![]() 21.05.2007 17:17:32 | |
---|---|
onkos tuolla thomannin sivuilla mitään palaute osiota? En sellaista löytänyt...tekisi mieli vähän kehua.... | |
![]() 21.05.2007 17:22:02 | |
onkos tuolla thomannin sivuilla mitään palaute osiota? En sellaista löytänyt...tekisi mieli vähän kehua.... Löytyy ihan siitä etusivulta, eli informaatio@thomann.de Tuolta ovat ainakin mulle vastailleet. lol apua | |
![]() 21.05.2007 17:28:57 | |
Löytyy ihan siitä etusivulta, eli informaatio@thomann.de Tuolta ovat ainakin mulle vastailleet. ok. pitää varmaan odottaa siihen asti että he lähettävät uuden vahvistimen hajonneen tilalle ja haukkua vasta sitten. Ärsyttää kyllä tällänen.... | |
![]() 18.06.2007 12:52:39 (muokattu 18.06.2007 16:43:03) | |
Täytyy turvautua kysymään täältä, kun ei kertakaikkiaan kaveripiiristä löydy kovin innokkaasti tilaajia. Oululaisia, olisiko halukkaita kimppatilaukseen? Itse asun kaupungin eteläpuolella, josta varmaan kamat olisi sitten noudettavissa... Tai jos joku muu olisi hoitamassa säätämiset, voisin tulla mukaan? e: pikaviestit olis käteviä All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! | |
![]() 03.08.2007 10:02:08 | |
Tilasin rummut viime viikon tiistaina. Eilen sain ensimmäiset kaksi pakettia ja loput tulee ensi viikolla. Vähän ihmettelen miten ei oo mahdollista saada koko settiä tulemaan samana päivänä.. Kun kerran paketit on samana päivänä, lähes samalla kellon lyömällä pistetty Saksasta tulemaan. Niin mulle ainakin uskoteltiin. Kai se on sitte se, kun ne tuolla maailmalla menevät. Se täytyy kyllä todeta, että hyvin ne pakkaa kaiken. Noistakin jo tulleista laatikoista purkaantu sellaset määrät pakkausmateriaalia, että ihmeissäni olin. Huomasin myös, että pikkutomia oli soitettu. Kapulanjälkiä oli ihan hyvin. Ilmeisesti ovat pitäneet tuota settiä esillä liikkeessä. Vai pitääkö ne kaikkia? Niillä kun ei ole kovin montaa kappaletta harvakseltaan ostettavaa tuotetta varastossa. Eipä tuo itseäni haittaa, kun kalvot menee kuitenkin uusiksi, mutta siinä luulossa olen ollut, että uutta tavaraa saisin, enkä esittelyvehkeitä. Saa nähdä mitä lopuista pöntöistä paljastuu. Se oli kuitenkin ilo huomata, että sain settini 200 e halvemmalla, kuin mitä se nyt on. Nostivat kaikkien Tamburo:n rumpujen hintaa aika pian sen jälkeen kun olin tilannut | |
![]() 03.08.2007 11:52:25 (muokattu 03.08.2007 11:52:43) | |
Vähän ihmettelen miten ei oo mahdollista saada koko settiä tulemaan samana päivänä.. Kun kerran paketit on samana päivänä, lähes samalla kellon lyömällä pistetty Saksasta tulemaan. Niin mulle ainakin uskoteltiin. Kai se on sitte se, kun ne tuolla maailmalla menevät. Näinhän se. Varsinkin Suomen posti on aika heikkotasoinen tuossa. Monesti tuppaavat paketit tulemaan vähemmällä kiireellä kuin luulisi, mutta niin vain ne paketit seilaavat muutamia päiviä eri keskuksissa. Jos lähtetät kirjeen Torniosta Rovaniemelle, kulkee paketti Oulun kautta. Vastaavia naurettavia logistisia ratkaisuja löytyy paljon ympäri Suomen. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 04.08.2007 12:35:42 | |
Itse tilasin T-kaupasta tossa vuoden alussa ekan kitarasetin (valitettavasti, kyllä, Benton :D ) Eipä siinä mitään, parissa viikossa tuli, ruuhkista huolimatta. Palvelu kyllä pelasi, tuotteista en tiedä niinkään :D And then? | |
![]() 05.08.2007 13:35:32 | |
Itse olen tilannut sähkörummut Thomannilta, eikä minulla ainakaan ole palvelusta tai rummuista valittamista. Hyvin niitä on voinut paukuttaa:D Drums - spirit and life
Rock - freedom and love | |
![]() 05.08.2007 21:21:55 | |
Mulle on thomannilta aina tilaukset tullut ajoissa ja hyvässä kunnossa, se ilmatyynypehmuste jota ne työntää sinne pakkauksiinsa on erinomaista myös omissa paketeissa joita tulee läheteltyä, en tajua miks jokkut dissaa sitä... Oon aina tehnyt onnistuneet kaupat siellä, ei moitteen sanaa nettisivuista tai henkilökunnastakaan, aina ollut asiallista, suosittelen sitä vahvasti kaikille halpojen hintojen ansiosta ja laajasta tuotevalikoimasta johtuen... Kerran vain oli pieni häikkä kun piti tilata Jacksonin kepukka, jonka sivuilla luki ensin saatavuudessa että saadaan yleensä n. viikossa, sitten kun tein tilauksen niin ne ilmoittikin että kestää kuukausi odotella sitä, sitten peruin tilauksen ja tilasin ESP:n suomalaisesta powersoundista ja sit parin kuukauden päästä tilasin sen Jacksonin Dk-2 updatenkin sieltä kun oli taas rahaa :) Oon aika hanakka osteleen kitaroita ja sieltä suurin osa on tullu tilattua, mitä netistä oon nyt tilannut lukuunottamatta tottakai sitä powersoundista tilattua ESP:tä... Myös kaikki muut kuin kitarat on pakattu huolellisesti ja saapuneet perille, oon parin tuhannen euron arvosta sieltä nyt tilannut varmaan tavaraa ja kaikki tullut täydellisesti perille joten ei moitteen sijaa... Ja tilaan jatkossakin, pitäkööt muut saarnojaan siitä nettisivustosta miten haluaa.. Cry Baby and ask me WHY WHY | |
![]() 06.08.2007 12:54:33 | |
Samaa mieltä olen, että muut voi saarnata ihan niin paljon kuin huvittaa, siitä, kuinka väärin on tilata thomannilta. Niin kauan kuin suomalaisissa alan liikkeissä on surkea palvelu(joitakin harvoja poikkeuksia tietenkin on), tilaan kamani Saksasta ilman omantunnon tuskia. Nykyään hinnoissa ei ole niinkään suurta eroa, mutta se ostokokemus! Ei se ole mielestäni oikein, että paska maku suussa saa lähteä suomalaisesta soitinkaupasta, vaikka olisi ihan maksava asiakas. Voihan thomannillakin todellisuudessa olla mitä suurimpia kuspäitä töissä, mutta ainakin pysyvät hiljaa. Siitä vielä, kun ihmisiä pelottaa ostaa "sika säkissä". Thomann ei eroa mitenkään tässä asiassa suomalaisista soitinkaupoista. Otetaanpa esimerkki. Matin himoitsema kitara tulee maahantuojalta kauppiaalle samalla tavalla, oli kauppa missä tahansa. Kitara kulkee omat reittinsä, ennen kuin kauppias sen laittaa myyntiin. Pakettia on voitu kuljetusfirman puolesta kohdella miten vain(mahdolliset vauriot näkee tietysti varmimmin, kun saa itse olla noutamassa pakettia, ei tartte ostaa sikaa säkissä!). Sitten kun Matti suunnittelee kitaran ostamista, hän voi kokeilla sitä ja palauttaa jos ei miellytä. Näin homma toimii Thomannilla kuin myös suomalaisissa soitinliikkeissä. Toisaalta, Thomannilta tuotteen saa aina kotiin kokeiltavaksi, kaikista suomalaisista liikkeistä ei saa. Eikä palauttaminen Saksaan juuri sen suurempi prosessi ole kuin paikalliseen liikkeeseen. Ainoastaan aikaa vievää, jos haluaa vaihtaa tuotteen. | |
![]() 06.08.2007 22:36:32 | |
