Aihe: Levyn uudelleen ostaminen..
1 2 3
jigsore
01.08.2007 20:01:27

Ei ole vielä levyt menneet niin hajalle että olisi tarvetta ostaa uutta, paitsi kovassa käytössä olleen Opethin My Armsin kanssa se oli lähellä. Sainkin sitten vaimokkeelta levyn peltilootaversion tilalle ja rahat säästyi.
Muovikotelot nyt saattaa joskus lohkeilla, mutta vaihtokappaleita on aina jemmassa. Atheistin kaikki levyt omistan kahteen kertaan (Piece Of Time lisäksi vinyylinä), lähinnä remasteroitujen versioiden bonus-biisien takia. Sama homma Cynicin ja Maudlin Of The Wellin kanssa.
Keräilymielessä on myös tullut jonkin verran samoja hankittua, esim. Stonen No Anaesthesia piti hommata remasterin rinnalle kun löytyi alkuperäinen cd-painos halvalla. Stonen ekan ja Viikatteen Kaajärven rannat olen ostanut myös vinyylinä kun on edullisesti saanut. Näiden lisäksi muutamalle kasetille on ostettu kaveriksi cd-levy, mutta lähinnä käytännön syistä.
Sitten on useampi tapaus, missä on levystä luovuttu ja myöhemmin tultu katumapäälle ja ostettu uudestaan. Siitä on opittu sen verran, ettei levy lähde niin helpolla divariin.
Ebb: 01 02 03
Feggy
02.08.2007 13:32:30

Näin pappana alkaa katua aikoinaan turhina myymiään levyjä. Takaisin on ostettu (vinyyleinä tietenkin!) Queenia, Procol Harumia ja sen semmoista hämymusaa.
Uutta Lockmania
Hakki
02.08.2007 15:42:32
Ostin Amorphiksen Tales from the Thousand Lakesin uudestaan, kun onnistuin unohtamaan sen cd:n erääseen kesätyöpaikkaan keväällä 2000. Vähän otti päähän kattella koteloa hyllyssä kun cd oli teillä tietymättömillä.

Kolme vuotta myöhemmin päädyin kesäduunissa muutaman mutkan kautta samaan firmaan pariksi päiväksi kiireapuun, kun firma jossa silloin työskentelin oli ostanut sen pienemmän puljun. Sama porukka siellä oli suurelta osin duunissa, ja eräs heistä tuli mun luokse cd kädessä sanoen "tämä tais jäädä sulta kolme vuotta sitten tänne, ootko kaipaillut?". No, olinhan minä sitä kaipaillut joo, olin ostanut tietty sen uusiksi. Onneksi sain kuitenkin sen vanhan levyn takaisin, sillä se uusi ostamani Tales oli re-issue jossa oli kiljoona kertaa surkeammat kannet kuin originaalissa. Joskus lykästää.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com
rockpock
02.08.2007 15:51:32
levy väärään koteloon, kun ei just jaksa etsiä oikeaa koteloa => levy hukkuu, ei löydy vuoteen => ostan saman levyn uudestaan => löytyy myöhemmin tietokoneen data cd-r levyn kotelosta => myyn löytyneen pois huuto.netissä

Tää on käynyt jo kolmesti. Tällä hetkellä Beatlesin Abbey Road:n levy on ollut 2 vuotta hukassa...
Lesko
02.08.2007 16:09:09
Muuten en osta samoja levyjä uudestaan, mutta muutamia levyjä olen nyttemmin hankkinut LP versioina vaikka CD:t omistankin jo.

Sama! Ostin vastikään Zeppelinin IV, HOTH ja Presencen LP:nä, vaikka CD:llä jo omistankin nuo! Muuten ei paljon kyllä samoja levyjä tule ostettua, mutta varmasti jos rikki menisi joku levy niin heti kävisisin ostamassa uuden... luulen...
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
texjazz
03.08.2007 00:18:39 (muokattu 03.08.2007 00:22:24)

hämymusaa.

Haa! Tuota sanaa en ole pitkään aikaan nähnyt. Hämyä hämyä!

Ja aiheesta. Kyllä mää sen liverpoolilaisen yeahyeahyeah-pitkätukkaorkesterin lp:t vielä joku päivä ceedeenä haluan ostaa. Vaikka kaveriksi niille lp-levyille.

Mä olen ostanut Motöheadin No Sleep til' Hammersmith*n ainakin 2 kertaa vinyylinä ja pari kertaa cd:nä. Hukkunu ja hajonnu ....

En millään lailla vahingoniloinen, päinvastoin, mutta jos mille levylle, niin tälle levylle, jos jollekin, luonteensa vuoksi sopii jotenkin hivenen rujompi loppu. Saateri, miksi mulla on se vain äänitettynä kasettina kaheksankytluvun alusta...
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
Hanok
03.08.2007 14:05:55
Minulla oli Paradise Lost: Draconian Times CD hienona erikoispainoksena jossa oli digipack mustan pahvilaatikon sisällä. Kansilehtinenkin oli vähän isompi/hienompi kuin normaaliversiossa, ja tuossa levyssähän todella upeaa taidetta mukana. Jokunen vuosi sitten totesin että se on kadonnut teille tietymättömille. Vähän epäilen että sen on joku kääntänyt, koska tuo on ainut levy jonka olen eläissäni hukannut. Kaiken lisäksi digipackin kannessa oli vielä bändin nimmarit ja se on ylipäätään yksi kaikkien aikojen suosikkilevyistäni.

