Starlia 05.08.2007 18:52:20 | |
---|
Minä hyväksyn Microcuben. Mulla on kaksi. |
KurtCobain 05.08.2007 19:05:16 | |
---|
Tohon vahvistimet 200-500 vois lisätä valvetronixin ad50vt ja ad50vtxl sekä roland cube 60. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Icy-Sun 05.08.2007 19:28:38 (muokattu 05.08.2007 19:31:02) | |
---|
Tohon vahvistimet 200-500 vois lisätä valvetronixin ad50vt ja ad50vtxl sekä roland cube 60. näille kannatusta, Peavey Valve King: Edullinen putkari jolla voi vetää mielestäni muutakin kuin metallia hyvin. Listalle myös ja jos tuonne saa ehdottaa kaappia niin Framus dragonia tuntuu todella moni suosivan. Celestion Vintage 30 elementit ja edullinen hinta There ain't noway out tonight |
Traditional 05.08.2007 20:27:11 | |
---|
Tohon vahvistimet 200-500 vois lisätä valvetronixin ad50vt ja ad50vtxl sekä roland cube 60. Tuota ad50xl:llää on harva testannut joten en sanoisi. Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
ei tuo valve junnu ole välttämättä ihan niin fiksu sijoitus, vaikka itse ihan tyytyväinen siihen olenkin (remontin jälkeen tosin). Jos ei meinaa ihmeemmin modailla niin thomanilta saa lähes saman laitteen puolta halvemmalla, kas tuossa: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ga5.htm mutta jos on valmis vaihtelemaan putkia ja elementtiä/käyttää toista kaappia nii onhan tuo valva jr. ihan mukava vehe. myös modailu ohjeita löytyy valve junnuun paljon Snails against humanity |
tuffkong 05.08.2007 21:10:27 | |
---|
En välttämättä suosittelis tota valve junioria aloittelijalle ensimmäiseksi vahvistimeksi ihan varauksetta. Vaikka siinä olisi kuinka lämmintä putkien hehkua niin ei paljoa aloitelijaa auta kun siitä ei, varsinkaan ilman pedaaleja saa kovin laajaa soudipalettia irti. Esim. Micro Cube, tai mallintavat voxit on siinä vaiheessa paljon näppärämpi vaihtoehto varsinkin kun ei oikein vielä tiedä mitä on hakemassa. Usein tässä mennäänkin metsään kun pitää heti aloittelijallekkin tuputtaa sitä putkipeliä, enkä nyt sitten hauku ketään tai että niin olisi tässä ketjussa tehty. Itse en ainakaan aloittelijana osannut todellakaan sanoa että tuleeko se soundi zoomi 505:stä vaiko jostain über_vintage_bountique_putki_lääh_vahvistimesta. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
KurtCobain 05.08.2007 21:15:42 | |
---|
Tuota ad50xl:llää on harva testannut joten en sanoisi. Eihän sitä varmaan kukaa oo testannu mutta luulen että loistava vahvistin on kyseessä :) "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
masterhat 05.08.2007 21:23:08 (muokattu 05.08.2007 21:51:03) | |
---|
En välttämättä suosittelis tota valve junioria aloittelijalle ensimmäiseksi vahvistimeksi ihan varauksetta... Näinpä juuri. Itselläkin se on enemmän kotistudio käytössä josta siitä saa ihan kivasti kokoisekseen irti. Ja juuri pedaalien kanssa. Toki joskus on ihan mukava fiilistellä täysin kuivalla "putkisoundilla", silloinkin jos haluaa säröille asti, niin joutuu huudattamaan ihan kunnolla ja kikkailemaan putkilla. Aloittelijoille tämä ei o kovin fiksu sijoitus ellei ole kirjavaa pedaali valikoimaa. sen verran pitää editoida, että toisaalta tää voiskin olla aloittelijoille oikeen fiksu laitos, koska ei ole turhaan liikaa soundeja ja säröä. Päinvastoin, näin on parempi keskittyä soittamiseen eikä soundeihin. Snails against humanity |
sepisti 06.08.2007 01:54:23 | |
---|
Kokeilehan Line6:sen Vetta-mallistoa niin unohdat Valvetronixien olemassaolon. niimpä nii... hintaeroa ei viissii ees tonnia:) Kitara on rakkauteni. |
Hipelius 06.08.2007 10:27:16 | |
---|