Ja lisäksi monikaan suomalainen liike ei edes tilaa mitään kallista kitaraa ellei kauppa ole varma, ja maksettu valmiiksi ainakin osittain. Sitten kun vehjas tulee ja se ei miellytäkkään, niin yritäppä siinä sitten purkaa kauppa... Tilaustavaroille ei vaihto/palautusoikeutta saat kuulla loputtomiin, ja tapella hampaat irvessä verissäpäinkaiken maailman kuluttaja-asiamiesten välityksellä ennenkuin saat kaupan purettua. Thomannille sen kun lähetät takaisin 30 päivän sisällä niin purku on sillä selvä, eli jos sika säkissä onkin ollut ylikypsää, niin sitä ei tarvitse ostaa. Takuuasiatkin hoituu sata kertaa paremmin kuin yhdessäkään ikinä suomesta ostetun laitteen ostopaikassa oman kokemukseni perusteella. Ilmoitus thomannille, pakkaat kaman ja sieltä tulee dhl:n mies ja hakee paketin, ja tilanteesta riippuen lähettävät saksasta uuden tai laitteen korjattuna suht nopeasti. Ja aina kotipihaan. Voittaa 100-0 rantasaunan roudaamisen ostopaikkaan suomessa ja puolen vuoden odottelun että se korjataan. Ja takuu on lähes kaikissa tuotteissa 3 vuotta. | |
![]() 07.08.2007 05:33:02 | |
Tuolta on tullut muutaman viime vuoden aikana tilattua monenmoista rompetta. Basso, bassonuppi, kaappi, plektroja, kieliä, pedaaleja ja kitaravahvistin. Eipä ole muuta kun kehumista. Palvelu toimii suomeksi ja kontaktin saa todella näppärästi sähköpostilla. Pahimpaankin jouluruuhka-aikaan pystyivät saman päivän aikana vastailemaan sähköposteihin. Yleensä työaikaan puolen tunnin sisällä tullut vastaukset. Todella asiantuntevia ja asiallisia ovat yhteyshenkilöt olleet. Erityismaininnan saa vielä koko putiikin joustavuus. Esimerkiksi jos ilmoittaa sähköpostilla, että laite on mennyt rikki, ei sinne tarvitse mitään absoluuttisia todisteita laitteen rikkoutumisesta laittaa, vaan DHL-sedät käy kiltisti hakemassa ja tuo uudet tilalle parin viikon päästä. Sen jänis se. | |
![]() 07.08.2007 11:09:09 | |
Kauppa on toiminut mun kohdalla moitteettomasti, mutta heikoin lenkki on ollut aina logistiikan puolella. Esimerkiksi kerran sain kitaran pahvilaatikossa, josta oli kaikki kulmat auki ja kengänjäljistä päätellen joku oli kävellyt laatikon päällä! Onneksi kitara oli pakattu todella hyvin, joten kudokset pahvipaavoille. "Now don't tell us to double that shit!" Macy Gray | |
![]() 18.08.2007 16:43:14 | |
Heh, tällaista päiväkirjaa olen nyt pitänyt viimeisimmän tilauksen kanssa. Thomann ilmoitti etta perjantaina 27.7.2007 lahtivat postiin. Varmaan pian saapuvat jos ei posti pida Itella. 7.8. saapuivat perille, mutta olivat sitten lähettäneet 3 kitaran viritintä bassokoneitten tilalle. Hohhoijaa ja valmistuminen viivästyy. Nyt testataan sitten tämän reklamointi- ja korvaussysteemin nopeus ja joustavuus. 17.8. tuli sitten Toomannilta uudet virityskoneistot. Sama vika! Edelleen kitarakoneita, pussissa lukee vain Bass Tuner! Sisällä kuitenkin kitaran virityskone. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand. | |
![]() 19.08.2007 11:41:23 | |
Hehheh.. Se on kiva niillekkin lähetellä ilmaiseksi edestakaisin kamaa joka on tod. näk. valmistajalla pakattu väärin. Mullakin oli liian lyhyt hihna tuotetietoihin nähden, ja olivat kuvaa vastaan jossa näkyy kokonaispituus mittanauhan vieressä alkaneet selvitys ja vaihtorumban vielä vuoden jälkeen tavaran tilauksesta.. Enpä jaksanut, vaan sain vaihdettua pidemmän takahihnan kitaristilta, ja ongelma poistui sillä. Edelleen annan palvelusta täydet pisteet, ainakin omalle kohdalle sattuneet aina hyvät palvelijat. | |