No, nyt on hyllyssä tavallinen jewel box -versio.
MadMatt
03.08.2007 18:36:15 (muokattu 03.08.2007 21:31:38)

SRV-Texas flood. Ainakin viisi kertaa

-Vinyyli
-cd painos 80-luvulta, tuhoutui käyttökelvottomaksi vesisateessa (tulvassa!) mökillä
-Re-masterointi
-Re-masterointi, Edellisen tilalle joka katosi.
-Re-masterointi, Ostin lahjaksi
Nothin' but the blues
Kukkis 77
03.08.2007 20:41:04

Maidenin The Number Of The Beastin jouduin hankkimaan uudelleen, syystä että ensimmäisen lainasin jollekin joka lainasi sen jollekin ja niin edelleen.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Starlia
03.08.2007 21:23:28 (muokattu 03.08.2007 21:23:53)
Judas Priestin 'Priest Live' oli mulla alunperin kasettina. Myöhemmin ostin LP:nä divarista, sen jälkeen CD:nä ja yli vuosi sitten DVD:nä. Ja kasettia lukuunottamatta kaikki löytyy vielä :)

Ei siinä mitään. Saatanan kova live.
arppah8
03.08.2007 21:34:47

Judas Priestin 'Priest Live' oli mulla alunperin kasettina. Myöhemmin ostin LP:nä divarista, sen jälkeen CD:nä ja yli vuosi sitten DVD:nä. Ja kasettia lukuunottamatta kaikki löytyy vielä :)

Ei siinä mitään. Saatanan kova live.

Ai niin, tästäpä muistui: Queensr˙chen Operation: livecrime tuli ostettua ensin vhs/cd-luksuspakettina ilmestyessään, sitten remasteroituna cd-versiona sekä vielä DVDnä. Samoin O: mindcrime on tullut omistettua vinyylinä sekä myöhemmin cd-versiona. Vielä ostin sen taannoin kolmen levyn versiona, josta löytyi studiolevy, ennenjulkaisematon liveversio sekä hyllystä VHSnä löytyvä Video: mindcrime DVDnä. Lähti tosin vaihtoon, kun ostopäätöksen takana ollut DVD paljastuikin monoääniraidalla varustetuksi, prkl. VHS sentään on varustettu stereoäänellä.

Käyköhän tästä ilmi, että pidän ko. levystä ns. vitusti?
I rather be a jerk than being hip like you.
lRockindaddy
11.09.2007 12:28:10
Johnny Winter And: Live

Pari vinyyliä mennyt pilalle.
Nyt pitäis cd ostaa, muistaakseni kolmas.
aina reissussa mukana jne...

Fabulous Thunderbids: Kaikki 4 ekaa levyä
uusittu ainakin kerran.

Aloin melko kauan sitten hankkimaan
kaksoiskappaleita cd:nä, vinyylien rinnalle.
Typerää ja kallista. Elettiin vielä siinä
käsityksessä että cd se kestää....

Nyt sitten levy hyllyä on varmuuskopioitu polttamalla,
sen lisäksi siirrän tietokoneeseen mp3 muotoisena
uudet hankinnat ja ne jota eniten kuuntelen.
Fiksu systeemi mulle koska nuorempien kersojen vuoksi
pitää lähes kaikki musiikki kuunnella kuulokkeet piässä.
Luukuttaa ei voi.
Still alive and well
Gardiner
11.09.2007 12:45:12

koska nuorempien kersojen vuoksi
pitää lähes kaikki musiikki kuunnella kuulokkeet piässä.
Luukuttaa ei voi.

Hih, hih, skidinä ei saanu luukuttaa tereoita, mutsi sai hepulit. Piti kuunnella luureilla.
Isona ei voi luukuttaa tereoita skidien takii. Pitää kuunnella luureilla.
Auta ja varjele jos ei vanhusten talossa saa luukuttaa rokkia yhellätoista. :)
"White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan:
arppah8
11.09.2007 13:02:54

Ai niin, tästäpä muistui: Queensr˙chen Operation: livecrime tuli ostettua ensin vhs/cd-luksuspakettina ilmestyessään, sitten remasteroituna cd-versiona sekä vielä DVDnä. Samoin O: mindcrime on tullut omistettua vinyylinä sekä myöhemmin cd-versiona. Vielä ostin sen taannoin kolmen levyn versiona, josta löytyi studiolevy, ennenjulkaisematon liveversio sekä hyllystä VHSnä löytyvä Video: mindcrime DVDnä. Lähti tosin vaihtoon, kun ostopäätöksen takana ollut DVD paljastuikin monoääniraidalla varustetuksi, prkl. VHS sentään on varustettu stereoäänellä.

Käyköhän tästä ilmi, että pidän ko. levystä ns. vitusti?

Ja päivitystä aiheeseen: Nyt löytyy hyllystä myös live-tuplaDVD Mindcrime at the Moore, jolta löytyy jälleen kerran O:Mindcrime kokonaisuudessaan, kakkoslevyllä sitten Mindcrime II.
I rather be a jerk than being hip like you.
Blue Moon
11.09.2007 13:10:10

Aloin melko kauan sitten hankkimaan
kaksoiskappaleita cd:nä, vinyylien rinnalle.
Typerää ja kallista. Elettiin vielä siinä
käsityksessä että cd se kestää....

Justiinsa juu, kätevää ... :-) Ei ihan vieras kuvio ollut mullekaan toi. Vaan nykyjään oon toiminut niin että CD 'ltä tai netistä lähinnä tsekataan hyvät piisit ja sitten ostetaan ne käytettynä vinyylinä, mieluiten sinkkuna.
SirElwood
11.09.2007 13:20:53 (muokattu 11.09.2007 15:15:38)
Itsehän olen hävittänyt D-A-D:n Good Clean Family Entertainment... kokoelman. Pelkkä kotelo enää jäljellä. Hitottaa. Ei ole edes mennyt väärään koteloon. Kävin taannoin ne kaikki läpitte. Pitänee siis ostaa uusi. Prkl.
lxi
11.09.2007 18:02:55
m/: Atheistin kaikki levyt omistan kahteen kertaan (Piece Of Time lisäksi vinyylinä), lähinnä remasteroitujen versioiden bonus-biisien takia. Sama homma Cynicin ja Maudlin Of The Wellin kanssa.

Niin joo, sinähän olet minä. Atheistin keskimmäinen tosin on vain kerran... en suostunut maksamaan ihan niin suolaista hintaa originaalista kuin sinä teit.

Ja juuri näiden useiden "piti ostaa poismyyty levy uudestaan"-tarinoiden vuoksi en levyjäni pois myy. Historia tuntee vain yhden poikkeuksen.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
MadMatt
11.09.2007 18:20:47

Ja juuri näiden useiden "piti ostaa poismyyty levy uudestaan"-tarinoiden vuoksi en levyjäni pois myy. Historia tuntee vain yhden poikkeuksen.

Lähes kaikki vinyylit tuli aikoinaan myytyä. Nyt oon onnistunut haalimaan melkein kaikki (mitä vaan on julkaistu) Cd:nä takaisin. Se on kummallista että ne kaikista huonoimmatkin levyt täytyy saada tavalla tai toisella takaisin. Siellä ne nyt seisoo hyllyssä kuuntelemattomina ihan niinkuin silloin ennenkin.
Nothin' but the blues
lRockindaddy
12.09.2007 15:00:49
Hih, hih, skidinä ei saanu luukuttaa tereoita, mutsi sai hepulit. Piti kuunnella luureilla.
Isona ei voi luukuttaa tereoita skidien takii. Pitää kuunnella luureilla.
Auta ja varjele jos ei vanhusten talossa saa luukuttaa rokkia yhellätoista. :)

Jep, tuli mieleen "kaupanpäällinen" aiheeseen, neljän vuoden takaa. Olin hankkinut langattomat marketti kuulokkeet lähinnä öisiä konsoli peli sessioita varten. 4v sitten tuli se aika jolloin ensimmäinen nuoremmista pennuistani syntyi (nyt 4kpl 18v, 13v, 4v,& 10kk. Munat kaikilla), piti sitten alkaa kuuntelemaan musiikkia ne luurit päässä..

Melko ripeästi sitten unohdin ne lattialle ja astuin erittäin huolellisesti päälle, vahingossa....

Anottuani vaimolta luvan uusien ostoon, en sitten mennyt markettiin. Palatessani iloisena kotiin paketti kainalossa, jossa luki Sennheiser yhtyi vaimokin hyvään tuuleeni ja vielä totesi että näyttävät ainakin paremmilta kuin ne vanhat. Onhan ne vähän, sanoin.

Kaikki oli siis hyvin, varsinkin siitä lähtien kun vaimolle selvisi takkini taskusta löytyneestä takuu todistuksesta tuotteen hinta. Sain seuraavan viikon aikana viettää kaiken sen ajan mikä normaalisti kuluisi avioliiton sisäisiin kanssakäymisiin, tai yleensä puhumiseen vaimon kanssa. Kaikessa rauhassa, uudet kuulokkeet päässä..

Jostain syystä unohdin palstan alkuperäisen aiheen listasta
AC/DC:n Powerage albumin. 80 luvun alussa sain käsiini ensimmäisen.
Siitä lähtien on se ollut kulutetuimpia mun hyllystä,
..tutuksen poistaja.
Vinyylejä 3kpl hyllyssä, 1 edelleen ehjä.
Cd:itä on mennyt luultavasti useampikin..
Still alive and well
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)