meitu 02.08.2007 13:57:31 (muokattu 02.08.2007 14:26:15) | |
---|
Mulla on reilun vuoden ikäinen Voxin 50-wattinen valvetronix AD50VT, ja aiemmin en ole koskaan joutunut laittamaan laitteen tehoja ja volukoita täysille, sillä meteli on riittänyt muutenkin. Eilettäin bändireeneissä ihmettelin, että mikäs nyt on kun volumet on huomattavasti aiempaa hiljaisemmat vaikka laitoin sekä tehot että volumet täysille. Ja ei, emme soittaneen aiempaa kovempaa, eli siitä ei ollut kyse kun kitara hukkui muiden alle :D Mistä tämmöinen voi johtua? edit. ja vielä tärkeämmin: miten viasta pääsee eroon? "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
PIM 02.08.2007 14:34:31 | |
---|
Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisiko se putki väsähtänyt? |
meitu 02.08.2007 14:59:19 | |
---|
Samaa mietin itse ensin, mutta eikös tuossa oo tuo putki etuasteessa? luulin, että tehot lähtee päätteestä, kun etunen on vaan soundia muokkaamassa.. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
duc 02.08.2007 15:02:01 | |
---|
Samaa mietin itse ensin, mutta eikös tuossa oo tuo putki etuasteessa? luulin, että tehot lähtee päätteestä, kun etunen on vaan soundia muokkaamassa.. Se on joo etuasteessa, mutta sitä käytetään päätteen emuloimiseen... tiedä sitten voisiko se vaikuttaa noin. Jos siinä on vakiona Electro-Harmonixin putki, niin sen kun vaihtaa vaikka JJ:n tuotokseen niin voisi soundi parantua jos ei muuta. |
tommiot 02.08.2007 15:02:41 (muokattu 02.08.2007 15:03:07) | |
---|
Samaa mietin itse ensin, mutta eikös tuossa oo tuo putki etuasteessa? luulin, että tehot lähtee päätteestä, kun etunen on vaan soundia muokkaamassa.. Päätteen puolella se putki taitaa noissa Voxeissa olla, vaikka onkin etuasteputki. Emuloi putkipäätettä siellä. EDIT: Hidas. |
meitu 02.08.2007 15:06:57 | |
---|
Tarviskohan sille tehdä muuta kuin vaihtaa uusi putki siihen, siis biasointeja sun muita..? "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
duc 02.08.2007 15:07:15 | |
---|
Tarviskohan sille tehdä muuta kuin vaihtaa uusi putki siihen, siis biasointeja sun muita..? Ei, irti vaan ja uutta tilalle. |
meitu 02.08.2007 15:09:38 | |
---|
Hyvä jos noin pienellä operaatiolla selviäis tuosta. Nyt menee vähän aiheen ohi, mutta missä tilanteissa sitä biasointia sitten pitää tehdä? "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
duc 02.08.2007 15:12:44 | |
---|
Hyvä jos noin pienellä operaatiolla selviäis tuosta. Nyt menee vähän aiheen ohi, mutta missä tilanteissa sitä biasointia sitten pitää tehdä? Putkivahvistimessa kun pääteasteen putkia vaihdetaan. Ovat isompitehoisia kuin nuo etuasteputket. |
Mulla löytyy kanssa vähän samaa ongelmaa vanhan Fender Bassman ten:in kanssa. Eli siitä pitäisi siis pääteputket varmaan vaihtaa ja silloin biasointi tulee kysymykseen(kö)? How could I care? |
meitu 02.08.2007 15:23:39 | |
---|
Tämä selvä. Eli siis vaikka tuon voxin etuasteputki on päätteessä, sitä vaihtaessa ei tarvitse biasoida. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
erikiva 02.08.2007 15:28:37 (muokattu 02.08.2007 15:47:31) | |
---|
