Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 521 22 23 24 2534 35 36 37 38
Les Fender
03.08.2007 14:51:07 (muokattu 03.08.2007 14:52:43)
Kuten tossa jo laitoin toi lapakulma johtuu rakenteesta, siis siitä että kaula ja lapa ovat yhtä puuta. Varmaan kitaran saa myös tuolla Gibson/Jackson-tyyppisellä kaulaliinaliitoksella (scarf joint) jos sellaisen speksaa.

Ei Gibsonissa ole scarf jointtia, kaula ja lapa on yhtä puuta ja vallan mainiosti niihin on saatu 14-17 asteen lapakulma.

Tämä on se näiden palstojen huvittavin puoli, et juuri niiltä tulee ne "asiantuntevimmat" mielipiteet, joilla ei ole kokemusta itse käsiteltävästä tuotteesta.

...Niinpä ;)
"Living is easy with eyes closed!"
MetalMancer
03.08.2007 17:13:30
Itekki harkinnu RANin hankkimista sitten kun saan tuon (toivottavasti) ensi viikolla sapuvan BC Rich Assassinin kulutettua :P

Mites muuten onko tietoa paljon tulee hintaa custom -muotoisesta rungosta?

Tuli aika ilkeä olo tätä ketjua lukiessa, mutta onneksi olenkin vasta 2-5 vuoden päästä tilaamassa, että meininki ehkä ehtii muuttua ennen sitä :D

Eikös nuo Vaderin tyypitkin soita RANeilla?
Forgot my attitude?
ps3t
03.08.2007 19:08:15

Mites muuten onko tietoa paljon tulee hintaa custom -muotoisesta rungosta?

Kannattaa kysyä Ran Guitarsilta. Vastaukset tulee yleensä päivän sisällä eikä maksa mitään :)

Tuli aika ilkeä olo tätä ketjua lukiessa, mutta onneksi olenkin vasta 2-5 vuoden päästä tilaamassa, että meininki ehkä ehtii muuttua ennen sitä :D

Muutaman vuoden päästä hinnatkin voi olla hieman eri luokkaa. Ihme ettei hinnat ole kummemmin nousseet kun ottaa huomioon kuinka paljon siellä on keppejä työn alla.

Himottaisi vähän laittaa toinen Ran tilaukseen...
Laupias Tuoni
06.08.2007 12:17:41

Yksi niistä ainakin soittaa: http://www.ranguitars.com/invader.htm
Laupias Tuoni
06.08.2007 12:29:46

Himottaisi vähän laittaa toinen Ran tilaukseen...

Multa on mennyt tuo himotus vähän ohi. Tämän foorumin perusteella tuntuu, että uusien Ranien kanssa on ollut viime aikoina yllättävän paljon ongelmia ja toimitusajatkin tuntuvat vaan pidentyvän. Saamani huono(hko) asiakaspalvelukaan ei juuri houkuttele asioimaan ko. lafkan kanssa uudestaan, vaikka työnsä tasokasta onkin.
Ben_D
06.08.2007 12:33:48

Multa on mennyt tuo himotus vähän ohi. Tämän foorumin perusteella tuntuu, että uusien Ranien kanssa on ollut viime aikoina yllättävän paljon ongelmia ja toimitusajatkin tuntuvat vaan pidentyvän. Saamani huono(hko) asiakaspalvelukaan ei juuri houkuttele asioimaan ko. lafkan kanssa uudestaan, vaikka työnsä tasokasta onkin.

Mulla ei ole kyllä asiakaspalvellustakaan pahaa sanottavaa...kommunikaatio oli nopeaa ja vaivatonta...muutamat jutut tehtiin skittaan ilmaiseksi, vaikka speksattiin myöhemmin.
http://www.myspace.com/fiercemetal
orjake
06.08.2007 22:56:35 (muokattu 06.08.2007 23:10:39)
Nyt on kyllä kevyttä avautumisen makua ilmassa mutta menköön...

Hello Jarno,
we have recieved money, thanks a lot...also the case is already on place.

Unfortunately, we have forgotten to use V string thru plate (we putted
regular ferrules)...I have ordered it and should get it in two weeks or so.

