Aihe: CD-soitin räkkiin
1 2
aimotuska
02.08.2007 10:57:05 (muokattu 02.08.2007 11:01:03)
Minkäslaisia CD-soittimia ihmisillä kulkee etupään räkeissä, taikka siis yleensäkin keikalla mukana?

Mulla olis nimittäin halu laittaa ihan perustason CD-soitin räkkiin, mutta kun kaikissa halvemmissakin räkkisoittimissa on jotain fscking DJ-tauhkaa (jogit, nopeus jne.) mukana, josta mua ei kiinnosta maksaa yhtäkään senttiä. Sitten on tietysti jotain 1U kokoisia normaaleja soittimia, jotka maksaa jotain 500€, eikä siinäkään oo mitään järkeä -- ei mun kamat niin hifiä oo ikinä nähneetkään.

Saahan toki anttiloista halpoja soittimia, mutta kun niissä ei oo missään räkkirautoja mukana. Tällä hetkellä mulla on just semmosella räkkihyllysysteemillä kiinni pultattu anttila-soitin, jossa ei oo yhtään hyppymuistia, eli se pätkii kun vähän tärähtää. Kannettavat soittimet on kans vähän tympeitä kun niitä saa vielä vähemmän pultattua mihinkään kiinni. Puhumattakaan kannettavien pikkuriikkisistä 3.5mm liittimistä, joita ei oikein livetilanteessa haluais nähdäkään.

Kun satasella sais jonkun täysin perustason soittimen ja siinä olis räkkiraudat, niin mie oisin tyytyväinen.
Tyhymä
rintapek
02.08.2007 12:29:10 (muokattu 02.08.2007 13:45:24)

Minkäslaisia CD-soittimia ihmisillä kulkee etupään räkeissä, taikka siis yleensäkin keikalla mukana?

Räkkihyllyssä vanha JVC.
Melkein vähimmällä vaivalla pääset, kun pidät räkkihyllyn ja hankit puskurimuistilla varustetun paremman soittimen satasella. Nuo räkkiraudoin varustetut tuppaavat olemaan niin tyyriitä verrattuna "tavallisiin", että siinä on etumaskin raudalla liikaa kilohintaa ainakin meikäläisen makuun.

Edit: Tuontyyppinen sinulla ilmeisesti on hakusessa, ei nyt ihan satasella mutta eipä ole turhuuksiakaan mukana. www.thomann.de/fi/denon_dnc100_cd_player.htm
One kind of music only - the good kind
JK
02.08.2007 13:27:50
Minkäslaisia CD-soittimia ihmisillä kulkee etupään räkeissä, taikka siis yleensäkin keikalla mukana?.

Kyllä toi meidän soitin on sellanen mallia "kannettava"
Mulla oli räkissä jokun vanha kirjahyllymalli mutta se otti jossain vaiheessa itseensä ja rupes pätkimään. sekin oli kiilattu jotenkin omalla patentilla siihen räkin alaosaan.

Kun ei noita kannettavia soittimiakaan tahdo enää löytää misttän saati sitten tosiaan tollasta räkkiin kiinnitettävään ilman mitään ihme hienouksia.

Jotenkin tuo MP3- maailma on mulle vieras. Tai ehkä olen jo vanha... Ei jaksa ruveta latailemaan ja valitsemaan musaa. Paljon helpompaa on ottaa perinteisesti nippu CD-levyjä tauko/taustamusaksi ja laittaa se kannettava siihen lavan kulmalle.
multipaavo
02.08.2007 17:13:06

Kun satasella sais jonkun täysin perustason soittimen ja siinä olis räkkiraudat, niin mie oisin tyytyväinen.

Tälläisiä löytyy eräänkin firman driverackeista:
http://www.tascam.com/details;9,19,59,14.html

Mukavana lisä optiona balansoidut XLR liittimet niin sisään kuin uloskin...
Ei kyllä täytä satasen kriteeriä millään :(

Vaihtoehtona melkein mikä vaan satasen soitin ja räkkihylly mihin kone kiinnitetään pannalla.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
aimotuska
03.08.2007 09:14:38
Tälläisiä löytyy eräänkin firman driverackeista:
http://www.tascam.com/details;9,19,59,14.html

No justiinsa. 800€. Kummelin venekauppiaan sanoin: eiii välttämättä.. :)

Mukavana lisä optiona balansoidut XLR liittimet niin sisään kuin uloskin...

