolla toimi koneeseen päin. Voisikoha vika olla ajureissa, olen kyllä asentanut ne uudelleen, mutta windows tuntuu muutenkin hämääntyvän laitteiden vaihtelusta. En esim. saanut koneen sisäistä äänikorttia toimimaan samaan aikaan tuon Alesiksen kanssa. minulla on myös USB-mikki kiinni koneessa, hämääköhän se systeemiä? Pitänee katsoa syttyykö interfacen MIDI out valo kun toistaa MIDIraitaa, kunhan kerkiän treenikämpälle.
Murgo
08.08.2007 07:13:56

Sain pelaamaan, en kyllä tiedä vieläkään mikä mätti, mutta nyt toimii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)