Aihe: Harry Potter ja puoliverinen prinssi (spoilereita)
1 2 3 4 58 9 10 11 12
ewq
28.07.2007 14:27:55
Tässä sain juuri eilen illalla luettua tämän 6. Potterin, puoliverisen prinssin.
Olihan se vähän, jotenkin vähän tylsä ja tosiaan alkoi maku mennä noihin suhdesotkuihin ja muihin. No tulipahan luettua.

Ja nyt seuraa pientä SPOILAUSTA, luulisin.

Meikää vaan ärsyttää tuossa se kun Harry oli koko ajan melkein selvillä noista Kalkaroksen ja Dracon sotkuista ja kukaan ei sitä uskonut, edes Dumbledore (taino, uskoi mitä uskoi, mutta sanoi vaan että "ei hätää"). Noh tämä juuri osoittaa sitä, että Dumbledore tiesi mitä tekee ja mahd. tuo Kalkaroksenkin petturuus oli jotain valetta tai jotain, jaa'a, no sitä viimeisintä suomennosta odotellessa. Miusta kyllä se Severus on ollut täys homo koko kirjasarjan ajan, joten ei yhtään ihmetyttäis vaikka se nyt oiskin tr00-kuolonsyöjä.

Tulipa sekavaa tekstiä, Potter puuduttaa aivot näemmä.

Feeniksin kilta leffa oli kyllä omasta mielestä hyvä, ei siitä sen enempää kun ei keksi juurikaan mitään sanottavaa. Watson on kyllä ihan nätti. ei siinä..
jee..
Misse
28.07.2007 23:01:57
Nyt tulee siltä osin offtopikkia, ettei liity puoliveriseen prinssiin, mutta Harry Potteriin sentään.
Jälkikasvun kanssa on ihmetelty tätä Piskuilanin tapausta. Joka siis eleli Ronin rottana vuosikaudet. Kun Fredillä ja Georgella oli kelmienkartta, ennen kuin antoivat sen Harrylle, mikseivät he huomanneet Piskuilania siinä? Kyllähän nuo sitä kaiketi käyttelivät keppostellessaan niin vähän omituista, etteivät ihmetelleet mikä kumman Piskuilan aina roikkuu velipojan kintereillä.
Sitten oli vielä joku muukin vastaava omituisuus, jota en vaan nyt muista. Mutta onkohan minulta mennyt jotakin ohi, vai onko kirjailijalle tapahtunut unohdus tai joku muu kämmi?
Tuomas
30.07.2007 03:34:36

Sain viimeisen kirjan luettua.

No sehän päättyi.

(Hitto kun kirjaa lukemattomat ihmiset lukevat tätä ketjua, ei voi oikein laittaa spoilereita - oletin kyllä itse, että tämä olisi niitä spoilauksia täynnä ja siksi en täällä käynytkään lukemisen aikana kertaakaan.)
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 19.7.2007 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 5.7.2007
Nuuskamuikkunen
31.07.2007 09:08:36
Sunnuntai-iltana luin loppuun. Halusin herkutella tällä viimeisellä, joten luin aika hitaasti. Minä toivoin erilaista loppua, mutta oli tämäkin hyvä. Tippa linssissä sai lukea kolme viimeistä kappaletta. Aloitinhan toki koko tarinan lukemisen taas alusta.
"The better the wine is, the gooder it is" - Bernard L. Black
Tikru.
31.07.2007 10:39:57
Loppuun luin. Viimeisestä kirjasta en tykännyt, näin painajaisia joka yö. Tosin siinä paljastui että olin oikeassa yhdessä jutussa.
Fruits are just God's way of showing off: "Look at all the colours I know!"
mr_b
31.07.2007 13:46:41 (muokattu 31.07.2007 13:47:59)

Loppuun luin. Viimeisestä kirjasta en tykännyt, näin painajaisia joka yö. Tosin siinä paljastui että olin oikeassa yhdessä jutussa.

SPOILER:

Etkä ollut! ;-)
I've been a teenager since before you were born
Tb
02.08.2007 08:17:50
Nyt on kaikki Potterit luettu. Aika haipakkaa luin kirjan loppuun, kun oli kiire nukkumaan, enkä halunnut jättää kirjaa kesken. Yksi kysymys minua jäi hämäämään: Xhxn gnccbv fra xääezrra? Rvxö fra cvgäalg byyn xnaffn ubepehk?

