Aihe: Nauhoitusohjelmaa kotikäyttöön MacBookille
1
mungiisi
14.07.2007 10:39:49
Heipä hei,

Ensimmäinen palkka tuli ja mielessä kävi jos parantaisi MacBookini nauhoitusominaisuuksia. Pientä kotistudion tynkästä koitan ylläpitää kotona ja ajattelin että nyt kun on rahaa, voisin hommata kauan haaveilemani ezdrummerin ja jonkin paremman audio-ohjelman kuin Garageband.

Kävin tuossa Malmin DLX:ssä katsomassa Cubase SE3, mutta se ei taida toimia Intel-Maceissa. Olisiko teillä muita vaihtoehtoja nauhoitusohjelmaksi? Tuo SE3 on aika sopivan hintanen, joten niissä hinnoissa mielellään pysyisin.
Lennu
14.07.2007 11:43:52

Cubase 4 toimii intelissä.
"Kuningas Aukusti määräsi koko kansan verolle pantavaksi. Eipä mennyt montaa aikaakaan, kunnes koko kansa makasi perseet pystyssä piirilevyllä ja Aukusti kolvasi heitä kaikkia sangen kuumasti liittimeen." -gasser
PIM
14.07.2007 15:44:02
käypä latasemassa vaikka Reaperin beta OSX:lle.

http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=4220
Jaakkoopuukkoo
15.07.2007 00:16:46

Itse ostin juuri Logic Expressin.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
mungiisi
15.07.2007 09:55:42
Itse ostin juuri Logic Expressin.

Onkos tästä mitään halvempaa ns. lite versiota olemassa? Ja toimiiko kyseisen ohjelman kanssa Ezdrummer?
Jaakkoopuukkoo
15.07.2007 12:07:20 (muokattu 15.07.2007 12:07:39)

Onkos tästä mitään halvempaa ns. lite versiota olemassa? Ja toimiiko kyseisen ohjelman kanssa Ezdrummer?

Ymmärtääkseni ei. Logic Express on itse lite-versio Logic Pro:sta. Logic Express ymmärtää Applen standardin mukaisia AudioUnit-plugineja ja Keyboard Magazine sanoo näköjään EZdrummerista, että "This VST and AudioUnit plug-in features visual mic placement, over 7,000 high-quality drum samples, and General MIDI compatibility.", eli ilmeisesti toimii.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
mungiisi
29.07.2007 23:38:05
Ymmärtääkseni ei. Logic Express on itse lite-versio Logic Pro:sta. Logic Express ymmärtää Applen standardin mukaisia AudioUnit-plugineja ja Keyboard Magazine sanoo näköjään EZdrummerista, että "This VST and AudioUnit plug-in features visual mic placement, over 7,000 high-quality drum samples, and General MIDI compatibility.", eli ilmeisesti toimii.

Okei. Tuo Logic Expressikin on vielä aika kallis, kun ezdrummer dfh:n kanssa tulee maksamaan jo 200 euroa. Olisiko mitään ohjelmaa vielä Macille?
mungiisi
29.07.2007 23:46:52
käypä latasemassa vaikka Reaperin beta OSX:lle.

http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=4220

Toimiiko tuossa Vst-plugarit? Miten?
PIM
30.07.2007 10:27:12
Toimiiko tuossa Vst-plugarit? Miten?

Kokeile, ei maksa paljon.
mungiisi
30.07.2007 10:59:55
Kokeile, ei maksa paljon.

Pitääkö tuo siis ostaa ennenkuin pääsen kokeilemaan vaikka juurikin noita vst-plugareita? Latasin tuon ja ihan päällisin puolin näyttää aika simppeliltä, mutta en ala maksamaan siitä että saisin kokeilla miten vst-plugarit toimivat tuossa.
ENGL-friikki
mungiisi
30.07.2007 11:45:24
Reaper toimii ilman mitään rajoituksia vaikka et maksa siitä penniäkään. Että ei muuta kun kokeilemaan.

Oho. Hieno homma. Mitä varten siihen on sitten saatavilla tuo lisenssi? Kuka siitä maksaa jos se toimii ilman sitäkin.
ENGL-friikki
varakeef
30.07.2007 12:03:53 (muokattu 30.07.2007 12:46:39)
Oho. Hieno homma. Mitä varten siihen on sitten saatavilla tuo lisenssi? Kuka siitä maksaa jos se toimii ilman sitäkin.

Varmaan osa käyttäjistä maksaa hymyissä suin. Se on vähän niinkuin hyvän tavan ja säädyllisyyden vaatimus. Ja jos tekijä katsoo sen käytön ehdoksi, niin lakikin edellyttää maksun suorittamista.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Mikael
30.07.2007 12:07:06

Kuka siitä maksaa jos se toimii ilman sitäkin.

