Aihe: Efektiä bassolle
1
mikael_maiden
29.07.2007 13:21:06
Moi
Tässä olis tarkoitus etsiskellä uutta efektiä bassolle syksyn aikana. Nykyinen on digitech bp80. Mun mielestä toiminut ihan kiitettävästi.

Varsinainen kysymys kuuluu että kannattaako kasata efekti "paneeli" erillisistä pienistä pedaaleista kuten alla olevan linkin kaltaisista laitteista vai hommata esim. joku kalliimpi multiefekti pedaali? (siihen en ota kantaa että kannattaako kyseisen linkin laite hommata mutta on esimerkki kuvana hyvä)

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_35/products_id/967

Olen miettinyt esim. digitechin BNS 3 pedaalia. Kaverillani on vastaava kitaralle ja hän on kehunut sen mm. äänitys ominaisuuksia ym. Äänen laadusta en tiedä nauhoituksissa mutta saisi edes jotain tallennettua kotona.

Entä sitten esim. line 6 bass pod räkkiin ja siihen "potkulauta" jolla ohjata sitä? Kertokaa te hyvät kanssa bassottelijat että mikä olisi järkevin ratkaisu
Useampi erillinen laite
Digitech BNS3 (vai oliko se 4?)
line 6 bass pod (räkki malli) + pedaali.

Ai niin. se tulee niin koti, treenis kuin keikka käyttöönkin
Vahvistimena käytän ampegin svt 4 pro nuppia
mikael_maiden
29.07.2007 14:17:43
Riippuu varmasti siitä, mitä efektejä tarvitset. Jos tarvitset pari erilaista efektiä, niin toimivampi (ja halvempi) ratkaisu on varmasti yksittäispedaalit. Behringerin efektipedaalit on niin heppoisia, että itse en niitä ostaisi.

Pedaaleita tulisi olemaan ainakin volume, särö, reverb. Ja tossa tietysti olis se että sitä vois sitten laajentaa mielin määrin jos oikein haluaa alkaa kikkailemaan laitteilla.
Cornflake
29.07.2007 15:16:24
Erillisiä hommaisin itse. Johtuen siitä etten tarvitse ainakaan itse juuri efektin efektiä (säröt ja kompurat erikseen ja tarpeen mukaan, tietty). Niitä on sitten helppo heivata laudasta pois pyörimästä kun ei enää tartte...

Tosin aiheesta en mitään ymmärrä, kun en ole bassoon sotkenut reverbejä sun muita oikeastaan ikinä. Rajoittunut kun olen. Tollanen multi-rohjake voi hyvinkin olla se juttu jos tajuaisi paremmin.

Kotinauhoituksiin ei välttämättä tarvitse kuin hyvän DI-boxin ja selkeen etusen. Efektejä voi sitten sotkea perästä messiin maun mukaan.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)