Aihe: Boss Mallintava WAHWAH pedaali
1 2
Knopfler79
31.01.2003 13:54:43 (muokattu 31.01.2003 14:00:14)
Onko kellään kokemuksia tälläisestä wah pedaalista.. Boss PW10 V-Wah?

Hinta on jotain 200erkkiä.. onko sen arvoinen? kyseessä on jonkinlainen mallintava wahwah pedaali muistipaikoilla.

Ja jos on suunnittelemassa POD Pron hankkimista jossain vaiheessa niin kannattaisiko hankkia kunnollinen erillenen wahpedaali kuten toi boss vai olisiko se Line6:n floorboard parempi hankinta... siinähän jonkilainen wah pedaalikin on... onko siitä kokemuksia tai mielipiteitä?
tulus
31.01.2003 14:17:12

Line6:n floorboard parempi hankinta... siinähän jonkilainen wah pedaalikin on... onko siitä kokemuksia tai mielipiteitä?

Floorboardin wahi on jees, sellainen voximainen, veri guut. Ennemmin ottaisin sen.
Dumb
31.01.2003 14:18:54

Minä tykkään myös tuosta Floor Boardin mukana tulevasta wahista. Tai, eihän se wahi siinä floor boardissa ole, sitä vaan ohjataan siitä polkimesta.

Katsoitko muuten pikaviestisi jo?
Fortune
31.01.2003 14:19:33

Ja jos on suunnittelemassa POD Pron hankkimista jossain vaiheessa niin kannattaisiko hankkia kunnollinen erillenen wahpedaali kuten toi boss vai olisiko se Line6:n floorboard parempi hankinta... siinähän jonkilainen wah pedaalikin on... onko siitä kokemuksia tai mielipiteitä?

Jos haluat käyttää sitä wahia jatkossa muidenkin vahvistimien kanssa, niin hommaa erillinen. Podin wah-mallinnus on kyllä ihan hyvä, Voxiahan se tosiaan mallintaa.

Se wah ei siis varsinaisesti ole siinä Floorboardissa, sillä vain ohjataan sitä. Sama onnistuu midilläkin.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
askomiko
31.01.2003 14:25:08
Minusta se Boss oli aika outo. Jonkinlaista hupia sai niistä talkbox-simuista, mutta outo silti. Se perushomma, wahi, ei ollut ihan huippu.
"Paskasta ei saa konvehtia." - Leila P. Makkonen
lare
31.01.2003 17:05:28
se mikä tos floorboardin wahis on ettei se koskaan oon silleen hirveen räkänen kun soittaa korkeelta(vaikka säädöt ois ääriasennoissa)...matalemmilla sävelillä se tuntuu kyl hyvältä.
Sehän siin vissiin on et jos se ois räkänen korkeiläänilläkin nii tulis aika paljo kaikkee hurinaa.
Sähkörummut on kivat lelut
Fortune
31.01.2003 17:20:05
se mikä tos floorboardin wahis on ettei se koskaan oon silleen hirveen räkänen kun soittaa korkeelta(vaikka säädöt ois ääriasennoissa)...matalemmilla sävelillä se tuntuu kyl hyvältä.
Sehän siin vissiin on et jos se ois räkänen korkeiläänilläkin nii tulis aika paljo kaikkee hurinaa.

Se on sen mallinnetun Voxin wahin luonne. Kyllä niitä räkäwahejakin löytyy ja jos oikeasti räkää haluat, niin hommaa jokin pedaalilla kontrolloitava resonance filter - tyyppinen efekti.
Possu.
Keppi
31.01.2003 19:15:29 (muokattu 31.01.2003 19:20:15)
Mallintava wahwah??? Mitä sellasella tekee? Itse käytän Wahia aika harvoin, joten siinä mielessä tuntuu tosi oudolta, ett pitäs vielä siinäkin alkaa kikkailemaan soundeilla. Mulla on Vox ja se on ihan riittänyt. Floorboardin Wah on kyllä tosi hyvä kanss.
...mutt toi idea mallintavasta WahWahista tuntuu taas hieman turhalta. Anteeksi vaan
Juuup!
Jäsen X
31.01.2003 19:49:04
Onko kellään kokemuksia tälläisestä wah pedaalista.. Boss PW10 V-Wah?

Hinta on jotain 200erkkiä.. onko sen arvoinen? kyseessä on jonkinlainen mallintava wahwah pedaali muistipaikoilla.

Mulla on se ja se on tosi hyvä esim crybaby ja morley mallinnukset kuulostavat yhtä hyviltä ellei paremmilta kun alkuperäiset.. heh. voxia en ole ikun oikeeta testannut mutta kai sekin menettelee. juu onhan siinä bossin 8 eri säristintäkin mutta en ole niitä käyttänyt, tarvin vain vahia. Ja uni-vibe efekti löytyy, sama mitä esim Hendrix käytti. ihan kätevä peli, suosittelen. Niin ja rahisevaa potikkaahan siinä ei ole, vaan peli toimii infrapunalla. Ja huom. kyseisellä laitteella on 5 vuoden takuu, aika kohtuu takuu poljettavalle laittelle.. Hmm.. kuulosti ihan myyntipuheelta..
Tompsi
31.01.2003 20:11:18

Mulla on se ja se on tosi hyvä...

