Aihe: Marshall JVM
1 2 3 4
WinterMad
04.08.2007 22:37:19
Nostoa! Itse olisin myös kiinnostunut ko. nupista. Nyt ihmisetkin ovat varmaan jo enemmänkin testailleet niin olisin kiinnostunut kun olen kuullut ylistystä ja osuu sopivaan hintaluokkaan. Elikkäs kokemuksia kehiin.
Viinaa ja väkivaltaa!
Izer
05.08.2007 11:44:02
Minuakin kiinnostaa tämä vehje. Joko tämä tai Vintage Modern on luultavasti hankinnassa, joten testit tästä kiinnostaisivat, mahtaako löytyä tätä mistään pääkaupunkiseudun musaliikkeeestä?

Riffissähän JVM:ää kovasti kehuivat (tosin mitäpä laitetta siinä ei kehuttaisi).
Ridin' with the wind!
cruel_destiny
05.08.2007 11:55:13
hauskana sivupointtina sanottakoon, että spottasin eilen hanoi rocksin conny bloomin käyttävän JVMää...
I eat rice and curry everyday surreal
WinterMad
05.08.2007 14:29:12
Vintage Modernia olen testannut, oli ihan jees mutta etuastesärö ei riittänyt bändimme tyyliseen musaan niin en laittanut sitä harkintalistalle. JVM sen sijaan vaikuttaa / kuulostaa lupaavalta.
Viinaa ja väkivaltaa!
Dr. Muff
05.08.2007 16:20:44
VM on hintaisekseen erittäin hyväsoundinen peli. Combo rinnakkain testattuna ei ihan soundin rikkaudessa pärjännyt -69 Superbassille ja HW kaapille, mutta tuossa on kyllä muita huomion arvoisia juttuja, kuten hinta, roudattavuus eikä tarvitse miettiä josko sille nyt sattuu jotain. Uuden saa aina kaupasta. VM tuottaa hyvän soundin melko alhaisillä äänenvoimakkuuksilla. Melko alhainen on toki suhteellinen käsite. Digitaalisesta plate/hall-kaiusta tulee kyllä metrin mittainen miinus.
Luiro
13.08.2007 10:09:47

hauskana sivupointtina sanottakoon, että spottasin eilen hanoi rocksin conny bloomin käyttävän JVMää...

Eli esim. Hanoi soundia pitäisi saada. :) Kohta varmaan osto kutsuu JVM:ään !
moikki
13.08.2007 12:46:18
Kävin tänään testaamassa vintage modernia että josko sen ostaisi tuon jcm800 tilalle mut ei vakuuttanut pikaisen testin perusteella. 800 pysyy talossa.
Jees jees
Räkkipeli
13.08.2007 14:26:09
Kävin tänään testaamassa vintage modernia että josko sen ostaisi tuon jcm800 tilalle mut ei vakuuttanut pikaisen testin perusteella. 800 pysyy talossa.

Jaha, mikäs siinä sitten?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Luiro
13.09.2007 09:26:12

Kannattaa muistaa kilpailuttaa sitä hintaa:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp

Toimittavat myös Suomeen. Postikuluineen 1212,02eur.

Miten se nyt on takuun kanssa jos tuolta tilaan nupin? Kyllähän Suomesta aina korjaajia löytää mutta kivahan se takuu olis käyttää jotenki..?
Luiro
04.10.2007 08:57:06

Eilen kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Marshall JVM+ 1960 Lead kaappi.
Hyvältähän tuo kuulosti, mitä nyt suht pienellä pystyi soitteleen. Tuollaisen paketin pitäisi hommata nyt tämän kuun aikana. Mitä mieltä te olette olleet nupista?
duc
04.10.2007 09:02:48
Miten se nyt on takuun kanssa jos tuolta tilaan nupin? Kyllähän Suomesta aina korjaajia löytää mutta kivahan se takuu olis käyttää jotenki..?

Kyllä tuntuisi takuu pelaavan, vaikka vepissä eivät sitä paljoa hehkutakaan. Oma nuppi hajosi, ja kyselin että mitä tehdään, ja niille kävi sellainen että nuppi korjataan Suomessa ja laskun kopio lähetetään niille. Nupin olisi voinut myös laittaa postissa takaisin Englantiin.
WinterMad
25.10.2007 19:45:17
Mikäs tuli Marshall JVM:lle? Pääsin itse testaamaan nyt rinnakkain Kochin Multitonen kanssa ja Marsu kuulostaa todella lupaavalta.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Kivijalka
25.10.2007 19:49:55

Melko samanmoisia tuntemuksia omalta testikierrokselta, tosin JCM 800 täytyy korvata 2555:llä. Vaikka nappuloita oli triljardeja ja jokaisella kanavalla muutamia eri modeja niin ei siitä oikein tahtonut mitään irrota... Toisaalta tuollaisen nappulaviidakon oppimiseksi pitäisi varmaan viettää viikko vahvistimen kanssa erossa muusta sivilisaatiosta ihan vain päästäkseen sisään sen kaikkiin hienouksiin joten tuskinpa tästäkään jutusta oli kenellekään hyötyä. ;)
einomies
25.10.2007 20:54:25
Kyllä tuntuisi takuu pelaavan, vaikka vepissä eivät sitä paljoa hehkutakaan. Oma nuppi hajosi, ja kyselin että mitä tehdään, ja niille kävi sellainen että nuppi korjataan Suomessa ja laskun kopio lähetetään niille. Nupin olisi voinut myös laittaa postissa takaisin Englantiin.

