Aihe: leveämpi kaula sähkökitaraan, vaihtoehtoja?
1
M-J
02.08.2007 15:28:10
eli hakusessa olisi pulttikaula joka olisi hieman leveämpi kuin normaali esim. strato kaula. eikös puoliakustisissa yleensä ole leveämpi kaula? onko näitä pulttikaulaisina tarjolla miten paljon, ja missähän malleissa niitä tahtoo olla?
jos vaikka löytäis rikkinäisen puoliakustisen josta sais kaulan ja vaikka tallan yms. mutta onko missään tavan sähkökitarassa leveämpää otelautaa?

suunnitelmissa olis mahdollisesti les paul tyylinen lankkukoppa johon tommonen kaula. toimiskohan tuossa sitten semmonen bigsby talla? ei kai sille mitään estettä oo?

eli jos jollain on tarjolla kaulaa tallaa yms kamaa, esim valmiita puita niin saa tarjota. kaikenlaisia.

ja myös vinkkejä saa antaa jos siltä tuntuu.
Puavali
02.08.2007 15:38:27
eli hakusessa olisi pulttikaula joka olisi hieman leveämpi kuin normaali esim. strato kaula. eikös puoliakustisissa yleensä ole leveämpi kaula?

Mun havaintojen mukaan ei ole. Joissain akustisissa teräskielisissä on leveitä kauloja, melkein nylonkielisten klassisten luokkaa, mutta harvoi niihinkään törmää.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
M-J
02.08.2007 16:02:15
tarkoitan siis otelaudan leveyttä. muutamat kerrat mitä oon puoliakustista kokeillu niin on ollu hieman leveemmän tuntunen se kaula. vai tuntuuko se vaan?
Kumiankka
02.08.2007 19:02:52
Little Savage
02.08.2007 23:20:29

ja myös vinkkejä saa antaa jos siltä tuntuu.

Onko kaulan itse tekeminen suljettu pois kuvioista ?
Tie jolla ei ole esteitä ei luultavasti johda mihinkään.
M-J
03.08.2007 07:46:25
nyt kun mittasin niin saman levyinenhän tuo kaula oli. on vaan paksumpi niin oli tuntumaltaan aivan erilainen.
kaulan teko ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta ehkä sitten myöhemmin. kattoo ton kopan teon nyt ensin että miten onnistuu. jos nyt siis jostain sopivan kaulan löydän valmiina.
kiitos warmothin linkistä, ovat vaan äkkiseltään katsottuna liian kalliita mulle.
M-J
06.08.2007 10:38:51
entä mistäs osais ettiä semmosia kauloja johon sais sitten lavan muotoilla itse mieleisekseen, eli lapaa vaille valmiita kauloja? ja edullisia..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)