Itse kirjasta sen verran, että meinasin pikkusen ennen loppua heittää kirjan jorpakkoon, kun alkoi niin ottaa päähän. En tässä ilman spoilauksia voi enempää kertoa. sanotaan nyt vain, että loppu ei ollut mielestäni paras mahdollinen.
And finally, 12 points go to Finland!!!
Tuomas
02.08.2007 09:18:56

Nyt on kaikki Potterit luettu. Aika haipakkaa luin kirjan loppuun, kun oli kiire nukkumaan, enkä halunnut jättää kirjaa kesken. Yksi kysymys minua jäi hämäämään: Xhxn gnccbv fra xääezrra? Rvxö fra cvgäalg byyn xnaffn ubepehk?

Arivyyruäa fra xääezrra fynvffnfv. Anccnfv xäfvggääxfrav Telssvaqbeva zvrxna fvrygä Fbegvat Ungvfgn.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
SirElwood
02.08.2007 09:22:31
En tässä ilman spoilauksia voi enempää kertoa. sanotaan nyt vain, että loppu ei ollut mielestäni paras mahdollinen.

Spoilauksista vaan sevverta, että minusta niiden jotka kirjan on lukeneet pitää saada siitä puhua. Ne jotka eivät ole lukeneet (minä esim. en ole) ottakoon omalle vastuulleen sen, että välttelee niitä spoilereita (ilmanohjaimia??). Meinaan vaan että kannattanee käyttää sitä omaa järkeä... Kannattaako lukea harry potter keskustelua, jos pelkää että spoilaantuu?

Perustakaas joku kirjan lukenut vaikka huone aiheelle. Jooko?

PS. Haluan vain sen sanoa, että tokihan spoilasin itseni heti kun mahdollista. Ei kaatunut maailmani. Ihme juttu.
PJS
02.08.2007 09:41:33

Hmm. Tyhjä olo oli Deathly Hallowsin jälkeen. Kirja oli synkempi kuin muut yhteensä, loppuratkaisua en onnistunut arvaamaan oikein ja mielestäni loppu oli suht onnistunut. Pitäisi vissiin lukaasta koko sarja alusta loppuun nyt kun ne kirjat kerran hyllyssä on.
Relaa, beibi!
Tb
02.08.2007 10:04:32
Arivyyruäa fra xääezrra fynvffnfv. Anccnfv xäfvggääxfrav Telssvaqbeva zvrxna fvrygä Fbegvat Ungvfgn.

Kiitokset.
Tuomas
02.08.2007 10:36:40

Hmm. Tyhjä olo oli Deathly Hallowsin jälkeen. Kirja oli synkempi kuin muut yhteensä, loppuratkaisua en onnistunut arvaamaan oikein ja mielestäni loppu oli suht onnistunut. Pitäisi vissiin lukaasta koko sarja alusta loppuun nyt kun ne kirjat kerran hyllyssä on.

Tästä pitikin mainita:

Vgfruäa byva fvgä zvrygä rggä bvfxb iäuäa xhhyvn, wbf xäivfxva vyzv rggä fr fnynzn Uneela bgfnffn bvf lxfv ubepehk wn Uneela cvgävfv gnccnn vgfrafä rggä fnvf Ibyqrzbegva yvfgvgglä.

Fnzbva xha fr ynhfr "arvgure pna yvir juvyr gur bgure fheivirf" clöeäugv nyhacreva zha cääffäav rggä wbxb zbyrzzng ryää gnv zbyrzzng xhbyrr, invxxn fruäa ba rggä xhzcvxnna rv ibv ryää, wbf gbvara ba uratvffä ryv fr ba wbxb gnv. Crevnnggrrffnuna fr zrav xhvgraxva avva, gbfva byv fvvaä iäuäa qrhf rk znpuvann xha Uneel rv fvg xhbyyhgxnna. Zhggn flaxxä byv fr xnccnyr wbffn byrgrggvva fhbenna rggä alg fra ba vgfr huenhqhggnin, rggä zhhg crynfghvfv. Uvrabn :)
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
Mule
02.08.2007 11:28:40

Kävin katsomassa feeniksin ja pidin, leffat tuntuu menevän aina vain parempaan suuntaan (vaikkei FK paras ollut).