Hyvä tietää, että takuukuviot toimii noinkin jouhevasti... itseänikin kiinnostaisi tietää, miten se JVM-nuppi "hajosi"? Oliko putkien / potikoiden / muiden säätimien kanssa jotain häikkää, menikö pakettiin kuuluva pedaali rikki, vai mikä oli homman nimi?

Testasin JVM-komboa muutama päivä sitten (tällä kertaa ihan kunnolla ja ajan kanssa), ja kyllähän se vakuutti soundien suhteen. JVM-nuppi taitaa lähteä kohta tilaukseen, kunhan ensin saa ravittua tarvittavat eurot kasaan.

Vintage Modern -komboakin pääsin vihdoin ja viimein testaamaan, ja siitäkin sai mukavat vanhan liiton soundit irti, mutta erittäin iso miinus tuossa oli ns. dynamic range -asetusta vaihtaessa (low --> high) aivan liian suuri ero äänenvoimakkuudessa. Ei todellakaan kauhean käyttökelpoinen ominaisuus livetilannetta ajatellen.
Mennään näillä renkailla!
duc
25.10.2007 20:58:09
Hyvä tietää, että takuukuviot toimii noinkin jouhevasti... itseänikin kiinnostaisi tietää, miten se JVM-nuppi "hajosi"? Oliko putkien / potikoiden / muiden säätimien kanssa jotain häikkää, menikö pakettiin kuuluva pedaali rikki, vai mikä oli homman nimi?

Siis tää mun oli TSL-60, kylmäjuotos virtalähteessä josta syystä hehkuvirta lakkasi kulkemasta. 30 euroa laskutti korjaaja, heitin kopion laskusta soundslivelle ja hyvittivät summan luottokortille.
hayland
25.10.2007 23:19:36
Tevarissa oli myös asiallinen tarjous tuosta nupista ja sen alla olevasta käytetystä 4x12" kaapista. Muistaakseni koko läjä n. 1600e.

Näin oli, kaveri osti sen.

Kaverilla meni vaan saman tien huoltoon. Heti oston jälkeen treenikämpällä alettiin kuuntelemaan että mikä piru siellä nupissa särisee. Muutama päivä kuulosteltiin ja kannettiin takasin tevariin. Siellä oli sitten joku putki paskana.

Itse en Powerballiani JVM:ään vaihtaisi, mutta soundiltaan ihan ok nuppi kyllä. Mikäli marsuista välittää...
Pluto
03.04.2008 09:45:31
Hiiop.

Onko tästä enempää käyttökokemuksia? Speksit näyttävät todella houkuttelevilta, tosin aika useinhan nuo monipuoliseset putkipelit ovat vähän kuin yleisurheilun moniottelijoita; kaikkea osaavat vähän mutteivät mitään kunnolla.

Ja ei, en missään tapauksessa mene itse testaamaan. Luotan sanaanne ja tilaan sokkona.
Dillon, you son of a bitch!
Guitaristi
03.04.2008 15:08:18

Onko tästä enempää käyttökokemuksia? Speksit näyttävät todella houkuttelevilta, tosin aika useinhan nuo monipuoliseset putkipelit ovat vähän kuin yleisurheilun moniottelijoita; kaikkea osaavat vähän mutteivät mitään kunnolla.

Itse en ole nuppia kokeillut, mutta juuri tämän tyylisiä kommentteja siitä olen netistä lukenut pilvin pimein. Lähtee kuulemma sellainen "ihan hyvä" plexi-soundi, "ihan hyvä" jcm800-tyylinen murahdus jne... Noh testaamallahan tuo selviää. Olipa turha postaus tämä. Hoho.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Pluto
03.04.2008 15:13:33
Itse en ole nuppia kokeillut, mutta juuri tämän tyylisiä kommentteja siitä olen netistä lukenut pilvin pimein. Lähtee kuulemma sellainen "ihan hyvä" plexi-soundi, "ihan hyvä" jcm800-tyylinen murahdus jne... Noh testaamallahan tuo selviää. Olipa turha postaus tämä. Hoho.

Toisaalta jotkut taas kehuvat maasta taivaisiin. Eli kokeilla pitää itse siis.

Lueskelin huvikseni tuota ohjekirjaa. Eihän meikäläinen osaa edes käyttää tota laitetta!
Dillon, you son of a bitch!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)