Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 520 21 22 23 2434 35 36 37 38
Räbbänä
26.07.2007 23:04:18
Oululaisbändi Catamenian Rikukin hommannut ittelleen Ranin.

http://www.catamenia.net/riku/ran/
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
Werihukka
26.07.2007 23:33:44

Oululaisbändi Catamenian Rikukin hommannut ittelleen Ranin.

http://www.catamenia.net/riku/ran/

Ei perkule kun on komia.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
zeme
26.07.2007 23:37:28
Omasta Ranista nyt kuvia tuolla profiilisivulla. Huomenna toinen erä maksuun ja sitten alkaa tuskallisin osuus odotuksesta :D

Komealta näyttää kuvat skebastas..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
villeh
01.08.2007 12:45:58 (muokattu 01.08.2007 12:46:17)

moro

keppi saapui tänään ovelle.

pakkausmateriaalia oli ihan helvetisti päällä. oli pakattu todella huolella, osasyy kai se että mun keissiä ei oo kuulunu ja päättivät lähettää ilman ja keissi tulee perässä.

ok paketti auki ja kaikki näytti hyvälle, ei palapeliä huh

kitara käteen ja testaamaan, olivat muistaneet vireen jonka laitoin pirruuttani deeksi, hyvin soi ja viimeistely on todella hyvää. siiten kun testasin niin huomasin että eihän tässä mitään pushpulleja olekkaan, perkele kumpikin potikka on normaali ja kummastakaan mikistä ei saa revittyä puolitus soundeja, olishan se pitäny arvata.

no kysely lähti sinne että katsotaan mitä meinaa, käytännösähän elektroniikka pitää uudelleen asentaa ja potikat korvata, heh

toinen juttu mikä menee kans korjuuseen on se että kun headstock on jaksonin muotoinen niin kaulakulmaa siinä on kuumminkin sen verran vähän että kun virittää ja laittaa ylälukot kiinni on vire päin kuttua. pitää laitattaa siihen se ibanetsin sting tree vai mikä se nyt lontooksi onkaan.

muuten kaikki muut speksit osui kohdalleen, ja hyvältä peliltä vaikuttaa.

muuten teillä joilla on schallerin talla niin millaisilla ruuveilla on jouset takaa kiinni, mulla on sellaisilla matta mustilla perus tavallisilla puuruuveilla, näyttävät aika hassuilta, niitä mitä saa irtokamana k-raudasta, no ruuvit ne on mutta silti...

laitan soundi yms analyysejä kun pääsen kunnolla testaamaan ja saadaan elektronikka kuntoon...
www.psychemic.com
Dunga
01.08.2007 12:54:40 (muokattu 01.08.2007 12:54:58)
Lähettivät ILMAN keissiä? Huhhuh... luulisi, että tuon Ben_d:n kitaran lähettämisestä ja pakkaamisesta olisivat jotain oppineet. Onneksi ei mitään käynyt.

Aika huolimattomalta toiminnalta vaikuttaa muutenkin, näitä tapauksia lukiessa.
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
Ben_D
01.08.2007 12:55:31 (muokattu 01.08.2007 12:56:14)

moro

pakkausmateriaalia oli ihan helvetisti päällä. oli pakattu todella huolella, osasyy kai se että mun keissiä ei oo kuulunu ja päättivät lähettää ilman ja keissi tulee perässä.

kitara käteen ja testaamaan, olivat muistaneet vireen jonka laitoin pirruuttani deeksi, hyvin soi ja viimeistely on todella hyvää. siiten kun testasin niin huomasin että eihän tässä mitään pushpulleja olekkaan, perkele kumpikin potikka on normaali ja kummastakaan mikistä ei saa revittyä puolitus soundeja, olishan se pitäny arvata.

no kysely lähti sinne että katsotaan mitä meinaa, käytännösähän elektroniikka pitää uudelleen asentaa ja potikat korvata, heh

toinen juttu mikä menee kans korjuuseen on se että kun headstock on jaksonin muotoinen niin kaulakulmaa siinä on kuumminkin sen verran vähän että kun virittää ja laittaa ylälukot kiinni on vire päin kuttua. pitää laitattaa siihen se ibanetsin sting tree vai mikä se nyt lontooksi onkaan.

