Aihe: Koulutusta
1
theikki
05.08.2007 21:53:53
Onko kellään tietoa esim.äänenkäsittelyn kursseista tai leireistä.
Timppa Heikkilä
Reddie
05.08.2007 21:57:29
Mistäpäin?
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
LHU
06.08.2007 07:27:05 (muokattu 06.08.2007 12:34:15)
No,jos se olis vaikka noin viikko tai vkl.,niin etelä- suomesta kuitenkin.

Että viikossa tai mielummin jopa viikonlopussa hommat haltuun, jep jep. Helsingissä on ainakin avoimena yliopisto-opetuksena (Siba) musiikkiteknologian perusteet, 18 op, mahdollista suorittaa 1,5 vuodessa. Eikä noistakaan opiskeluista ammattilaisena ulos kävellä. Sittenhän on tietysti noi Outokummut ja Torniot, taitavat olla minimissään kolmevuotisia.

Mitä sä oikein etsit, jotain pikakurssia missä joku kertoo miten laitteet kytketään vai haluatko ihan oikeasti oppia jotain?

Edit: http://menkkarit.vuodatus.net/blog/725279 :)
theikki
06.08.2007 17:30:21
Että viikossa tai mielummin jopa viikonlopussa hommat haltuun, jep jep. Helsingissä on ainakin avoimena yliopisto-opetuksena (Siba) musiikkiteknologian perusteet, 18 op, mahdollista suorittaa 1,5 vuodessa. Eikä noistakaan opiskeluista ammattilaisena ulos kävellä. Sittenhän on tietysti noi Outokummut ja Torniot, taitavat olla minimissään kolmevuotisia.

Mitä sä oikein etsit, jotain pikakurssia missä joku kertoo miten laitteet kytketään vai haluatko ihan oikeasti oppia jotain?

Edit: http://menkkarit.vuodatus.net/blog/725279 :)

No ei mitään koulun penkkejä tässä iässä,vaan joku vaikka leirin pätkä.Ja sitä paitsi ei mistään koulusta kävellä ulos ammattilaisena.Vai ootko sä niitä, mitkä valmistuu koulusta mielestään täysin ammattilaisena,mitä näkee valitettavan paljon keikoilla.Mulla on ajatuksena sellanen pätkä mistä saa hyviä käytännön vinkkejä.
Timppa Heikkilä
LHU
06.08.2007 18:30:42
Vai ootko sä niitä, mitkä valmistuu koulusta mielestään täysin ammattilaisena,mitä näkee valitettavan paljon keikoilla.

Siinä kohtaa kun mä astun tästä parikymmentä vuotta kestäneestä kiertokoulusta ulos mä rupean tekemään jotain ihan muuta.

Mutta asiaan: itse en henk.koht. ole kuullutkaan mistään viikonloppuleireistä, lukuunottamatta siis tota Sibiksen avointa yliopistohommaa, siinähän nimenomaan käydään asioita parin päivän jaksoissa läpi. Saliäänentoisto-osio (3op) näyttäis olevan seitsemän päivää, neljässä osassa, perjantaisin ja lauantaisin, marraskuussa. Tossa linkki siihen: http://www2.siba.fi/avoinyliopisto/index.php?id=92&la=fi
miffe
06.08.2007 18:33:45
Saliäänentoisto-osio (3op) näyttäis olevan seitsemän päivää, neljässä osassa, perjantaisin ja lauantaisin, marraskuussa.

Ja mä kun luulin, että vkl ois se aika, jolloin pääasiassa tehdään keikkoja. Ja vielä pikkujoulusesonki.

Thx but no thx...
turkulainen
theikki
06.08.2007 21:37:56
Siinä kohtaa kun mä astun tästä parikymmentä vuotta kestäneestä kiertokoulusta ulos mä rupean tekemään jotain ihan muuta.

Mutta asiaan: itse en henk.koht. ole kuullutkaan mistään viikonloppuleireistä, lukuunottamatta siis tota Sibiksen avointa yliopistohommaa, siinähän nimenomaan käydään asioita parin päivän jaksoissa läpi. Saliäänentoisto-osio (3op) näyttäis olevan seitsemän päivää, neljässä osassa, perjantaisin ja lauantaisin, marraskuussa. Tossa linkki siihen: http://www2.siba.fi/avoinyliopisto/index.php?id=92&la=fi

Joo ja anteeks kun olin vähän piikikäs sulle tossa vastauksessa.Lähinnä tuli mieleen tälläset esim.rumpu/kitara ym.viikonloppu klinikat kun niitä kuitenkin järjestetään,eli miksi ei myös ääni/valomiehille samanlaisia.Miffelle terkkuja ,et olit hoitanut erkinharjun monitoroinnin mallikkaasti..
Timppa Heikkilä
Roberto
06.08.2007 22:00:38

Lähinnä tuli mieleen tälläset esim.rumpu/kitara ym.viikonloppu klinikat kun niitä kuitenkin järjestetään,eli miksi ei myös ääni/valomiehille samanlaisia.

Avita on syksyllä messukeskuksessa, se on ehkä lähimpänä tota. Syy varsinaisten viikonloppukurssien tms. puutteeseen on se et siinä ajassa ei oikeesti ehdi oppimaan juuri mitn.
stnprkl
06.08.2007 22:12:01
Laitteiden maahantuojat järjestävät aina silloin tällöin kaiken näköisiä workshoppeja ja seminaareja. Viimeisin mihin itse osallistuin oli Studiotecillä Meyerin kakspäiväinen seminaari. eka päivä systeemisuunnittelua ja tokana päivänä Buford Jones niminen hahmo kertoili omasta urastaan.
Varsinkin se systeemikurssi oli aika rautasta asiaa.
Viltsu audiokantaja
theikki
06.08.2007 22:51:18
Laitteiden maahantuojat järjestävät aina silloin tällöin kaiken näköisiä workshoppeja ja seminaareja. Viimeisin mihin itse osallistuin oli Studiotecillä Meyerin kakspäiväinen seminaari. eka päivä systeemisuunnittelua ja tokana päivänä Buford Jones niminen hahmo kertoili omasta urastaan.
Varsinkin se systeemikurssi oli aika rautasta asiaa.

Kiitos äijät.Just tollasia mä tarkotin.
Timppa Heikkilä
ragol
07.08.2007 08:33:11

Tämä nyt ei ihan ehkä täytä kriteereitä: ei ole suomalainen eikä ole viikonloppukurssi, vaan keskellä viikkoa muutaman päivän. SynAudConin kursseja pidetään kuitenkin ainakin rapakon takana (ja osittain muuallakin, väkeä noilla käy ympäri maailman) varsin pätevinä, onhan toimintaa ollut jo vuodesta 1972. No joo, ei se ikä tietysti kaikkea kerro, mutta jotain kuitenkin.

Ei, en todellakaan luule, että muutamassa päivässä oppisi kovinkaan hirveästi, mutta kyllä siellä aina jotain uusi ajatuksia saa ja kun vielä mukaan saa varsin kattavan materiaalipaketin, niin...

http://www.synaudcon.com/site/home.php Tuossa vielä linkki.

Ai niin, olipa tuon puljun perustaja mukana kehittämässä ensimmäistä terssikorjainta kaiken muun SynAudConista lähteneiden ideoiden lisäksi...

Ehkä tuonne vielä jonain päivänä pääsee.
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.vuodatus.net
miffe
10.08.2007 20:01:03
Miffelle terkkuja ,et olit hoitanut erkinharjun monitoroinnin mallikkaasti..

Joo, kyllähän sitä miehelle oli kiva tarjota, kun vaihdatin rumpufillin signaaliketjusta B-merkkiset laitteet pois ekan festaripäivän jälkeen.

Ja nyt pitänee lisätä seeveehen maininta myös backline-teknikon kyvyistä. Samalla keikalla nimittäin tuli huollettua myös bassoja ja vaihdettua mm. yks bassari kesken biisin.
turkulainen
humupekka
11.08.2007 16:04:47
Lahden Aikuiskoulutuskeskuksen Kesäyliopiston opinto-ohjelmaan kuuluu äänentoistolaitteiston käytön perus- ja jatkokurssi. Kurssien kesto on noin 13h ja opetuspäiviä on neljä / kurssi. Opettajana on Lahden ääni- ja rumpuguru Veka Salminen. Itse kävin molemmat kurssit ja käytännön vinkkien ja kikkojen lisäksi peruspaketista sai eväät, joilla PA ei ole muuttunut savukoneeksi. Ennen kursseja luulin tietäväni paljon enemmän.
Mika Jokinen
theikki
12.08.2007 03:11:42
Lahden Aikuiskoulutuskeskuksen Kesäyliopiston opinto-ohjelmaan kuuluu äänentoistolaitteiston käytön perus- ja jatkokurssi. Kurssien kesto on noin 13h ja opetuspäiviä on neljä / kurssi. Opettajana on Lahden ääni- ja rumpuguru Veka Salminen. Itse kävin molemmat kurssit ja käytännön vinkkien ja kikkojen lisäksi peruspaketista sai eväät, joilla PA ei ole muuttunut savukoneeksi. Ennen kursseja luulin tietäväni paljon enemmän.

Kiitos! Tällästä infoa kaipailin.
Timppa Heikkilä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)