Aihe: Vox Valvetronix 30 vai 50 wattisena?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
meitu
02.08.2007 21:14:31

Tein tästä jo mun ongelmasta jo oman topikin mutta..:

Mun puolitoista vuotta vanhasta 50-wattsisesta alkaa vissiin olemaan putki hiipumassa kun ääntä ei lähde enää läheskään yhtä paljon kuin ennen. En ollut ennen koskaan joutunut käyttämään vahvistinta täydellä teholla, mutta eilen bändireeneissä tuntui että volumet ei riitä vanhoilla asetuksillani, joten käänsin namikat täysille eikä silti lähtenyt yhtä paljon mökää kuin aiemmin pienemmillä tehoilla.

Kysymys kuuluu siis:

Onko kukaan kokenut samaa ongelmaa valvetronixien kanssa?

Kuulin ehdotuksia, että ongelma ratkeaisi putken vaihtamalla, joten:

Onko kukaan vaihtanut näistä halvemman sarjan valvetronixeista putkea, ja jos on niin mihin putkeen? Miten soundi muuttui vai muuttuiko lainkaan? Onko putki helppo vaihtaa itse, vai onko se sijoitettu vaikeasti vahvarin sisään?
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
ankkiz
06.08.2007 11:28:57

Ouuuuuyeaaaa, tänään lähtee valvetronix vihdoin tähänkin osoitteeseen.
Kanavanvaihtajaa siihen ei kuitenkaan ole, niin käykö siihen mikä tahansa fs-2mallinen vaihtaja?
Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni)
kojones
06.08.2007 12:25:46
ankkiz
07.08.2007 12:03:52

Ouuuuuyeaaaa, tänään lähtee valvetronix vihdoin tähänkin osoitteeseen.
Kanavanvaihtajaa siihen ei kuitenkaan ole, niin käykö siihen mikä tahansa fs-2mallinen vaihtaja?

Jahas komento takas, myyjä ei ehtinytkään lähettämään pakettia eilen henkilökohtaisista syistä. Eilen hän onneksi lupasi, että aamulla ensitöikseen laittaa paketin tulemaan.

Nooh, 00.00-2.00 aikoihin tulee sitten viestejä, että hänellä on ollut ilmoitus myös huuto.netissä, joka sulkeutui illalla. Joku tarjosi 20€ enemmän kuin mitä meidän JO OLEMASSA OLEVASSA kirjallisessakauppasopimuksessa oli, eli hänen on "pakko" myydä se hänelle. (Hintavaraus ei ylittynyt, joten se ei sido häntä myymään sitä hänelle. Toisinkuin tuo meidän kirjallinenkauppasopimus)

Lähetin kuitenkin ihan asiallisia sähköposteja ja viestejä myyjälle ja kolmannelle osapuolelle, että menettely tapa ei todellakaan ole minulle ok, kun olen viikkotolkulla juuri hänen yksilöään odottanut.

Jos on hyviä vinkkejä, niin saa jakaa (Luovuttaminen tässä vaiheessa ei oikein tule kyseeseen).

Ja jos jompikumpi osapuolista tunnistaa itsensä tästä avautumisesta, niin painotan edelleen, että minulla ei ole heitä vastaan mitään. Tilanne vain ärsyttää mahdottomasti.

Saas nähdä miten tapauksessa käy.
duc
07.08.2007 12:07:51
Höh, jos myyjä on tuollainen niin unohda koko homma ja osta muualta. Ei moisten idioottien kanssa kannata käydä kauppaa, tiedä millaisessa kunnossa se vahvistin loppujen lopuksi on.
ankkiz
07.08.2007 12:19:23 (muokattu 07.08.2007 12:33:35)

Höh, jos myyjä on tuollainen niin unohda koko homma ja osta muualta. Ei moisten idioottien kanssa kannata käydä kauppaa, tiedä millaisessa kunnossa se vahvistin loppujen lopuksi on.

No kun tässä sopimisessa on kulutettu tunteja aikaa kirjoittamiseen, selvittämiseen yms. Viikkoja aikaa odotteluun, vuodatettu hikeä ja (myös onnen)kyyneliä, niin ei oikein kehtaisi hukkaan heittää.

Hintakin oli varsin edullinen. Noita voxeja tulee vastaan ehkä kerran kuussa, tuolla hinnalla ehkä kerran vuoteen.

EDIT: Ja ideana olisi myös "antaa opetus", ei tuolla tavalla todellakaan immeisiä kohdella. Muutenhan se vaan jatkaa tuota samaa linjaa, ja kaikki sen kauppakumppanit saa kärsiä saman. Huuto.netissäkin sillä oli näköjään pari lunastamatonta huutoa, ja lähettämättömiä paketteja, vaikka hintavaraus oli ylittynyt.