muuten teillä joilla on schallerin talla niin millaisilla ruuveilla on jouset takaa kiinni, mulla on sellaisilla matta mustilla perus tavallisilla puuruuveilla, näyttävät aika hassuilta, niitä mitä saa irtokamana k-raudasta, no ruuvit ne on mutta silti...

laitan soundi yms analyysejä kun pääsen kunnolla testaamaan ja saadaan elektronikka kuntoon...

Eihän tääkään nyt mennyt ihan putkeen....potkat perseellään ja floikka vittuilee. Tuuripeliä näemmä....onneks itsellä ei ollut Ranissa mitään vikaa spekseissä ja skitta pysyy vireessä. Melkeinpä paras noista mun KV kitaroista (Jackson KV-2, Jackson Mustain KV Pro).
http://www.myspace.com/fiercemetal
McNulty
01.08.2007 12:57:57
Aika huolimattomalta toiminnalta vaikuttaa muutenkin, näitä tapauksia lukiessa.

Vaikuttaa olevan kova kiire saada soittimia valmiiksi. Siellä ei taida enää muutama käsipari riittää. Vieläpä kun lontooksi kommunikoidaan, ei se välttämättä ole aina 1:1 ymmärrystä puolin eikä toisin. Äkkiä jos oikein monimutkaisesti ajattelee, niin split coil = yksi kela puolitettu, jolloin siitä tulee kaksi kelaa = humbucker :)
kimurantti1
01.08.2007 13:05:37 (muokattu 01.08.2007 13:22:09)
Näitä pikku fiboja on pelkästään tälle yhdelle suomalaiselle foorumille jo ilmestynyt aika paljon.

Vääränlainen elektroniikka nyt on vielä pikkujuttu, sen pystyy korjaamaan helposti, mutta väärä lavan kulma on jo sellainen rakenteellinen juttu, jota ei noin vaan muutetakaan. Tietenkin "string treen" laittamalla itse ongelman saa korjattua, mutta toisin kuin elektroniikkojen kanssa, siitä ei tule sellaista, jollainen sen alunperin piti olla. Myöskin kalliin kitaran lähettäminen ilman laukkua on minusta aika käsittämätöntä. Jos jotain olisi rikki, niin luultavasti mikään vakuutusyhtiö ei suostuisi korvaamaan vahinkoja.

On varmasti totta, että Ranilla on hirveä kiire saada kitaroita valmiiksi. Osaamistahan sieltä ilmeisesti löytyy, sen voivat Ranien omistajat varmaan todistaa. Luulisi kuitenkin olevan paljon tehokkaampaa tehdä soittimet alkujaankin huolellisemmin, jolloin aikaa ei tärväytyisi kitaroiden edes takaisin lähettelyyn ja huolimattomuudesta johtuvien juttujen korjailuun. Ihan ajan käytön puolesta, puhumattakaan firman maineesta. Näin ainakin mun silmissä.

No joo. Itsellänihän ei käytännön kokemuksia heidän kitaroistaan ole, eikä taida tullakaan. Ehkäpä mä siis lopetan juttuni koko Ran-ketjussa tähän, toivottavasti kitaroiden omistajilla on enemmän hyvää sanottavaa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Kjukka
01.08.2007 13:12:12

Ihme arpomista kyllä noiden speksien toteutumisen kanssa. Kaikkien näiden juttujen jälkeen en kyllä tuolta mitään tilais. Mielummin pistää vähän lisää fyrkkaa tiskiin ja säilyttää mielenrauhansa.
Mebrick
01.08.2007 13:36:50
Mullakin on tuon lavan kulma kans pikkasen liian pieni, sillä kuudes kieli taipuu kun laittaa lukon kiinni, ja sittenhän se vire nousee. Muitten kielien kohdalla tätä vikaa ei onneksi ole, niin itse kyllä pystyn sen kanssa elämään, vaikka se harmillinen virhe onkin.. Voisin kyllä itsekin harkita tuon string treen laitattamista, niin poistuu sekin ongelma.