Dariusz Kuczynski

Suhteellisen hajottava maili :D Tässä on tullu odoteltua uutisia kitaran lähdöstä jo reilun viikon verran ja nyt pamahtaa tämmönen uutinen. Kyllä pisti semmoset 10x vitutuskertoimet päälle että huh huh. Onneksi on sentäs Eversti Sandels lohduttamassa.

EDIT: Hauskaa tässä vielä on se, että herra suvaitsi ilmoittaa moisen asian vasta kun olin toisen osan maksanut eikä päinvastoin... Kyllä nytten pisteet tippuu asiakaspalvelun osalta tai kenties puran vaan aggressioitani.
Bang that head that doesn't bang!
Ben_D
07.08.2007 03:32:01 (muokattu 07.08.2007 03:47:07)

Nyt on kyllä kevyttä avautumisen makua ilmassa mutta menköön...

Hello Jarno,
we have recieved money, thanks a lot...also the case is already on place.

Unfortunately, we have forgotten to use V string thru plate (we putted
regular ferrules)...I have ordered it and should get it in two weeks or so.

Dariusz Kuczynski

Suhteellisen hajottava maili :D Tässä on tullu odoteltua uutisia kitaran lähdöstä jo reilun viikon verran ja nyt pamahtaa tämmönen uutinen. Kyllä pisti semmoset 10x vitutuskertoimet päälle että huh huh. Onneksi on sentäs Eversti Sandels lohduttamassa.

EDIT: Hauskaa tässä vielä on se, että herra suvaitsi ilmoittaa moisen asian vasta kun olin toisen osan maksanut eikä päinvastoin... Kyllä nytten pisteet tippuu asiakaspalvelun osalta tai kenties puran vaan aggressioitani.

Eihän tossa mun mielestä ole paskasta asiakaspalvelusta kyse. Sä saat skitan loppujenlopuks sellasena kun haluat. Mielummin 2 viikkoa kun vääränlainen skitta, uudelleenlähetys jne.
Trueno
07.08.2007 08:21:03
Eihän tossa mun mielestä ole paskasta asiakaspalvelusta kyse.

Mistä sitten?
"Meksikolainen sananlasku: keskinkertaista yritettiin, mutta paskaa tuli."
maggot
07.08.2007 08:42:17
Huolimattomuudesta.

Viisastelua: Huolimattomuus = huonoa asiakaspalvelua kun ollaan asiakaspalvelu työssä.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Ben_D
07.08.2007 09:10:30

Viisastelua: Huolimattomuus = huonoa asiakaspalvelua kun ollaan asiakaspalvelu työssä.

Vitut...huonoa asiakaspalvelua on olla vittumainen, välinpitämätön, ylimielinen. Inhimillisiä virheitä sattuu. Onks ton sähköpostin sisältö jotain yllämainituista?
kid ego
07.08.2007 09:23:18

Inhimillinen virhe, ehkäpä. Tekevälle sattuu, myös niille huolellisillekin. Itsekin olen kerran ehkä tehnyt virheen. Hyvän asiakaspalvelun merkki on ilmoittaa omasta virheestään ja pahoitella tapahtunutta. Varmasti tuo moka nyppii, mutta vielä enemmän nyppisi saada vääränlainen kitara tai odotella odottamisen perään ilman minkäänlaista tietoa tilanteesta.
"Saatana opetti minua."
Numb
07.08.2007 09:26:34

Vitut...huonoa asiakaspalvelua on olla vittumainen, välinpitämätön, ylimielinen. Inhimillisiä virheitä sattuu. Onks ton sähköpostin sisältö jotain yllämainituista?

Juu, tekivät virheen, kertovat siitä ja korjaavat. Minusta se on _hyvää_ asiakaspalvelua. Siis nimenomaan sen jäkeen kun virhe on jo tapahtunut.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
maggot
07.08.2007 09:47:27
Toden totta, inhimillisiä virheitä sattuu ja tapahtuu kaikille, eipä siinä mitään. Olen tehnyt noin kahdeksan vuotta asiakaspalvelu työtä ja tiedän ainakin omasta mielestäni mistä puhun. Ja kyllä, olen myös tehnyt virheitä ja siitä oppineena teen saman työn vaikka kahteen kertaan jotta varmasti asia on hoidettu niinkuin pitääkin ja tuossa sähköpostissakin mainittua "unohdusta" ei pääse missään vaiheessa syntymään jolloin syntyy helposti kuva huonosta asiakaspalvelusta.