Öh.. Sorry, kyselin lähinnä näistä asioista tietäväisiltä, että joutuuko meikäläinen biasoimaan, kun mulla on tuo sama ongelma tuon styrkkarin kanssa. E:siis bassmanin kanssa etuasteputki on päätteessä, sitä vaihtaessa ei tarvitse biasoida. Vähän olen jumissa, mutta näin minäkin tapauksestasi ajattelin :D How could I care? |
duc 02.08.2007 15:50:58 | |
---|
Mulla löytyy kanssa vähän samaa ongelmaa vanhan Fender Bassman ten:in kanssa. Eli siitä pitäisi siis pääteputket varmaan vaihtaa ja silloin biasointi tulee kysymykseen(kö)? Tässä tapauksessa pitää kyllä biasoida jos pääteasteen putkia vaihdetaan. |
Heikki 02.08.2007 15:55:53 (muokattu 02.08.2007 15:57:49) | |
---|
Mulla löytyy kanssa vähän samaa ongelmaa vanhan Fender Bassman ten:in kanssa. Eli siitä pitäisi siis pääteputket varmaan vaihtaa ja silloin biasointi tulee kysymykseen(kö)? Pääteputkia vaihtaessa kannattaa tarkistaa bias ja säätää jos on tarvetta. Tuossa Bassman 10:ssä ei ole vakiona trimmeriä bias-säädölle, vaan siinä on tämä bias balance trimmeri. Biasointi onnistuu siinä helposti yhtä vastusta vaihtamalla, tai lisäämällä sinne trimmeripotikan bias säätöä varten, tai muuttamalla tuon bias balancen bias säädöksi. Kannattaa vaihtaa putket, tarkistaa bias ja sitten jos on tarvetta säädölle niin rupeaa miettimään mitä tekisi. |
Marsumies 02.08.2007 16:25:17 | |
---|
Samaa mietin itse ensin, mutta eikös tuossa oo tuo putki etuasteessa? luulin, että tehot lähtee päätteestä, kun etunen on vaan soundia muokkaamassa.. Kyllä se vahvistimen etuasteen pääasiallinen tarkoitus on nimenomaan signaalin vahvistaminen mikrofonitasolta linjatasolle. Kokeileppa tyrkätä keppi kiinni suoraan pääteasteeseen. =) |
meitu 02.08.2007 16:32:30 | |
---|
Kyllä se vahvistimen etuasteen pääasiallinen tarkoitus on nimenomaan signaalin vahvistaminen mikrofonitasolta linjatasolle. Kokeileppa tyrkätä keppi kiinni suoraan pääteasteeseen. =) Niin joo, tosiaan :D Eli vaikka tuossa valvetronixissa on 12AX7-putki, voin korvata sen tällaisella http://www.uraltone.com/kauppa/prod … ;XTCsid=ce127b091a5033658a96d49e54e ilman mitään biasointihässäkkää? Lukaisin netistä muitakin arvioita siitä, että tuo JJ-putki voisi olla vähän parempisoundinen tuossa kuin tuo alkuperäinen. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
duc 02.08.2007 16:36:03 | |
---|
|
slerbis 02.08.2007 16:36:21 (muokattu 02.08.2007 16:36:44) | |
---|
Niin joo, tosiaan :D Eli vaikka tuossa valvetronixissa on 12AX7-putki, voin korvata sen tällaisella http://www.uraltone.com/kauppa/prod … ;XTCsid=ce127b091a5033658a96d49e54e ilman mitään biasointihässäkkää? Lukaisin netistä muitakin arvioita siitä, että tuo JJ-putki voisi olla vähän parempisoundinen tuossa kuin tuo alkuperäinen. Et. tuo on pääteputki, vaikka siinä onkin sama kanta. JJ:n ecc83 on sama putki kuin tuo nykyinen 12AX7. Toisessa on vain amerikkalainen ja toisessa eurooppalainen merkintä. Edit. hiiiidas :) A tergo in bona nates |
meitu 02.08.2007 16:41:34 | |
---|
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
Icy-Sun 02.08.2007 18:18:26 (muokattu 02.08.2007 18:19:03) | |
---|
Vaikka useasti haulla löytyykin niin tällaisesta joku viisaampi voisi jaksaessaan kirjoittaa FAQin..? Tuntuu moni kyselevän tarviiko biasointia tehdä tilanteessa X + putkiongelmat. There ain't noway out tonight |