![]() 20.08.2007 08:26:17 | |
Hehheh.. Se on kiva niillekkin lähetellä ilmaiseksi edestakaisin kamaa joka on tod. näk. valmistajalla pakattu väärin. Todennäköisesti näin. Mutta läpinäkyvästä muovipussista ei tarvitse kauaa tiirailla kun huomaa asioiden tilan. Sinänsä hauskaa tässä on se, että sekä valmistaja, Warwick, että myyjäliike Thomann ovat täsmällisyydestä ja huolellisuudesta kuuluisia saksalaisia. :) Jännä nähdä kuinka monta kertaa ne sitä väärää tavaraa lähettelee. Minulle tämä on nyt jo lähinnä periaatekysymys. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand. | |
![]() 22.08.2007 23:34:01 | |
Tilasin mikin ja vähän muuta sälää, oikeat tavarat tuli luvatun toimitusajan puitteissa, ei valittamista. | |
![]() 23.08.2007 00:25:08 | |
Warwick, että myyjäliike Thomann ovat täsmällisyydestä ja huolellisuudesta kuuluisia saksalaisia. :) Menee OT:ksi mutta Saksassa asuvana voin vakuuttaa että saksalainen täsmällisyys ja huolellisuus ovat propagandaa ja kusetusta. Todellisuus on jotain IHAN muuta... http://www.chaosresearch.de | |
![]() 23.08.2007 00:33:15 (muokattu 23.08.2007 00:37:56) | |
Itselläni oli hieman ikävempiä kokemuksia. Tilasin T-kaupasta Line6:sen DM4 Distortion Modelerin vajaa pari vuotta sitten ja ruoskahan se oli tietenkin. (Potikoitten toiminta tosi arvaamatonta, äänentasot heittelee itsestään, ei toiminut pattereilla jne.) En harmikseni kerinnyt lähettää sitä 30 päivän sisällä takaisin, kun odottelin kaverilta muuntajaa lainaan, että olisi saanut testattua laitteen kunnolla. Kaksi kertaa sain lähettää Saksaan huoltoon turhan takia mokoman, lähettivät molemmalla kertaa yhtä rikkinäisenä takaisinkin. Nyt kolmannen kerran ärähtelin asiakaspalveluun vähän enempi, niin lupasivat antaa rahat takaisin tai uuden tuotteen (Line6:n maahantuojan kanssa on ilmeisesti semmoinen diili, että jos laite tulee kolmannen kerran viallisena takaisin, niin he voivat toimia näin.) ja lähettää UPS:n kaverin hakemaan laitteen kotiovelta (ei ole niin helppoa miltä kuulostaa, joutuu tulostelemaan netistä kaikenmaailman lippusia, ja soittamalla sopimaan hakuajat mieluummin olisin vienyt postiin niinkuin ennenkin. Tulee vaan huono omatunto kun miettii UPS:in tyyppejä, niillä on kuitenkin vaan 3 toimipistettä Suomessa.) Sain kuitenkin säädettyä paketin Tampereen UPS:lle tänään, eli nyt vaan jännittämään miten Thomann handlaa loput. Jos ei rahoja rupea näkymään pikkuhiljaa tilillä, niin voin sanoa, että harmittaa :) Mutta all in all, mitä tästä opimme: Thomann on iso lafka ja asiakaspalvelu voi olla vähän niin ja näin - asiakkaita kuitenkin sen verta paljon -, että välillä kannattaa hieman ärähdelläkin, vaikka olisikin lempeä nallekarhu kuten minä esim. J | |
![]() 23.08.2007 01:34:21 | |
Tänään tulivat paketit ja kaikki tavarat olivat sekä mukana että oikeita. Aika nopsaan myöskin tulivat kun 16.8. lähetettiin ja viikonloppukin oli välissä. Täälläpä kuvia: http://koti.mbnet.fi/juhau/vermeet/ Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)