author 05.08.2007 14:56:16 | |
---|
onko kenelläkään kokemusta tommosesta '72 tele customista? kävin hesas testaamssa viime viikolla ja alko kiinnostaa ihan hemmetisti. On muuten hyvin saman näköinen sen '72 American Deluxe Telen kanssa. Onko nyt kyse samasta kitarasta jopa? |
Tom Steel 05.08.2007 19:49:11 | |
---|
Tommosen huomasin vielä tuosta wd-kitin tekstistä: "All electronics feature push pin connectors for solderless connections." Eli ei tarvitse edes kolvailla. Pikaliittimillä ilmeisesti sähköt kiinni. Pelkkää ruuvailua siis tuon kasaaminen. Kolviakaan ei tarvi. Ruuvimeisselitkin on paketissa mukana. :) Jos straton tekisin niin tuo wd:n kitti olis kyllä aika kova ja halpa vaihtoehto sille että metsästää hyvät osat mahdollisimman halvalla eri lafkoista. Nyt lähti beatmanista tilaukseen, Dr Partsin body ja kaula sekä tuo wd:n setti. Nyt vain sitten odotellaan jos ensi viikolla tulisi. Täytyy vielä hieman mietiskellä miten tuon bodyn käsittelisi. Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita. :) |
jran 05.08.2007 19:56:03 | |
---|
On muuten hyvin saman näköinen sen '72 American Deluxe Telen kanssa. Onko nyt kyse samasta kitarasta jopa? '72 Deluxessa on kaksi wide-range humbuckeria ja Straton kaula. Ei sekään silti varmaan huono ole, mutta itse pidän juurikin tuosta "perinteisestä" Telen tallasta yksikelaisella ja kaulahumbukkerista. |
masterhat 05.08.2007 20:00:03 (muokattu 05.08.2007 20:00:09) | |
---|
Nyt lähti beatmanista tilaukseen, Dr Partsin body ja kaula sekä tuo wd:n setti. Nyt vain sitten odotellaan jos ensi viikolla tulisi. Täytyy vielä hieman mietiskellä miten tuon bodyn käsittelisi. Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita. :) violetti petsi ja lakka päälle ;) Snails against humanity |
author 05.08.2007 20:00:50 | |
---|
'72 Deluxessa on kaksi wide-range humbuckeria ja Straton kaula. Juu niinpäs olikin. Muistelin kanssa että siinä olis molemmat mikit olleet Les Paulilta. |
Paby 05.08.2007 21:30:22 | |
---|
Nyt lähti beatmanista tilaukseen, Dr Partsin body ja kaula sekä tuo wd:n setti. Nyt vain sitten odotellaan jos ensi viikolla tulisi. Täytyy vielä hieman mietiskellä miten tuon bodyn käsittelisi. Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita. :) Hyvä homma! Toivottavasti onnistuu ja tulee soiva peli. Pintkäsittely riippuu varmaan siitä minkä näköinen lankku tulee. Jos on nättiä puuta eikä liian monesta erivärisestä palasta niin hienoin olis naturale tai jokin sävytys. Eli läpikuultava. Suosittelen puunkäsittelyöljyä ja vaha päälle. Helppoa ku leivän teko. Hyvän näköinen ja tuntoinen pinta ja pitäs soida hyvin (kuhan ei laita miljuunaa kerrosta vahaa). Jos on rumat puut niin kokonaan vaan umpiväriseksi mieluisalla värillä ja lakkaa päälle. Tai valkoiseksi pinta ja maalaa siihen sitten kuvioita päälle. Tai tapetilla/kankaalla pinnoittaa ja lakkaa päälle. Saapi melko komean ja taiteellisen. (tuossa esimerkki linkissä on kyllä kaikkea muutaku komea ja taiteellinen) http://www.projectguitar.com/tut/mat.htm Siinä dr-kaulassa ei ole valmiiksi reikiä kaularuuveille(ihan hyvä vaan että ei ole), sen kanssa joutuupi sitten ehkä sumplimaan muita työvaiheita enemmän. Vinkkiä löytyy varmaan parhaiten elektroniikka ja rakennuspalstalta. Helpointa on laittaa aluksi kaula kiinni runkoon puristimella ja porata kaulaan rungossa olevien reikien läpi apureikää ja sitten ruuvit kiinni. Ja mielellään kaula suoraan. Se ruuvien vastinlevy pitää olla rungon ja puristimen välissä. Muuten voi mennä ruuvit turhan syvälle. Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