Ne joilla on moraali ja oikeudentaju edes jonkinmoisessa kondiksessa.
Inhimillisyys on hyve.
mungiisi
30.07.2007 16:04:29
Varmaan osa käyttäjistä maksaa hymyissä suin. Se on vähän niinkuin hyvän tavan ja säädyllisyyden vaatimus. Ja jos tekijä katsoo sen käytön ehdoksi, niin lakikin edellyttää maksun suorittamista.

-------

Ne joilla on moraali ja oikeudentaju edes jonkinmoisessa kondiksessa.

Niin tietenkin. Ei ole ennen mun kohdalle sattunut ohjelmia, jotka saa ilmaiseksi ladattua ihan kotisivuilta ja ne toimivat ilman mitään rajoituksia vaikka et omistaisikaan lisenssiä. Mutta tuo on selvästi kaikista noista ohjelmista halvin ja kunhan saan nyt tämän viikon lopulla/ensi viikolla haettua sen ezdrummerin ja dfh:n ja kokeiltua mitenkä tuo toimii, niin ei ole tuo 40 dollaria paha hinta tuosta ohjelmasta jos se vielä toimii todella hyvin. Antaapahan siinä sitten vastinetta tekijöillekin.
ENGL-friikki
Tinppa
31.07.2007 00:15:44
Niin tietenkin. Ei ole ennen mun kohdalle sattunut ohjelmia, jotka saa ilmaiseksi ladattua ihan kotisivuilta ja ne toimivat ilman mitään rajoituksia vaikka et omistaisikaan lisenssiä. Mutta tuo on selvästi kaikista noista ohjelmista halvin ja kunhan saan nyt tämän viikon lopulla/ensi viikolla haettua sen ezdrummerin ja dfh:n ja kokeiltua mitenkä tuo toimii, niin ei ole tuo 40 dollaria paha hinta tuosta ohjelmasta jos se vielä toimii todella hyvin. Antaapahan siinä sitten vastinetta tekijöillekin.

Niinpä. Tuon sortin luottamus ohjelman tekijältä on melkolailla reilu kädenojennus ohjelman käyttäjälle. Ja vieläpä kun ohjelma on osoittautunut ainakin omissa äänittelytouhuissani ihan verrattomaksi. Noilla eväillä tuosta maksaa ihan mielellään sen 31 euroa.
PIM
31.07.2007 08:17:11
Ehkäpä tuossa epäkonventionaalisessa kädenojennuksessa käyttäjille on taustalla myös se, että toisin kuin monen muun ohjelman tekijöiden Reaperin tekijöiden elanto ei välttämättä ole enää kiinni Reaperista saaduista tuloista. Justinilla on kyllä varaa pitää vaikka pientä koodaaja-armeijaa Reaperia kehittämässä vaikkei saisi lanttiakaan lisenssimaksuja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Frankel
zekeode
31.07.2007 15:32:55

Ehkäpä tuossa epäkonventionaalisessa kädenojennuksessa käyttäjille on taustalla myös se, että toisin kuin monen muun ohjelman tekijöiden Reaperin tekijöiden elanto ei välttämättä ole enää kiinni Reaperista saaduista tuloista. Justinilla on kyllä varaa pitää vaikka pientä koodaaja-armeijaa Reaperia kehittämässä vaikkei saisi lanttiakaan lisenssimaksuja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Frankel

Winamp toimi samalla periatteella (uncrippledshareware), joten tuskin menestys olisi tuota Reaperin kaavaa muuttanut?

Onneksi joku oli laittanut tämän tuonne Wikin linkkeihin:
http://www.rollingstone.com/news/st … 8320/the_worlds_most_dangerous_geek
dewil
31.07.2007 19:27:04

Expressillä tekee kuitenkiin hintaansakin nähden jo todella paljon. Joten voin suositella kyllä.

Tota... Tää sotii kyl pahasti ns. mestan waretus politiikkaa vastaan, mutta pakko tuoda ajatukseni esille:
Kavereiden kanssa ollaan jubailtu tosta expressistä, kun sen kopiointisuojaus, ei oo todellakaan mikään ihmeellinen, jotta siinä haiskahtaa sellainen mentaliteetti, että annetaan tämän version olla ns. helposti saatavilla ja käytetään markkinoinnissa hyväksi porttiteoriaa. Eli nälän kasvaessa jengi ostaa sit sen pron. Ja aika monelle mun tutulleni on käyny just näin.
Mä omistan toki Logic pron, mutta mulla on asennettuna myös ripattu express tilaisuuksia varten, kun ei viitsi/uskalla pitää dongelia messissä.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
dewil
31.07.2007 19:27:05 (muokattu 31.07.2007 19:28:23)

tuplat...
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)