Laitan tämän tänne, vaikkei ehkä ihan oikealla alueella olisikaan. Luulen kuitenkin, että tämän palstan lukijat tietävät asiasta eniten. Olen ostamassa rumpukonetta - hardware-pohjaista, koska a) pidän fyysisistä vehkeistä, b) olen huono tietokoneiden kanssa. Olen vain ihan ulalla siitä, millainen kone sopisi tarvitsemaani käyttöön, eli kitaravetoisen poppirokin taustalle. Tavallaan haluaisin, että rumpusoundimaailma olisi realistinen, mutta toisaalta ymmärrän kyllä, ettei se ole mahdollista (ainakaan kaavailemallani budjetilla) ja toisaalta, kun kyse on koneesta, niin saahan ja pitäähän sen vähän koneelta kuulostaakin. Osaatteko suositella, millä boksilla saisin järkevän "konerumpalin" taustalle? Koneessa pitäisi olla siis myös täysi sekvessointi kokopitkien biisien taustojen tekemiseksi. Ainakaan kovin monivaiheiseen sämpläykseen en uskoisi oikein jaksavani ryhtyä, mitä helpommin presettejä saisi twiikattua ja mitä enemmän, sitä parempi. Vaihtoehtoja, joita olen löytänyt: 1) Alesis SR16: onko liian heppoinen, meneekö liian juustoiseksi ja "halvaksi" soundiksi? 2) Boss DR-880: millaiset soundit, onko niin vaikea käyttää kuin Harmony Centralin arvioista voisi kuvitella? 3) Korgin Electribe EMX-1 tai ESX-1: ovatko "liian" dance-boxeja, vai saako näistä "rokimpaakin" soundia ulos? 4) ROLAND SP-606: onko näppärä sämplättävä? Ainakin wav-tiedostojen tuonti kuulostaa helpolta. Ja osaako joku sanoa, mitä tällä oikein tehdään: ROGER LINN DESIGN ADRENALINN II? Efektien määrä kiinnostaisi kyllä. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |