Aihe: Putkien "loppuminen"
1
calf
31.07.2007 13:14:33

Mistä tietää että kitaravahvarin putket on kuluneet loppuun? Kannattaako ne opetella vaihtamaan itse vai vaihdattaa alan liikkeessä?
There are no wrong notes
Numb
31.07.2007 13:18:26

Soundi huononee, volume heittelee ja hiljenee, vahvistin "köhii"... Monenlaista oiretta siinä voipi olla.

Etuasteputkien vaihtaminen on helppoa. Otetaan vanhat pois, ja laitetaan uudet tilalle. Pääteputkien vaihtaminen riippuu sitten jo vahvistimesta. Katodibiasoiduissa vahvistimissa voi uudet putket periaatteessa heittää suoraan vanhojen tilalle. Fixed bias -koneissa taas bias täytyy säätää.

Esimerkiksi Uraltonen sivuilta löytyy hyvä ohjeistus biasointiin. Siitä katsomalla voi päätellä haluaako homman opetella tekemään itse, vai vaihdattaako maksulla.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Torniojaws
31.07.2007 14:21:58 (muokattu 31.07.2007 14:22:33)

Fixed bias -koneissa taas bias täytyy säätää.

Eivätkös nuo Peaveyn 5150/6505 ole fixed biaseja ilman bias-säätömahdollisuutta, ellei modaa? Ilmeisesti sen verran kylminä, ettei Peavey ole katsonut biasointia tarpeelliseksi putkien kestävyyden kannalta.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Johann Onn
31.07.2007 22:34:16 (muokattu 31.07.2007 22:35:44)
Mistä tietää että kitaravahvarin putket on kuluneet loppuun ?

Pääteputkien kohdalla:

Viimeistään siinä vaiheessa, kun vahvistimen takaosa näyttää siltä, kun sinne oli tungettu hehkulamppu sisään. Siinä vaiheessa tule kiire sammuttamaan vahvari. Mulle ainakin aikoinaan tuli, oman hybridin kanssa.
ruuvimeisseli
31.07.2007 22:44:20

Paljonko uudet putket maksavat? Kuinka usein niitä yleensä vaihdetaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)