Aihe: Valvetronix vai Valveking metalliin?
1 2
Spiral
27.07.2007 13:03:21

Onko kukaan muuten kokeillut noita valvetronixeja ulkoisella kaapilla?
vmak
27.07.2007 18:51:02
Jaa-a, minusta tuossa jälkimmäisessä videossa ( http://www.youtube.com/watch?v=DhHoyYJJyas ) on ihan tarpeeksi säröä, vedetty ilman pedaalia.

Voihan se videossa olla, mutta tarkoitan ihan särön määrää. Ja puhun kokemuksesta, sillä minulla on valvetronix jatkuvassa soitossa ja siitä ei todellakaan lähde mättöön asti paljoa gainia, paitsi sitten jos mikeissä on paljon ulostuloa.
ööh.. ..joo
Spiral
27.07.2007 20:20:37

Voihan se videossa olla, mutta tarkoitan ihan särön määrää. Ja puhun kokemuksesta, sillä minulla on valvetronix jatkuvassa soitossa ja siitä ei todellakaan lähde mättöön asti paljoa gainia, paitsi sitten jos mikeissä on paljon ulostuloa.

Minä olen eri mieltä, mutta en väitä, että olet väärässä.

Kyllähän tuo sd-1 tuo tuohon kivaa särmää, jota ei ihan valvetronixin omasta gainista löydy.
Ziggy Bubba
28.07.2007 04:35:04 (muokattu 28.07.2007 04:36:00)

Ja puhun kokemuksesta, sillä minulla on valvetronix jatkuvassa soitossa ja siitä ei todellakaan lähde mättöön asti paljoa gainia, paitsi sitten jos mikeissä on paljon ulostuloa.

Mun mielestä kyse ei ole särön määrästä vaan laadusta. Kyllä tuosta sitä pörinää lähtee ihan riittävästi, mutta se soundi ei vaan esim. thrash-komppaukseen ole yksinään riittävä. Perus OD-pedaalilla homma paranee jossain määrin... Ite testasin omaa Voxiani niin Duncanin JB:llä kuin myös EMG 81:llä, mutta homman nimi oli sama.
You said a' what now?
Lancelot
28.07.2007 13:05:28
Pistetään vertailun vuoksi valveking halfstack a'la Bad monkey pätkäni; http://www.zshare.net/audio/28582853882195/ äänitetty digikameralla "makuuhuone-volumella".
M.Karjalainen
28.07.2007 17:27:32 (muokattu 28.07.2007 20:49:47)
Pari sanaa valvekingistä.

Hommasin keväällä framus 2x12"+valveking kombinaation ja olen ollut tyytyväinen. Texture-napikka yllätti positiivisesti - tällä hetkellä kamat ovat rivitalossa ja kammarissa eikä vielä ole tullut naapurisopuun häiriöitä, vaikka väkisinkin tuntuu toisinaan volyymi menevän ykkösen kohdalle, 0.5 riittää kyllä vallan hyvin. On totta, ettei todellista helmi ääntä saavuteta pienillä volyymilla, vaan hiukka suuremmilla, mutta täytyy kyllä myöntää että aika napakat saundit olen saanut joka kerta jo sillä 0.5 volyymilla.

Nuppia hankkiessa oli monipuolisuus tärkein kriteeri ja sen on kyllä valveking täyttänyt. Clean-kanavalta ehkä odotin hiukka enemmän, mutta ei se missään tapauksessa mikään pettymys ollut ja ei ole vielä tullut väänneltyä niin paljoa että ne optimaaliset suuntaukset olisi löytyneet

Volume Boost-napikka on jäännyt itselleni täysin mysteeriksi, kun sillä ei tunnusta olevan vaikutusta. Gain-napilla taasen on, eli nupissa on käytännössä 4 kanavaa. Higain(gain-pohjassa) ja sanotaan nyt ei-niin-säröinen-kanava, Bright-napikka pohjassa Clean-kanava on kirkas ja ilman sitä kuulostaa hyvinkin tummalta - ehkä myös tunkkaiselta, joten aina pohjassa itselläni on tämä napikka.

Bad Monkeyta olen harkinnut hankkimista, koska joskus tuntuu että särö on ehkä turhankin löysä - mesan ja peaveyn väliimaastossa omasta mielestäni - itselleni liideihin, tosin komppille aika mahtava.

Danzigistä Morbid Angeliin ja sivussa hiukka Pink Floydia tulee yleensä soiteltua ja kaikki niin sanotusti skulaa - silmät kiinni tai silmät auki.

Täytyy pitää aina mielessä, että ääni lähtee loppupeleissä sormista ja ääni ratkaisee ainoastaan.

Jotain tulee nauhoiteltua myös ja aina se jaksaa yllättää.

EDIT: Jäi se nuorempana äidinkielen tunneilla muistiinpanojen teko vähälle ja nyt kaduttaa.
Spiral
28.07.2007 17:42:49

Täytyy pitää aina mielessä, että ääni lähtee loppupeleissä sormista ja ääni ratkaisee ainoastaan.

Ikävä kyllä. :D

Jep, valveking on varmasti hyvä, enkä minäkään siitä mitään vikaa löytänyt, ei vaan sytyttänyt.

Tässä biisi joss valvetronixia boostattu bossin sd-1:llä. Minusta ehkä hieman liikaa säröä, mutta minkäs teet enää.
http://www2.mikseri.net/player/play … n=1&type=1&parameter=285835
Laddy Master
29.07.2007 00:52:08
Ihan hyvää saundia olet saanut aikaan. En itse ihan pissi hunajaa, mutta oletpahan särön määrässä ainakin minua fiksumpi, ei uskois menevän reeniksellä mössöksi;)

Minulla on käytössä sekä kotona että kämpillä valveking 50w. Valvetronixista ei ole juurikaan kokemusta, mutta kun kauppoihin lähdin, etsin monipuolisuutta, mutta kuitenkin se metalli mielessä. Eipä ole hirveästi valittamista.

Kliiniin olen tyytyväinen, en yleensä pidä sitä bright nappia pohjassa, sh jazz 2 tuottaa aivan riittävän pehmeän soinnun josta pidän. Säröä olen taas hakenut jos millä pedaaleilla. Ei mielestäni vahvistimen omassa mitään vikaa ole, mutta siitä puuttuu se kuuluisa tiukkuus ja tukeva pohja. Yksi suosikeistani on bossin drive zone. Olen yrittänyt välttää liiallista pedaalien kautta kikkailua (koska se soundi tosissaan on kiinni soittajasta itsestään) mutta kitarasta piuha menee heti ensimmäiseksi tubescreamer 9:siin nopeiden soolojen ja tilujen kuuluvuuden takaamiseksi ja sitten drive zoneen.

Kaiken kaikkiaan peaveysta toistaiseksi saamani metalli-yms. saundit ovat hyvät ja hyvinkin riittävät, mutta eivät aivan 100% ideaalisia omaan korvaan, mutta sellaista voi tapahtua varmaan vain täydellisessä maailmassa.

Se 50W saattaa jäädä kovaa lyövän runpalin jalkoihin.

Omassa tapauksessa valitettavasti taivaan tosi! siitä miinusta:(
vmak
29.07.2007 11:56:36
Tietenkin, jos sinusta tuntuu, että särö sinulle Valvetronixissa riittää, niin osta ihmeessä. Kyllähän se hemmetin hyvä vahvistin hintaansa nähden on!
ööh.. ..joo
Antti1
29.07.2007 11:59:33
Jos Valvetronix kiinnostaa, niin testipä se uusi higain-sarja: http://www.voxamps.co.uk/valvetronixxl/
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
mhaarala
29.07.2007 12:41:55
Volume Boost-napikka on jäännyt itselleni täysin mysteeriksi, kun sillä ei tunnusta olevan vaikutusta. Gain-napilla taasen on, eli nupissa on käytännössä 4 kanavaa. Higain(gain-pohjassa) ja sanotaan nyt ei-niin-säröinen-kanava, Bright-napikka pohjassa Clean-kanava on kirkas ja ilman sitä kuulostaa hyvinkin tummalta - ehkä myös tunkkaiselta, joten aina pohjassa itselläni on tämä napikka.

Volume-boost kytkin toimii vain silloin, kun käytössä on ValveKingin kanavanvaihtokytkin. Silloin voi valita, toimiiko siinä oleva boost-kytkin siten, että se lisää gainia vai siten, että se lisää vain äänenvoimakkuutta. En ole varma toimiiko se siten, että molemmat vaihtoehdot olisivat käytössä samaan aikaan..
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
-Cale
29.07.2007 14:48:05
Hiton hyvä rumpusaundi tossa näytteessä, milläs ne on tehty?
Spiral
29.07.2007 14:54:41

Hiton hyvä rumpusaundi tossa näytteessä, milläs ne on tehty?

Jos tarkoitit minun näytteitä, niin tuossa Youtube pätkässä ne on valmiita (ja ilmaisia) looppeja, voin ettiä linkin jos haluat. (Veikkaan että tarkoitat tätä).
Tuossa mikseri-näytteessä rummut tehty guitar prolla,exportattu midiksi ja siitä Fruityloopsiin, siellä ilmaisella soundfontilla muokattu.
rock-kukko
29.07.2007 15:01:30
mitenkäs kun mulla on tollanen valvetronix ad60vtx. mutta se saattaapi lähteä kohta pois kotoa jotenka ajattelin jos hankkisin tänne himaan tilalle tommosen ad30vt:n. nehän ovat eri valvtronix sarjaa. niin ajattelin vaan että saako tuosta ad30vt:stä yhtä paljon säröä kuin tuosta nykyisestäni. tuossa mun nykysessähän on nuo säröspedu mallinnukset millä voi sitä säröä enemmälti hankkia. mutta tuossa toisessa ei ole mutta siinä taas on se numetal kohta. eli saako yht paljon särröö.
-Cale
29.07.2007 15:33:49
Jos tarkoitit minun näytteitä, niin tuossa Youtube pätkässä ne on valmiita (ja ilmaisia) looppeja, voin ettiä linkin jos haluat. (Veikkaan että tarkoitat tätä).

Juu, sitä tarkoitin. Olisi hienoa jos viitsisit...

Tuossa mikseri-näytteessä rummut tehty guitar prolla,exportattu midiksi ja siitä Fruityloopsiin, siellä ilmaisella soundfontilla muokattu.

Hmm... Sitä en kuunnellutkaan, mutta jos jaksat niin laita nyt sekin mistä tuota soundfonttia saa.
Spiral
29.07.2007 16:15:47

-Cale
29.07.2007 16:28:17
Spiral
29.07.2007 17:40:18

Niin nuo vaatikin Kristalin, hmm... Eikös se ollutkin ilmainen? Pahoitteluni kun tulee offaria.

Ei vaadi Kristalia (on ilmainen), ovat siis wav-muodossa olevia luuppeja, melkein mikä tahansa audio-ohjelma voi niitä käyttää.
Spiral
29.07.2007 22:29:17

Tänään kävin ekaa kertaa kokeilemassa bändin kanssa tuon Valvetronixia, ihan hyvin pelitti. Tehot riitti, vaikka master oli jossain 1/3.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)