Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 5 6 713 14 15 16 17
Ben_D
27.07.2007 18:19:25 (muokattu 27.07.2007 20:09:29)

Muistakaa nyt pojat että kun ebaysta ostatte nää vehkeet niin teijän pitää ostaa sähkömuuntaja väliin joka on myös tyyris vehje!! (ei mikään pikkuliitin hoida asiaa)

Niin...kannattaa varmaan muistaa jos ostaa Jenkeistä. Mä ostin ihan Euroopasta joten stepdown muuntajia ei tarvi.

Oon myöskin testannut tuota Englin 4x12 standard-kaapilla ja mielestäni se ei myöskään ollut Recton paras kaveri

Täytyy itse kuulla...makuja kun on monia. Valittelivat toisaalla, että 2-kanavaisessa Dual Rectossa ei ole väärällä kaappivalinnalla oikein treblea ja presencea..ENGL:n standard kaapin elementtien taajuuskäyrä näyttää käsittääkseni aika U:n (tai V:n) muotoiselta eli pitäis ampua just sitä treblee..jää nähtäväksi. Jos Mesa ei miellytä niin kohta on torilla sellainen myynnissä.

En vieläkään usko, että styrkkari ei pysy ilman boosteria "perässä". Kysäisin asiaa Testamentin pääkallopaikalta ja ei ko. bändin toinen kitaristi käytä mitään ihmeellistä boostausta Rectonsa kanssa....ainoastaan DigiDelay loopissa päällä kokoajan...josko se Delay sitten "syventää" komppisoundia tms.

Kunhan pääsen itse testaamaan niin sittenhän sen näkee. Suomalainen ei näkemättä (kuulematta) usko :)

EDIT: Tuohon perässä pysymiseen viittaan lähinnä Vaderin, Cannibal Corpsen, Testamentin ja Legion Of The Damnedin lavasoundiin....Testamentista tossa aikasemmin jo kerroinkin...muista en tiedä, käyttivätkö boostereita.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Werihukka
27.07.2007 23:08:53

Kyllä siitä Testamentit lähtee, kun pistää middlen täysille ja reilusti trebleä ja presencellä vähän leikkaa sitä sirinää.

Ja muuttuu saundi tosiaan ihan toiseks, kun iskee sitä volaa kunnolla. Bändin kanssa parasta, mitä oon testiny. Leikkaa, jytisee ja murisee samaan aikaan.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Ben_D
27.07.2007 23:30:27

Kyllä siitä Testamentit lähtee, kun pistää middlen täysille ja reilusti trebleä ja presencellä vähän leikkaa sitä sirinää.

Ja muuttuu saundi tosiaan ihan toiseks, kun iskee sitä volaa kunnolla. Bändin kanssa parasta, mitä oon testiny. Leikkaa, jytisee ja murisee samaan aikaan.

Joo-o...saas nähdä saaks siitä irti muuta kun sirinää. En halua Testamentteja, vaan koitan hakee ihan oman soundin...jos löytyy. Jos ei niin torilla on myynnissä 2ch Dual Rectifier :)
Räbbänä
28.07.2007 00:00:49
Nähtävästi Stam1nan Pexi vaihtanut Rectonsa Stiletto Deuceen. Ainakin QStockin keikalla ei ollut Pexillä muuta kuin tuo Stiletto ja Mesan 4x12 komero.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
Werihukka
28.07.2007 00:01:49

Joo-o...saas nähdä saaks siitä irti muuta kun sirinää. En halua Testamentteja, vaan koitan hakee ihan oman soundin...jos löytyy. Jos ei niin torilla on myynnissä 2ch Dual Rectifier :)

No tuleepahan testattua kunnolla ainakin, kun omistaa laitteen. :) Ite löysin ainakin oman saundini heti testattuani Tripleä. Vasta treeneissä ollessa leuka meinas tippua, kun pääsi vahvistin oikeuksiinsa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Werde
28.07.2007 00:14:19 (muokattu 28.07.2007 00:16:06)
Nyt on ajettu. Hiljaiseksi vetää.

