Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 5 6 7 813 14 15 16 17
kimurantti1
30.07.2007 12:57:48
Werde ja DZN, olisko teidän mahdollista tehdä klippejä Stiletosta? Vaikka puhtaasta kanavasta, särökanava sellaisenaan ja vielä boosterin kanssa?
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
DZN
30.07.2007 13:54:21
Tällä hetkellä sellaista mahdollisuutta ei ole mutta ellen väärin muista niin sähän olit Tampereen miehiä. Tuu kokeileen.
Aka. Dino and 6077dino
Werde
30.07.2007 14:41:13
Joopa joo, mesa kuume se iski tännekkin (kiitos Jaakko:))

Ollos hyvä, tehdään Tampereen hevisoundeista kerralla pykälän isompia.
Dead men tell no tales.
Ben_D
30.07.2007 14:57:18 (muokattu 30.07.2007 15:10:42)

Joopa joo, mesa kuume se iski tännekkin (kiitos Jaakko:)). Triple tulee torstaina, ja meillä on sopivasti lauantaina nauhotukset, joten pääse sitäkin kunnolla oikeissa olosuhteissa sitten ruuvaamaan. Jos se ei miellytä, niin pian on torilla sitten myös Tripleä saatavilla:).

Onneks mulla on kilpailuvalttina toi 2-kanavainen malli :) Olen nyt aika monta foorumia selannut ja väittävät poikkeuksetta 2-kanavaisen mallin olevan modaamattomana parempi soundinen...sitä en ole jaksanut tutkia, että miksi...olisivatko vaihtaneet piirejä tai jotain.

Tuskin Rectumfier on ainakaan yksistään parempi soundinen kun Savage...bändin kanssa en sitten tiedä.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Tomi_R
30.07.2007 17:13:52

Joopa joo, mesa kuume se iski tännekkin (kiitos Jaakko:)). Triple tulee torstaina, ja meillä on sopivasti lauantaina nauhotukset, joten pääse sitäkin kunnolla oikeissa olosuhteissa sitten ruuvaamaan. Jos se ei miellytä, niin pian on torilla sitten myös Tripleä saatavilla:). Kerrohan ihmeessä Tomi R säätövinkkejä, kun kerran triplen olit hankkinut!

Itse henkilökohtaisesti pidän tuottaja Andy Sneapin Rectifier säädöistä(nauhoituskäytössä ainakin):

Diodit päälle
Bold moodi

basso: 11:30
keskiääni: klo. 9:00-10:00
diskantti: 11:30

Presence: 12:30

Gain: 12:30 tai pikkaisen vähemmän

Jämäkkä metalli rytmisaundi, joka toimii ainakin nauhoitus tilanteessa kuin synti. Mikrofonin etäisyydellä/sijainnilla sitten loput säädöt.

Ja Tube Screamer auttaa tietenkin asiaa!
p_ofony
31.07.2007 12:12:44 (muokattu 31.07.2007 12:13:16)

Itse henkilökohtaisesti pidän tuottaja Andy Sneapin Rectifier säädöistä(nauhoituskäytössä ainakin):

Diodit päälle
Bold moodi

basso: 11:30
keskiääni: klo. 9:00-10:00
diskantti: 11:30

Presence: 12:30

Gain: 12:30 tai pikkaisen vähemmän

Jämäkkä metalli rytmisaundi, joka toimii ainakin nauhoitus tilanteessa kuin synti. Mikrofonin etäisyydellä/sijainnilla sitten loput säädöt.

Ja Tube Screamer auttaa tietenkin asiaa!

Pitänee kokeilla noita säätöjä, on sen verran hyvää soundia vääntänyt toi Sneapin Anssi kerran jos toisenkin. Ajattelin boostaus puolelle kokeilla montaakin eri vaihtoehtoa: Bad Monkey, tube screamer ja jostain vielä sais käsiinsä ton Maxonin OD808, niin eiköhän niillä soundia ala löytyä. Stilettoa kävin eilen rankomassa DZNn testiluolassa, ja hyvältähän tuo aparaatti kuullosti! Ilman boostia tosin, niinkuin täällä on jo todettu, kunnon mättösoundia oli turha edes koittaa saada, Stileton omat gaini varastot ei vaan riitä. Bad monkeyn kun iski eteen niin johon alko Mesan poika murisemaan. Odotan innolla että lauantaina päästään nauhottamaan sekä triplen että stileton kanssa, yhteenhän ne on suunniteltu.
gear-A-holic
kimurantti1
31.07.2007 12:17:21
Tällä hetkellä sellaista mahdollisuutta ei ole mutta ellen väärin muista niin sähän olit Tampereen miehiä. Tuu kokeileen.

