Aihe: Gibsonista lapa poikki :((((
1 2 3 4 5 6
varakeef
29.07.2007 17:37:10
Viimeksi hinta oli kahdeksan kymppiä. Halpaa lystiä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Arabian Lauri
30.07.2007 12:14:40 (muokattu 30.07.2007 12:14:57)
Jossain vaiheessa täällä joku murjoi että Les Paulista pitää katkaista kaula mahdollisimman pian, jotta saundi tulee kohdilleen. Samalla loppuu se sairas tahrojen hinkkaaminen ja kolhujen varominen.

Ei, mutta laita ihmeessä kuva tänne nettiin sitten kun kaula on korjattu kuntoon. Kiinnostaa todellakin nähdä miten hyvää jälkeä ammattilaiset saavat aikaan.
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
mvirta
30.07.2007 12:44:26
Jes, oma lessu paukahti kanssa jossain vaiheessa. Custom Shopin tekele, meinasi aluksi harmitus olla lähellä mutta kyllä se siitä ohi menee.

Laitoin omakuviin Nevalaisen taidonnäytteen korjauksesta. Ei moitteen sijaa,
mitään ei näy vaikka luupilla katsoisi millin päästä.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
tilujätkä
30.07.2007 14:27:49
Jes, oma lessu paukahti kanssa jossain vaiheessa. Custom Shopin tekele, meinasi aluksi harmitus olla lähellä mutta kyllä se siitä ohi menee.

Laitoin omakuviin Nevalaisen taidonnäytteen korjauksesta. Ei moitteen sijaa,
mitään ei näy vaikka luupilla katsoisi millin päästä.

On se nevalainen ihme äijä. Ei tommosta jälkee voi saada aikaan.
Snowblind
30.07.2007 14:49:26

Tuo on niin nätisti napsahanut että saa helposti korjattua itse jos vaan kunnon puuliimaa ja puristimia löytyy. Tuonne saa helposti levitettyä liimat väliin ja sitten kunnolla puristuksiin ja antaa kuivua pari päivää.
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..."
joukov
30.07.2007 15:05:23
Osta Hiscoxin laukku! :)
SWR: An army of rats ate your gear. Stanley Clarke: Yeah. Its amazing.
KurtCobain
30.07.2007 15:09:11
Mulla kävi samanlailla omalle les paulilleni, mutta onneksi kysesseessä oli epiphone eikä gibson. Tuo korjaus makso ittelle 100e kun vein soitinkorjaajalle ja ei sitä murtumaa ees oikeestaan nähny siinä. Mut jos tota oot myymässä eteenpäin niin jäät tappiolle luultavasti.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
mvirta
30.07.2007 15:34:35
On se nevalainen ihme äijä. Ei tommosta jälkee voi saada aikaan.

Joo, ja onhan näissä tapauksissa semmoinenkin näkökulma, että tuota kaulaprofiilia on kätevä vähän hienosäätää samalla kun lapaa liimaillaan ja lakataan.

Tossa lessussa oli vähän semmoinen mölö kaula, joten vein korjausreissulle '60s slim taper -kaulalla varustetun SG:n mukaan ja pyysin että samalla kun sitä väkästelet niin hiopas se kaula tuolle mallille.

Ja niin kävi että tulipa lessunpökkelöstä parempi kuin ennen napsahdusta.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Joees
30.07.2007 16:24:47
Jos asut Etelä-Suomessa niin vie Ruokankaalle...korjas mun Custom skeban kun siivistä oli aika isot biitit veks. Työnjälki luxusta. Kotivakuutukseen vaan.

Hei Ben! Onko sulla kuvia siitä kun se on fiksattu? Olisi varsin mukava nähdä moisia kun se oli näytti kohtuullisen karulta kun näytit niitä kuvia ennen korjausta.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa.
Painajaismainen
30.07.2007 16:49:02
Otan osaa...

Puusta sinä ole tullut, ja puuksi sinä olet tuleva...
No ei kuitenkaan, eiköhän sen kuntoon saa.
Tässä tapauksessa pieni ei ole kaunista.
Numb
30.07.2007 16:54:07

Hei Ben! Onko sulla kuvia siitä kun se on fiksattu? Olisi varsin mukava nähdä moisia kun se oli näytti kohtuullisen karulta kun näytit niitä kuvia ennen korjausta.

Oli sillä jossain vaiheessa. Ei näyttänyt karulta enää. Eipä sieltä korjaukset pilkota kyllä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
bliikki
31.07.2007 11:46:58
Harri on tosiaan lomilla vielä tämän viikon. Vastaili kyllä kännyyn, mutta enpä viitsinyt enempiä miestä häiritä. Pitää soitella maanantaina uudestaan. Mutta jospa vakuutusyhtiölle soittelis.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Ben_D
31.07.2007 11:50:42 (muokattu 31.07.2007 11:52:03)

Joo..tossa on tollaset -> http://cs.helsinki.fi/u/jhentila/KV2/RANKV.JPG ja http://cs.helsinki.fi/u/jhentila/KV2/RANWING.JPG
http://www.myspace.com/fiercemetal
Joees
31.07.2007 14:16:23 (muokattu 31.07.2007 14:17:10)
Joo..tossa on tollaset -> http://cs.helsinki.fi/u/jhentila/KV2/RANKV.JPG ja http://cs.helsinki.fi/u/jhentila/KV2/RANWING.JPG

Noni, hyvältähän nuo näyttää!

Aloittajalle hyvä esimerkki tämäkin kuin hyvin ammattihemmot voi fiksailla.

E: Varmasti vallan mainio kepukka tuo Ran. Vaikka en tuon tyylisistä ritsoista kauheesti lämpenekään :-) Hieno se silti on.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa.
bliikki
08.08.2007 08:10:26
Tänään lähtee Lespa Harrille remontoitavaksi. Ei osannut tietenkään tarkkaa kustannusarviota heittää, mutta puhui yli 200 euron jutusta jos se tehdään vimpan päälle. Kyllähän se kannattaa tietysti, kun kotivakuutus lienee aika hyvin mukana.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Arabian Lauri
08.08.2007 08:53:29
Tänään lähtee Lespa Harrille remontoitavaksi. Ei osannut tietenkään tarkkaa kustannusarviota heittää, mutta puhui yli 200 euron jutusta jos se tehdään vimpan päälle. Kyllähän se kannattaa tietysti, kun kotivakuutus lienee aika hyvin mukana.

Mun mielestä toi ei ole paha hinta kunnolla tehdystä duunista, jos se palauttaa kahden donan kitaran soittokuntoon. Siis kyllä toi kannattaa tehdä oli vakuutus mukana tai ei. Niin ei kannata missään tapauksessa tehdä että tossa alkaa sniiduilemaan, silloin tulee takuulla enemmän takkiin, kun kitaran arvo laskee huonosti tehdyn työn takia abaut tonnilla...
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
Eemil
08.08.2007 09:03:16

Kannattaa olla siihen vakuutusyhtiöön yhteyksissä mahdollisimman nopeasti, jos haluat jotain saada. Räpsi kunnolla kuvia siitä tuhosta ainakin vakuutusyhtiötä varten ennen kuin viet kitaran korjattavaksi.

Muutenhan tuo lavan kusahtaminen on lespojen tyyppivika kuten täällä on sanottukin. Ei tarvitse hätäillä, tuommoisen korjauksen on varmaan jokainen soitinrakentaja tehnyt muutamaan otteeseen.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
Ziggy Bubba
08.08.2007 10:18:42 (muokattu 08.08.2007 10:19:20)

Tuo omankin Gibsonin heiveröinen lavan ja kaulan liitos huolestuttaa itteäkin, pitää koputtaa puuta. Mun mielestä G voisi tehdä järjestäen nuo "volutet" (tai miksi niitä nyt kutsutaankaan) kitaroihinsa. Muuten niin jämerän ja kestävän oloisessa Les Paulissa tuommonen "akilleen kantapää" jotenkin ihmetyttää...
You said a' what now?
Numb
08.08.2007 10:22:36

Muistaakseni Giba on tehnyt LP:tä myös volutella. En sitten tiedä, eivätkö menneet kaupaksi vai mikä oli. Mojo kai kärsi... Fox?
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)