mesa- 28.07.2007 20:16:20 (muokattu 28.07.2007 20:21:30) | |
---|
Nyt mulla on vaan sellanen ongelma että missään ei ole tuota Veetä. Ja siitä straton kielien vaihdosta: mulla se ei ole vain että pyöräyttää kielet vaan virtittimestä läpi. Pitää suunnilleen viivottimella mitata että on sopivan pitkä. Kolvaaminenhan on nyt ihan helppo homma, ei siinä ongelmaa. Mutta ootahan ku mikit alkaa laittamaan pleksiin kinni. Tietysti tuoki ois sitten helppoa jos laittais jouset niihin kumirimpuloitten tilalle mitkä on siinä mikin ja pleksin välissä ja säätelee sitä korkeutta. Siis ei se Vee nyt ihan ainot vaihtoehto ole mutta tuota olen lähinnä ajatellut. E: ei tämä strato ainot perintö oo niin ku oon sanonu niin on se yks toinenki. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 20:26:42 | |
---|
Nyt mulla on vaan sellanen ongelma että missään ei ole tuota Veetä. Ja siitä straton kielien vaihdosta: mulla se ei ole vain että pyöräyttää kielet vaan virtittimestä läpi. Pitää suunnilleen viivottimella mitata että on sopivan pitkä. Kolvaaminenhan on nyt ihan helppo homma, ei siinä ongelmaa. Mutta ootahan ku mikit alkaa laittamaan pleksiin kinni. Tietysti tuoki ois sitten helppoa jos laittais jouset niihin kumirimpuloitten tilalle mitkä on siinä mikin ja pleksin välissä ja säätelee sitä korkeutta. Siis ei se Vee nyt ihan ainot vaihtoehto ole mutta tuota olen lähinnä ajatellut. E: ei tämä strato ainot perintö oo niin ku oon sanonu niin on se yks toinenki. Oliko tossa SRV-stratossa sellaset virittimet että se kielen pää pitää työntää sinne tappiin siitä päältä? Jos on niin siinähän on nyrkkisääntönä jotta sellanen kaksi viritystapin väliä on about passeli mitta. Juu, se toinen strato vaan saattaa olla sen verran arvokas jotta mä pitäisin silti tuon SRV:n käyttöstratona ;-) Tosin ei siinä, kyllä se toinenkin varmasti futaa kympillä! Heh. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa. |
mesa- 28.07.2007 20:31:09 | |
---|
Oliko tossa SRV-stratossa sellaset virittimet että se kielen pää pitää työntää sinne tappiin siitä päältä? Jos on niin siinähän on nyrkkisääntönä jotta sellanen kaksi viritystapin väliä on about passeli mitta. Juu, se toinen strato vaan saattaa olla sen verran arvokas jotta mä pitäisin silti tuon SRV:n käyttöstratona ;-) Tosin ei siinä, kyllä se toinenkin varmasti futaa kympillä! Heh. Joo näinhän ne pitää sinne laittaa. Ei se nyt silleen niin hankalaa ole kun tuon on jo alkanut oppimaan, mutta en vaan ymmärrä miksi sitä ei ole tehty silleen niinkuin yleensä muissa kitaroissa on. Blues 'n' Metal! |
fox 28.07.2007 20:33:17 | |
---|
Joo näinhän ne pitää sinne laittaa. Ei se nyt silleen niin hankalaa ole kun tuon on jo alkanut oppimaan, mutta en vaan ymmärrä miksi sitä ei ole tehty silleen niinkuin yleensä muissa kitaroissa on. Ei sitä oo pakko sinne tunkea, se on vaan ominaisuus nois SafetySlot Klusoneissa. 8) Mitä taas tulee mikkien korkeudensäätöihin, niin kyl sä voit sinne jousetkin laittaa, pistä ne kumijutut sitte vaan talteen... |
mesa- 28.07.2007 20:35:38 | |
---|
Mistä näitä jousia saa ei taida olla erikseen missää? Ne kumiset systeemit alkaa vaan oleen niin hauraat että kun pyörittää ruuvia kiinni ni meinaa ratketa. Blues 'n' Metal! |
fox 28.07.2007 20:42:23 | |
---|
Mistä näitä jousia saa ei taida olla erikseen missää? Ne kumiset systeemit alkaa vaan oleen niin hauraat että kun pyörittää ruuvia kiinni ni meinaa ratketa. Kalliimmalla vaikka soitinkaupoista (jos heillä on) tai sitte käyt rautakaupasta hakemassa. Saattaapa olla vaikka sellanen jousilajitelmakin niillä, jossa on hullunhalpaan hintaan eri mittasia jousia muovilootassa.. Niistä valkkaamaan riittävän jämyt sitten vaan. ;) |
cruel_destiny 28.07.2007 20:55:21 | |
---|
eihän siinä mitään jos nykyinen skeba ei miellytä, mutta ei sitä kannata myydä, myöhemmin voi tuntua tosi arvokkaalta. säästä rahaa tai lainaa mutsilta ja fatsiltas, niin kyllä se siitä. I eat rice and curry everyday |
cruel_destiny 28.07.2007 20:55:43 (muokattu 28.07.2007 20:55:54) | |
---|
EDIT: double shot I eat rice and curry everyday |
mesa- 28.07.2007 23:01:09 | |
---|
Toinen vaihtoehto ton V:n rinnalla ois Gibson Les Paul. Kait Les Paul on vähän parempi? Blues 'n' Metal! |
hapan 28.07.2007 23:08:38 | |
---|
Toinen vaihtoehto ton V:n rinnalla ois Gibson Les Paul. Kait Les Paul on vähän parempi? Riippuu ihan paulista. Nyt puhutaan niin makujutuista, ettei mitään tolkkua. Sinähän sen parhaiten tiedät, mikä on paras. Loppupeleissä täällä annetut neuvot ei pitäis liikaa painaa, jos ihan oikeasti haluat vaihtaa Fenderistä Gibsoniin. |
mesa- 28.07.2007 23:12:49 (muokattu 28.07.2007 23:13:51) | |
---|
Musta kumpiki on ihan ok ulkonäöllisesti. En vaa sitte tiiä paljo mun pitäis maksaa väliin jos joku haluaa vaihtaa les paulinsa tuohon mun stratoon Blues 'n' Metal! |
Toinen vaihtoehto ton V:n rinnalla ois Gibson Les Paul. Kait Les Paul on vähän parempi? Ei ole, vaan jälleen erilainen. Siinähän sinulla onkin oikea klassikkosikermä, strato, V ja lessukka. Nyt kun selvität vielä tovin mitä oikeasti tarvitset, niin kyllä se siitä lähtee. Miksi muuten Les Paul? |
Painajaismainen 28.07.2007 23:14:11 | |
---|
Tänään 28.8. oli Kuopion DLX:ässä musta Flygari seinällä roikkumassa. Tässä tapauksessa pieni ei ole kaunista. |
mesa- 28.07.2007 23:16:42 | |
---|
Kun tuota Veetä pilkataan niin paljon. Ajattelin sitten että Les paulista saa hyvät hevi soundit ja bluussiinki luulis olevan oikein kelpo. Blues 'n' Metal! |
mesa- 28.07.2007 23:19:59 | |
---|
Tänään 28.8. oli Kuopion DLX:ässä musta Flygari seinällä roikkumassa. Ääh.. asuisinki Kuopiossa Blues 'n' Metal! |
zepeteus 28.07.2007 23:35:33 | |
---|
Kun tuota Veetä pilkataan niin paljon. Ajattelin sitten että Les paulista saa hyvät hevi soundit ja bluussiinki luulis olevan oikein kelpo. Tämä on valitettavasti vaarallinen tapa tehdä valintoja, ja voi johtaa ojasta allikkoon. Kylläpä vain saisit kuulla kommentointia lessukankin valittuasi, että miksi juuri se ja se merkki ja eikö ja voivoi... Ei taida olla kitaraa jota ei olisi pilkattu, joten valintaperusteena ei oikein toimi. Mielen karaiseminen sen just sun kitaran valittuasi, se toimii. |
fox 28.07.2007 23:35:57 | |
---|
Kun tuota Veetä pilkataan niin paljon. Ajattelin sitten että Les paulista saa hyvät hevi soundit ja bluussiinki luulis olevan oikein kelpo. Hui jui.. Ei sitä ole pilkattu mun mielestä laisinkaan.. ja, niinku tuossa Zepeteus sanoi, jokainen noista malleista on "omalla tavallaan" erilainen. Kannattaiskohan nyt vislata peli vähäksi aikaa poikki ja katsella, kokeilla ja ennen kaikkea soitella noista vähän jokaista. Muuten mennään koko paletti. ESseistä Teleen. 8) Kyllä ne hyvät hevit, bluesit ja kantritkin lähtee vähän soittajan mukaan, se kitara on siin se työkalu. Jokaisella sun mainitsemalla kitaralla on soitettu niin heviä, power-bluesia, trad bluesia, rokkia, kuin popimpaakin musiikkia, jopa kantriakin. (jos Lonnie Mack ja Flying V -yhdistelmästä puhutaan) |
mesa- 28.07.2007 23:50:52 | |
---|
Gibsonin les paulia oon kokeillu aika monesti kun olen käyny Oulun Soitin ja Tarvikkeessa. Ja aika monella V-kitarallakin olen soittanut. Blues 'n' Metal! |
hapan 28.07.2007 23:54:48 | |
---|
Onko kysyjällä huono itsetunto? Flying V:llä soittelee myös Albert King, joten se siitä bluesittomuudesta. Ihan oikeasti, mene sinne kauppaan kokeilemaan paulia, V:tä, SG:tä ja vaikka 335:sta, ja mieti, ihan ite, mikä on sulle se paras kitara. Näytät persettä näille kommenteille ja teet sen, mikä parhaalta tuntuu. Ihan totta, silloin sua ei vedä kukaan nenästä. |
zepeteus 28.07.2007 23:57:07 | |
---|
Hui jui.. Ei sitä ole pilkattu mun mielestä laisinkaan.. Totta tosiaan, eipä ole perus-V:tä ainakaan tässä topiikissa kovin halvalla pistetty. Hevivitoset lienee jo osansa kuitenkin saaneet. ;) Kannattaiskohan nyt vislata peli vähäksi aikaa poikki ja katsella, kokeilla ja ennen kaikkea soitella noista vähän jokaista. Muuten mennään koko paletti. ESseistä Teleen. Juuri näin, teleä meinasin jo tarjota seuraavaksi mutten ilennyt. Tämä on varsinkin nykyään oikeasti vaikea paikka, runsaudenpula. Niin paljon vaihtoehtoja. Mutta se aika ei liene lopu tähän, vaikka poltella jo saattaakin. Siinä hetken puhallellessa voi vaikka soitella lisää ja taas lisää. Jos ja kun siltä pohjalta nousisi juuri niitä juttuja joita kaipaa, on sitten helpompi hakea. Jos vaateet ovat niin laajat että mikä hyvänsä kitara sellaiset täyttää, niin yksi kitarahan jo käytössä lie? ps. Fox, kiitti muuten ed. sivun puujutuista, hyvää infoa taas. |