Aihe: Sirinää ja pörinää vahvarista
1
mikaz
05.08.2007 13:32:18
Elikäs ongelma on sellainen, että vahvarista lähtee melko kovat häiriö surinat. Gainit on pakko pitää mahdollisimman pienellä, jolloin häriö on siedettävä. Heti jos Gainia alkaa ruuvaamaan ylöspäin alkaa surina olemaan jo korvia särkevää ja soittaminen täysin mahdotonta. Näin ei kuitenkaan ole ihan aina, joskus häiriö on täysin olematonta. Myöskin se vaikuttaa jos nostaa johdon esim lattialta ilmaan.
Tästä syystä aloinkin epäilemään tuota johtoa, voiko huono johto kerätä noin paljon häiriötä jostain. Kyseessä on Ibanezin jumpstart paketin mukana tullut piuha.
tommiot
05.08.2007 14:00:36
voiko huono johto kerätä noin paljon häiriötä jostain. Kyseessä on Ibanezin jumpstart paketin mukana tullut piuha.

Kyllä voi... Noilla piuhoilla ei tee yhtään mitään. Jos ne on niitä tosi ohuita muutaman metrin lakuja.
IhmeHeebo
05.08.2007 14:16:45
ostappa joku kunnon johto tai pari. Itse omistan Spectraflexin laatu johdon. kestävä, elinikänen takuu, ei mikään kallein.
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
tommiot
05.08.2007 19:40:59
ostappa joku kunnon johto tai pari. Itse omistan Spectraflexin laatu johdon. kestävä, elinikänen takuu, ei mikään kallein.

Nuo ovat kuitenkin lähemmäs 50 euroa jos ei ihan parimetristä lakua haluu. Hot Linelläkin pärjää himassa.
mikaz
05.08.2007 20:21:23
Kyseessä on nimenomaan sellainen erittäin ohut "siima". Siihen kiinnitinkin heti ekana huomiota, että ompas onnetoman näköinen kaapeli.
IhmeHeebo
05.08.2007 22:05:31
Nuo ovat kuitenkin lähemmäs 50 euroa jos ei ihan parimetristä lakua haluu. Hot Linelläkin pärjää himassa.

No siis, paljon kalliimpiakin vielä löytyy, ja jos noihin soittimiin haluaa kunnolla panostaa, ostaa sitten kerralla kunnolliset eikä mene joka toinen päivä 20 centin lakuja ostamaan
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
tommiot
05.08.2007 22:30:48 (muokattu 05.08.2007 22:31:01)
No siis, paljon kalliimpiakin vielä löytyy, ja jos noihin soittimiin haluaa kunnolla panostaa, ostaa sitten kerralla kunnolliset eikä mene joka toinen päivä 20 centin lakuja ostamaan

Mulla on Cordialit pari vuotta kestäny. Alle kaks kymppiä hintaa 10 metrin piuhalla.
Ibanez_90
05.08.2007 22:34:10 (muokattu 05.08.2007 22:34:21)
Itselläni pörisee myös. Johtuu vahvistimesta tosin, koska vanhalla ei särise...
Maailman helpoiten väärennettävä allekirjoitus...
tommiot
05.08.2007 22:56:15
Se minun oli nyt vaan ehdoitus.

Hyvä ehdotus. Heitin halvempia vaihtoehtoja, koska itsestä olisi tuntunut typerältä sijoittaa neljä-viisi kymppiä piuhaan kun kitarapaketti on ollut reilu 200e :)
IhmeHeebo
05.08.2007 23:46:44
Hyvä ehdotus. Heitin halvempia vaihtoehtoja, koska itsestä olisi tuntunut typerältä sijoittaa neljä-viisi kymppiä piuhaan kun kitarapaketti on ollut reilu 200e :)

No jos harrastus menee vakavemmaksi / ammattimaisemmaksi niin asiaa vois itten harkita enemmän. Henkilökohtaista yhtäkaikki.

Menenpä syömään
mikaz
09.08.2007 16:58:58
No niin uusi piuha on hommattu ja ero valtava. Pienillä säröillä ei ole mitään häiriö ääntä ja kun ruuvaa gainit tappiin kuuluu vain pientä vaimeaa surinaa.
yöpöllö
14.08.2007 20:40:33
Täytyy kysyä että onko sulla siinä pistorasiassa jotain muutakin kiinni kuin vahvari.

Itellä otti ainakin telkkarista häiriötä.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
mikaz
15.08.2007 17:12:03
Täytyy kysyä että onko sulla siinä pistorasiassa jotain muutakin kiinni kuin vahvari.

Itellä otti ainakin telkkarista häiriötä.

Ei laite oli yksinään siinä pistokkeessa, mutta olen kyllä huomannut, että aika moni elektroniikka ja sähkövimpain aiheutta häiriöitä. Meillä on olohuoneessa tollainen jalkalamppu jossa säädettävä valon kirkkaus. Kun lamppu on poissa päältä ei kuulu mitään pörinää. Kun laittaa lampun päälle ja ruuvaa kirkkaammalle myös häiriö kovenee. Tällöin vahvistin oli kyllä aivan lampun juuressa, haitta ei ole kun vie vahvarin metrin päähän.
Marshallga
17.08.2007 12:28:00 (muokattu 17.08.2007 12:28:45)
Toisella kitaralla soittaessa vahvistin pörisee ja surisee niin maan penteleesti. Ilmiselvästi vika ei ole vahvistimessa vaan kitarassa. Katselin läpi mikrofonien ja plugin juotokset, niissä ei ollut mitään silminnähtävää vikaa. Volume ja tone potikkaa säätäessä pörinä hiljenee ja kovenee, riippuu kumpaan suuntaan potikoita käännetään. Vissiin kannattaisi uusia kummatkin potikat, mitä mieltä olette?
Antti1
17.08.2007 12:33:10
Vissiin kannattaisi uusia kummatkin potikat, mitä mieltä olette?

Mun mielestä ei kannata, ei ne häiriöt niistä tule. Mikä kitara kyseessä ja millainen mikitys? Onko yksikelaiset mikit, kenties vielä tehdasasennukset?
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Marshallga
17.08.2007 13:18:31 (muokattu 17.08.2007 21:44:40)
Mun mielestä ei kannata, ei ne häiriöt niistä tule. Mikä kitara kyseessä ja millainen mikitys? Onko yksikelaiset mikit, kenties vielä tehdasasennukset?

Kitara on Yamaha Pacifica 112(XYNS, en ole aivan varma mallista). Kaula- ja keskimikki on yksikelaisia, tallassa humpuukkeri. Alkuperäiset mikit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)