Jaa jaa, kiitoksia tarjouksesta. Kuhan kiireet hellittää, niin pitänee ottaa yhteyttä.
Ben_D
31.07.2007 12:22:37

eBaysta sais Maxton OD808:n edullisesti, mutta luulen, että Bad Monkey ajaa ainakin lähes yhtä hyvin saman asian.
p_ofony
31.07.2007 13:15:24

eBaysta sais Maxton OD808:n edullisesti, mutta luulen, että Bad Monkey ajaa ainakin lähes yhtä hyvin saman asian.

Juu, enpä usko että eroa on soundissa niin paljoa kun hinnassa.
gear-A-holic
kimurantti1
31.07.2007 13:25:46 (muokattu 31.07.2007 13:30:30)
Juu, enpä usko että eroa on soundissa niin paljoa kun hinnassa.

En tuosta tiedä, mutta mua vähän ihmetyttää juurikin se, että porukka ostaa 2000e vahvistimen, ja lykkää eteen boosteriksi halpiksen. Onhan Bad Monkey mustakin 40 euron pedaaliksi tajuttoman hyvä, muttei siltikään paini ihan samassa sarjassa vähänkään kalliimpien boutique-pedaalien kanssa, minusta.

Tietysti jos soundi on Bad Monkeyllä boostattuna juuri sitä mitä haetaan, niin sehän on vallan mainio juttu. Mutta mä näkisin homman kuitenkin niin, että kun kerran vahvariin satsataan se pari tonnia, niin samalla kannattaisi ainakin kokeilla jotain vähän laadukkaampiakin pedaaleita vahvarin edessä.

Jos vaikka setuppina on USA Jackson -> Bad Monkey -> Mesan Stiletto -> VHT 4x12", niin ei ole kovin vaikea tuosta yhtälöstä sanoa, mikä sen heikoin lenkki on.
Ben_D
31.07.2007 13:28:31 (muokattu 31.07.2007 13:36:14)

En tuosta tiedä, mutta mua vähän ihmetyttää juurikin se, että porukka ostaa 2000e vahvistimen, ja lykkää eteen boosteriksi halpiksen. Onhan Bad Monkey mustakin 40 euron pedaaliksi tajuttoman hyvä, muttei siltikään paini samassa sarjassa vähänkään kalliimpien boutique-pedaalien kanssa, minusta.

Tietysti jos soundi on Bad Monkeyllä boostattuna juuri sitä mitä haetaan, niin sehän on vallan mainio juttu. Mutta mä näkisin homman kuitenkin niin, että kun kerran vahvariin satsataan pari tonnia, niin samalla kannattaisi ainakin kokeilla jotain vähän laadukkaampiakin pedaaleita vahvarin edessä.

Jos vaikka setuppina on USA Jackson -> Bad Monkey -> Mesan Stiletto -> VHT 4x12", niin ei ole kovin vaikea tuosta yhtälöstä sanoa, mikä sen heikoin lenkki on.

a) Mä en ole ostanut 2000e vahvistinta ikinä b) saan kyllä Jenkkilästä lähes samaan hintaan Maxon OD808:n, mutta joudun odottelemaan sen 2-3 viikkoa. Suomesta en Maxtonia osta, koska hinta on aivan kammottava.

Kerroppas, onko Maxon oikeasti niin helvetin paljon parempi kuin Digitech Bad Monkey? Ehkä kermakorville, joka en itse ole.
DZN
31.07.2007 13:37:44
En tuosta tiedä, mutta mua vähän ihmetyttää juurikin se, että porukka ostaa 2000e vahvistimen, ja lykkää eteen boosteriksi halpiksen. Onhan Bad Monkey mustakin 40 euron pedaaliksi tajuttoman hyvä, muttei siltikään paini ihan samassa sarjassa vähänkään kalliimpien boutique-pedaalien kanssa, minusta.

Tietysti jos soundi on Bad Monkeyllä boostattuna juuri sitä mitä haetaan, niin sehän on vallan mainio juttu. Mutta mä näkisin homman kuitenkin niin, että kun kerran vahvariin satsataan se pari tonnia, niin samalla kannattaisi ainakin kokeilla jotain vähän laadukkaampiakin pedaaleita vahvarin edessä.

Kuten sanoin, tule kokeilemaan. Tuo mukanasi niitä pedaaleja, joita haluat, se olisi mielenkiintoista.