Kerronpa myös omista kokemuksistani: Mielestäni aivan helvetin sekava peli. Se "käännä nuppi A asentoon X, sammuta virta, käännä nuppi B asentoon Y, laita virta takaisin päälle pitäen pohjassa nappia Z" -meininki ei kyllä uponnut ollenkaan. Liikaa tavaraa yhdessä paketissa, kaiken lisäksi vempele päästi putkivahvistimeni kanssa aivan hirveän vinkunan aina kun kytkin sen päälle, toisin kuin original Crybaby. Ei niin huonoa ettei jotakin hyvääkin, kaverin trankkucombolla testasin ja soundit kuulostivat ihan mukavilta, etenkin se Univibe ja onhan se tosiaan kestävä ja pestävä.

Tulikin mieleen, eikös Morleyn waheissa ole myös noita optisia potikoita? Suositelkaas mulle jotain non signature mallia siitä valikoimasta.
BaariMikko
31.01.2003 21:01:10

Floorboardin wahi on itse asiassa vallan mainio soitettaessa räkäisellä/ulvovalla vintagesäröllä, mutta ei oikein pure täysillä rähisevän rectomallinnuksen kanssa. Tai siis, ei ainakaan Flextone II:ssa. Njaa, eipä pääse vahingossa kehittämään itselleen mitään Hammett-maneereja.
Listen to the music, not the song
Keppi
31.01.2003 22:28:15
Mulla on se ja se on tosi hyvä esim crybaby ja morley mallinnukset kuulostavat yhtä hyviltä ellei paremmilta kun alkuperäiset.. heh. voxia en ole ikun oikeeta testannut mutta kai sekin menettelee. juu onhan siinä bossin 8 eri säristintäkin mutta en ole niitä käyttänyt, tarvin vain vahia. Ja uni-vibe efekti löytyy, sama mitä esim Hendrix käytti. ihan kätevä peli, suosittelen. Niin ja rahisevaa potikkaahan siinä ei ole, vaan peli toimii infrapunalla. Ja huom. kyseisellä laitteella on 5 vuoden takuu, aika kohtuu takuu poljettavalle laittelle.. Hmm.. kuulosti ihan myyntipuheelta..

Ymmärrän kyllä, ett joku uni-vibe ja wahi samassa laitteessa on ihan kiva, mutta miks ihmeessä yhdessä laitteessa pitää olla useampi wahwah malli??? Vaatiiko joku musiikkityyli, ett ois monenlaisia wahejakin käytössä? Ymmärrän kyllä, jos kyseessä on esim. särö...mistä löytyy eri variaatioita. Mä oon aina aatellu sillain, ett on hyviä waheja ja huonoja waheja. Jos löytää hyvän niin sillä pärjää.
Mua oikeesti kiinnostaa nyt toi laite. Onks siinä nyt sitt jotain muutakin, minkä takia se kannattas hankkia? Kertokaa joku?
Juuup!
lare
01.02.2003 00:29:14
Kato niitä on semmosiakin tyyppejä jotka haluu käyttää erillaisii soundeja...musta on ainakin mielenkiintosta kokeilla kaikkee uutta ja vaihtelevaa ja hyvän saundin löytyessä käyttää sitä sitten
Sähkörummut on kivat lelut
Keppi
01.02.2003 00:39:17
...musta on ainakin mielenkiintosta kokeilla kaikkee uutta ja vaihtelevaa ja hyvän saundin löytyessä käyttää sitä sitten

No sulle riittää varmaan tänäpäivänä kokeilemista...=)
Juuup!
Fortune
01.02.2003 11:47:35

Ymmärrän kyllä, ett joku uni-vibe ja wahi samassa laitteessa on ihan kiva, mutta miks ihmeessä yhdessä laitteessa pitää olla useampi wahwah malli??? Vaatiiko joku musiikkityyli, ett ois monenlaisia wahejakin käytössä?

On ihmisiä, jotka soittavat erityylisissä orkestereissa, jopa ammatikseen. Erilaisiin musiikkityyleihin tarvitaan erilaisia waheja.
Possu.
JPL
01.02.2003 12:06:13

On ihmisiä, jotka soittavat erityylisissä orkestereissa, jopa ammatikseen. Erilaisiin musiikkityyleihin tarvitaan erilaisia waheja.

Niinpä. Itse kokeillut tässä kahden vuoden sisään jos jonkinmoista wahia(Crybaby, Vox v847, Line6 jne.). Yks pointti jota itse wah-pedaalilta haen on tukeva keskialue korostus ja mahdollisimman selkeä soundi clean-puoelella.

Säröpuolella esim. crybaby kuulosti lähinnä vinkuvalta villakoiralta turhan korostuneine ylä-äänineen, jotenkin semmosta wannabe-kirskuntaa. Vox soveltui huomattavsti paremmin soul/funk/jazz -hommiin juuri tuon ensinmainitun jutun löytämiseksi. Line6(floorboard) soundi luonnollisesti samantyyppinen mutta polkimen tatsi on sitten tietty tyystin erilainen.

Itse päädyin lopuksi Buddawahiin vaikka suolaisen hinnan saakin maksaa. Soveltuu tosi hyvin komppiwahiksi, erottuu hyvin ja ei vingu. Ja kyllä sillä Henkatkin heittää tarpeen tullen. Lisäksi arvostan Trubypass -optiota etenkin wah-pedaalissa joka tuossa on valmiina.

Tuosta mallintavasta wahista en kyllä sano mitään kun ei ole kokemuksia.
Knopfler79
01.02.2003 12:46:12
Ja olenpa kuullut että jopa jotkut yhtyeet soittelevat erityylisiä kappaleita :)
Fortune
01.02.2003 16:25:59
Ja olenpa kuullut että jopa jotkut yhtyeet soittelevat erityylisiä kappaleita :)

Whoo! Far out!

;)
Possu.
PIM
02.08.2007 07:32:31

Ja jollain on kuulemma kitarassa useampi mikrofonikin. How sick is that?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)