Sinänsä ihan kiva fiitseri, jota mielellään näkisinkin soittimissa. Mä en niinkään tarvi linjakamalle XLR-liittimiä, vaan pelkät plugitkin kelpaa, joten mä pulttasin tohon omaan roskasoittimeen plugit takapaneeliin. Huomattavasti mukavampaa heittää pelkät plugi-plugit tiskiin kuin alkaa ettimään jotain valmiiksi hajonneita RCA-plugi-konverttereita.

Vaihtoehtona melkein mikä vaan satasen soitin ja räkkihylly mihin kone kiinnitetään pannalla.

Kuten sanottua, tää on se tämänhetkinen toteutus. Se olis vaan niin paljon nätimmän näköistä ja kätevää kun sais 1U kokoisen oikeasti räkkiin menevän soittimen ilman MITÄÄN muuta ylimääräistä kilkutinta. Sais olla vaikka RCA:t -- ei haittais. Siinäpä jälleen oiva markkinarako jollekin paskalle Stairville-koneelle. :)

Vaan lienee toiveajattelua.
Tyhymä
omarklah
03.08.2007 09:46:54

Se olis vaan niin paljon nätimmän näköistä ja kätevää kun sais 1U kokoisen oikeasti räkkiin menevän soittimen ilman MITÄÄN muuta ylimääräistä kilkutinta. Sais olla vaikka RCA:t -- ei haittais. Siinäpä jälleen oiva markkinarako jollekin paskalle Stairville-koneelle. :)

Vaan lienee toiveajattelua.

Oiskohan tässä jotain sinne päin:
http://highlite.omc.net/index.php/h … e/dap_audio/gear/cd_players/ds_180k
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
aimotuska
03.08.2007 10:02:01
Oiskohan tässä jotain sinne päin:
http://highlite.omc.net/index.php/h … e/dap_audio/gear/cd_players/ds_180k

Herra mun aikani ties! Kiitos, pitää pistää ehdottomasti harkintaan tuo vehjes. Mahtaakohan nuo karaookke-ominaisuudet sotkea miten peruskäyttöä?
Tyhymä
omarklah
03.08.2007 10:04:07

Mahtaakohan nuo karaookke-ominaisuudet sotkea miten peruskäyttöä?

Ei aavistustakaan - eipä kait.....
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
Lapinharju
03.08.2007 10:39:55

Nuo dvd-soittimet tuppaa yleensä latailemaan nuita levyjä hetken kauemmin kuin cd-soittimet, mutta siitä ei ainakaan mulle ole ongelmaa koskaan aiheutunut. Onhan se tietysti tylsää odottaa se 10 sekuntia jos on tottunut että levyn laitettua sisään voi painaa playta samantien.
Teijo K.
03.08.2007 12:38:20

Nuo dvd-soittimet tuppaa yleensä latailemaan nuita levyjä hetken kauemmin kuin cd-soittimet, mutta siitä ei ainakaan mulle ole ongelmaa koskaan aiheutunut. Onhan se tietysti tylsää odottaa se 10 sekuntia jos on tottunut että levyn laitettua sisään voi painaa playta samantien.

10 sekuntia voi olla yllättävän pitkä aika jos se tulee keikalla siihen biisien väliin kun bändillä on johonkin tiettyyn biisiin vaikka alkuintro. "Me vedetään ensin tämä biisi tästä, kun vika sointu loppuu niin pistä toi levy pyörimään heti"

Ja sitten bändi odottaa, yleisö odottaa, miksaaja odottaa, naama punasena.

Joskus on ollut monimutkaistakin kuviota joillain noitten taustalevyjensä kanssa. Kotona on sama vaikka minuutti kuluisi latailuun, siellä ei ole minnekään kiire.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
arppah8
03.08.2007 12:43:45 (muokattu 03.08.2007 12:44:17)

10 sekuntia voi olla yllättävän pitkä aika jos se tulee keikalla siihen biisien väliin kun bändillä on johonkin tiettyyn biisiin vaikka alkuintro. "Me vedetään ensin tämä biisi tästä, kun vika sointu loppuu niin pistä toi levy pyörimään heti"

Ja sitten bändi odottaa, yleisö odottaa, miksaaja odottaa, naama punasena.

Joskus on ollut monimutkaistakin kuviota joillain noitten taustalevyjensä kanssa. Kotona on sama vaikka minuutti kuluisi latailuun, siellä ei ole minnekään kiire.

Tuollaisen tilanteenhan voi tietysti välttää ennakoimalla, biisi valmiiksi kohdilleen ja pauselle niin lähteehän se heti. Vähän tietysti teettää ylimääräistä nappien painelua ja ennakointia, mut ei luulisi olevan ylivoimaista.

Riippuu tietty levymanööverien monimutkaisuudesta, mutta kyllähän DVD-soittimen pitäisi pelittää ihan hyvin normilivekäytössä. DJ-toimintaan tarvitaan sitten ne DJ-levarit;)
I rather be a jerk than being hip like you.
multipaavo
03.08.2007 16:06:57

Mahtaakohan nuo karaookke-ominaisuudet sotkea miten peruskäyttöä?

Jostain syystä Sonyn kotisoitin antaa enemmän turvallisuuden tuntua. Satkulla saa hyvää cd elektroniikkaa, mutta eipä juuri muuta, eli karaoke kikottimessa on varmasti säästetty jossain ja se on tietty se maankuulu väärä paikka.

Esteettisyys on toki kivaa, mutta ah niin ihanan kallista :p

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
rintapek
03.08.2007 16:19:00

Laitoin pohjaruuveista räkkihyllyn pellin läpi. Hyvin pysyy.
One kind of music only - the good kind
Järjestysmies
03.08.2007 19:48:57
Ostin huuto.netistä käytetyn sonyn cd-soittimen ja siihen kahden unitin räkkihyllyn. Ei tullu kalliiksi ja toimii hyvin.
_Paavo_
03.08.2007 21:55:22
Ei aina tarvii tilata kaikkea maailman suurista postimyynneistä.... En ole ihan varma minkä firman räkkejä kaimani tarkoitti, mutta minun edustamaltani löytyy kyllä niitä Tascameja ja hyviä kuulemma ovat, mutta löytyy myös näitä: http://www.emnordic.fi/products.asp … egory=CD%2Dsoittimet%0D&lang=FI Ja pääsee käsiksi alle neljän sadan, tuossa näkyvät hinnathan sisältävät jo täkäläisen alv:nkin, jota sitten passaa vähennellä....

Paavo Turust
Teijo K.
06.08.2007 12:20:25

Tuollaisen tilanteenhan voi tietysti välttää ennakoimalla, biisi valmiiksi kohdilleen ja pauselle niin lähteehän se heti. Vähän tietysti teettää ylimääräistä nappien painelua ja ennakointia, mut ei luulisi olevan ylivoimaista.

Riippuu tietty levymanööverien monimutkaisuudesta, mutta kyllähän DVD-soittimen pitäisi pelittää ihan hyvin normilivekäytössä. DJ-toimintaan tarvitaan sitten ne DJ-levarit;)

Pari kertaa ollut sentyylistä että ensin piisin loppuun tästä ja seuraavan alkuun tosta. Toki olen sitten yrittänyt kertoilla että yhdelle levylle oikeaan järjestykseen poltettu levy jossa olisi show siinä järjestyksessä kuin sen pitää mennä auttaisi kovasti. Eipä tuo ylivoimaista ole, mutta jos siltä ylimääräiseltä säädöltä välttyy valkkaamalla toisenlaisen laitteen niin siihen minä lähtisin. Varsinkaan kun se ei edes tuo lisäkustannuksia.

