Aihe: Rolling Stones Suomeen 1.8.2007!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
rockpock
04.08.2007 03:36:31
Ja mitä tuohon Keith-tapaukseen tulee, niin minustakaan tuollainen puolivaloilla ajelu ei ollut kovin nautittavaa kuunneltavaa, eikä sitä voi oikein kuitata rock-asenteella. Kyllähän sitä saa maistissa olla, mutta TODELLISTA rock'n'rollia olisi ollut vetää omat kitaraosuudet kaikesta huolimatta kunnolla.

Näin juuri.
sirdickyj
04.08.2007 08:55:23 (muokattu 04.08.2007 08:57:38)
En ollut paikalla, mutta tulleista kommenteista voisi päätellä, että Stonesit ovat palanneet ajassa taaksepäin 25 vuotta, jonnekin Tattoo youn ja sen kiertueen jossa kuvattiin Let's spend the night together -elokuva aikoihin. Meinaan, että 90-luvun kiertueillahan soitti kovastikin "ammattimainen" stadionbändi ilman sitä stonesmasta riskin/vaaran/sinnepäinsoittamisen häivähdystä, joka nyt on tainnut palata kuvioihin.

Ei kylläkään. Olikos se Steel Wheels vai Voodoo Lounge-rundi, mistä on sellanen taltiointikin, mitä on telkkarissa näytetty aina välillä, ja varmaan on julkaistukin? Täyttä paskahan se on soiton puolesta, etenkin (jälleen) kitaroiden. Sitten taas 2003 keikalla bändi oli tiukka, ja sen voi jokainen todeta Forty Flicks-koosteelta, josta voi myös todeta, että Rollareiden tiukkuus/musiikillinen osaaminen on pitkälti muiden kuin perusnelikon ansiota, aika karua se meininki, missä vain perusbändi soittaa siinä pikkulavalla. Sellainen bändi ei kuulu stadioneille, se iso bändi taas kuuluu.

Mitä hienoa on tollasessa tason vaihtelussa? Jokainen joka on vähääkään enemmän soittanut, pystyy kyllä suurinpiirtein tasalaatuiseen suoritukseen illasta toiseen, ja Rollareilta sitä voisi todellakin myös edellyttää, miesten ei VITTU travitse tehdä mitään muuta kuin tulla lavalle ja soittaa.

Mitä johonkin kuviteltuun "asenteeseen" tulee, niin hevonpaskaahan kaikki tuommoiset asenne-puheet on. Olivat apuri-Johnny Thundersin kohdalla, ja ovat sitä myös Keith Richardsin kohdalla, joka toki on joskus osannut jotakin. Siinä ei ole mitään "asennetta" että soitetaan ilman käsiä.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Mika Antero
04.08.2007 11:08:00
Sirdickyjn ja minun käsitykset siitä mikä kuulostaa hyvältä ovat niin kaukana toisistaan, että keskustelu aiheesta lienee välillämme turhaa energianhaaskausta.

Siinä voit olla oikeassa, että 90-luvun kiertueilla (itse näin bändin stadionilla oliko se nyt -94 vai -95) soittaminen oli stonesmaisen huojuvaa eikä studiomuusikkomaisen tasaista; minä voin a) muistaa väärin tai b) en ymmärrä hyvin soittamisesta mitään.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Stone
04.08.2007 13:20:49 (muokattu 04.08.2007 14:57:24)

Ainakin Bridges-kiertueella (1998 tjsp.) äijät vetivät melkoisen tiukasti (Keef myös) Stadikalla ja sillä keikalta ostetulta vhs:lläkin (pitääkin hommata joskus dvdnäkin;)) muistaakseni.

En ollut äskettäisellä keikalla joten en ota kantaa soitosta sen kummemmin...

Kaikesta panettelusta huolimatta, ainakin minusta tämä "a bigger bang" oli aivan äärimmäisen kova Stones keikka (ainakin kokonaisena pakettina).. nautin täysin siemauksin.
Mutta henkilökohtaisesti muistorikkain Stonesien keikka tulee varmaan aina olemaan tuo kehuttu "Bridges" Helsingin konsertti, kaiketi syystä että Keith tuli eteeni metrin päähän soittamaan Jumpin' Jack Flashia, kun oli ekana plektrallaan bongannut minut leveän nyökkäyksen kera..niinpä siinä sitä sitten oltiin nokittain "ihmisriffin" kanssa ja siitä niin edelleen meikäläinen hämmentynyine ilmeineen zoomattuna jätti screenille.. huh huh, kerta kaikkiaan mahtava juttu :)
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
diibadaaba
05.08.2007 00:15:52
Sinappiherra jaksaa, plussaa siitä.

Juurikin näin.

Oltiin D26-katsomossa, josta näkyi hyvin, kun Keef käveli sitä lavan 'sivusiipeä' pitkin ja horjahti päin sitä kaidetta tai vastaavaa.

Viime kerralla ei kuultu Let's Spend Tonight Togetheriä, joten jo toisen numeron kohdalla totesin saaneeni rahoilleni vastinetta ;). Silmänurkka melkein kostui, melkein, sillä kyseinen biisi oli suosikkikappaleeni jo 5-vuotiaana ja kenties siksi Rollarien Se Kivoin biisi edelleen.

Vaan sitä en ymmärrä kerta kaikkiaan, että joku tulee tollaisella keikalle ja maksaa sen 90+ euroa lipusta JA LÄHTEE KALJALLE TMS. kesken soiton! Paikkani oli rappusten vieressä ja kamala trafiikki kävi koko ajan... Voivoivoi.., onneksi velipoika ja minä (jotka emme olleet edes kivespussien haaveita Rollarien ensilevytyksen aikaan) näytimme esimerkkiä omaan katsomonosaamme nyrkin heiluttamisessa taivasta kohti Satisfactionin tahtiin...
"Kun joutuu olemaan tekemisissä muusikkojen kanssa, ajautuu suoraa päätä ongelmiin." -Jim Pembroke
HaloOfFlies
05.08.2007 00:25:37 (muokattu 05.08.2007 01:28:28)

Juurikin näin.

Oltiin D26-katsomossa, josta näkyi hyvin, kun Keef käveli sitä lavan 'sivusiipeä' pitkin ja horjahti päin sitä kaidetta tai vastaavaa.

Viime kerralla ei kuultu Let's Spend Tonight Togetheriä, joten jo toisen numeron kohdalla totesin saaneeni rahoilleni vastinetta ;). Silmänurkka melkein kostui, melkein, sillä kyseinen biisi oli suosikkikappaleeni jo 5-vuotiaana ja kenties siksi Rollarien Se Kivoin biisi edelleen.

Vaan sitä en ymmärrä kerta kaikkiaan, että joku tulee tollaisella keikalle ja maksaa sen 90+ euroa lipusta JA LÄHTEE KALJALLE TMS. kesken soiton! Paikkani oli rappusten vieressä ja kamala trafiikki kävi koko ajan... Voivoivoi.., onneksi velipoika ja minä (jotka emme olleet edes kivespussien haaveita Rollarien ensilevytyksen aikaan) näytimme esimerkkiä omaan katsomonosaamme nyrkin heiluttamisessa taivasta kohti Satisfactionin tahtiin...

Tuota en kyllä minäkään käsittänyt. Miksi ostaa lippu jos bändi ei tippaakaan kiinnosta?

Itsekin olin D-katsomossa, tosin D33-katsomossa, ja sielläkin tuo trafiikki oli todella tiheää,
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Joees
05.08.2007 00:49:23
Tuota en kyllä minäkään käsittänyt. Miksi ostaa lippu jos bändi ei tippaakaan kiinnosta?

Lienee moni niistäkin yrityslippuja. Jotka mun puolestani voisi kieltää lailla.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Brother Tohveli
05.08.2007 09:52:19

Itse en ollut tuolla konsertissa, mutta ihan kiinnostuksella tulin lukemaan ihmisten mielipiteitä tänne koska kaverini oli paikan päällä ja kehui konserttia aivan mahtavaksi. On kuitenkin pakko kommentoida, että nuo yritysliput saataisiin tosiaan kieltää lailla, ovat melkeinpä yhtä ärsyttäviä tapauksia kuin trokarit.