Se, mikä HP -leffoissa on parhautta, on casting. Käytännössä jokaiselle hahmolle löytyy toine toistaan osuvampi näyttelijä: Ralph Fiennes Voldemortina, Gary Oldman Siriuksena sekä sarjan hienoimmalla hahmolla - Kalkaroksella - mahtava Alan Rickman.
äh.
Tb
02.08.2007 11:40:02
Zhggn flaxxä byv fr xnccnyr wbffn byrgrggvva fhbenna rggä alg fra ba vgfr huenhqhggnin, rggä zhhg crynfghvfv. Uvrabn :)

Ghb xbugn fnv xlyyä vuba avva xnanayvunyyr.. Xhinhf Uneelfgä xäiryrzäffä xbugv bznn xhbyrznnafn byv ybvfgninfgv xvewbvgrggh.
papitsu
02.08.2007 14:27:36
Se, mikä HP -leffoissa on parhautta, on casting. Käytännössä jokaiselle hahmolle löytyy toine toistaan osuvampi näyttelijä: Ralph Fiennes Voldemortina, Gary Oldman Siriuksena sekä sarjan hienoimmalla hahmolla - Kalkaroksella - mahtava Alan Rickman.

Joo, nuo on kyllä aivan mahtavia. Sekä Jason Isaacs Luciuksena on todella hyvä.

Mutta kovasti on minusta tullut (minun mielestäni) vääriäkin valintoja rooleihin. Esim. Tonksin ja Bellatrixin näen aivan erilaisina henkilöinä kuin mitä elokuvassa olivat. Ei toiminut minulle. Eikä Punurmionkaan näyttelijä mikään mahtava ollut.

Minusta elokuva oli aika huono. Jäi vähän semmoinen kuva, että olisi viiden tunnin elokuvasta leikelty tuommoinen parin tunnin kooste. Asiat tapahtuivat liian nopeasti ja liikaa tapahtumia, jotka kirjassa olivat hyvin oleellisessa osassa, oli jätetty pois.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
ewq
02.08.2007 14:55:46
Minusta elokuva oli aika huono. Jäi vähän semmoinen kuva, että olisi viiden tunnin elokuvasta leikelty tuommoinen parin tunnin kooste. Asiat tapahtuivat liian nopeasti ja liikaa tapahtumia, jotka kirjassa olivat hyvin oleellisessa osassa, oli jätetty pois.

Tottahan tuo. Mutta aika vaikeaa sellaisesta tiiliskiven kokoisesta opuksesta on tehdä parin, kolmen tunnin leffa koska tapahtumia tosiaan on paljon.
jee..
Tuomas.
02.08.2007 15:06:00
Esim. Tonksin ja Bellatrixin näen aivan erilaisina henkilöinä kuin mitä elokuvassa olivat.

Toi Bellatrix oli ku suoraan mun päästä. Tollanen periaatteessa kaunis mutta ihan hirvee akka. Se oli hieno kohtaus ku sitä näytettii siellä Azkabanissa nauramassa.
V.U.K #34?
He_Man
02.08.2007 23:29:45
Muahaha, tulipas vikakin luettua. Ihan hauskahan tuo oli, mutta vähän tahmaili puolivälissä. Hyvä juttu, että Rowling piti linjan alusta loppuun eikä alkanut kirjoittaa liian heppoista ja lapsellista tekstiä... Oisin kyllä pettynyt jos kukaan tärkeä hahmo ei olisi kuollut.

Ainiin ja ettei mene ihan OT:ksi, 6:nen oli hyvä kirja.
Minulla on VOIMAA!!!
author
03.08.2007 21:35:48
No niin vihdoin sain uusimman luettua loppuun. Aika omituisen hyvä fiilis tällä hetkellä :) Aivan loistava saaga kokonaisuudessaan. Mielestäni Rowling ylitti jopa itsensä tässä viimeisessään. Ällistyttävää mielikuvituksen rikkautta. Hieman oli itsellänikin ristiriitaiset fiilikset lopun suhteen, mutta täytyy sanoa että olen tyytyväinein tapaan jolla Rowling päätti tarinan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)