Aihe: Rockfield Pickups?
1 2
Katjuska
01.08.2007 13:01:39
Tervehdys,

Onko kenelläkään kokemuksia Rockfieldin mikeistä? Onko Seymour Duncanin ja kumppaneiden haastajaksi?
Suomessa noita ei vielä pahemmin ole, mutta rapakon takana kehua kitistetään niin että..
Hypetyksen uhrina tilasin sitten kakkoskitaraani SWC:n ja Mafian 49$ kipale. Into Luthmanin kuvastossa ovat muistaakseni 75€ kpl. Josko se paketti kohta kilahtais postiluukusta, niin pääsee kokeilemaan itse.
McNulty
01.08.2007 14:19:58
Vahvasti vaikuttaisi, että kyseessä on uusi Gotoh, Sky Pickups tai Kent Armstrong.
Kieltämättä kuitenkin nuo SWV ja SWC-mallit kiinnostavat, AlNiCo II ja V magneettien takia ja antique-kuorien takia. Hinnatkin ovat varsin siedettävät.

Mielelläni kuulisin kommentteja, jos jollain Foo tai vaikka Kingston Wall-diggarilla olisi tuollaiset Rockfieldit Les Paulissaan... pitää varmaan kuitenkin itse olla tuo pioneeri ja raivata polkuja tuolla osastolla :)
Evergrey
07.03.2009 18:20:56 (muokattu 07.03.2009 18:23:27)

Edelleen kaivataan kommentteja...
Etenkin Mafia ja Fat Ass malleista.
ankkiz
07.03.2009 20:13:57 (muokattu 07.03.2009 20:21:18)

Ehkä olette tarkastaneetkin, mutta youtubessa on ainakin jo videoita:
http://www.youtube.com/watch?v=PqOaGUSEr9c
http://www.youtube.com/watch?v=KFyxdsM4p-Q&feature=channel_page

Noiden näytteiden perusteella, hakkaa ainakin nuo ibanezin infinity mikit 100-0
en etes tiennyt noin tuhnuja mikkejä olevan, stratokopsun sinkuistakin lähtee tuhdimpaa meisseliä :o
Kuuntele möhlö! http://www.mikseri.net/artists/?id=115176
JK1
08.03.2009 23:47:29
Mulla on suunnitelmissa hommata RG321:een Mafia-setti. Pitäisi kai olla suhteellisen kirkassoundiset - luulisin, että tasapainottaa tummasointista Ibaa hyvin.
Minushuman
11.03.2009 14:56:44 (muokattu 11.03.2009 14:57:51)
Mulla on Bichissä Rockfieldin Mafiat. Kyllähän ne saundeiltaan on (puhtailla) suht ok, muttei noi mitkään kovin kuumat ole. Oon vähän miettinyt noiden tilalle jotain muuta. En kyllä ostais noita ellei sais tosi halvalla ja kitarassa olis A-I-VAN p*skat mikit.
"Kun hukun itkuuni, toivon että jää tänne edes Kauniin Kukan nimi elämään"
JK1
11.03.2009 16:48:31 (muokattu 11.03.2009 16:48:47)
Minushuman: Mulla on Bichissä Rockfieldin Mafiat. Kyllähän ne saundeiltaan on (puhtailla) suht ok, muttei noi mitkään kovin kuumat ole. Oon vähän miettinyt noiden tilalle jotain muuta. En kyllä ostais noita ellei sais tosi halvalla ja kitarassa olis A-I-VAN p*skat mikit.

Mulla Ibassa on aivan paskat mikit ja onhan nuo halvemmat kuin Seymor Duncanit ja DiMarziot. Oon käsittänyt, että noi Mafiat on samanhenkiset kuin SD:n JB:t?

Mulla on sellainen kirkkaahko all'round mikki hakusessa, ei mitään hirvittävän kuumia kun äärihevihommiin oon aikeissa pistää lähiviikkoina tilaukseen uuden kepukan. Sellaisia mikkeja olen etsimässä, jolla taipuisi jotensakin Juicesta, tarvittaessa ja kovalla säröllä Slayeriin asti.