Vahvarin omat säröt on täysin blues-kamaa, AC/DC tekisi jo tiukkaa. Ei oikeasti ole pelkoakaan että noilla voisi edes kuivakkaa kasariheviä vetää.

Apina eteen, niin ei samaksi vehkeeksi uskoisi. Soundi on hyvin, hyvin lähellä Rectoa. Alapäätä on aivan perkeleesti, hitusen maltillisemmin kuin Rectossa kuitenkin. Keskialuetta on Rectoa enemmän, ja mikäli alapää ei olisi niin valtava se löisi läpi. Kaverini luonnehti tätä kuvaavasti alapäältään muhkean Recton ja keskialueella rouhivan VHT:n äpärälapseksi. Rectoon verrattuna särön luonne on ilkeämpi, asteen rakeisempi. Vastaavasti Recto kuulostaa vähän massiivisemmalta. Pienellä ruuvaamisella soundit oli (SD:n aktiiveilla varustetulla mahonkisoloistilla vedettynä) niin HevyDevyä kuin olla voi. Presenceä avaamalla aletaan mennä lähemmäs metalcore-meininkejä.

Yhteenvetona: mun makuun täydellinen moderni metalcore_death_thrash -vahvistin. Aika käsittämätön mäihä että harkitsematon summaostos osui näin.

Ääninäytettä laitan kun saan aikaiseksi, putkileikkiä ja boosterivertailua + muuta hienosäätöä on luvassa kuitenkin ensin.

Ja tosiaan, tässä on vehje joka suorastaan huutaa aktiivimikkejä. Passiiveilla ei päästy ihan samaan räyhään vaikka oli Dimebuckerista lähtien koeajokamaa. Mesa + EMG eivät sattumalta hakeudu yhteen (vaikka itse suosinkin jatkossa SD:n aktiiveita).

EDIT: Pakko Saada Recto tälle kaveriksi. Pelkkä ajatuskin Mesa-pinkasta saisi kostumaan, jos olisi nainen.
Dead men tell no tales.
kimurantti1
28.07.2007 02:44:43
Vahvarin omat säröt on täysin blues-kamaa, AC/DC tekisi jo tiukkaa. Ei oikeasti ole pelkoakaan että noilla voisi edes kuivakkaa kasariheviä vetää.

Millä ihmeen kitaroilla ja asetuksilla te oikein vedätte? Vai onko Stileton kakkosversiosta todellakin vähennetty niin paljon säröä? Mä kokeilin aikanaan sitä ykkösversiota Deucesta, ja sillä lähti kyllä dödikset helposti. Eikä tässä oo edes kyse siitä, ettäkö bluesjamppa valittaisi liiasta särön käytöstä, luulen kuitenkin jotain myös rankemmasta musasta tietäväni..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Ben_D
28.07.2007 05:34:11

Millä ihmeen kitaroilla ja asetuksilla te oikein vedätte? Vai onko Stileton kakkosversiosta todellakin vähennetty niin paljon säröä? Mä kokeilin aikanaan sitä ykkösversiota Deucesta, ja sillä lähti kyllä dödikset helposti. Eikä tässä oo edes kyse siitä, ettäkö bluesjamppa valittaisi liiasta särön käytöstä, luulen kuitenkin jotain myös rankemmasta musasta tietäväni..

Ihmettelen ihan samaa kuten edelleenkin Rectumfierin nopeissa biisiessä perässä pysymistä. Onks asetukset ihan kohdillaan? Soitattekste 400bpm grindiä?
DZN
28.07.2007 06:51:27 (muokattu 28.07.2007 06:55:52)
Ei, stiletto on kunnossa, kokeilimme sitä jo eri etusella. Vakiona ei vaan löydy lähellekään tarpeeksi gainia.

Perässä pysyminen on toinen juttu. Oletteko kokeilleet VHT:tä? Se vahvari vastaa välittömästi jokaiseen pienimpäänkin soittajan tekemään liikkeeseen/virheeseen.

Mesa stiletto ja recto ovat luonteeltaan erilaisia soittimia. Niissä soundi syttyy ja kasvaa hetken ajan, kunnes se tulee täydellä paahteella ulos. Mesan attacki on luonnostaan paljon pehmeämpi ja anteeksiantavampi. Kyse ei ole niin siitä, etteikö se ehtisi mukaan. Soundissa ei sinänsä ole viivettä. Viive on attackin syntymisessä. Mesan recto/stiletto ei vaan ole niin responsiivinen vahvistin. Tästä ominaisuudesta minä en pidä. Nopeissa dempeissä kunnolla plektralla runnomalla(ei mitään silittelyä), vahvarin täysi attacki ei ehdi syttyä, kuten vaikkapa VHT:ssä. Tästä joko pitää tai sitten ei. Makuasioita.

Kuunnelkaa vaikka Killswitchin, Devildriverin, Devinin, Mokoman tai Stam1nan uudempaa kamaa, niin siinä se käy selväksi. Jos ei vieläkään sytytä, verratkaa sitä kitarasoundia vaikkapa Unearthin viimeisimmän tai Mudvaynen soundiin. Jälkimmäiset käyttävät nykyään VHT:tä. Mesan soundissa ei ole "terää" niin paljon.

Enää en jaksa vastailla tämänkaltaisiin kyselyihin. Olen mielestäni selittänyt tämän asian jo vähintään kolmasti. Kokeilkaa itse ja katsokaa jos pidätte asiasta tai ette. Mutta älkää tulko sanomaa, että kyllä stilettosta saa tiukan demppisoundin.

Edit: ja vielä listaa kitaroista, jolla tässä parin päivän aikana on tuota soitettu.
Caparison Dellinger7+Lundgren M7
Ibanez J-Custom JCRG7-1+Duncan JB
Ibanez Universe+DiMarzio Blaze
Jackson RR pro+Dimebucker
Jackson archtop pro+Duncan livewires Mustaine
Jackson SD soloist+EMG 81
Jackson soloist+Duncan JB

En usko, että se olisi kitarasta kiinni...
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
28.07.2007 09:36:03

Ei, stiletto on kunnossa, kokeilimme sitä jo eri etusella. Vakiona ei vaan löydy lähellekään tarpeeksi gainia.

Perässä pysyminen on toinen juttu. Oletteko kokeilleet VHT:tä? Se vahvari vastaa välittömästi jokaiseen pienimpäänkin soittajan tekemään liikkeeseen/virheeseen.

Mesa stiletto ja recto ovat luonteeltaan erilaisia soittimia. Niissä soundi syttyy ja kasvaa hetken ajan, kunnes se tulee täydellä paahteella ulos. Mesan attacki on luonnostaan paljon pehmeämpi ja anteeksiantavampi. Kyse ei ole niin siitä, etteikö se ehtisi mukaan. Soundissa ei sinänsä ole viivettä. Viive on attackin syntymisessä. Mesan recto/stiletto ei vaan ole niin responsiivinen vahvistin. Tästä ominaisuudesta minä en pidä. Nopeissa dempeissä kunnolla plektralla runnomalla(ei mitään silittelyä), vahvarin täysi attacki ei ehdi syttyä, kuten vaikkapa VHT:ssä. Tästä joko pitää tai sitten ei. Makuasioita.

Kuunnelkaa vaikka Killswitchin, Devildriverin, Devinin, Mokoman tai Stam1nan uudempaa kamaa, niin siinä se käy selväksi. Jos ei vieläkään sytytä, verratkaa sitä kitarasoundia vaikkapa Unearthin viimeisimmän tai Mudvaynen soundiin. Jälkimmäiset käyttävät nykyään VHT:tä. Mesan soundissa ei ole "terää" niin paljon.

Kyllä mä tiedän, mikä on tiukka vahvistin, koska olen omistanut pari vuotta ENGL Savagen. Mutta....voin sanoa myös, että kuunnelkaa Testamentin, Cannibal Corpsen, Vaderin, As I Lay Dyingin jne. kamaa. Viime studioreissulla soitin puolet komppiskeboista Mesan Single Rectifierilla, joka oli kyllä ihan perseen kuuloinen laitos yksinään, mutta en missään nimessä huomannut "viivettä" attackin syntymisessä, vaikka rässiä äänitettiin. Ainakaan harva isoista staroista käyttää Single Rectoa livenä, enkä ihmettele miksi.

Kuten sanottu makuasioita ja mä selvitän oman makuni parin viikon sisään. Savage on ainakin helvetin tykki vekotin joten saa aika jyrä soundi tulla Rectifierista, että jää taloon. Mä toivon, että saan itsekkin Dualista samankaltaista jyrää kuin tässä ketjussa mainitsemani artistit, mutta mulla on epäilykseni. Kaippa se Bad Monkey tai Maxon OD808 on hommattava, että soundi ei jää boostauksesta kiinni. Asiaa tarkemmin tutkittuani, väittävät että tässä 2-kanavaisessa olisi paljon parempi soundi kuin uusissa. Tiedä sitten.

We'll see....
Werde
28.07.2007 10:24:30 (muokattu 28.07.2007 10:31:08)
Mä toivon, että saan itsekkin Dualista samankaltaista jyrää kuin tässä ketjussa mainitsemani artistit, mutta mulla on epäilykseni. Kaippa se Bad Monkey tai Maxon OD808 on hommattava, että soundi ei jää boostauksesta kiinni. Asiaa tarkemmin tutkittuani, väittävät että tässä 2-kanavaisessa olisi paljon parempi soundi kuin uusissa. Tiedä sitten.

We'll see....

Aivan vuorenvarmasti saat, boostin kanssa ei voi mennä metsään. Passiivimikeillä ei tosiaan päästy aivan terävimpään atakkiin, mutta 18V käyttöjännitteellä varustetut LiveWiret tykittivät jo ihan eri malliin. Mesan atakki on luonnostaan pyöreähkö (siitä se isous siihen soundiin tulee, mikä taas terävämmistä vahvareista uupuu), siitä joko pitää tai ei. Hitaaksi sitä en kuitenkaan kutsuisi, sillä jos se riittää The Black Dahlia Murderille se todellakin riittää meille (55s kohdalla alkaa sahaus):

http://www.youtube.com/watch?v=JBHN … ebX2Mo&mode=related&search=

Väittävät tosiaan vanhoja Rectoja parempisoundisiksi. Uusilla ainakin on vedetty todella kovaa kamaa levylle, joten vanhalla ei varmasti mene mäkeen. Mä ottaisin kumman vaan kuola valuen.

EDIT: Nämä on kyllä todella niin makuasioita kuin olla voi. DZN tuskin koskaan luopuu VHT:sta, kun taas Mesa on kaikkea mitä minä vahvarilta haen. Koeajamaan vaan jos kiinnostaa, vaikea on toisten mielipiteiden varassa mennä.
Dead men tell no tales.
Ben_D
28.07.2007 11:45:37

Koeajamaan vaan jos kiinnostaa, vaikea on toisten mielipiteiden varassa mennä.

Rectifier (kuten kait muutkin Mesat) taitavat vaatia melkosen määrän säätöä joten ihan hyvä, että saa laitteen itselleen eikä tarvitse mennä kauppaan hikihatussa väänteleen. Kytiksessä olis nyt myös Maxton OD808.
Boge
28.07.2007 14:00:48
On se kyllä niin väärin tota mun rectoa kohtaan soitella täällä kämpillä pikkuvolilla ku parhaat soundit irtoo vasta kun molemmat masterit on reilusti yli klo. 12. Pitänee ostella se bad monkey jossain vaiheessa että saa ne moderneimmatki soundit tosta vielä ulos.
Team Shocker!
Tomi_R
29.07.2007 09:36:39

Itse noudin eilen Levytukusta tuliterän Triple Rectifierin itselleni.

Ei tätä voi kyllä verrata Singleen mitenkään. Single kuulosti ohuemmalta ja sirisevämmältä, ja siinä ei ollut lähellekään Triplen mahtavaa bassontoistoa.

En ole kieltämättä ikinä soittanut vahvistimella joka olisi yhtä massiivisen kuuloinen! Enkä tarkoita nyt sitä että soitin volat kaakossa, vaan se soundi itsessään on niin älyttömän massiivinen ja tiukka.
Sitä mammuttimaista alapäätä on vaikka muille jakaa, mutta saundi pysyy tiukkana ja dempatessa saa kaiuttimet huutamaan ilmoille mielipuolisen basso pulssin.

On mielestäni myös erittäin monipuolinen vahvistin. Headroomia löytyy puhtaille, jolloin sain miellyttävät puhtaat vaikka soitin kitaralla joka oli varustettu EMG:illä.

Metallisaundejakin ja lead saundeja saa aivan laidasta laitaan. Pehmeissä laulavissa leadeissä pistät putkitasasuuntauksen ja spongy moodin päälle, kunnon kirkkaassa trash paahdossa diodit ja bold moodi. Kyllä tästä saa ruuvattua saundeja joka lähtöön. Vahvistin vastaa soittoon erittäin hyvin, ja nopeimmatkin single note riffit seitsemän kielisen H-kielellä sointuivat selkeänä ja tarkkana. Ei peitä virheitä!

En vielä viitsi ruveta sen enempää arvostelemaan, mutta näin päivän jammailun ja touhuamisen jälkeen voin sanoa, että on kyllä paras vahvistin jolla olen soittanut.

Tämähän rupeaa kuulostamaan viisitoista kesäisen Amerikkalais teinin arvostelulta Harmony Centralissa, heheh!
Ben_D
29.07.2007 11:35:46

Itse noudin eilen Levytukusta tuliterän Triple Rectifierin itselleni.

Ei tätä voi kyllä verrata Singleen mitenkään. Single kuulosti ohuemmalta ja sirisevämmältä, ja siinä ei ollut lähellekään Triplen mahtavaa bassontoistoa.

En ole kieltämättä ikinä soittanut vahvistimella joka olisi yhtä massiivisen kuuloinen! Enkä tarkoita nyt sitä että soitin volat kaakossa, vaan se soundi itsessään on niin älyttömän massiivinen ja tiukka.
Sitä mammuttimaista alapäätä on vaikka muille jakaa, mutta saundi pysyy tiukkana ja dempatessa saa kaiuttimet huutamaan ilmoille mielipuolisen basso pulssin.

On mielestäni myös erittäin monipuolinen vahvistin. Headroomia löytyy puhtaille, jolloin sain miellyttävät puhtaat vaikka soitin kitaralla joka oli varustettu EMG:illä.

Metallisaundejakin ja lead saundeja saa aivan laidasta laitaan. Pehmeissä laulavissa leadeissä pistät putkitasasuuntauksen ja spongy moodin päälle, kunnon kirkkaassa trash paahdossa diodit ja bold moodi. Kyllä tästä saa ruuvattua saundeja joka lähtöön. Vahvistin vastaa soittoon erittäin hyvin, ja nopeimmatkin single note riffit seitsemän kielisen H-kielellä sointuivat selkeänä ja tarkkana. Ei peitä virheitä!

En vielä viitsi ruveta sen enempää arvostelemaan, mutta näin päivän jammailun ja touhuamisen jälkeen voin sanoa, että on kyllä paras vahvistin jolla olen soittanut.

Tämähän rupeaa kuulostamaan viisitoista kesäisen Amerikkalais teinin arvostelulta Harmony Centralissa, heheh!

Noniin...3000e sileenä ;) Näin mä muistelin, että Dual ja Triple ovat aivan eri vehkeitä kun Single, joka omankin kokemuksen perusteella kuulosaa yksistään suoraansanottuna paskalta.
Ben_D
29.07.2007 20:33:06

Suositushinta on kyllä jossain siinä 3000€ paikkeilla, mutta myyntihinta on paljon, paljon halvempi. Hinnasta voi sanoa, ettei ainakaan Saksasta kannata tilata!

Ja kyseessä ei siis ollut mikään esittelykappale, vaan olin itse ensimmäinen joka avasi laatikon.

Eli kannattaa kysyä Levytukusta tarjousta jos on ostamassa Mesaa, saatat yllättyä ;)

Nauhoittelin tuossa päivällä Triplen saundeja, ja sanotaan että niihin verrattuna nolottaa kun kuuntelee noita Singlellä nauhoitettuja clippejä.

Levytukku ei edes kuse sillä hinnalla, jolla mä ostin Dual Rectifierin :) Täytyy tosiaan toi oma Dual Recto testata toisen kitaristin kanssa, koska mä luulen, että se tukee aika hyvin ENGL:n Blackmoree...saatiin nimittäin hemmetin tykki skittasoundi viime studioreissulla kun käytettiin Single Rectifieria ja ENGL Powerballia.
this1sux
29.07.2007 20:50:33
Levytukku ei edes kuse sillä hinnalla, jolla mä ostin Dual Rectifierin :) Täytyy tosiaan toi oma Dual Recto testata toisen kitaristin kanssa, koska mä luulen, että se tukee aika hyvin ENGL:n Blackmoree...saatiin nimittäin hemmetin tykki skittasoundi viime studioreissulla kun käytettiin Single Rectifieria ja ENGL Powerballia.

Meillä on bändissä käytössä nimenomaan Blackmore ja Dual Recto... toimii, ei tarvitse oikein enempiä sanoa. Ja juuri bändihommissa se hienous tulee esiin, ei välttämättä niinkään yksin himassa ruuvaillessa. Ei sillä, että olisin koskaan edes uskaltanut tuota kerrostalokämpässä avata.
lalalaa
Ben_D
29.07.2007 20:59:55

Meillä on bändissä käytössä nimenomaan Blackmore ja Dual Recto... toimii, ei tarvitse oikein enempiä sanoa. Ja juuri bändihommissa se hienous tulee esiin, ei välttämättä niinkään yksin himassa ruuvaillessa. Ei sillä, että olisin koskaan edes uskaltanut tuota kerrostalokämpässä avata.

Eikä sillä ole kahden kitaristin bändissä paskaakaan merkitystä, vaikka styrkkari kuulostais yksinään hyvältä...mä kun en putkinupillani soita muualla kun bändin kanssa. Himassa on sitten eri vermeet.

Tollasta jälkee tuli Single Rectolla ja Powerballilla...yhteensä 4 komppiraitaa -> http://www2.mikseri.net/music/play.php?id=274188&type=dl
p_ofony
30.07.2007 12:49:46

Joopa joo, mesa kuume se iski tännekkin (kiitos Jaakko:)). Triple tulee torstaina, ja meillä on sopivasti lauantaina nauhotukset, joten pääse sitäkin kunnolla oikeissa olosuhteissa sitten ruuvaamaan. Jos se ei miellytä, niin pian on torilla sitten myös Tripleä saatavilla:). Kerrohan ihmeessä Tomi R säätövinkkejä, kun kerran triplen olit hankkinut!
gear-A-holic
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)