JMP71 05.08.2007 22:16:01 | |
---|
Tästä ei ole tainnut olla vielä juttua täällä: http://www.fender.com/news/index.php?display_article=199 Strummer telecaster siis. Ei yleensä nämä signaturet ole meikäläistä kiinnostanu pätkääkään, muta tuo näyttää jotenkin hyvältä. Ehkäpä Clash-diggailulla on osansa asiaan. Paikalliseen liikkeeseen on tulossa tollanen, ja GAS päällä. Ajatus on varmaan, että tollasia signature-kitaroita pidetään hellästi kuin kukkaa kämmenellä, mutta en kyllä ite siihen ala jos moisen hankin. Kovaa soittoa vaan.. Olen antanut itseni kuulla, että kitara tehdään Meksikossa, ja hinta ei nousisi kovin korkeaksi. Hanki parempaa luettavaa |
Joees 05.08.2007 22:20:12 | |
---|
Tästä ei ole tainnut olla vielä juttua täällä: http://www.fender.com/news/index.php?display_article=199 Strummer telecaster siis. Ei yleensä nämä signaturet ole meikäläistä kiinnostanu pätkääkään, muta tuo näyttää jotenkin hyvältä. Ehkäpä Clash-diggailulla on osansa asiaan. Paikalliseen liikkeeseen on tulossa tollanen, ja GAS päällä. Ajatus on varmaan, että tollasia signature-kitaroita pidetään hellästi kuin kukkaa kämmenellä, mutta en kyllä ite siihen ala jos moisen hankin. Kovaa soittoa vaan.. Olen antanut itseni kuulla, että kitara tehdään Meksikossa, ja hinta ei nousisi kovin korkeaksi. Tuo on kyllä juu varsin hieno. Jos moisen hommaat niin saanen tulla testailemaan joskus? :-) Kiinnostaisi nimittäin itseänikin päästä testailemaan ja päästä vähän kärryille jotta minkälainen soitin se olisi. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
McNulty 06.08.2007 11:19:23 | |
---|
Miun mielestäni Fenkulla on jo vähän turhan monta signature-mallia rosterissaan. Aikaisemminhan tapana on ollut haudata "vanhat" signaturet... eli sinne on jäänyt Hendrix Voodoot, Sambora-mallit, Jag-Stangit yms. historiaan, mutta viimeisen parin vuoden aikana kataloogi on vain paisunut siknitsöö-malleilla. Itse ainakin kokisin mielekkäänä jos esim. tuo Classic-sarja hieman paisuisi. Tuli 60s Teleä rungon bindauksilla jne. Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton! |
author 06.08.2007 11:21:48 | |
---|
Onko joku löytänyt netistä eri Telecaster mallien soundiclippejä? Fenderin sivuilla on vain muutamista malleista. Ja jos jollakulla on mahdollisuus itse nauhoittaa omalla telellään esimerkki-clippejä niin kiitos olisi erittäin suuri :) |
MES 06.08.2007 11:37:14 | |
---|
Pintkäsittely riippuu varmaan siitä minkä näköinen lankku tulee. Jos on nättiä puuta eikä liian monesta erivärisestä palasta niin hienoin olis naturale tai jokin sävytys. Eli läpikuultava. Suosittelen puunkäsittelyöljyä ja vaha päälle. Helppoa ku leivän teko. Hyvän näköinen ja tuntoinen pinta ja pitäs soida hyvin (kuhan ei laita miljuunaa kerrosta vahaa). Oma DrParts-runko (muistaakseni) oli valmiiksi mattalakattu, joten öljy tai vaha ei imeydy. Maalasin spraymaaleilla. Leppä ei ole välttämättä erityisen kaunista. |
Paby 06.08.2007 11:45:42 | |
---|
