petty92 06.08.2007 18:19:00 | |
---|
Eli en ole kovin hyvä pikkaamisessa ja olen soitellut kitaraa jotain vähän alle vuoden. Kun pikkailen niin joudun yleensä lukitsemaan katseeni plektraan/plektrakäteen, jos katselen muualle niin plektratyöskentely menee ihan koheltamiseksi. Ei siinä muuten mitään mutta niskat tuleet kipeiksi kun kyttään koko ajan sitä plektrakättä. Alkaako tuo sujumaan luonnostaan niin ettei tarvisi koko ajan plekukättä kytätä vai tarvisko vaan raakasti heittää side silmille ja alkaa soittamaan? :D |
Jaava 06.08.2007 18:20:51 | |
---|
Kärsivällisyyttä. Kyllä se alkaa ihan luonnostaan sujua sinne katselematta. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
oiva tumpeloinen 06.08.2007 18:21:10 | |
---|
Lisää treeniä. Sillä se paranee. Ei sitä ajan kanssa enään tule katsottua ollenkaan. En kyllä muista, kauanko itsellä kesti päästä siitä vahtimisesta irti, kun se vain johonkin aikoinaan jäi. Mutta ihan hyvä tapa on kotosalla treenatessa jättää tarkoituksella katsomatta sinne plärään, jos sen katsominen häiritsee. |
KaRa 06.08.2007 21:00:14 (muokattu 06.08.2007 21:00:23) | |
---|
Itse taas en osaa katsoa käsiini kun soitan... muuten menen sekaisin :D Täytyy siis aina katsoa jonnekkin muualle =P Seuraava lause on valetta - edellinen lause on totta. |
kid ego 06.08.2007 21:39:33 | |
---|
Mene vessaan soittamaan, ovi kiinni ja valot pois päältä. Jos onnistut näkemään plektrakäden, olet kyborgi. "Saatana opetti minua." |
Jaava 06.08.2007 21:43:57 | |
---|
Mene vessaan soittamaan, ovi kiinni ja valot pois päältä. Jos onnistut näkemään plektrakäden, olet kyborgi. Mitä tekisit, jos olisit menossa kuselle ja löytäisit pimeästä vessasta jonkun soittamassa kitaraa? ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
kid ego 06.08.2007 21:49:49 | |
---|
Mitä tekisit, jos olisit menossa kuselle ja löytäisit pimeästä vessasta jonkun soittamassa kitaraa? Sen toisen kannattaa antaa joku äänimerkki siinä vaiheessa. "Saatana opetti minua." |
Kirk_Hammett 06.08.2007 22:06:42 | |
---|
Mene vessaan soittamaan, ovi kiinni ja valot pois päältä. Jos onnistut näkemään plektrakäden, olet kyborgi. mulla onkin pimeässä hohtavia plekuja joten minä näen plekukäden. Oonks mä sit niiQ kyborgi vai? You know it's sad but true... |
Sälski 06.08.2007 23:04:44 | |
---|
mulla onkin pimeässä hohtavia plekuja joten minä näen plekukäden. Oonks mä sit niiQ kyborgi vai? mistä ostit? Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |
Kirk_Hammett 06.08.2007 23:48:13 | |
---|
mistä ostit? läheisestä musa kaupasta ostin, eli kosken musiikista. En edes ennen tajunnut että hohtavat pimeässä. kerran vaan katkes sähköt yöllä kun soitin ja tajusin että ne hohtavat aika hyvin You know it's sad but true... |
mulla onkin pimeässä hohtavia plekuja joten minä näen plekukäden. Oonks mä sit niiQ kyborgi vai? Et ole kyborgi. Se johtuu vain siitä, että plektrasi ovat radioaktiivisia ja tulet muuttumaan kuusijalkaiseksi ihmissyöjämutantiksi parin vuoden sisällä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
Räkkipeli 07.08.2007 13:32:40 | |
---|
Et ole kyborgi. Se johtuu vain siitä, että plektrasi ovat radioaktiivisia ja tulet muuttumaan kuusijalkaiseksi ihmissyöjämutantiksi parin vuoden sisällä. Tai sitte iha ylinopeeks tiluttajaks! Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
kid ego 07.08.2007 14:01:20 | |
---|
Jottei menisi ihan Haisunäätä mikroaaltouunissa -kulttuuriteoksen tasolle tämä ketju, muistuttaisin että paitsi silmät kiinni, välillä on hyvä harjoitella soittamista seisten. Itselleni tuotti aluksi hankaluuksia kun olin vuosikaudet kotona istuen soittanut. Bändin kanssa se vaan ei olisi mahdollista. Soitapa siellä vessassa seisten, valot ja ovi kiinni. Moshaa vaikka samalla saadaksesi lisähaastetta. Jos bändisi ei vielä heitä keikkaa, voit ansaita ninjapisteitä heittämällä kuperkeikkaa. Muista kuitenkin pitää kypärä päässä ettet lyö päätäsi pöntönreunaan. "Saatana opetti minua." |
Sälski 07.08.2007 14:02:17 | |
---|
Et ole kyborgi. Se johtuu vain siitä, että plektrasi ovat radioaktiivisia ja tulet muuttumaan kuusijalkaiseksi ihmissyöjämutantiksi parin vuoden sisällä. Tai sitte iha ylinopeeks tiluttajaks! toi kuusijalkainen ihmissyöjämutantti kuulostaa paljon mukavemmalt... Pretending not to notice
Räkkipeli 07.08.2007 14:23:54 | |
---|
Mul on yleensä aina se bottom line että jos jotain juttua harjoittelen, harjoittelen sitä niin kauan kunnes se kuulostaa niin hyvältä että tekee mieli sulkea silmät. Se on aika hyvä. Mä monesti fiilistelen silmät kiinni, mutta en sano että osaisin soittaa sillee yhtä soittoa silmät kiinni. aika vaikeeta se olis. =) Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Sälski 07.08.2007 14:33:13 | |
---|
Pretending not to notice
brn2sk8 07.08.2007 16:14:15 | |
---|
Vitsit nää menee ihan offtopic aina :D Ei tohon piikkaukseen voi muuta neuvoo antaa kun sen että opettele käden paikka kunnolla... Jos piikkaat oikealla niin anna oikean levätä vaikkapa tallan päällä ja kyttää sitä silloin, kun etsit kädelles semmosen vakipaikan siitä kopasta niin piikkaus helpottuu sen verran ettei tarvi koko ajan kytätä mitä kieltä näppää.. Eli käden ei kannata heilua ihan ilmavirran mukana koko ajan vaan tosiaan se sana vakipaikka on hyvä, itelläni käsi lepää koko ajan sen tallan päällä, sit pienellä liikautuksella saa käden demppausasentoon ja silti se asento on helppo siinä mielessä että osaa ne kielten etäisyydet ulkoo... Reenaamalla ja reenaamalla tämmöset asiat hoituu, ei muuta vaihtoehtoo :) Soitat vaan paljon ja muistat tehdä kaiken piikkauksen ranteella, muu käsi aivan jäykkänä niin on kaikkein helpointa.. Eipä siinä erikoisempaa Cry Baby and ask me WHY WHY |
Krice 07.08.2007 17:26:40 | |
---|
Aika erikoista, että plektra vaatii huomiota. Yleensä se on varmaan niin, että otelautaa pitää seurata. Vielä erikoisempaa jos otelaudalla sormet menee oikein ilman katsomista, mutta plektraa pitää seurata. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
oiva tumpeloinen 07.08.2007 17:29:34 | |
---|
Aika erikoista, että plektra vaatii huomiota. Yleensä se on varmaan niin, että otelautaa pitää seurata. Vielä erikoisempaa jos otelaudalla sormet menee oikein ilman katsomista, mutta plektraa pitää seurata. Riippuu vähän jutusta. josksu se pläräjuttu on paljon vaikeampi ja silloin on paljon loogisempaa katsoa sinne. |
kimurantti1 07.08.2007 17:59:52 | |
---|
Tuossa plektrakäden katsomisessa on sitten myös eräs sudenkuoppa, johon itse joskus menin. Olen katsonut tarkkaan monien huippusoittajien pikkausta, kuten myös kitaraoppilaideni soittoa. On olemassa todella erilaisia pikkaustekniikoita, jotka kaikki on yhtälailla mahdollista saada toimimaan. Olenkin pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että kyllä ihmisillä on pakko olla yksilöllisiä eroja motoriikassa. Kun näkee jonkun huippusoittajan pikkaavan tietyllä tavalla, sitä helposti ajattelee, että tuo tapa on mahdollisimman hyvä, ja että saman tavan saa itse toimimaan yhtä hyvin. Kuitenkaan koska ihmisten motoriikka ei ole 100% samanlainen, ei plektrakättä pitäisi yrittää pakottaa mihinkään tiettyyn liikerataan, vaan sen tavallaan pitäisi antaa hakea itse se paras liikerata. Siispä pitäisi kokeilla erilaisia liikeratoja ja plektran asentoja, ja miten ne vaikuttavat pikkaamiseen. Ei missään nimessä pitäisi analysoida liikaa silmillään, että "noin sen pitää mennä", ja yrittää väkisin tehdä tiettyä liikerataa. Paljon olennaisempaa on, miltä se tuntuu. Usein kokeneempien soittajien ei tarvitse katsella plektrakättään. Siitä ei oikeastaan ole paljoakaan hyötyä, koska omat lihakset ja kroppa muutenkin antaa paljon tarkempaa ja hyödyllisempää informaatiota siitä, mikä on oikein. Esimerkiksi 7-kieliseen kitaraan totuttautuminen tarkoitti minulla sitä, että plektrakäden lihakset tottuivat leveämpään otelautaan ja yhteen ylimääräiseen kieleen. Käden paikan tietää usein siitä, missä kohtaa kämmensyrjä on kieliä. Kun tulee yksi kieli lisää, pitää se informaatio ikään kuin kalibroida uusiksi. Muuten tulee huteja, jos yrittää hahmottaa plektrakäden paikkaa 6-kielisen mukaan. |