Hyvä asia on se että he ilmoittivat ao:lle että tällainen asia on päässyt käymään, hyvä niin. Kuitenkin voisi olettaa että custom kitaroita työkseen tekevä firma pitäisi huolen siitä että asiat on tip top eikä sinnepäin.
Ben_D
07.08.2007 09:53:03

Kuitenkin voisi olettaa että custom kitaroita työkseen tekevä firma pitäisi huolen siitä että asiat on tip top eikä sinnepäin.

Voi kuule...näitä sattuu jokaiselle Custom pajalle...
Werde
07.08.2007 10:11:08
Kaverini testasi taannoin RAN:in customia, ja havainnot seuraavat: Laatutyötä, näyttää ja tuntuu hyvältä. Viimeistely oli silmäkarkkitasoa. Sointi jätti kylmäksi, tässä yksilössä ei ollut likimainkaan samaa taikaa kuin esim. paremman pään ESP:issä tai USA-Jacksoneissa. Jätetään nimi mainitsematta ettei saada turpasaunaa, mutta on kirjoitellut joskus tännekkin.. kuten kitaran omistajakin yllättäen.
Dead men tell no tales.
Ben_D
07.08.2007 10:19:24

Kaverini testasi taannoin RAN:in customia, ja havainnot seuraavat: Laatutyötä, näyttää ja tuntuu hyvältä. Viimeistely oli silmäkarkkitasoa. Sointi jätti kylmäksi, tässä yksilössä ei ollut likimainkaan samaa taikaa kuin esim. paremman pään ESP:issä tai USA-Jacksoneissa. Jätetään nimi mainitsematta ettei saada turpasaunaa, mutta on kirjoitellut joskus tännekkin.. kuten kitaran omistajakin yllättäen.

Allekirjoitan viimeistelyn, mutta en muuta....omistan myös 2 Jacksonia...
maggot
07.08.2007 10:26:45
Voi kuule...näitä sattuu jokaiselle Custom pajalle...

Näin voi hyvinkin asian laita olla, en ole tilannut custom kitaraa koskaan. Ihmetyttää vain..

Mutta mitäs näistä väittelemään, minulla ei ole Rania enkä sellaista ole tilaamassa joten miksikäs minun pitäisi heidän tekemisistään ja tekemättä jättämisistä olla kiinnostunut..
McNulty
07.08.2007 11:18:15
Ei muuten mitään, mutta kun tuntuu että JOKAISESSA on jotain väärin ja jotain valittamista. Varmasti hyviä soittimia ja nättejä pelejä, mutta kyllä kun käsityönä tehdään ja maksavalle asiakkaalle, niin ei kyllä "tällaisella prosentilla" saisi olla erehdyksiä.

En tiedä onko ongelma kommunikoinnissa... eli joko meikäläiset eivät osaa englanniksi speksata oikein, tai sitten puolassa ei meidän speksejä ymmärretä oikein. Kuten sanoin jo aikaisemminkin, tuohon kun vielä yhdistää kiireen ja nopean kasauksen niin harhalaukauksien määrä kasvaa.

Ei anna mielestäni vakuuttavaa kuvaa toiminnasta. Töitä otetaan sen verran, kuin pystytään hyvällä laadulla tekemään. En ole meinaan kertaakaan kuullut että Ruokangas, Amfisound tai FI olisi laittanut asiakkaan kitaraan väärän tallan tai vastaavaa.

Asiakaspalveluun en ota kantaa, kun minun kokemukseni rajoittuu yhteen hintatiedusteluun Dariusilta. Laadusta sen sijaan voidaan keskustella, että mitä se tarkoittaa kokonaisuudessaan tai paloiteltuna.
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)