Aihe: uudet kitarakamat
1
qwerty-
31.07.2007 16:01:38
Olen pian ostamassa uusia kitarakamoja (vahvistin+kitara) ja kysyn neuvoja kokeneemmilta.. tällä hetkellä minulla on yamaha pacifica kitara ja vahvistimena micro cube. vahvistin pitäisi saada n. 200 eurolla ja päällimmäisenä vaihtoehtona on ollu voxin vatvetronix vahvistimet, niistä oon eniten katellu tätä: http://www.thomann.de/fi/vox_ad15vtxl.htm. onko tuossa AD15VT-XL mallissa mitä eroja tohon AD15VT malliin? en ole päässyt XL mallia testaamaan vielä joten ois kiva jo etukäteenkin tietää. eli onko tuo XL malli ton hintaerotuksen arvoinen. soittelen siis pääasiassa kaikenlaista metallia että kunnon paksu särö olisi kiva ;). muitakin vahvistimia voi ehdotella.
Ja sitten se kitara. seuravia malleja olen ajatellut:
Ibanez RG 320: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg320fmtl.htm
Ibanez RGR 320: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgr320exrbk.htm
Esp Ltd m-200: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m200_fm_stbk.htm
(ja sitte EHKÄ käytettynä jos saisi halvalla: Jackson RR3: http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_randy_rhodes.htm.
eli sanokaa mielipiteitä ja faktoja noista. ja sitten, olen kuullut että noi ibanezin mikit ei ole mitää parhaita särömikkejä niin miksi toi rgr320 on halvempi kuin rg320 vaikka rgr:ssä on emg:n mikit? ja onko noi emg:t hyvät mitkä tossa on?
Kiitos jo etukäteen vastauksista! ..oho kun tuli pitkä kirjoitus :)
duc
31.07.2007 16:06:45
XL:ssä on kaksi tuumaa isompi kajari, ja mallinnukset ovat suuntautuneet enemmän hevin puolelle.
Icy-Sun
31.07.2007 16:18:33 (muokattu 31.07.2007 16:29:46)
tossa rg:ssä ei ole emg:n mikkejä. Ovat EMG design mikkejä ja eivät ole mitkään huiput vaan ei yhtä huonot kuin esim. omat halpisvärkit. Ei mun kokemuksien mukaan kuitenkaan pitäisi aivan huonot mikit olla tuon hintaisissa iboissa Tuossa ltd:ssä on jotain samaa rataa, ei mitkään oikeat EMG:t. Jacksonissa on Duncan designit. minulla oli joskus sg kopio; missä oli sellaiset ja muistaakseni eivät aivan huonot olleet. Ei mennyt metal zonella ihan tukkoon.

E: Koita katella ltd m400 käytettynä. Siinä on EMG:t, Valve Kingiä on tuo Royal 8 pikkuvahvistin. En ole kokeillut tuota pikkuista vaan tuo mun nuppi on ainakin toiminut hevissä
There ain't noway out tonight
qwerty-
01.08.2007 10:54:44
joo kiitos tiedosta! Olisihan tuo m400 kova kitara mutta ei oikein taida rahat riittää edes käytetyn ostamiseen..
s151669
01.08.2007 12:12:40

Olen pian ostamassa uusia kitarakamoja (vahvistin+kitara) ja kysyn neuvoja kokeneemmilta.. tällä hetkellä minulla on yamaha pacifica kitara ja vahvistimena micro cube. vahvistin pitäisi saada n. 200 eurolla ja päällimmäisenä vaihtoehtona on ollu voxin vatvetronix vahvistimet, niistä oon eniten katellu tätä: http://www.thomann.de/fi/vox_ad15vtxl.htm.

Miksi olet molempia vaihtamassa ? ts. Mitä vikaa vanhoissa on ? Millainen pacifica ?

Soitatko bändissä tai aiotko soittaa bändissä ? Jos näin, niin älä tuhlaa rahojasi tuohon 15W vahvariin, osta kerralla sellainen joka riittää. Vaikka isompi valvetronixi tai cube, ehkä peaveyn valveking ( josta ei omaa kokemusta ). Kyllä se pacifica ison vahvistimen läpi kuulostaa jo ihan toiselta. Jos pacifican soitettavuudessa on jotain vikaa, niin opettele säätämään se kuntoon...

Jos taas et ai soittaa bändissä vähään aikaan, niin mikset investoisi koko summaa unelmakitaraasi ? Kyllä sillä mikrokuutiollakin soittelee vielä jonkin aikaa. Senkin ääneen saa lisää tukevuutta sijoittamalla pömpelin lattialle nurkkaan. Tai ajamalla kuulokeliitännästä stereoiden kautta.

Kirjoituksestasi nimittäin jäi hieman vaikutelma, että olet vaihtamassa kahta kompromissilaitetta kahteen kalliimpaan kompromissilaitteeseen. Kehoittaisin miettimään vielä, että kannattaisiko ostaa kuitenkin yksi kunnollinen.

t. nimim. Kokenut.
Jyrki
kimurantti1
01.08.2007 12:40:36 (muokattu 01.08.2007 12:51:11)
Nimim. s151669 puhuu pelkkää asiaa. Ei todellakaan kannata lähteä päivittämään soittokamoja vaan uusien kamojen takia, varsinkaan jos (ja kuten melkein aina) budjetti on rajallinen. Et varmasti kostu yhtään mitään siitä, jos vain ostat suht halpojen kamojen tilalle toiset lähes yhtä halvat. Tuo siirtyminen hintaluokasta ihan vähän ylösäpäin ei tuo niin radikaalia eroa, että se välttämättä kannattaisi. Siispä kannattaa miettiä homma niin päin, että mikä vanhoissa ei miellytä.

Jos et soita bändissä, eikä bänditouhuista ole vielä lähimain tietoa, suosittelen satsaamaan kitaraan. 650 eurolla (sen verranhan AD15VTXL ja RG320 yhteensä maksaisi) saa jo tosi hyvän kitaran.

Jos välttämättä haluat tuon RG320:n kaltaisen kitaran, siis stratojohdannainen kahdella humpparilla ja floyd rose -tallalla, niin ei kannata ostaa sellaista uutena. Käytettynä saat samaan hintaan RG5xx -mallin, jossa talla on todella, todella paljon parempi. Jos taas et välttämättä tarvitse floikkaa, niin kehotan jättämään sellaisella varustetut kitarat pois laskuista. Jos tykkäät käyttää kampea ja jaksat säätää tallan oikein, se on hyvä vempain. Jos taas sille ei ole paljoakaan käyttöä, tulee se olemaan aikamoinen riesa.

Mitä tulee tuohon metallin soittoon ja paksuun soundiin, niin minusta tarpeeksi iso kaiutin on ihan ensimmäinen edellytys. Jostain 8 tai 10 tuumaisista elementeistä voi saada ihan hyvän soundin, mutta siltikin, jos haetaan paksua hevisäröä, soundi jää auttamatta liian "pieneksi" verrattuna 12" elementteihin.

Mutta tämä nyt taas riippuu ja roikkuu. Tarvitsetko vahvistinta bändikäyttöön?
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
qwerty-
01.08.2007 13:14:17
Se kitara on Pacifica 112. Ainakin yksi syy molempien vaihtamiseen on se että yksi kaveri haluaisi ostaa ne molemmat.. En varmaan lähiaikoina ole missään bändissä soittelemas että kyllä 15w mulle olisi justiin sopiva. mutta oon kyllä ajatellu että olisi kiva saada heti kunnon kitara.. pitää nyt kattoo että kuinka teen.
kimurantti1
01.08.2007 13:33:20 (muokattu 01.08.2007 13:34:44)
Se kitara on Pacifica 112. Ainakin yksi syy molempien vaihtamiseen on se että yksi kaveri haluaisi ostaa ne molemmat.. En varmaan lähiaikoina ole missään bändissä soittelemas että kyllä 15w mulle olisi justiin sopiva. mutta oon kyllä ajatellu että olisi kiva saada heti kunnon kitara.. pitää nyt kattoo että kuinka teen.