Tällä oli jo aikaisemmin todettu, että bad monkey oli tilapäinen ratkaisu. Oikeaksi boosteriksi tulee luultavimmin OD808. Silti, oli siinä vahvarin edessä mikä tahansa purkki, ei se posta sitä, että stiletto kuullostaa ilman boostia kuralta.

Toinen asia on, ettemme ole valittaneet boosterin toiminnasta paljoakaan. Ei "apina" mikään huippu ole mutta se on ajanut asiansa erittäin hyvin tällä testikierroksella.
Aka. Dino and 6077dino
kimurantti1
31.07.2007 13:39:31 (muokattu 31.07.2007 13:46:00)
a) Mä en ole ostanut 2000e vahvistinta ikinä

Heh, älä nyt viitsi saivarrella. Sehän on vaan hyvä juttu, jos et maksanut Rectosta tai Savagesta uuden hintaa, mutta kyllä sä ihan varmasti tajusit mun pointin. Savage ja Recto kuuluu eri kastiin kuin Peaveyn ValveKing,ja niin painii esim. Bad Monkey ja TS808 vähän eri sarjoissa.

Kerroppas, onko Maxton oikeasti niin helvetin paljon parempi kuin Digitech Bad Monkey? Ehkä kermakorville, joka en itse ole.

En oo Maxonia kokeillut, eikä tässä oo kyse mistään kermakorvailusta. Eikö susta oo yhtään hassua laittaa vahvistimeen sen verran mitä nyt sitten Rectot, Savaget sun muut maksaa, ja laittaa eteen yksi halvimmista TS-klooneista?

Äläkä nyt käsitä väärin. Jos sä saat Bad Monkeyn avulla haluamasi soundin, niin se on ihan oikeasti hyvä juttu. Mutta eikö sua yhtään mietitytä, että 40 euron pedaalin päivittämällä johonkin vähän kalliimpaan voisi oikeasti saada vielä paremman soundin? Siitähän tässä kamojen etsimisessä on kyse. Verrattuna rahamäärään, joka on uponnut muihin kamoihin, ei vähän kalliimman boosterin hommaaminen pitäisi olla ihan hirveä investointi. Vieläpä, kun sä kerran (mitä ilmeisimmin)oot ihan haka etsimään eBaysta haluamasi romppeet vähän keskimääräistä halvemmalla.

DZN:
Kuten sanoin, tule kokeilemaan. Tuo mukanasi niitä pedaaleja, joita haluat, se olisi mielenkiintoista.

Tällä oli jo aikaisemmin todettu, että bad monkey oli tilapäinen ratkaisu. Oikeaksi boosteriksi tulee luultavimmin OD808. Silti, oli siinä vahvarin edessä mikä tahansa purkki, ei se posta sitä, että stiletto kuullostaa ilman boostia kuralta.

Toinen asia on, ettemme ole valittaneet boosterin toiminnasta paljoakaan. Ei "apina" mikään huippu ole mutta se on ajanut asiansa erittäin hyvin tällä testikierroksella.

Joo, pitää kyllä tulla käymään. Voisin ainakin ottaa Barberin Direct Driven. Se on aika tumma soundiltaan, muistaakseni Stiletto oli taas aika kirkas. Oikeastaan mua kiinnostaa juuri Stileton kevyempi puoli. Siitä Deucen ykkösversiosta ei jäänyt kovin hyvä maku aikanaan, mutta teidän puheiden perusteella kakkosversio Tridentistä on aika erilainen, joten ihan testaamisen arvoinen varmasti.
Ben_D
31.07.2007 13:44:20 (muokattu 31.07.2007 13:49:00)

Heh, älä nyt viitsi saivarrella. Sehän on vaan hyvä juttu, jos et maksanut Rectosta tai Savagesta uuden hintaa, mutta kyllä sä ihan varmasti tajusit mun pointin. Savage ja Recto kuuluu eri kastiin kuin Peaveyn ValveKing,ja niin painii esim. Bad Monkey ja TS808 vähän eri sarjoissa.

Saivarrellappa hyvinkin...tajuan kyllä pointin, mutta mä kysyinkin, onko se Maxon nyt niin paljon parempi kun hintalappu antaa ymmärtää? Jos sulle tehdään 2 klippiä Maxon vs. Bad Monkey niin kuuletko kumpi on kumpi?

En oo Maxonia kokeillut, eikä tässä oo kyse mistään kermakorvailusta. Eikö susta oo yhtään hassua laittaa vahvistimeen sen verran mitä nyt sitten Rectot, Savaget sun muut maksaa, ja laittaa eteen yksi halvimmista TS-klooneista?