Vaikea on tuota firman mainetta enää parantaa, mutta olen todellakin erittäin, erittäin tyytyväinen omaan Raniin kaikin puolin. *koputtaa puuta*
Laupias Tuoni
01.08.2007 13:44:22

On varmasti totta, että Ranilla on hirveä kiire saada kitaroita valmiiksi. Osaamistahan sieltä ilmeisesti löytyy, sen voivat Ranien omistajat varmaan todistaa. Luulisi kuitenkin olevan paljon tehokkaampaa tehdä soittimet alkujaankin huolellisemmin, jolloin aikaa ei tärväytyisi kitaroiden edes takaisin lähettelyyn ja huolimattomuudesta johtuvien juttujen korjailuun. Ihan ajan käytön puolesta, puhumattakaan firman maineesta. Näin ainakin mun silmissä.

Olen täysin samaa mieltä. Omaan kitaraani olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta kyllä nämä jatkuvat virheet - olivat sitten isoja tai pieniä - tekevät suurta hallaa koko lafkan maineelle. Huonot kokemukset kun tuntuvat aina leviävän nopeammin kuin hyvät.

Ihan mielenkiinnosta: kuinka moni Ran on tullut väärillä spekseillä tai muuten viallisena Suomeen?

Mun kitara tuli väärillä säädöillä, ei muuta vikaa / Laupias Tuoni
Werde
01.08.2007 16:25:39
Ihan mielenkiinnosta: kuinka moni Ran on tullut väärillä spekseillä tai muuten viallisena Suomeen?

Mun kitara tuli väärillä säädöillä, ei muuta vikaa / Laupias Tuoni

Mikäli en ihan väärin muista niin sulla on ainut missä ei ole ollut mitään sanomista.
Dead men tell no tales.
ps3t
01.08.2007 17:33:48

Mulla oli vain väärä vire ja kielisetti. Eli satulaa jouduttiin viilaamaan paksummille kielille sopivaksi ja laittaman kaulan ym. säädöt uusiksi.
apuri
01.08.2007 17:56:45 (muokattu 01.08.2007 18:00:01)

Ongelmaan voi auttaa se että laittaa useamman kierroksen kieltä tappiin niin kulmaa tulee enemmän. Asteita lavassa pitäisi olla noin 15 Jacksonissa..

Kaikissa floydeissa joita olen nähnyt on ollut ihan tavallista puuruuvia.
jpentti
01.08.2007 19:49:10
Vaikuttaa olevan kova kiire saada soittimia valmiiksi. Siellä ei taida enää muutama käsipari riittää.

No meikäläinen on odotellut jo 15kk ja vielä menee aikaa ennen kuin saan omani. Jotkut ideat mitä keksin kitaraani ei olekaan ihan helppoja toteuttaa. Odottavan aika on tunnetusti pitkä mutta toivottavasti hiljaa hyvä tulee.
villeh
01.08.2007 22:00:39 (muokattu 01.08.2007 22:04:45)

moi

darius laitto viestin ja pahoitteli tapahtunutta lähettää mulle pp potikat ja maksaa asennuksen.

Ongelmaan voi auttaa se että laittaa useamman kierroksen kieltä tappiin niin kulmaa tulee enemmän. Asteita lavassa pitäisi olla noin 15 Jacksonissa..
Kaikissa floydeissa joita olen nähnyt on ollut ihan tavallista puuruuvia.

ei auta kierrokset, pitäis olla kulmaa enemmän, tai kuten mun toisen customin tekijä meinas että on virittimiä missä "matalampi" profiili tai ylälukossa vähemmän kulmaa. mutta strigthreen sinne varmaan laitan...

en oo nähnyt missään floikassa tuollaisia, tiedän mikä on ero ok ruuvilla ja kipsilevyruuvilla jossa älyttömän harva kierre. sai tuo suomalainen customin tekijäkin hyvät naurut, totes että vaihan helevata en oo koskaan nähnyt moisia, mitähän alkuperäisille on tapahtunut. muuten kyllä oli otettu viimeistelyn laadusta.

