Jabatus 31.07.2007 13:12:18 | |
---|
Ajattelin tommosen kepukan ostaa,jahka niitä ei viedä täysin käsistä ku hintaa olisi ilman tarjousta vaan 282€ Onkohan toi ihan investoinnin arvoinen vehje? Ja riittäisiköhän 30w vahvari myös bänditouhuihin? Treeneihin varmaan riittää, jos ei ketään täysillä soita.. |
Numb 31.07.2007 13:14:45 | |
---|
Ja riittäisiköhän 30w vahvari myös bänditouhuihin? Treeneihin varmaan riittää, jos ei ketään täysillä soita.. Se vähän riippuu. 30W putkikone ainakin riittää vaikka mihin. Transistoreista väittävät, että ei ehkä riittäisi. Varmaksi en tiedä, kun en ole kokeillut. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
p130 31.07.2007 13:24:11 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Jabatus 31.07.2007 13:25:57 | |
---|
Fatal Error: Invalid Seek Id! |
papitsu 31.07.2007 13:40:30 | |
---|
Fatal Error: Invalid Seek Id! Voi sitä hakemista itsekin yrittää... ;) PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Bookkeeper 31.07.2007 13:53:03 | |
---|
Noh, vastataan sitten: Ajattelin tommosen kepukan ostaa,jahka niitä ei viedä täysin käsistä ku hintaa olisi ilman tarjousta vaan 282€ Onkohan toi ihan investoinnin arvoinen vehje? LTD:n 50- ja 100-sarjalaiset eivät todellakaan edusta hintaluokkansa huippua. Alle 300e hintaan löytyy esim. Ibanez RG321. Tai vielä halvemmalla Yamaha Pacifica 112. Molemmat varustettu m.net suosittelee-leimalla :-) Ja riittäisiköhän 30w vahvari myös bänditouhuihin? Treeneihin varmaan riittää, jos ei ketään täysillä soita.. Putkivahvari...luultavasti kyllä. Transistorivahvari...luultavasti ei. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
McNulty 31.07.2007 13:56:02 | |
---|
Sanonpa tässä "lyhyesti", huoltotouhuja tehneenä ja sivusta seuranneena, että: Tuo LTD:n 50-sarja on kyllä todella riskialtis sijoitus. Kitaroissa on todella paljon laatueroja kahden saman mallin eri yksilöiden välillä. Voit saada soitettavan, tai sitten voit saada kierokaulaisen, huonosti viimeistellyn kalliin jousipyssyn. Eli testaa nyt ainakin ensin ennenkö lyöt rahat tiskiin. Osta mielellään sellainen yksilö, joka on ollut liikkeessä esillä esim. kuukauden päivät. Yleensä siinä ajassa pakasta repästy soitin näyttää jo ensimmäisiä oireita oikuttelevista kaulapuista tms. Ongelma kun näiden halpis-LTD:n kanssa on se, että kaulat ja rungot tehdään huonosti kuivatetuista agathis-lajikkeen puista ja se kostea puu suljetaan paksun polyuretaani-muovilakan alle. Toki, parempiakin yksilöitä on tullut vastaan... ja varsin soittokelpoisiakin 50-sarjan värkkejä. Sen verran pitää kuitenkin todeta että LTD:n vanhemmat 300-sarjaset ja nämä uudet 400-sarjaset alkavat olemaan vasta soittimia. Ne pienemmällä mallinumerolla varustetut ovat kyllä paikoitellen todella luokatonta kamaa. Soitinkorjaajan unelma ja kauhu samaan aikaan... eli on kivaa kun nuo "jouskarit" tuovat rahaa pöytään, mutta niiden saaminen soittokelpoiseksi ja vireiseksi voikin aiheuttaa harmaita hiuksia. Eräästäkin 50-sarjan Viperista oli kaula nauhojen 1-5 väliltä ropellilla oikealle, kun katsoi kaulaa lavan suunnasta kohti runkoa. Sitten nauhojen 13-18 kohdalta otelauta oli ropellilla vasemmalle, samasta suunnasta katsottuna. Nauhojen päät oli jätetty viimeistelemättä, lakkavirheitä siellä täällä, heikosti soiva runko ja kaula, laaduttomat