Olin aikaisemmin kesällä Metallican konsertissa Olympiastadionilla ja olihan sielläkin noita pukutyyppejä katsomoissa jonkun verran. Itse olin kentällä, mutta kaverini joka oli A-katsomossa kertoi, että hänen ympärillään oli ollut ties mitä ihme pukusakkia jotka eivät juuri muuta tehneet kuin tapittivat lavalle ilmeettöminä ja taputtivat biisien väliin. Samat pukutyypit myös lähtivät konsertista kun bändin laulaja-kitaristi James Hetfield toivotti yleisölle ensimmäistä kertaa hyvää yötä, vaikka tämän jälkeen seurasi vielä kaksi encorea. Jokatapauksessa kaveri oli tykittänyt ihan täysillä ja piti konsertista ihan älyttömästi.

Eli piti vain avautua tässä. Kyllä nuo yritystyypit siitäkin vielä v*tuttaa paljon, että monet oikeat bändien fanit eivät sitten saa lippua kun nuo pukuheebot saa ne, vaikka koko konsertilla ei varmasti ole paljon mitään merkitystä koko tyypeille.
shovi
05.08.2007 10:13:37
Eli piti vain avautua tässä. Kyllä nuo yritystyypit siitäkin vielä v*tuttaa paljon, että monet oikeat bändien fanit eivät sitten saa lippua kun nuo pukuheebot saa ne, vaikka koko konsertilla ei varmasti ole paljon mitään merkitystä koko tyypeille.

Noh noh, kahvitauolla voi sitten kehuskella olevansa tosi nuorekas ja dynaaminen, kun tuli Metallicakin nähtyä. Ja onhan mulla vielä jossain se Rolling Stonesien debyytti, kyllä sitä nuorempana...
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Stone
05.08.2007 10:22:13 (muokattu 05.08.2007 10:24:41)

Itsekin olin D-katsomossa, tosin D33-katsomossa, ja sielläkin tuo trafiikki oli todella tiheää,

Itse oltiin myös D-katsomossa (21) ja ihmeteltiin, että mikä saa ihmisen lähtemään kaljalle tai kuselle kesken THE ROLLING STONESIEN konsertin..ei voi ymmärtää?
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Jake24-25
05.08.2007 12:56:01

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Olen samaa mieltä, että esiintyjän bändin tosifanien pitäisi olla mahdollisuus saada enemmän lippuja mutta sitten tullaankin siihen että mikä ylipäätään mahdollistaa sen että Rolling Stonesin kaltaisia megaluokan artisteja saadaan Suomeen esiintymään? Vastaus on: raha. Nuo yritysliput ovat menneet niille Welldonen yhteistyökumppaneille joiden taloudellisen tuen ansiosta Rollarit oli saatu tänne esiintymään vaikka ensinhän näytti pahasti siltä että Suomi jää tällä kiertueella väliin. Eli kyllä yrityksetkin niitä lippuja ansaitsevat mutta ehkä homman voisi hoitaa fiksumminkin esim. niin että kaikki varsinaiset pääsyliput menisivät yleiseen myyntiin ja yhteistyökumppaneille tarjottaisiin VIP-passeja joilla pääsisi kentälle pystytettävälle VIP-alueelle. Näin tosifanit saisivat tapella lipuista ja parhaista paikoista keskenään ja yritysvieraat saisivat "juoda kaljaa ja käydä kusella kesken keikkaa" ja ehkä siinä sivussa kuunnella megaluokan artistia.
HaloOfFlies
05.08.2007 13:17:59

Itse oltiin myös D-katsomossa (21) ja ihmeteltiin, että mikä saa ihmisen lähtemään kaljalle tai kuselle kesken THE ROLLING STONESIEN konsertin..ei voi ymmärtää?

Aivan. Silloin kun lavalla on maailmankaikkeuden suurin rock-yhtye, silloin ei todellakaan lähdetä kaljalle kesken keikkaa.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Mr. Mustard
05.08.2007 13:30:17 (muokattu 05.08.2007 13:30:29)
Aivan. Silloin kun lavalla on maailmankaikkeuden suurin rock-yhtye, silloin ei todellakaan lähdetä kaljalle kesken keikkaa.

Ehkä ne hölmöt halusivat päästä Keefin kanssa samalle taajuudelle;(
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
Misse
05.08.2007 14:43:28
Ensiksi pitää mainita että A4 katsomossa, siinä Ronnien jalkojen juuressa ei ollut minkäänlaista trafiikkia kaljalle. Ja meno oli muutenkin hieno. Väki oli keskimäärin aika iäkästä, oman 10 vuotiaan lisäksi huomasin yhden toisenkin suunnilleen samaa ikäluokkaa edustavan uuden polven fanin. Keefin kompuroinneista ei mikään osunut silmään eikä näin ollen häirinnyt. "Omat" biisinsä setä veti upeasti. Ainakin tämmöisen vaikkukorvan mieleen. Aika vähänhän tuo herra soitti, mutta Ronnie onkin aina ollut oma suosikkini tästä kaksikosta, joten sekin oli melkein plussaa. (Perheen jäsen on nähnyt pändin viime kesänä 4 kertaa ja tänä kesänä 2, ja oli sitä mieltä, että Keith oli Helsingissä kaikin puolin ok. Pientä huojahteluahan on ollut jo vuosia.)
Ja se Ronnie. Ei voi kuin kehua ja kumartaa. Kiitos oikein paljon. Iso harmi, että pleku meni hiukan ohi, mutta hyvät kuvat lohduttanevat kiikkustuolissa sitten vanhana.
Sekin oli hienoa, että settilista poikkesi alkuosaltaan jonkun verran aikaisemmista. Upeaa kuulla noita livenä noita vähän harvemminkin kuultuja kappaleita. Vaikkei kukaan osannutkaan laulaa Sweet Virginiaa.

Ekan kerran näin Rolling Stonesin Voodoo lounge kiertueella Helsingissä, ja vieläkin tuntuu, että se taisi olla paras. Aika kultaa muistot, ja eka kerta on aina eka kerta. Eturivin tuntumassa heiluttiin silloinkin ja kyllä se onkin se paras paikka katsella tätä(kin) orkesteria. Babylon keikka katseltiin jostakin sieltä takakaarteesta, ja siellä oli sen verran tylsempää, että silloin olisi melkein voinut siellä kaljallakin pistäytyä. Valtavan suuri merkitys siis tuolla onnella lippukaupassa koko keikan suhteen.
losalvaros
05.08.2007 20:15:12

Kuvitelkaapa kuinka moni bändiä enemmän fanittava jäi porttien ulkopuolella ja miettikääpä kuinka moni näistä "firman piikkiin"-kavereista jäi tulematta? Juuri näin.

Myönnetään, kävin itsekin Stadionin vessassa jossain vähän ennen pikkulavameininkejä. Silloin ei ollut jonoja yhtään, samahan näillä janoisilla on varmaankin ollut mielessä.

Ennemmin olisi vaikka jättänyt tulematta, kun Rolling Stonesin näkeminen livenä onkin vain tekosyy kaljoittelulle.

Stonesin kaltaista show'ta on hankala kuvitella pelkäksi taustamusiikiksi, mutta meitähän on edelleen moneen junaan.
"Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua"
Makkari
06.08.2007 14:35:37
Kuvitelkaapa kuinka moni bändiä enemmän fanittava jäi porttien ulkopuolella ja miettikääpä kuinka moni näistä "firman piikkiin"-kavereista jäi tulematta? Juuri näin.
No, ei siinä nyt portin ulkopuolelle jääty, kun keikka ei ollut loppuunmyyty. Huonoille paikoille saattoi joku joutua.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)