En kiinnittänyt näihin aluksi huomiota, koska niistä oli jo aikaa, ja hän oli saanut positiivisia palautteita niitten jälkeen. Mutta ei kai se vanha koira sit opi uusia temppuja, vaan palaa vanhoihin jekkuihin.
Karhukoira74
24.09.2007 15:50:34

Tuli tilattua AD30VT.....loppuviikosta jos saisi....alunperin oli suunnitelmissa AC30, mutta testattuani, tämä se on....hintakin toki sanelee aika paljon, jää rahaa sen Fenderinkin ostoon nyt ;) Saa nähä vieläkö tohon jotain säröpurkkia hommaisi....Bad Monkeyta tai SD-1...
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
marcuz
27.09.2007 20:48:25 (muokattu 27.09.2007 20:50:49)
Olen nyt tuohon 50W kallistumassa, mutta kumpi olisi järkevämpi? yhdellä:http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt_valvetronix_gitarrencombo.htm vai kahdella:http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt212.htm elementillä? Ei noissa taida olla muuta eroa kuin koko/paino. Roudata ei juurikaan tarvitse, joten näitä ominaisuuksia ei tarvitse ottaa huomioon. Soundaako paremmalta kahdella elementillä?Hintaero ei ole ainakaan paha...
Hitaasti, mutta huonosti
sepisti
27.09.2007 23:16:10
Olen nyt tuohon 50W kallistumassa, mutta kumpi olisi järkevämpi? yhdellä:http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt_valvetronix_gitarrencombo.htm vai kahdella:http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt212.htm elementillä? Ei noissa taida olla muuta eroa kuin koko/paino. Roudata ei juurikaan tarvitse, joten näitä ominaisuuksia ei tarvitse ottaa huomioon. Soundaako paremmalta kahdella elementillä?Hintaero ei ole ainakaan paha...

Ota ihmeessä se 212:nen. Kyllä se soundissa luulisi parempaan suuntaan menevän. Itse olen soitellut vastaavaa 112 2*12 kaappiin ja soundaa huomattavasti paremmalta, vaikkei se nyt tietysti ihan sama asia olekkaan...
Kitara on rakkauteni.
Karhukoira74
28.09.2007 08:08:01

Jooh....tulikin tiistaina jo vahvari, ja keskiviikkona kävin kotiin....ja jäi käteen hyllyltä myös tuo monien mainostama BadMonkey...tänään testishow....jepajepajee...=P
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
tarzan
28.09.2007 08:47:58
Löytyisiköhän täältä apua

Eli minun Vox 15 wattinen valvetronix humisee, sirisee ja suhisee. Kun pelin laittaa päälle, vaikka mitään ei olisi kytkettykään, laitteesta kuuluu pohjakohina. Ongelma ei ole aikaisemmin ilmennyt, laitteella ikää parisen vuotta.

Voisiko putki olla entinen?
Fac ut vivas. Ja silleen.
duc
28.09.2007 08:49:31
Voisiko putki olla entinen?

Onhan se mahdollista. Uutta tilalle ja testaamaan..
othmo
10.12.2007 02:53:02
Mites nämä vahvistimet tulevat toimeen säröpedaalien kanssa? (Siis vahvistimesta clean + ulkoinen särö)
battery
10.12.2007 09:25:36
Ainakin fuzzin kanssa toimii mainiosti, luulisi säröjäkin syävän hyvin.
Black or White
jss1
10.12.2007 17:26:32

aasit
10.12.2007 18:08:45
Mites nämä vahvistimet tulevat toimeen säröpedaalien kanssa? (Siis vahvistimesta clean + ulkoinen särö)

Big Muffin kanssa ovat ainakin erinoimainen parivaljakko. Peukkua ylös (Y).
jss1
11.12.2007 10:57:57

onko tuo 50 wattinen riittävän tehokas bänditreeneihin ja pienemmille keikoille?

Rumpali saattaa välillä soittaa aika KOVAA treeneissä.
Ei kai tuo jää kakkoseksi rummuille ja soolot kuuluu?

Miten käy kun laittaa volyymit lähemmäs kymppiä, ei kai rupea ulisemaan kiertämään mahdottomasti?
Hiekkaharjun Hendrix
18.12.2007 15:29:11 (muokattu 18.12.2007 15:29:40)
Tietäsköhän joku, mikä olis hyvä särö poljin tohon 30 wattisen valvetronixin kaveriks? Mielellään alle 80e. Sellasta hevimpää soundia haen lähinnä näihin thrash kuvioihin ja sooloihin.
Fortune
18.12.2007 16:32:42
onko tuo 50 wattinen riittävän tehokas bänditreeneihin ja pienemmille keikoille?

Rumpali saattaa välillä soittaa aika KOVAA treeneissä.
Ei kai tuo jää kakkoseksi rummuille ja soolot kuuluu?

Miten käy kun laittaa volyymit lähemmäs kymppiä, ei kai rupea ulisemaan kiertämään mahdottomasti?

1. Rumpali voi opetella soittamaan siten, että kilpavarustelua ei tarvita. Hyödyllinen taito keikoilla, kun lavavola ei nouse mahdottomiin ja pa-laitteistakin on siten jotakin hyötyä.
2. Soundit voi säätää niin, että volan nostoa ei tarvita erottuvuuden saavuttamiseksi.
3. Täysille tuota ei varmasti tarvitse koskaan laittaa, jos soundit on mietitty bändin kesken kuntoon.

Ihan oikeasti.
Look behind you, a three-necked guitar! Holik Portfolio
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)