Ei, se ei ole todellakaan ollenkaan hassua. Olen käyttänyt mm. Behringerin 7-alueista EQ:ta tän mun miljoonia maksavan Savageni kanssa eikä mitään ongelmia...hyvin toimii ja ajaa asiansa. Tästähän teki Twinkle oikein testinkin; Behringer EQ vs. Boss EQ...kannattaa vilkaista.

Äläkä nyt käsitä väärin. Jos sä saat Bad Monkeyn avulla haluamasi soundin, niin se on ihan oikeasti hyvä juttu. Mutta eikö sua yhtään mietitytä, että 40 euron pedaalin päivittämällä johonkin vähän kalliimpaan voisi oikeasti saada vielä paremman soundin? Siitähän tässä kamojen etsimisessä on kyse. Verrattuna rahamäärään, joka on uponnut muihin kamoihin, ei vähän kalliimman boosterin hommaaminen pitäisi olla ihan hirveä investointi.

Lähinnä kiinnostaa se, että Bad Monkeyssa on Tone ja Driven lisäksi myös Low ja High säätimet.

Vieläpä, kun sä kerran (mitä ilmeisimmin) ihan haka etsimään eBaysta haluamasi romppeet vähän keskimääräistä halvemmalla.

Todellinen taito. Yhtä vaikeaa kun kahvin keittäminen.
kimurantti1
31.07.2007 13:50:53
Jos sulle tehdään 2 klippiä Maxon vs. Bad Monkey niin kuuletko kumpi on kumpi?

En tiedä, kun en oo Maxonia kokeillut. Vaikken erottaisi kumpi on kumpi, niin ihan varmasti kuulisin eron soundissa. Siitä sitten vaan valitsemaan kumpi itselle kuulostaa paremmalta, hintaan katsomatta.

Todellinen taito. Yhtä vaikeaa kun kahvin keittäminen.

Mm, mä oon vaan niin neuroottinen tyyppi, etten eBaysta oo uskaltanut mitään huutaa. Mun oma menetyksenihän se tietty on.
Numb
31.07.2007 13:51:17 (muokattu 31.07.2007 13:52:11)

Lähinnä kiinnostaa se, että Bad Monkeyssa on Tone ja Driven lisäksi myös Low ja High säätimet.

Minäkin pyöritin tuossa signaalitiellä kaikenlaista särötintä. Nyt olen päätymässä kahteen Bad Monkey:n. Yksi syy on tuo bass ja treble -säätöjen erillisyys.

Toinen on se, että siinä on oikeasti helkkarin hyvä soundittomuus. Siis se, että se ei juurikaan väritä soundia, jos haluaa että se ei väritä. Muutama muu TS -tyyppinen OD on ollut mielestäni liian pahvinen, ja tone -säätö niissä on vaikuttanut lähinnä siihen miten paksusta pahvista on kyse.

Siitä sitten vaan valitsemaan kumpi itselle kuulostaa paremmalta, hintaan katsomatta.

Juurikin näin. Tätä kautta päädyin Kahden Apinan Ratkaisuun (KAR).
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Werde
31.07.2007 13:56:02 (muokattu 31.07.2007 14:12:57)
Eihän sillä boostilla muuta tehdä kun vahvistetaan signaalia, joten on ihan helvetin hailee mikä siinä on edessä. Eri asia on, jos siitä otetaan myös säröä. Kyse on vaan siitä, että boostissa riittää ala- ja yläkerran säädöt, eikä se syö kumpaakaan.

Monet ovat sitä mieltä, että Bad Monkey on (värittömyytensä takia) paras boosteri high-gain vahvistimille. Epäilenpä että ne ketkä Screamereita käyttävät eivät ole moiseen halpikseen edes koskeneet. Pitää muistaa, että noiden TS_boutique-lelujen maine on peräisin jostain aivan muusta kuin boostikäytöstä.

Aion silti Maxonia kokeilla vertailumielessä, mutta lukemieni kokemuksien mukaan sillä ei pitäisi olla Apinalle jakoja tässä käytössä.
Dead men tell no tales.
p_ofony
31.07.2007 14:17:15

Jaahans, pitänee kokeilla tuota kahden apinan kanssa pelehtimistä. Tuota lausetta ei sitten tarvi ymmärtää väärin.
gear-A-holic
Numb
31.07.2007 14:24:22

Jaahans, pitänee kokeilla tuota kahden apinan kanssa pelehtimistä.

o_O

Allekirjoitusainesta.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)