mikit jne. Ei muuten mitään (lakkavirheet ja huono elektroniikka on ihan ymmärrettävää siinä hintaluokassa ja niin sen "kuuluukin" olla), mutta kun tuosta kaulasta ei enää saanut soittokelpoista. Kaularauta ei auttanut juurikaan, hieman sillä sai särinöitä ja rätinöitä pois alemmilta nauhoilta, mutta ylänauhoilta ei. En suosittele tuota LTD 50-sarjaa. Jos haluat LP-tyylisen soittimen edukkaasti, niin osta mielummin korealainen Tokai tai kiinalainen Epiphone. Ovat mielestäni tasalaatuisempia vaikka eivät nekään huippuja ole. Tuota koko merkkiä ESP ei tarvitsisi mainita tällaisissa yhteyksissä ollenkaan... se on pyhäinhäväistystä vaikka en olekaan kovin suuri ESP-fani. |
Jabatus 31.07.2007 14:26:05 | |
---|
oliskoha 300€ jackson sit parempi? |
LaXu 31.07.2007 14:40:36 | |
---|
oliskoha 300€ jackson sit parempi? Enpä usko. Ei tuolla rahalla taida saada kuin tuota JS30-sarjaa? Minä lähtisin ekana tutkimaan käytettyjä tuolla budjetilla. |
haggi goira 31.07.2007 14:41:37 (muokattu 31.07.2007 14:42:24) | |
---|
Joo, elikkäs mulla on ollu tuo (on vielläkii) kyseinen kitara ja iha helkutin hyvä hintaseksee. pysy vireessä, kielet oli helppo vaihtaa, yllättävän hyvä sointi vaikka onkin aghatista. kaula oli mulle todella hyvän tuntuinen. Ja sitten tuosta vahvarista että mulla ainakin riitti 35w vahvistin eikä volat olluku puolessa välissä .:P edit: se vahvari on trankku |
Icy-Sun 31.07.2007 16:08:18 | |
---|
Joo, elikkäs mulla on ollu tuo (on vielläkii) kyseinen kitara ja iha helkutin hyvä hintaseksee. pysy vireessä, kielet oli helppo vaihtaa, yllättävän hyvä sointi vaikka onkin aghatista. kaula oli mulle todella hyvän tuntuinen. Ja sitten tuosta vahvarista että mulla ainakin riitti 35w vahvistin eikä volat olluku puolessa välissä .:P edit: se vahvari on trankku minkähän maailman rumpali lyö niin sievästi että 35trankku riittää. Ite oon yrittäny 50 ja 60 wattisella kunnes tuli 100wattia putkivahvistin. There ain't noway out tonight |
Ja riittäisiköhän 30w vahvari myös bänditouhuihin? Treeneihin varmaan riittää, jos ei ketään täysillä soita.. Ei riitä jos paljaaltaan soitat, mutta PA:n läpi riittää. Viime treeneissä soittelin Microcubella(2 vattia) PA:n läpi ja toimi moitteettomasti. Kitarasta tuossa tulikin jo ilmi, eli olen samoilla linjoilla, mieluummin ainaki sijoittaisin käytettyyn kitaraan kuin uuten tuommoisella summalla. |
Faceless 31.07.2007 19:39:51 | |
---|
Omistan tuon kyseisen ltd:n. Ihan ok aloittelijalle, mutta kuitenki melko löysää tavaraa, ajan myötä huomaa. Ei kyllä tuolla hinnalla hirveitä voi odottaakkaan, mutta silti katsoisin käytettyjä, ja tuo paljon puhuttu ibanez rg321 on ihan käyvä peli. Kaverilta löytyy tuo cube30 peli, ja voluumea tulee ihan hyvin. Bändihommissa riittää, voisin sanoa juuri ja juuri (kokemuksia on kovakätisemmästäkin rumpalista) Mutta tällöinkin pitänyt olla volume kaakossa kirjaimellisesti. |
Jaccez 31.07.2007 20:16:53 | |
---|
|
haggi goira 31.07.2007 23:01:00 (muokattu 31.07.2007 23:02:12) | |
---|
minkähän maailman rumpali lyö niin sievästi että 35trankku riittää. Ite oon yrittäny 50 ja 60 wattisella kunnes tuli 100wattia putkivahvistin. no näyttää riittävän mulla ainaskii iha hyvi e:mutta eihä se vissii mitää vaikuta mutta soitan basoovahvarin läpi ja siiin on enne kitaraa säröpedaali?? |