Aihe: Kyselyt ja keikat ..privaattipuolella
1 2 3 4 5 6 7
uruttaja
31.07.2007 15:17:35
Talu. talu.
half
31.07.2007 15:23:00
Talu. talu.

Zum Teufel aaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhh.
TiVe
31.07.2007 15:26:05
Talu. talu.

alut, ulat, latu, ...
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
Ukko
31.07.2007 15:41:11

Mun triossa sequlta tulee ne soittimet, jotka on maailman sivu osattu samplata paremmin - eli rummut, bassot, kitarat, jouset, kiipparit - ja livenä vedetään ne, mistä ei vieläkään oo saatu aikaan kunnon samplausta / mallinnusta - eli puhaltimet.

Ainakin yleisö on tykännyt. Toisaalta aivan sama, mitä joku Espoolainen basisiti on mieltä moisesta kokoonpanosta.

Anteeksi mutta puhut paskaa samplauksesta ainakin kitaroiden osalta. Ja yksittäistä viulua on myös mahdoton saada kuulostamaan hyvältä samplella. Minun mielestäni taas trumpetit sun muut kuulostavat kokolailla aidoilta samplattuina. Tässäkin lienee kyseessä se mikä kuulostaa miltäkin minkäkin instrumentin soittajalle.
EP
31.07.2007 15:48:51 (muokattu 31.07.2007 15:49:17)
Riippuu kai trion kokoonpanosta?

Mun triossa sequlta tulee ne soittimet, jotka on maailman sivu osattu samplata paremmin - eli rummut, bassot, kitarat, jouset, kiipparit - ja livenä vedetään ne, mistä ei vieläkään oo saatu aikaan kunnon samplausta / mallinnusta - eli puhaltimet.

Ainakin yleisö on tykännyt. Toisaalta aivan sama, mitä joku Espoolainen basisiti on mieltä moisesta kokoonpanosta.

Juuri näin!
Kyllä minulla ainakin omassa modulissani esim piano kuulostaa pianolta, kitara kitaralta, hanuri ihan hanurilta jne. vaikka piano onkin vähän huonopiano ja kitarakin on joku "halpis" ja hanuri on ihan hanurista, mutta kyllä ne niiltä kuulostaa ihan oikeesti!
HOHO! 8))

..kannattaa tietenkin aina etsiä OMAA korvaa paremmin hiveleviä pianoja, kitaroita, hanureita jne. mutta näillä mennään mitä nyt on ja sillä siisti, PRKL!
Timi
31.07.2007 19:27:01
Huuskosen K oli aikoinaan semmoiset Tekniksen urkuset ja niissä oli aika makee yksittäisviulun soundi ja tietty hällä oli taito myös käyttää sitä!Kuullosti tosi luonnolliselta myös tekniikan osalta mitä nyt viulisteja olen kuullut!Hattua nostan!
Kylmän viileesti!
Sertzo S
31.07.2007 19:37:48 (muokattu 31.07.2007 20:17:47)
Parasta on, kun soittajat vaan, tekevät työtänsä tosissaan; kaikesta maksetaan.
rintapek
01.08.2007 00:32:40

Riippuu kai trion kokoonpanosta?

Ainakin siitä. Lisäksi musiikista, tyylistä, sovituksista, miehistä, ulkoisesta vaikutelmasta jne...jne... Hommahan on kokonaisuus, missä ei ratkaise se, että onko bändissä pirun kova tiluttaja, tai se, että kaikki tehdään oppikirjan mukaan.
Rokkibänditriomeininkiin sequt ja taustanauhapleipäkit eivät ehkä kuulu, mutta hyvin ja oikeassa paikassa käytettynä voivat hyvinkin toimia.

Kun tekniikka on olemassa, niin sitä voi hyödyntää. Ainakin voi kokeilla. Mutta sen orjaksi ei kannata ryhtyä. Jos kolmemiehinen kitarapoppoo kuulostaa sinfoniaorkesterilta, niin korniksihan se menee. Valitettavaa on tietysti se, että casiomeiningillä keikkoja vedetään läpi aivan liian kevyin eväin, jolloin on kutakuinkin sama, vaikka laittaisi levyn soimaan. Jos elävästä musiikista maksetaan, niin kyllä siinä täytyy sitä eloa olla. Mutta ei se sitä tarkoita, että kaiki koneet pitäisi jättää kotiin. Jos tietää mitä tekee ja mihin pyrkii niin nuo on työkaluja siinä missä muutkin soittopelit. Jos ei tiedä mitä on tekemässä, niin sitten nuokin lelut ovat turhia, ei se homma toimi sitten unpluggedinakaan.

Ainakin yleisö on tykännyt.
Se on se pääasia, eiks je?
One kind of music only - the good kind
isojussi
01.08.2007 00:56:30
Anteeksi mutta puhut paskaa samplauksesta ainakin kitaroiden osalta.

Itse asiassa sopivan kitaraplugarin läpi oikein ajettuna ja - mikä tärkeintä - oikein soitettuna ainakin säröosasto kuulostaa aka erehdyttävän hyvältä. Sitäpaitsi mitä enemmän skebaa efektoidaan, sitä helpompi sitä on matkia.

Ja yksittäistä viulua on myös mahdoton saada kuulostamaan hyvältä samplella.

Totta

Tässäkin lienee kyseessä se mikä kuulostaa miltäkin minkäkin instrumentin soittajalle.

Erittäin totta.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Begemoth
01.08.2007 00:56:38
Pitäkää koneenne. Ehkä tämä tilanne on tullut tähän, että perustrio ei oo tarpeeksi seksikäs. Sitä paitti vaatii kanttia kehua sämplättyjä/mallinnettuja sooloviuluja ja kitaroita ym. Näillä mennään.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
isojussi
01.08.2007 00:57:57
Se on se pääasia, eiks je?

Naulan kantaan. Sitäpaitti sen verran kalliit miehet mulla on blosareissa, että kyllä net on sit palkkansa ansainneet - ei siitä enää kompille riitä, kun pystökin on niin saatanan kallis. hehehe....
isojussi
01.08.2007 01:05:09
...perustrio ei oo tarpeeksi seksikäs...

Mikä se semmoinen on, miksi siinä on juuri ne soittimet, mikä siitä tekee niin erinomaisen, miksi ei saisi olla erilainen.

Toinen yhtä naurettava jurpitus on verrata sequjen / taustojen kanssa karaokeen - mitä vittua: laulaako livebändin pystö sitten bändikaraokee?
Begemoth
01.08.2007 01:14:13
Alkaa olemaan laadunvalvonta ilmeisesti niin tiukkaa, että käsityöläisyys on häviävä luonnonvara. Älä Iso-Jussi ota ittees. Tarkotan ryhmiä, jotka lyö rukousmyllyn raksuttamaan ja liikuttelee käsiänsä soittimen välittömässä läheisyydessä. Level 42set pölisee. This is the magic, yes.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Riksteri
01.08.2007 01:31:08
Naulan kantaan. Sitäpaitti sen verran kalliit miehet mulla on blosareissa, että kyllä net on sit palkkansa ansainneet - ei siitä enää kompille riitä, kun pystökin on niin saatanan kallis. hehehe....

Eihän nuo komppaajat edes ole mitään soittajia tahi musikantteja, eivät ainakaan ennen olleet:

"... Ajan musikantithan pystyivät yleensä oman puhaltimensa lisäksi käsittelemään usein myös jousisoittimia tai klaveeria. Sotilassoittajien tehtävänä oli myös opettaa uusia soittajapolvia. Hyvin yleistä oli, että isä opetti pojalleen oman musikantin ammattinsa. Soittaja saattoi jakaa oppejaan myös rykmentin rumpaleille tai signalisteille, jotka eivät siis olleet musikantteja vaan eräänlaisia viestimiehiä, käskyjen ja komentojen välittäjiä. Monet heistä halusivat siirtyä ehkä hieman enemmän arvostettuun soittajan ammattiin."

lähde:

http://personal.inet.fi/koti/paavo.helisto/jutut/sotmus.html
Sertzo S
01.08.2007 09:16:20
No joo - näköjään ollaan itse asiassa samalla asialla. Itse asiassa noi samat "osetiivarit" on munkin myyntini kiusana. Tai no nyt tuli kai loukattua oikeita posetiivareita.

Joskus innostun minäkin veteleen haitarilla kovaa, korkealta ja väärin.
Ilmankos ei keikkoja ole, kun joku tilaaja on toipunut ensijärkytyksestään ja delekoinut taidoistani eteepäin. Muuten: nyt maistuu valkoviini.
ÄM
01.08.2007 09:54:56

Joskus innostun minäkin veteleen haitarilla kovaa, korkealta ja väärin.
Ilmankos ei keikkoja ole, kun joku tilaaja on toipunut ensijärkytyksestään ja delekoinut taidoistani eteepäin. Muuten: nyt maistuu valkoviini.

Et kai sä nyt sielä tähän aikaan aamusta jo rupee kaatamaan?
No onneks on ithellä ens viikko lomaa.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Sertzo S
01.08.2007 10:00:51
Et kai sä nyt sielä tähän aikaan aamusta jo rupee kaatamaan?
No onneks on ithellä ens viikko lomaa.

Minulla on aikatauluni suhteen määrätyt vapaudet, tai minä otan ne. ;)
ÄM
01.08.2007 10:17:32

Minulla on aikatauluni suhteen määrätyt vapaudet, tai minä otan ne. ;)

Ota mun puolesta kans sit.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Sertzo S
01.08.2007 11:30:38
Ota mun puolesta kans sit.

Pidän puhtaana puoni ja sykkii suoni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)