Toinen muuten mikä epäilyttää, on virheenkorjaus. Siellä se lattia tärisee joskus aika lujaa. Mitä jos se hukkaa paikan?

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
arppah8
06.08.2007 17:17:29 (muokattu 06.08.2007 17:43:07)

Pari kertaa ollut sentyylistä että ensin piisin loppuun tästä ja seuraavan alkuun tosta. Toki olen sitten yrittänyt kertoilla että yhdelle levylle oikeaan järjestykseen poltettu levy jossa olisi show siinä järjestyksessä kuin sen pitää mennä auttaisi kovasti. Eipä tuo ylivoimaista ole, mutta jos siltä ylimääräiseltä säädöltä välttyy valkkaamalla toisenlaisen laitteen niin siihen minä lähtisin. Varsinkaan kun se ei edes tuo lisäkustannuksia.

Eikös DVD-soitin kuitennii vaihda palttiarallaa samaa vauhtia biisistä toiseen kuin normi-CD-soitinkin? En ainakaan ole maatakaatavia eroja huomannut. Jos se on puolesta sekunnista kiinni niin voi voi.

Onneksi hyvin harvoin tulee vastaan noita epäjärjestyslevyjä... non kyllä veemäisiä.

E: Onhan normi CD-soitin toki yleisesti paljon helpompi käyttää kuin DVD-hässäkkä, no contest.

Toinen muuten mikä epäilyttää, on virheenkorjaus. Siellä se lattia tärisee joskus aika lujaa. Mitä jos se hukkaa paikan?

Tää onkin sitten asia erikseen. Onpa tosin joskus saatu minidiscikin pomppaamaan eräällä projektilla, jolla tuolloin herra M. Disc toimitti rumpalin ja sekvensserin virkaa. Onneksi tää tapahtui vain soundcheckissä...
I rather be a jerk than being hip like you.
Teijo K.
06.08.2007 21:30:57

Eikös DVD-soitin kuitennii vaihda palttiarallaa samaa vauhtia biisistä toiseen kuin normi-CD-soitinkin? En ainakaan ole maatakaatavia eroja huomannut. Jos se on puolesta sekunnista kiinni niin voi voi.

Meillä on olohuoneessa DVD-soitin CD-soittimen virkaa tekemässä, ja kyllä se raksuttaa noita melko paljon pitempään kuin kannettava "oikea" cd-soitin. Tokihan noissa on varmaan isoja eroja. Kuten sanottua, kotona se ei kuitenkaan edes haittaa, minua.

Onneksi hyvin harvoin tulee vastaan noita epäjärjestyslevyjä... non kyllä veemäisiä.

E: Onhan normi CD-soitin toki yleisesti paljon helpompi käyttää kuin DVD-hässäkkä, no contest.

Jeps, ja siinä muussa hektisessä häsläyksessä ei kaipaa yhtään lisää vaikeuksia jos ei ole pakko.

Tää onkin sitten asia erikseen. Onpa tosin joskus saatu minidiscikin pomppaamaan eräällä projektilla, jolla tuolloin herra M. Disc toimitti rumpalin ja sekvensserin virkaa. Onneksi tää tapahtui vain soundcheckissä...

jorma666
06.08.2007 22:53:34
Onpa tosin joskus saatu minidiscikin pomppaamaan eräällä projektilla, jolla tuolloin herra M. Disc toimitti rumpalin ja sekvensserin virkaa. Onneksi tää tapahtui vain soundcheckissä...

Nyt vähän sivuaa aihetta, mutta mulla lähti kerran semmonen sony walkman -tyyppinen md-soitin soittaan väärää raitaa. Piti lähtä soittaan raita 1, no siinä näytöllä lukee "raita 1" ja kello juoksee mutta tavara mitä sieltä kuuluu on raita 2. Uus yritys ja sitten lähti oikea raita. Paikkana täysi Jaffa-areena ja tietysti myös suora tv-lähetys. Onneks huomasin heti parin sekunnin jälkeen mistä oli kyse, että ei ehtiny kauheasti yleisö huomata. Silti vitutti.
we call it music - they call the cops
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)