Aihe: Putkivahvistinvertailua.. Taas kerran.
1 2 3
Noll_a
28.07.2007 16:43:16 (muokattu 28.07.2007 22:17:54)
Moro!

Nyt olisi tarve pikaiselle vertailulle.

Elikkäs, olen tuossa ensi viikon puolessa välissä matkaamassa Helsinkiin päiväksi tarkoituksena etsiä itselle sopiva putkipeli bändikäyttöön. Bändin kanssa soitellaan vanhan koulukunnan thrashmetallia (Anthrax, Exodus, Metallica, Megadeth), johon vahvistimen olisi hyvä taipua.

UUTTA vahvistinta siis etsin, joten käytettyjä ei kannata ehkä ehdottaa, koska puhtaalta pöydältä olisi tarkoitus aloittaa ettei tule mitään yllätyksiä käytettyjen kanssa sitten.

Omina ehdokkaina ovat olleet tähän mennessä

Peavey Valveking VK100
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_38/products_id/3094

ENGL Thunder
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_38/products_id/796

ENGL Fireball
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_38/products_id/798

Randall RH50T
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … =tuotteet&pid=8245&sgid=361

Kaapeista tosiaan haluaisin ehdotuksia, koska vahvistimen osaan valita korvallakin, mutta sitä tietoa ei löydy mitä kaappia pitäisi lähteä etsimään. Eli mitkä elementit sopivat millekkin vahvistimelle ja mitkä eivät?

TUOTTEIDEN TULISI LÖYTYÄ HELSINGISSÄ SIJAITSEVISTA MUSIIKKILIIKKEISTÄ

Suuri kiitos kaikista vastauksista ja kommenteista!

EDIT: Budjettia en maininnut missään. Ylärajana hipoo 1200-1300e.
Rock The Hell!
pulliha
28.07.2007 17:00:41
Mää tiedän et täst tulee taas kauhee meteli, mut itte en ainakaa miettis valve kingiä vaihtoehtona. Sen saundi ei vaan mielyttäny mua, oli jotenki liian laiha tai ohut... ja kyllä käytin eq:ta ja boosteria. Mut käy itte ehdottomasti testailemassa noita ni saat sen oman tatsin. Ei sitä tiiä jos sää vaik tykkäätki valve kingistä. Hesan kaupoista vaikka fazer kannattaa käydä kattoos ja sit se toinen levytukku. Fazus oli silti peaveyn 6505 vink vink ;)
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
Hotlicks
28.07.2007 17:14:59
UUTTA vahvistinta siis etsin, joten käytettyjä ei kannata ehkä ehdottaa, koska puhtaalta pöydältä olisi tarkoitus aloittaa ettei tule mitään yllätyksiä käytettyjen kanssa sitten.

En tajua, että miten noiden käytettyjen kanssa muka heti tulee ongelmia? Laatuvehkeet kestää kyllä käyttöä ja esim putkiremppa ei nyt niin kamalan kallista ole. Jos säästät käytetyn ostamalla muutaman satasen, niin saat ostettua esim. paremman kaapin. Mut mieluiten miten vaan... Noi vaihtoehdot varmaan toimii, muitakin tohon hintaluokkaan toki löytyy. Käy siis ihmeessä katsomassa avoimin mielin noi kaupat läpi ja testaa mitä sieltä löytyy. Netissä voi olla ihan mitkä vaan listat ja liikkeessä tilanne toinen.

Kaapeista tosiaan haluaisin ehdotuksia, koska vahvistimen osaan valita korvallakin, mutta sitä tietoa ei löydy mitä kaappia pitäisi lähteä etsimään. Eli mitkä elementit sopivat millekkin vahvistimelle ja mitkä eivät?

Jos kerran olet "korvalla" menossa sen vahvistimen testaamaan, niin eikös sillä samalla korvalla kuule sen kaapin myös? Jos yhdistelmä toimii, niin eiks se sitten ole hyvä? Testaat vaikka liikkeessä paria erilaista kaappia, joissa on eri elementit ja päätät sitten ihan itse. Englillä esim on samoja kaappeja eri elementeillä. Täältä sä et kuitenkaan sitä vastausta löydä ja myyjä suosittelee tietysti kalleinta.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
kege
28.07.2007 19:46:27
Soundstoressa ei ollut Fireballia, eikä tainnut olla Thunderiakaan, kun siellä alkuviikosta kävin. Uusiakaan ei kuulemma ihan pian saa kun Englillä on kesälomat :D
Ostetaan soittotaito, tarjoa!
RekoS
28.07.2007 21:02:44
Thunder on ainaki kelpo peli. Ja joku marsun kaappi jossa on Greenbackit niin toimii.
Noll_a
28.07.2007 21:36:17
Tosiaan Thunderia ja Fireballia olin menossa kattomaan DLX-musicista, siellä kuulema olis niitä. Niin, vielä Valvekingin erosta Fireballiin ja Thunderiin sen verran, että kumpaakos kannattaisitte: Valveking jollain boostilla/EQ:lla ja kalliimmalla kaapilla (V30 4x12) vai Fireball/Thunder halvemmalla kaapilla? Epäilen nimittäin, että Greenbackeja sisältävään kaappiin ei riitä aivan varat ainakaan Fireballin kanssa.
Rock The Hell!
Iron Horse
28.07.2007 21:54:42
No, jos ei käytetty käy, niin on varmaan turha mainita Torilla oleva ENGL Blackmore..
Noll_a
28.07.2007 21:57:57
Muutenhan tuo käytettykin kävisi, mutta kun tarkoitus olisi antaa oma vahvistin musaliikkeeseen vaihdossa ja tinkiä pakettialennusta samalla.
Rock The Hell!
duc
28.07.2007 22:08:21
Muutenhan tuo käytettykin kävisi, mutta kun tarkoitus olisi antaa oma vahvistin musaliikkeeseen vaihdossa ja tinkiä pakettialennusta samalla.

Ei liikkeestä saa koskaan vaihdossa kunnon summaa vahvistimesta. Niiden kun pitää maksaa verot (lisätä hintaan verot) kun myyvät sen eteenpäin.
Twinkle
28.07.2007 22:14:10
En tajua, että miten noiden käytettyjen kanssa muka heti tulee ongelmia? Laatuvehkeet kestää kyllä käyttöä ja esim putkiremppa ei nyt niin kamalan kallista ole. Jos säästät käytetyn ostamalla muutaman satasen, niin saat ostettua esim. paremman kaapin.

Jos katsoo m.netin toria, niin aika harvoin siinä käytetyn ostamalla säästää "muutamaa satasta". Putkareiden hinnat on kyllä tuupattu aika korkealle noilla käytettyjen markkinoilla.
Twinkle
28.07.2007 22:15:55
Ei liikkeestä saa koskaan vaihdossa kunnon summaa vahvistimesta. Niiden kun pitää maksaa verot (lisätä hintaan verot) kun myyvät sen eteenpäin.

ite asiassa olen saanut, vanhasta samickin kymppiwattisesta tuli vaihdossa enemmän kuin ite laitteen hinta oli uutena. En tiedä menikö virheen piikkiin toisaalta.
Noll_a
28.07.2007 22:16:18
Lupasivat 250-300e. Se on laskettu budjettiin. Mutta voisinhan tietenkin pyytää vahvistimesta väliä kaapinostossa jos ostaisin tuon Blackmoren torilta. Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Blackmoresta? Minkälainen verrattuna Thunderiin ja Fireballiin?
Rock The Hell!
mailbag
28.07.2007 23:55:49
osta multa uuttavastaava fireball, et tule katumaan
Maiden01
28.07.2007 23:57:27
En itse Blackmorea ole testannut, mutta mitä olen silmäillyt, niin kyllähän sitä mun mielestä on aika toimivaksi peliksi kehuttu. Itse olen sekä Thunderia, että Fireballia testannut, eivätkä toimineet mun korvaan sitten yhtään. Tosin ei täysin samanlaista musaakaan soiteta, mutta oli se kuuluisa "yläkiree saundi" kuitenkin havaittavissa. Itse olen tähän Marsu saundiin mieltynyt, vaikka eipä niissä kuitenkaan niin suuria eroja ole.

Kaapeista sen verran, että monissa ENGL:n omissa kaapeissa on V60 elementit, ainakin muistini mukaan Standardissa, jotka eivät siis vastaa näitä legendaarisia V30:siä. V30:llä varustettu kaappi vois toimia sulle, tietysti riippuen vahvistimesta ja korvasta, tää on vaan tällästä arvailua. Monesta kaapista nuo elementit löytyy, ei luulisi varsinkaan hesassa olevan ongelmana päästä testaamaan.

Greenbäkeillä varustettua kohtuuhintaista kaappia en ainakaan uutena muista. Itsellä on Marsun 1960TV, joka maksoi hyvien tinkien jälkeen uutena noin 700 euroa. Tietystihän voisit teettää kaapin johon sitten GB:t ostaisit ja itse laittaisit/laitattaisit ne siihen kiinni. Tää on vain tällästä ehdottelua. Mutta kaappia kannattaa kyllä käytettynäkin harkita, ellet hyviä pakettialeja saa.

Myös nupin osto käytettynä on mun mielestä todella järkevää. Itse ostin jokin aika sitten 25 vuotta vanhan nupin, joka toimii kuin unelma. Siihen oli juuri tehty kokonaisvaltainen putkiremppa, että tietysti se pitää ottaa huomioon. Jossei muussa niin ainakin hinnassa.

Mutta onnea metsästykseen! :D
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Räbbänä
29.07.2007 00:04:42 (muokattu 29.07.2007 00:04:57)
Tuohon budjettiin menisi myös Laneyn VH100R. Toinen homma on sitten se, että vastaako omaa mieltymystäsi.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
NRFFF
29.07.2007 00:42:57
Tuohon budjettiin menisi myös Laneyn VH100R. Toinen homma on sitten se, että vastaako omaa mieltymystäsi.

Varmasti Laney, Peavey ja Engl vastaa mainittuja bändejä, kun vähän säätää, miksei myös muutkin..

Tosiaan kannattaa mennä liikkeisiin nuppeja testaamaan ja valita se mikä miellytää, niin ei sitten jälkeenpäin jää kaduttamaan.

Cheers -Make
laroma
29.07.2007 00:45:30 (muokattu 29.07.2007 00:46:12)

...TUOTTEIDEN TULISI LÖYTYÄ HELSINGISSÄ SIJAITSEVISTA MUSIIKKILIIKKEISTÄ...

Varaudu sitten siihen, että niitä laitteita ei pakosti löydy sieltä kaupoista, vaikka niitä ehkä verkkosivujen hinnastoissa listataankin. Tulevat sitten ensi viikolla tai sitä seuraavana. Soita ensin sinne kauppaan ja varmista, että niillä on niitä siellä testattavana, ennenkuin marssit sinne.

Niin ja vaihda tuo valveking vaihtoehto ehtaan 6505:een.

Edit: vihre
"Kaikki muu on paskaa paitsi kusi"
NRFFF
29.07.2007 00:47:16
Niin ja vaihda tuo valveking vaihtoehto ehtaan 6505:een.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana. =)
Noll_a
29.07.2007 12:19:32 (muokattu 29.07.2007 12:28:53)
Kyllähän tuo 6505 menis muuten, mutta hinta alkaa (korjatkaa jos olen väärässä) menemään kaapin kanssa reilusti budjetin yli?

EDIT. Laitoin Mailbag pv:tä
Rock The Hell!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)