Kokeilehan Line6:sen Vetta-mallistoa niin unohdat Valvetronixien olemassaolon. Ottaisin milloin tahansa mieluummin Valvetronixin, kuin Line6:n. Olen omistanut POD 2.0:n, kuulen POD XT:tä joka bändireeneissä, sekä Flextone I HD-nuppi ja Flextone III ovat tuttuja. Tonelab vaikka linjassa pesee lattiaa Line6:sella. Tietysti jos Vettan saisin, sen hinnalla saisin vaikka 4 Valvetronixia :P http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Traditional 06.08.2007 10:33:43 | |
---|
Eihän sitä varmaan kukaa oo testannu mutta luulen että loistava vahvistin on kyseessä :) Mutta tämä on vähän kuin hyväksi todetut kitarakamat-ketju. Ei hyväksi oletetut. Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
duc 06.08.2007 10:39:28 (muokattu 06.08.2007 10:41:26) | |
---|
Bossin Metal Zone on hyväksi tedettu isompaa säröä antava pedaali. Tai ehkä myös huonoksi, mutta se mielipide on väärä. Erittäin monipuolinen hevisärö kuitenkin, ja voi käyttää joko boostina tai ainoana särön lähteenä. |
ravensoul 06.08.2007 16:29:05 (muokattu 06.08.2007 16:33:30) | |
---|
En välttämättä suosittelis tota valve junioria aloittelijalle ensimmäiseksi vahvistimeksi ihan varauksetta. ... Esim. Micro Cube, tai mallintavat voxit on siinä vaiheessa paljon näppärämpi vaihtoehto varsinkin kun ei oikein vielä tiedä mitä on hakemassa. Juurikin näin. Aloittelija kun ei hyvin todennäköisesti tiedä ennalta sitä saundia mistä sit oikeasti tykkää, eikä soundien eroista, efekteistä jne. muutenkaan, niin nuo pienet halvat mallintavat ovat hyvä tapa sukeltaa suureen tuntemattomaan. Tuota "mene liikkeeseen testaamaan, vertaile ja osta se mikä tuntuu parhaalta" -klisettä kritisoin myös aloittelijan tapauksessa. Mikäli ei saa ketään asiasta oikeasti tietävää mukaan, on se mielestäni lähes yhtä tyhjän kanssa. Miten ihmeessä voi olettaa, että henkilö joka ei ole koskaan pidellyt kitaraa käsissään, tietäisi mitkä asiat tekevät kitarasta hyvän, tai edes itselle sopivimman? Tuskin ainakaan itse olisin osannut tehdä sen suurempaa eroa Gibsonin LP:n ja Harri Penttonin straton välillä, tasan yhtä vieraita pökkelöitä molemmat. Ja vittumainen myyjä, joka haluaa eroon siitä nurkassa lojuvasta Behkun starttipäkistä, voi kusettaa ostamaan paskaa paketissa. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
kege 06.08.2007 17:26:40 | |
---|
Tuota "mene liikkeeseen testaamaan, vertaile ja osta se mikä tuntuu parhaalta" -klisettä kritisoin myös aloittelijan tapauksessa. Mikäli ei saa ketään asiasta oikeasti tietävää mukaan, on se mielestäni lähes yhtä tyhjän kanssa. Miten ihmeessä voi olettaa, että henkilö joka ei ole koskaan pidellyt kitaraa käsissään, tietäisi mitkä asiat tekevät kitarasta hyvän, tai edes itselle sopivimman? Olen erittäin samaa mieltä. Kitkutin oman soittoharrastuksen 5 ekaa vuotta paskalla Encoren Les Paul kopiolla, ummikkona kun menin ostamaan. Oli silloin ostaessa mukamas "ihan hyvä soittaa". .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. |
Traditional 06.08.2007 17:44:52 | |
---|
Mitenkäs olisi tuo rg5xx sarja käytettynä? Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
Marsumies 06.08.2007 19:27:22 | |
---|
Kyllä tälläinen ketju ja tällaiset keskustelut ovat mielestäni äärimmäisen hyödyllisiä. Jos mnet olisi ollut olemassa 90-luvun puolessavälissä kun aloittelin kitaransoittoa, olisi susipaska Fenderin squier-setti jäänyt varmasti kauppaan. Ei ole hirveän mukavaa aloittaa kitaransoittoa siitä, että uusii kaikki kitaran juotokset viikon soittelun jälkeen. =) Paketissa tullut "vahvistin" kesti muistaakseni puolisen vuotta ennen sinisen savun ulospääsyä. Senkin jälkeen on tullut monenlaista sontaa hankittua. B.C Richin kaukoidän suunnikkaalla kyllä soitteli aina kun sen sai tuntien säätämisen jälkeen vireeseen (kiitos muovisen lisenssi-"floikan"), mutta meno hyytyi viimeistään siinä vaiheessa kun vester maniac merkkinen kitaravahvistin räjähti ensimmäisissä bänditreeneissä. Kaikki vehkeet olin tietenkin soitinkaupassa testannut ja "omaan käteen sopiviksi" todennut, mutta eipä niistä vehkeistä sillon mitään ymmärtänyt. Ja tuo kestävyys on semmonen aspekti, mitä on todella hankala arvioida ostohetkellä. Veikkaanpa, että näiltäkin "hankinnoilta" olisin välttynyt jos olisi tietoa ollut tarjolla samalla lailla kuin nykyään. Kotivahvistimista kannattaa muuten tsekata myös Orangen crush-sarja. Itellä on makuuhuoneessa 10w-versio: http://www.thomann.de/fi/orange_cr10.htm Itse päädyin tuohon, koska microcube ei oikein sytyttänyt, tuossa oli vaan jotenkin parempi fiilis. En tarvitse kotona treenaamiseen efektejä, ja tuosta saa mielestäni erittäin hyvät saundit laidasta laitaan. Ei kuutiokaan missään nimessä huono ole, mutta ei se vaan ole ihan kaikille. Ehkä yhteenvetona voitaneen sanoa, että tällaisten keskustelujen avulla on mahdollista rajata vaihtoehdot hyviksi todettuihin värkkeihin, joista sitten voi valita sen mieluisimman koesoiton jälkeen fiiliksen ja perstuntuman avulla. |
esprit de corps 06.08.2007 19:56:45 (muokattu 06.08.2007 19:57:09) | |
---|
Ehkä yhteenvetona voitaneen sanoa, että tällaisten keskustelujen avulla on mahdollista rajata vaihtoehdot hyviksi todettuihin värkkeihin, joista sitten voi valita sen mieluisimman koesoiton jälkeen fiiliksen ja perstuntuman avulla. Todellakin juurikin näin. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
villeh 06.08.2007 21:35:09 | |
---|
moro taas vähän päivitin, kiitos kaikille jotkaon jaksanut postailla, ja antakaa sitä tekstiä tulla vaan, ja möys niitä laitteita kuvaavia lyhyitä tekstejä. pitäisikö tuohon liittää vielä sellainen: näitä tulisi välttää listaa. johon menis noi zoom505 ja line 6 spider yms... www.psychemic.com |
esprit de corps 06.08.2007 21:38:16 | |
---|
moro taas vähän päivitin, kiitos kaikille jotkaon jaksanut postailla, ja antakaa sitä tekstiä tulla vaan, ja möys niitä laitteita kuvaavia lyhyitä tekstejä. pitäisikö tuohon liittää vielä sellainen: näitä tulisi välttää listaa. johon menis noi zoom505 ja line 6 spider yms... Ei minun mielestäni. Suositellaan vaan. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Illu 06.08.2007 22:19:04 | |
---|
Näihin kirjoituksiin suhtautuisin suurella varauksella. Omat (ja monen muun) kokemukset kertovat nimittäin jotain aivan muuta. Omasta mielestäni nuo Flextonet ovat aivan järkyttäviä päristimiä. Koulussa olen tuollaisella soittanut ja saundit ovat suoraan sanoen hirveät. Vahvistinmallinokset ovat aivan surkeita, napikkaa kääntämällä lähinnä surinan määrä lisääntyy tai pienenee. Flextonen hinnalla löytää varmasti parempiakin vaihtoehtoja. No jaa no, minä olen ainakin tykännyt. Tosin onhan noita Flextonejakin montaa mallia, mutta oma Flextone II (PODin 2.3 softallakohan tuo nyt oli) on ihan kelpo peli. Kätevä säätää editointi softalla äänitellessä (toimii aivan samoin kuin POD), lattialankku on kätevä muuten vaan, toimii ihan ok treenikselläkin ja koko komeuden saa alle 400 euron. Miksei kukaan enää suosittele Line6:n Flextoneja? Olivat aikanaan lääke kuulemma jokaiseen vaivaan. Johtuneeko siitä ettei Marzi Nyman enää soittele sellaisella telkkarissa. Nykyään noista ei puhu enää kukaan, missään, ikinä. Marzista viis, hyvä peli edelleen ;) Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |