Aihe: Qstock 2007
1 2 3 4 5 6
t0mmi
26.07.2007 15:01:16

Perjantaina aikaisin auto kohti Oulua. Tämän vuoden esiintyjälista miellyttää jopa enemmän kuin viime vuoden kattaus. Katselulistalla ovat ainakin Morley, Markku Peltola, The Soundtrack of Our Lives, Apparat sekä tietenkin Radiopuhelimet. Them Shepherds / Coffinshakers -päällekkäisyys jurppii, ajattelin heittää kolikolla kumman keikan seuraan kokonaan.

Minä olen se heppu joka seuraa keikkoja ilmeettömästi kädet puuskassa miksauskopin oikealta takanurkalta käsin ja käy välissä alueen ulkopuolella juomassa punaviiniä. Nih.
www.ilosaarirock.fi
Kitaravirtuaali
26.07.2007 15:04:29

Minä olen se heppu joka seuraa keikkoja ilmeettömästi kädet puuskassa miksauskopin oikealta takanurkalta käsin ja käy välissä alueen ulkopuolella juomassa punaviiniä. Nih.

Minä ajattelin majoittautua vasemmalle nurkalle, vakipaikka. Joko m.net-paita päällä tai sitten valkoinen sivaripaita hippimerkillä.
Tältä pohjalta.
Räbbänä
27.07.2007 11:45:07 (muokattu 27.07.2007 13:58:59)
Tuossa yhden jälkeen ois tarkoitus lähtä pyörällä polkemaan kylille ja käydä vaihtamassa ranneke torinrannassa, josta sitten ennen kolmea suoriutua Qstockin päälavan edustalle odottelemaan Stam1naa.

Edit: Meikäläisen voi sitten bongata Qstockista tänään ja huomenna. Desert tyyliset camohousut jalassa ja Stam1napaitaa/lätsää päällä ainakin tänään. Letti suhteellisen ruskea ja paksu ja ulottuu puoleen selkään.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
Flash
27.07.2007 15:48:37

No niin, täällä ollaan ja fiilis on hyvä. :) Meikäläisen tunnistaa ruskeasta Tom Petty paidasta.
Live Music Is Better!
propaganda
28.07.2007 07:51:41
mikäs siellä on säätilanne? kannattaako tulla? :)
Räbbänä
28.07.2007 11:07:47
mikäs siellä on säätilanne? kannattaako tulla? :)

Eilen oli aivan infernaalisen kuuma päälavan edustalla ja pölyä riitti. Tälle päivälle kaiketi mahdollisesti sadetta tulossa. Ainakin Forecan sivut tämmöisellä tiedolla pelottelevat.

http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Oulu
Räbbänä
28.07.2007 12:40:39
Nyt sitten sataa ja saatanasti ainakin Kuivasjärven alueelle (7km keskustasta pohjoiseen). Pitääköhän nahkatakki kaivaa kaapista messiin.
Yrski
28.07.2007 13:20:10
Ensimmäisiä huuruisia raportteja odotellessa:D Taitaa tämänpäiväinen sade lannistaa ainakin päivän osalta tunnelmaa alueella ja sen ulkopuolella. Illastahan ei vielä tiedä.
Juntunen
28.07.2007 13:29:41

Morleytä piti mennä tsekkaamaan jo yhdeksi, mutta en jumaliste tällä sateella liiku yhtään mihinkään. Sori Morley.
Dian on bändini, täältä löytyy blogini.
Räbbänä
28.07.2007 22:37:00
Olipas melekonen meininki. Tarkoitus oli alunperin kattoa vielä Celtic Frost ja Nicole tälle päivälle, mutta eipä tuo selkä antanut periksi ja niskatkin olivat sen verran pahassa kunnossa itellä. Eilenkin jäi saman syyn vuoksi Von Hertzen ja pari muutakin näkemättä.

Kun lähtöä olin tekemässä alkoi tuo karmea sade ja ukkonen, keikkapaikalle päästyä oli sitten hieman hellittänyt pikku tihkuksi jota jatkui koko Viikatteen setin ajan. Tarotin aloittaessa hana taas aukesi ja vettä tuli hiukka enemmänkin, kumminkin rauhoittuen hiukkasen ennen Hauntedin aloitusta. Sen jälkeen alkoikin hieman jo aurinkoakin näkyä.

Viikate rokkasi kympillä ja spiikit olivat taas melekosta showta. Biisi listaa en kovin tarkkaan muista, mutta aika paljon tuli kahelta uusimmalta tavaraa. Kuvia tuli napsittua jonkin verran ja kuvattua digikameralla vielä videomuotoon "Uurastaja" ja "Ajakaa"
Tarotin keikka oli normaaliin tapaansa loistava, mutta aavistuksen rutiininomaisen oloinen. Setissä oli muistaakseni ainoastaan kahden uusimman lätyn biisejä. Marcon spiikit olivat taas "omaa" luokkaansa. Kuvia tuli otettua jonkun verran ja kuvattua Veteranin ja sainpa vielä Marcon plekunkin.
Tutustumismielessä tuli Haunted katsastettua kun aiemmin ei pahemmin bändiä kuullut. Menevä musaa ja spiikkejä ei niin kauhiasti ollut. Pitti pyöri ja kaikilla tuntui olevan hauskaa kuravellistä huolimatta ja bändilläkin meinasi venyä sen kymmenen min yliajalle.
CMX:n keikan pääsin suhteellisen hyviltä paikoilta seuraamaan eturivistä vasemmasta reunasta katsomosta lavalle katsoen. Setti oli hyvä ja kuultiinpa vielä hieno bassosoolokin. :D
Sonatakin tuli katsottua vaikkei mikään ykkösbändi mulle ole koskaan ollut. Menoa ja vilskettä riitti erilaisten paukkujen ja pommien saattelemana. Taas kerran tuntui kitara hukkuvan kaiken muun alle ja basso jyräävän kauhialla voimalla.
Paby
28.07.2007 23:15:51
Raporttia, rokkarin näkökulmasta:

Perjantaina kattelin nämä esiintyjät keikan alusta loppuun, aika läheltä lavan reunaa. Rubik, Stalingrad Cowgirls, Hanoi Rocks (no tätä ei pystynyt katsomaan ihan loppuun asti tuli kiire seuraavalle hyville mestoilel...), Von Hertzen Super Bros ja TURBONEGRO!

Aika timanttinen annos rokkia suhteellisen kuumalle päivälle. Selvästi Turbonegrot rokkas koviten. Oli timanttisen viihdyttävä setti ja esiintyjät. Täyttä tavaraa. Perkele! Everybody loves a chubby dude in american flag suit! Lestadiolaiset gimmat on kuuminta tavaraa. And I got an erection!

Lauantai alkoi sään osalta liian hyvin ollakseen totta. Vettähän tuli sitten päiväsellä enemmän kuin tarpeiksi. Itse lähdin pois jo ilta kahdeksan korvilla. Ei vaan jaksanut innostua loppuillan antimista ja muut velvoitteet painoi päälle.

Lauantaina tuli nähtyä Martikaisen Jarkko (jeesushippi!), erittäin hyvä sooloesiintyjä. Hienoja kappaleita. Veti coverina Rautiaisen Elegian (minkä itse on kyllä sanoittanut) ja Kauko Röyhkän kappaleen (en muista enää mikä). Vesisade pilasi vähän tunnelmaa. Mutta esiintyjän huumori pelasti paljon.

Päivän tähdet itselle oli Happiteltassa soittaneet Husky Rescue ja Risto sekä päälavalla The Soundtrack Of Our Lives. Tsool:n toisen kitaristin kamat (marshallia...) petti kesken Big Timea, mikä ei ollut ehkä huonokaan asia. Komean progedeelinen (hehe) versio tuli siitä. Oikeasti Big TIME!

Kitaristi sai ilmeisesti lainakamaksi THD:n (en nähnyt varmasti) vahvistimen. Komiasti rokkasi se peli. Marshallit eivät ilmeisesti välittäneet sateesta ja siitä seuranneesta kosteudesta. Laulajan spontaani kitarasoolo kitaristin kamojen alkaessa taas pelittää oli ehkä paras kitarasoolo ikinä.

Festarin tiukin ja hienoin keikka oli kyllä Riston veto Happiteltassa. Alkoi kyllä 20min myöhässä. Mutta show not. Oli se hieno keikka. Hyvin vetivät. Enpä ole näitäkään onnistunut kuulemaan levyltä, mutta toimi silti kuin silli purkista.

Outoa festareissa oli lauantain onnettoman pitkät jonot sisälle alueelle, paha pullonkaula olivat portit taas kerran. Ja yleistä äänenvoimakkuutta oli tiputettu jopa niin paljon, että välillä oli vaikea kuulla esiintyjiä kun vieressä huudetaan ja pölistään esittäytymisringissä. Myös Martikaisen akustista keikkaa söi vesisade aika kivasti. Mutta äänimies pelasti. Tulppia en tarvinnut kertaakaan, vaikka katsoin keikat tosiaan lavan reunan tuntumasta.
Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi.
Räbbänä
29.07.2007 00:02:14
Tänään tuli alueella pyörittyä sitten puolipitkä musta nahkatakki niskassa ja samat Desert camot jalassa. Epäilen kyllä itse ainakin yhden M.nettiläisen nähneet CMX:n keikalla. Vieressä seisoi ja kovaa luentoa piti Ampegin nupista ja puheli CMX:n soittopeleistä kavereilleen.
Paby
29.07.2007 00:15:44 (muokattu 29.07.2007 00:26:15)
Tänään tuli alueella pyörittyä sitten puolipitkä musta nahkatakki niskassa ja samat Desert camot jalassa. Epäilen kyllä itse ainakin yhden M.nettiläisen nähneet CMX:n keikalla. Vieressä seisoi ja kovaa luentoa piti Ampegin nupista ja puheli CMX:n soittopeleistä kavereilleen.