no ne ruuvitkin menee vaihtoon kun säädin floikkaa kohdilleen niin 1/4 kierrosta kipsilevyruuvissa on niin pitkä matka syvyys suunnassa että ei oikein toimi nyt tuossa tarkoituksessa, he

muuten kitara on todella hyvin viimeistelty, ja laatutyötä. olen nähnyt suomalaisia kahden kilon kepukoita paskemmalla lakkapinnalla, vimeistelystä ei voi moittia. konehuone oli todella siisti muuten ja hyvin tehty, mutta vaan väärät potikat. ainoat "viat" oli noi kohdat mistä kerroin.

laitan raporttia kuvineen kunhan olemme rakkaan kanssa viettäneen kuherruskuukauden.
www.psychemic.com
H.Corruption
03.08.2007 14:02:14
moro

Muistaakseni neuvoin tällä palstalla ottamaan sen string retainerin, koska lapakulma on pieni. Kaulaan ei ole tehty Jacksonin/Gibsonin tyylistä jatkoliitosta, jolloin lapakulma jää pieneksi

Samanlaiset ruuvit on mullakin. Mun toiseen kitaraan tuli Schaller vahingossa OFR:n sijaan. Lopulta sain sen OFR:n ja päätin myös ostaa sen Schallerin. Dariusz lähetti sitten mulle Floikan loput kamat, joissa oli mukana alkuperäiset ruuvit. Tuntuu kyllä kummalta et ovat laittaneet sellaset levyruuvit kitaroihin. Voihan olla ne on saaneet jonkun erikoisdiilin Schallerilta ja ruuvit ei kuulu mukaan.

Ben_D
03.08.2007 14:04:57

Muista en tiedä, mutta tää mun Ran soi kyllä niin mureesti, että naminami ja bumbum. Soittotatsikin on sitä luokkaa, että toimittaa nykyään ykköskitaran virkaa.
http://www.myspace.com/fiercemetal
H.Corruption
03.08.2007 14:24:22
Näitä pikku fiboja on pelkästään tälle yhdelle suomalaiselle foorumille jo ilmestynyt aika paljon.

Vääränlainen elektroniikka nyt on vielä pikkujuttu, sen pystyy korjaamaan helposti, mutta väärä lavan kulma on jo sellainen rakenteellinen juttu, jota ei noin vaan muutetakaan. Tietenkin "string treen" laittamalla itse ongelman saa korjattua, mutta toisin kuin elektroniikkojen kanssa, siitä ei tule sellaista, jollainen sen alunperin piti olla. Myöskin kalliin kitaran lähettäminen ilman laukkua on minusta aika käsittämätöntä. Jos jotain olisi rikki, niin luultavasti mikään vakuutusyhtiö ei suostuisi korvaamaan vahinkoja.

No joo. Itsellänihän ei käytännön kokemuksia heidän kitaroistaan ole, eikä taida tullakaan. Ehkäpä mä siis lopetan juttuni koko Ran-ketjussa tähän, toivottavasti kitaroiden omistajilla on enemmän hyvää sanottavaa.

Kuten tossa jo laitoin toi lapakulma johtuu rakenteesta, siis siitä että kaula ja lapa ovat yhtä puuta. Varmaan kitaran saa myös tuolla Gibson/Jackson-tyyppisellä kaulaliinaliitoksella (scarf joint) jos sellaisen speksaa.

Lähettäminen ilman laukkua on tietysti riski, joissain tapauksissa laukunkin kanssa. Ovat tietojen perusteella lähettäneet kitaroita menestyksellä Jenkkeihinkin ilman laukkuja, niin varmaan osaavat myös pakata ne aika hyvin.

Tämä on se näiden palstojen huvittavin puoli, et juuri niiltä tulee ne "asiantuntevimmat" mielipiteet, joilla ei ole kokemusta itse käsiteltävästä tuotteesta.

Kolmas Ran mietinnässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)