Minun ehdotukseni olisi, että mitä jos jättäisit vahvistimen kuitenkin ostamatta, ja myisit kaverillesi vain kitaran? Mielestäni Micro Cubella pärjää kotona varsin hyvin, ja saisit vahvistimesta jäävän rahan laitettua kitaraan, tai vaikka säästettyä mahdollisesti sitä varten, kun joskus tarvitsekin bändikäyttöön soveltuvan vahvistimen. Ei s151669:n ehdotuskaan hassumpi ole.

Kerro ihmeessä, mitä haluat uudelta kitaralta?
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
qwerty-
01.08.2007 14:26:48
haluaisin enne kaikkea floikan(!), paksumman särösaundin(!) ja olisi kiva kun olisi vähän hienompi ulkonäkö ja 24 nauhaa. tuo mun pacifica ei nimittäin ole mikään hirveen komea kapistus. (puun värinen) :)
Chieftain
01.08.2007 14:31:42

haluaisin enne kaikkea floikan(!), paksumman särösaundin(!) ja olisi kiva kun olisi vähän hienompi ulkonäkö ja 24 nauhaa. tuo mun pacifica ei nimittäin ole mikään hirveen komea kapistus. (puun värinen) :)

Osta vaikkapa Digitechin Bad Monkey tahi Bossin DS-1/SD-1 tuon Cuben kaveriksi, ja säästä loppurahat 24- nauhaiseen floikkakitaraan.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
kapulat poikki
02.08.2007 13:13:14
Mitä minäki tänne kirjottelemaan mut se ois hyvä saada se paksu särö saundi kuulumaan hevi rumpujen kanssa ettei se basari jytkytys peittäis sit ääntä... Jos satut tulee oma vahvarin kans soittelee
jos ei taidolla ni sit hevillä
qwerty-
02.08.2007 20:40:56
Mitä minäki tänne kirjottelemaan mut se ois hyvä saada se paksu särö saundi kuulumaan hevi rumpujen kanssa ettei se basari jytkytys peittäis sit ääntä... Jos satut tulee oma vahvarin kans soittelee

joo voi olla että tuun joku päivä taas teille soitteleen ja pitääki ottaa oma vahvistin (;D) mutta taidan kumminki panostaa enemmän kotisoittoon että en vielä taidakaan ostaa uutta vahvistinta... ( tää kapulat poikki on yks mun kaveri... :)
kapulat poikki
03.08.2007 15:34:57
no kyl jos et heti osta uut vahvistinta ni voit soittaa noi meiä omil ku niil kuuluu :D
jos ei taidolla ni sit hevillä
qwerty-
09.08.2007 12:19:21
Nojoo, ei taida riittää oikein rahat tuohon ltd m400:aan käytettynä(kään) vaikka kyllä huvittaisi ostaa se... olisiko sellane vaihtoehto järkevä että ostaisin vaikka ton rg320 ja sitten kun on varaa ja ja parempi vahvistin --> tarvin parempia mikkejä niin silloin ostaisin ibaneziin uuden tallamikin http://www.thomann.de/fi/emg_81.htm Kommentoikaa ja sanokaa jos on parempia vaihtoehtoja!
Krice
09.08.2007 12:45:53 (muokattu 09.08.2007 12:46:04)

olisiko sellane vaihtoehto järkevä että ostaisin vaikka ton rg320 ja sitten kun on varaa ja ja parempi vahvistin

En tiedä onko mikään lopulta järkevää näissä kitarakamojen hankinnoissa. Rahaa menee kuitenkin joka tapauksessa. Minusta RG320 on ihan hyvä valinta, kyllä sillä aikansa soittelee. Ei sitä heti tarvitse hankkia lopullisia kamoja.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)