Oma DrParts-runko (muistaakseni) oli valmiiksi mattalakattu, joten öljy tai vaha ei imeydy. Maalasin spraymaaleilla. Leppä ei ole välttämättä erityisen kaunista. Totta, unohtui että jos haluaa käsitellä puuta niin ottaa sen päälylakan pois. Onko sitä kuinka paksu kerros? Jos on paksusti niin maalia pintaan vaan. Antivirus. |
Numb 06.08.2007 13:08:29 | |
---|
http://www.fender.com/news/index.php?display_article=199 Strummer telecaster siis. Heh, munsta on jonkin verran hilpeää, että Strummerilla on signature. Rehellisyyden nimessä kun täytyy todeta, että ei se osannut kitaraa soittaa. Tai virittääkään :) Mutta komeastihan tuo on relikoitu. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Heh, munsta on jonkin verran hilpeää, että Strummerilla on signature. Rehellisyyden nimessä kun täytyy todeta, että ei se osannut kitaraa soittaa. Tai virittääkään :) Mutta komeastihan tuo on relikoitu. Musta on hilpeää, että Joe sai parempaa musiikkia aikaan kuin moni joka osaa soittaa ja virittää kitaransa. |
McNulty 06.08.2007 14:59:00 | |
---|
Musta on hilpeää, että Joe sai parempaa musiikkia aikaan kuin moni joka osaa soittaa ja virittää kitaransa. Aika monesti juuri se paras musiikki tulee sydämestä eikä siitä mitä yläkerran isopyörä on laskelmoinut. Suuntahan on kuitenkin oikea, eli Telecastereiden tarjonta kasvaa... :) Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton! |
Tom Steel 06.08.2007 15:25:34 | |
---|
Oma DrParts-runko (muistaakseni) oli valmiiksi mattalakattu, joten öljy tai vaha ei imeydy. Maalasin spraymaaleilla. Leppä ei ole välttämättä erityisen kaunista. Suojalakkauksesta beatmanin sivuilla puhuttiin. Täytyy katsella sitten kun saan käsiini. Melko ripeää toimintaa tuntuu kuitenkin tuolla beatmanilla olevan. Eilen tilasin ja tänään tuli viesti, että on lähetetty ja huomenna täällä. Matkahuollon kautta olisi saattanut tulla jo tänään.. |
Numb 06.08.2007 15:30:51 (muokattu 06.08.2007 15:31:47) | |
---|
Musta on hilpeää, että Joe sai parempaa musiikkia aikaan kuin moni joka osaa soittaa ja virittää kitaransa. Näin o. London Calling on yksi kaikkien aikojen levyistä minulle. Mutta Clashin onneksi Mick Jones osasi sekä virittää että soittaa :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Mäci 06.08.2007 16:01:08 | |
---|
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |
Paby 06.08.2007 16:06:00 | |
---|
Suuntahan on kuitenkin oikea, eli Telecastereiden tarjonta kasvaa... :) Mehikon linjalle ainakin classic hotrod sarja. Eli telecaster kaulahumpparilla. Minillä tai paffilla. Vähän 72' customille/deluxelle vaihtoehtoa. Se custom '72 pleksi ei oo kaikkien heiniä. Vaikka mulle kyllä kelpais 72' custom tuplabindatulla bodyllä ja isoolla pleksillä. Voisivat oikeastaan ottaa tuon mun tekeleen sarjatuotantoon, on meinaan semmonen peli että tommonen vois kelvatakin markkinoille... hehe. ;) Antivirus. |
Puavali 06.08.2007 17:50:03 | |
---|
Mehikon linjalle ainakin classic hotrod sarja. Eli telecaster kaulahumpparilla. Minillä tai paffilla. Vähän 72' customille/deluxelle vaihtoehtoa. Se custom '72 pleksi ei oo kaikkien heiniä. Vaikka mulle kyllä kelpais 72' custom tuplabindatulla bodyllä ja isoolla pleksillä. Voisivat oikeastaan ottaa tuon mun tekeleen sarjatuotantoon, on meinaan semmonen peli että tommonen vois kelvatakin markkinoille... hehe. ;) Nättihän tuo on kuin mikä ja mikitys on erikoisen näköinen, mutta ilmeisen toimiva yhdistelmä. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |