Aihe: Olisipa hauska kokeilla viulua..
1 2 3
Roberto
29.07.2007 13:15:15

Mistään en mitään tiedä, mutta eikös viulua ole tarkoitus kannatella niiq leual? :)

Niinkai se ois, mut mites noi vanhat hämyt jotka pitää sitä viulua ikäänkuin headstock maahan osoittaen?
Murgo
07.08.2007 08:00:37

kuinkahan paljon tuosta äänen "aukeamisesta" mahtaa olla juuri sitä että soittaja tottuu soittimeen ja oppii sen "tavoille" jolloin ääni paranee kun intonaatio, jousenkäyttö jne. kehittyy juuri ko. viululle sopivaksi? Analogiana arkipäivästä olen havainnut omalla kohdallani että vieras auto tuntuu aluksi oudolta ajaa, mutta sellainen jolla on ajanut ennenkin tuntuu heti "tutummalta" vaikka edellisestä kerrasta olisi aikaakin.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Sävis
07.08.2007 10:08:56
kuinkahan paljon tuosta äänen "aukeamisesta" mahtaa olla juuri sitä että soittaja tottuu soittimeen ja oppii sen "tavoille" jolloin ääni paranee kun intonaatio, jousenkäyttö jne. kehittyy juuri ko. viululle sopivaksi? Analogiana arkipäivästä olen havainnut omalla kohdallani että vieras auto tuntuu aluksi oudolta ajaa, mutta sellainen jolla on ajanut ennenkin tuntuu heti "tutummalta" vaikka edellisestä kerrasta olisi aikaakin.

Tottakai tällaisestakin on kyse, mutta selkeästi myös siinä viulussa tapahtuu jotain. Kun löydetään jotain kauan soittamattomina olleita arvoviuluja, ne annetaan yleensä jollekulle hyvälle viulistille "aukisoitettavaksi" ennen huutokauppaa. Mm. Réka Szilvay on soittanut ainakin yhden Stradivarin auki.
"Kato! Mää joogaan sua nopeemmin! Mun aurani on rauhallisempi ku sulla, saatana! Mun sieluni kiertää korkeammilla tasoilla, senkin paskavelli! Siinäs istut lootusasennossa, niinku mykkä paskalla, sillävälin ku meikä harppoo pitkin avaruutta! NI!" -noir
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)