Samaan hintaan sais kyllä myös nuo Fat Assit, mitkä olis sitten kuumemmat...
Minushuman
11.03.2009 17:39:33
Kyllä mä ennemmin säästäisin, kun ainakaan noihin Mafioihin investoisin. Vaikka mulla oli MXR DD-11:sta säröt täysillä ei niistä mitään Slayereitä revitä. Kyllähän niillä jotain classic rockia veivaa, mutten silti noita (Mafioita) kovin rajumman sorttiseen rokkiin suosittelisi. Ainakin mä oon vähän meinannut vaihtaa noita johonkin parempiin. Ehkä noi tossa hintaluokassa menettelee, mutta parempiakin on. Muista Rockfieldeistä en siis tiijä, kuin vain tosta Mafiasta ja noitten perusteella ei hirveästi kiinnosta tietääkään.
"Kun hukun itkuuni, toivon että jää tänne edes Kauniin Kukan nimi elämään"
Decadetroll
11.03.2009 21:28:24 (muokattu 11.03.2009 21:29:48)
Kyllä noilla mafioilla vetää ihan hyvin heviä.. Ei mulla ainakaan ollu mitään ongelmaa soitella slayeriä ja raskaampaa murinamättöä, ainaki pysy hyvin hallinnassa soiton aikana nuo. En nyt ehkä ihan suorilta vertaisi SD:n jeff beckiin, mutta ovathan nuo tollaset rokkimikin kuuloset. trebleä ja keskiääntä löytyy, varsinkin tallamikistä ja varsin lämpöiset puhtaat irtoili kaulamikillä.. Noh, anyway, jotain jäi uupumaan meikän makuun ja mikit läksi aika nopiasti vaihtoon ja amerikanmaalta tuli tilalle sd:n blackouts setti. Toisaalta harmittaa kun menin myymään, oisin voinu iskeä ne tuohon valmistuvaan superstratoon, niin ei tarttis ostaa uusia heti kättelyssä.. Ois voinu passatakki kokomahonkiseen kitaraan. Ken tietää.
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
trih
11.03.2009 21:53:10
Minushuman: Kyllä mä ennemmin säästäisin, kun ainakaan noihin Mafioihin investoisin. Vaikka mulla oli MXR DD-11:sta säröt täysillä ei niistä mitään Slayereitä revitä. Kyllähän niillä jotain classic rockia veivaa, mutten silti noita (Mafioita) kovin rajumman sorttiseen rokkiin suosittelisi. Ainakin mä oon vähän meinannut vaihtaa noita johonkin parempiin. Ehkä noi tossa hintaluokassa menettelee, mutta parempiakin on. Muista Rockfieldeistä en siis tiijä, kuin vain tosta Mafiasta ja noitten perusteella ei hirveästi kiinnosta tietääkään.

Millä etäisyydellä oli kielistä? Jos oli yli 2mm niin ei edes mahdollisuutta toimia rankemmassa tavarassa :D.
Just.
Decadetroll
11.03.2009 22:07:41 (muokattu 11.03.2009 22:09:06)
trih: Millä etäisyydellä oli kielistä? Jos oli yli 2mm niin ei edes mahdollisuutta toimia rankemmassa tavarassa :D.

Jaha? Taitaa aika suuresti vaihella nämä mielipiteet siitä, mikä passaa "rankempaan tavaraan" ja mikä ei :D Kyllä sitä helpostikkin veivaa tuollasilla vähemmän kuumilla mikeillä heviä, vaikka mikit oliski alempana ku 2mm päässä kielistä, ku rankasee vähä raskaammasti soitinta ja osaa asiansa ;)
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
trih
11.03.2009 22:18:28
Decadetroll: Jaha? Taitaa aika suuresti vaihella nämä mielipiteet siitä, mikä passaa "rankempaan tavaraan" ja mikä ei :D Kyllä sitä helpostikkin veivaa tuollasilla vähemmän kuumilla mikeillä heviä, vaikka mikit oliski alempana ku 2mm päässä kielistä, ku rankasee vähä raskaammasti soitinta ja osaa asiansa ;)

Hyvin sanottu. Mä hakkaan kieliä kohti 8 kOhm-humpparia (ja noi kohmit ei sinänsä kaikkea meinaa vaikka niitä monesti jossain hommissa ilmotellaan, tiedän). Tosin ei toimi hiplailumätössä munkaan mielestä. Pitää hakata kunnolla kieliä. Hyvä homma on se että heikkotehoisissa mikeissä saa metallityylin rokkiin ym shittiin lisää dynamiikkaa jos sitä tarttee.
Just.
Minushuman
12.03.2009 00:46:24
Joo ei oo nyt tota Bichiä käsillä, että voisin mitään etäisyyksiä mittailla, mutta koska toi Bich on 10-kielinen olen säätänyt mikit hieman kallelleen siten, että ovat ala E:n ja A:n kohdalla lähempänä kieliä, kun niissä ei ole niitä oktaavikieliä ts. ne kuuluvat hiljempaa jos mikit on suorassa.
Bichiä en mihinkään metallivääntöön kyllä ostanutkaan. EMG:llä varustetuilla mummontapot ja noilla rokit, bluesit sun muut. Ei noi Mafiat nyt mitkään aivan umpipaskat ole, mutta joku niissä vähän tökkii äänipolitiikan puolella. Ja se joku ei ole "tunnetun" merkin puute. Niinkuin sanoin, en noita kuitenkaan kaupasta ostais.
Then came death...
JK1
12.03.2009 00:58:20
Mafioitten on ilmeisesti tarkoituskin olla juuri hyvin hallittavat, monipuoliset rokkimikit. Jos hakee sitä mitä esim. Blackoutsit tarjoaa, on kyse aikalailla eri tyyppisistä tarpeista. Fat Assia voisikin verrata, johonkin "hevimikkiin" mutta sekin on medium-high output eli pitäisi pysyä hyvin kasassa. Monipuoliseksi kehuvat... Onko siitä kellään kokemuksia?
Mr. Speed
12.03.2009 03:11:58
Decadetroll: Jaha? Taitaa aika suuresti vaihella nämä mielipiteet siitä, mikä passaa "rankempaan tavaraan" ja mikä ei :D Kyllä sitä helpostikkin veivaa tuollasilla vähemmän kuumilla mikeillä heviä, vaikka mikit oliski alempana ku 2mm päässä kielistä, ku rankasee vähä raskaammasti soitinta ja osaa asiansa ;)

Itse näkisin, että vähän viileämmällä mikillä vetää paljon paremmin mättöä. Suuri outputti ja vähän ohkanen soundi tuntuu menevän vähän käsikädessä. Sitäpaitsi, saa sitä gainia vahvarista lisää, joten voi vetää heviä vaikka millä mikillä, jos on vahvistus kunnossa :) Toki kuumalla mikillä saa pinchit soimaan paremmin.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
pekurides
12.03.2009 11:02:02

Mr. Speed: Itse näkisin, että vähän viileämmällä mikillä vetää paljon paremmin mättöä. Suuri outputti ja vähän ohkanen soundi tuntuu menevän vähän käsikädessä.

mulla hiukan erilaisia kokemuksia.....

Kyse varmaanmin miten mieltää kompressoinnin vaikutuksen ja haluaako enemmän raakaa dynamista rouhintaa vaiko kuumaa ja tiukkaa mattoa...

tuo ohkanen saundi voipi pitää ehkä EMG kanssa paikkansa jossain tapauksissa muista aktiiveista ainakin Duncanin Blackouts 2 ainakin tuuttaa sellasta jöötiä että oksat pois ja seinää kaatuu!

sekä BKP Warpig myös ehkä paksuin passiivisaundi mitä tullut vastaan, johtuen varmasti aika pitkälti erittäin väkevästä alarekisterin toistosta ja erottelevuudesta.

Mutta toisaalta, joku ac/dc tyylinen taas ei aktiivilla kuulosta oikein miltään ja voipi värittömältä ja ohkaiselta saundaa.

Melkeinpä olen tullut aktiivien kansa siihen tulokseen että niiden etuna se että pystyt ajelemaan suuremmalla gainilla ja tällöin erottelevuus säilyy ilman että menee puuroksi tai että etuaste kyykähtää ja ampuu enimmäkseen alapäät yli.

Kuumalla passiivilla se herkempi dynamiikka samoilla gaineilla vetää helposti överiksi.

Nämä kokemukset siis todella high-gain asetuksilla eikä millään kasari hardrok surinoilla.

Mutta, makuasioitahan nämä kuumuudet loppujen lopuksi kun ihan erilaiset pörinät tuottavat vaikka kuinka säädät nupista gainit samalla tasolle.

Kuumemmat mikit mielestäni saundaavat bruutalimmalta ja agressiivisemmalta kun taas miedommat ovat ehkäpä värikkäämpiä, harmonisempia sekä jollain tavoin tasapainoisempia ja sivistyneempiä..... ehkä :)

..niin ,rankkuutta kun haetaan niin silloin se saapi mun puolesta lähteä jo sieltä mikistä lähtien.

Meni hiukan offtpiciksi,
Ei mitään kokemusta rockfieldistä.
Tunteella päin vittua.
Pikkupomo
08.06.2009 19:49:14
Aluksi: en ole mikään kultakorva ja kaukana muusikosta.
Mutta asentelin tänään kitaraani (neck thru, mahonkirunko) bridgeen tuon Fat Assin ja kuulostaa kyllä selkeältä, kirkkaalta ja erottelevalta.

Ennen oli e-vire .011 setillä ja ääni oli tunkkainen. Mikkinä oli joku bc-richin tehdasmikki (tuon niminen siis). Ei voinut kuvitellakaan, että pitäis jotain läskibottomi-settiä. Nyt on .012 setti d-vireessä ja on kyllä jämäkkä soundi. Vahvarina on Marshallin combo (mg 50 dfx).

En tiedä näistä paljon, mutta ajattelin että nää ns. kuumat mikit särkee helposti cleanin, tämä ei sitä tee, joten ei vissiin sit mikään ylikuuma ole? :)

Mulla on 3-way switch ja keskiasennossa tulee kyllä hassut soundit, ikäänku hävii tuo middle "kokonaan" ja tulee sellanen junttaussoundi suorilta siit :P

Toneport ux-1 on konesoitossa ja huomasin että joutuu niistä mallinnuksista säröjä vähentelemään, eli saa varmaan enempi dynaamiikkaa ääneen kun ei tartte kaikkea peittää särön alle tai jotain. Termit on mitä on, vastailen kyl jos joku on kiinnostunu, näin amatöörin ottein :)

Muistin just että unohdin yhden pätkän maata kolvailla kiinni kun irtosi tohinassa, pitääpi jatkaa harjoituksia :)
spp
08.06.2009 20:10:00

Minushuman: Mulla on Bichissä Rockfieldin Mafiat. Kyllähän ne saundeiltaan on (puhtailla) suht ok, muttei noi mitkään kovin kuumat ole. Oon vähän miettinyt noiden tilalle jotain muuta. En kyllä ostais noita ellei sais tosi halvalla ja kitarassa olis A-I-VAN p*skat mikit.

Hö, mulla sama juttu:B.C. Richissä Rockfieldin Mafiat. Mun mielestä rokkaa helevetin hyvin!
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa
JK1
08.07.2009 08:58:38 (muokattu 08.07.2009 11:01:28)
Nyt on Ibanezissa tallassa Fat Ass ja kaulassa Mafia. Samalla kitaraan laitettiin push/pull potikat puolituksiksi. Lähtee mielestäni todellä nätit cleanit. Varsinkin omaperäinen yhdistelmä Mafia kaulassa humpparina ja tallamikki Fat Ass puolitettuna on mielestäni oikein nätin kuuloinen yhdistelmä.

Pehmeisiin särösooloihin löytyy kaulamikistä oikein hyvä soundi ja Fat Assilla taittuu oikein mukavasti metalliröhinät ainakin tuonne Slayeriin asti. Tiukalla vahvistimella varmasti pidemmällekin. Tallalla soitettuihin säröihin tuli aivan helvetisti lisää erottelevuutta, selkeyttä ja tiukkuutta.

Nyt vasta tajuaa kuinka tajuttoman huonot nuo vakio INF-mikit on ja kyllä olen sitä mieltä, että tässä mikkien vaihdossa oli kyse paljon muustakin kuin hienosäädöstä. Tuntuu RG321 nimittäin aivan eri luokan soittimelta nyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)