Tästä tulikin mieleen etten muistanut kertaakaan puhua soittokamoista koko aikana. Ehkä ihan hyvä vaan... kaveri jopa sanoi että Riston basisti Minna soitti bassona baritoni kitaraa. Fenderin.

Kiinnitin kyllä liikaakin huomiota millä kitaralla ja mihin vahvistimeen kitaristit soittivat. Fenkun ja Gibsonin tuotteet tai kopiot olivat suosituimpia. Ja Marshallin ja Fenkun vahvistimet. Muutama oli Orangea tai Voxia. Ainakin noilla oli mitä näin. Tsoolin soolokitaristin (se miltä meni marshu) wanha Gibsonin sg special (p90) kuulosti hienoimmalta. Myös Kie Von Hertzenin saundi (straton hotrails tallassa) on jotain mahtavaa.

Niin ja Andy McCoy taipui vielä polvilleen soittamaan ja Michael nousi telineisiin. Andyllä oli Gibsonin Bone käytössä, näytti ja kuulosti hyvältä. Turbonegrot soittivat pelkästään Gibsonin kamoilla.
Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi.
rocky0
29.07.2007 01:56:16
lyhyt katsaus:

PE:

Stam1na: Iha jees perushyvä ja varma nakki! Uudet biisit kuulosti vähän köykäsiltä, mutta tiedä sitten ehkä levyversio pelastaa, mutta tulevaisuus näyttää synkältä!

Turbonegro: Ei oikein säväyttänyt, vaikka muilla näytti olevan hauskaa. Nokkamies levitti hymyn naamalle

LA:

Swallow the sun: Oli hienoa nähdä ekaa kertaa livenä. Saunditki imo oli tosi hyvät! Loistavaa, tätä lisää!

The Haunted: Oih! Oli mahtavaa pittailua läpi keikan ja hyvän settilistan vetivät. Laulajan eleet herättivät hilpeyttä. Hullun katse etten sanois

Celtic frost: Todella kova! Ei voi muuta sanoa!! Hyvää pittiä oli tässäkin

Nicole: Osottautui imo festareiden parhaaksi esiintyjäksi! En tiedä mistä johtu, mutta nappas eniten kaikista tämän vuoden esiintyjistä mitä nyt tuli katottua. Riehuminen oli tajutonta ja huhhuh meinas taju lähtä.

Kooste: Kaikinpuolin jäi hyvä maku suuhun Q:sta! Niskat ja paikat kipeinä varmaan vielä pitkälle ens viikkoon! Kiitos hyvästä yleishengestä kaikille! Sadekkaan ei haitannut lauantaina, vaikka aattelin, että se latistais tunnelman, mutta voi vaikuttaa sekin, että sade lakkasi iltapäivästä jo melko hyvin. Pyydän anteeksi hapuilevaa kirjotusta johtuen kauheasta väsymyksestä ja paikkojen kipeytymisestä... HUHHUH! Nyt nukkumaan ens vuonna uudestaan!
Marquiesce
29.07.2007 02:44:04
Aivan mukavat festarit oli kyllä, The Haunted, Stam1na, Nicole ja Tarot vetivät kaikki todella huiput keikat. Noita pääasiassa meninkin katsomaan, ja mitäs se pieni sade siinä haitto, olut virtasi ja ihimisillä oli mukavaa! Kiitokset myös Vasaralle pienestä juttu tuokiosta perjantai iltana..
The eyes of the patriot.
Kitaravirtuaali
29.07.2007 08:20:19

Olin lauantain paikalla heti aamusta aikaisin asti. Junalla puoli seitsemäksi Ouluun ja silleen...

Martikainen veti ihan mainion keikan, johtuiko sitten aikaisesta ajankohdasta ja isosta tilasta, mutta mieheltä aikaisemmin näkemälläni klubikeikalla meno oli selvästi kovempi. Ei tosin nytkään ollenkaan huono. Sade oli hieman persiistä, kastuin siinä niin pahasti, että vasta äsken kotiin tullessa sain vaihdettua kuivaa ylle. Oli hieman viileää, en suosittele.

Sitten tuli nähtyä Tarot, Sonata, Viikate, Swallow The Sun, CMX ja PMMP, jonka keikalta tosin lähdin kesken pois kun rupesi nakertamaan. Ja osan Morleystakin näin, oli ihan jees sekin. Kaikki keikat mitä näin, olivat todella hyviä. Tarot potki keuhkot lyttyyn ja Viikate yksinkertaisesti rokkasi rankasti. Sonatan miksaus oli harmillisen huono, tuplienpolkemisen päälle ei kuuluneet kuin synat heikosti, ja Viljasen kitara oli muutenkin liian hiljaisella. Mutta hyvin se silti veti.

Celtic Frostia myös hieman ihmettelin ennen kun lähdin kotimatkalle. Ihan jees sekin, vaikken bändiä kuuntelekaan.
Tältä pohjalta.
aikavaikea
29.07.2007 10:55:52
Jep, kivaa oli. Ihan alkuun vinkki. Mikäli tahdotte runsaahkosti huomiota ja hymyjä sekä juttukavereita naispuolisista ihmisistä, niin ottakaa söpö 11-vuotias poika mukaan. Ei ole pakko olla oma, mulla onneksi oli. :-) PMMP:n Paulaltakin sain maireat hymyt kun kävelin poitsun kanssa ohi hänen katsellessaan The Rasmuksen keikkaa miksauslavan vierellä.

Ja kastuttua tuli todella tehokkaasti Martikaisen keikan aikana. Sateenvarjo oli luonnollisesti autossa Koskitien varrella. Annoin farkkutakin pojalle sateensuojaksi ja olin mr. wet t-shirt. Keikka oli mainio. Rrrauno rrrokkaa!! Sen jälkeen lähdettiin Heselle syömään ja kuivattelemaan. Palattiin takaisin ihan kamalaan jonotukseen. No, Viikate ehdittiin tsekkaamaan alusta saakka ja sehän toimi hienosti. On ne tyylikkäitä! Sen jälkeen poitsu tahtoi päästä käymään kaupassa katsomassa löytyykö jotain Simpsons-boxia. Ei löytynyt, mutta Toppilassa käytiin kaverin luona kahvilla. Hieno takkahuone oli tullut remontin myötä.

Palattiin taas alueelle ja katsomaan PMMP. Olihan se menoa taas. Matoja on sellainen keikkakilleri että meinaa lähteä järki. Rasmus-Lauri katseli keikkaa lavan takana. Sitten CMX, joka on edelleen Suomen paras rokkibändi. On ne jätkät vaan niin hyviä. Ja ne biisit. Siitä piti sitten lähteä vähän etuajassa tsekkaamaan meidän reissun pääesiintyjä, eli Sonata. Poika oli ihan haltioissaan koko keikan ajan ja keräsi runsaasti huomiota meitä lähellä olleilta katsojilta. Minäkin tunnistin muutaman biisin. Paid in full on jopa alkanut miellyttää. Ja minäkin panin merkille kitaran heikon kuuluvuuden.

Rasmusta odotellessa poika halusi alkaa kerätä tyhjiä pulloja ja tölkkejä, kun niitä oli aikalailla. Annoin luvan ja sain sitten raahata autolle melkein täyden jätesäkillisen. Moni kävi niitä tuomassa suoraan säkille kun näki pojan niitä keräävän.

Rasmuksen keikka oli yllättävän hyvä. Hittejähän kyllä riittää, mutta jaksoi ne pojat inspiroida ja pelleilläkin. Mukavaa. PMMP-Paula tosiaan katseli keikkaa ihan meidän lähellä. On se söötti. Lähdettiin hieman ennen loppua, kun juniori oli jo ihan finaalissa. Kävellessä näin Vasaran, jonka kanssa muutama sana vaihdettiin. En ottanut tarjoamaansa Jaffaa. Myös Kitaravirtuaalin kanssa pariin otteeseen jutskattiin vähän.

Kivaa oli ja pääasia oli että pojalla oli mukavaa. Parasta festariseuraa ikinä.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
samsonov
29.07.2007 12:51:30
Olipaha kekkerit. Oulun yöelämä on kyl yllätyksiä täynnä. Mielenkiintosia löytöjä tarttu mukaan...

HOT!
-Kotoisat Sävyt
-Turbonegro
-Hanoi Rocks
-Zen Café

kiitos kaikille paikalla olijoille
Oceancalibra
29.07.2007 13:06:00
Täytynee sanoa, että oli kekkerit! Kiitos kiitos, tästä on hyvä jatkaa.

Tsekkasin:
Stam1na
Hanoi Rocks
Turbonegro
------------------
The Soundtrack Of Our Lives (En kokonaan)
The Haunted
Sparzanza
Nicole (En kokonaan)
Redneck Southern Metal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)