Terve veljet ja siskot, olisi aikeissa ostaa uusi basso ja kävin tänään kiertelemässä musaliikkeitä silmä tarkkana. No siinä tuli sitten Schecterin olisiko ollut omen-8 mallinen basso joka on siis 8-kielinen, sama systeemi kuin 12-kielisissä kitaroissa ja toiset kielet on oktaavin korkeammalla. Ihastuin siihen soundiin valtavasti! Se oli niin harmooninen ja täyteläinen, eikä edes vaikea soittaa sormin. Kerran olen äffässä nähnyt 12-kielisen basson, mutta en koskaan 8-kielistä. Eli siis onko kenelläkään mitään kokemuksia 8-kielisestä tai itse merkistä schecter? Mistä saan ostettua niitä ohuempia kieliä tuollaiseen jos ne katkeavat ja onko bassoa viritettävä jatkuvasti? Bassossa oli aktiivimikit eikä hinta ollut todellakaan paha, sanoivat myyvänsä pyöreästi 500 € ja liike oli soundata. Helpottaisi jos joku osaisi sanoa, kiitos! |
Karlsson 28.07.2007 17:32:05 (muokattu 28.07.2007 17:33:45) | |
---|
Jos 8-kielinen tuntuu hurjalta, niin kokeilepa sitä 12-kielistä bassoa joskus. Schecreristä ei ole kokemusta, mutta muuten kyllä noista parikielillisistä on vähän maileja alla. Ja mitä niistä nyt sanois? Vaativat vähän erilaisen asennoitumisen tai lähestymistavan bändin kanssa. Erityisen makeita särön kera. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Teijo K. 29.07.2007 10:21:04 | |
---|
Terve veljet ja siskot, olisi aikeissa ostaa uusi basso ja kävin tänään kiertelemässä musaliikkeitä silmä tarkkana. No siinä tuli sitten Schecterin olisiko ollut omen-8 mallinen basso joka on siis 8-kielinen, sama systeemi kuin 12-kielisissä kitaroissa ja toiset kielet on oktaavin korkeammalla. Ihastuin siihen soundiin valtavasti! Se oli niin harmooninen ja täyteläinen, eikä edes vaikea soittaa sormin. Kerran olen äffässä nähnyt 12-kielisen basson, mutta en koskaan 8-kielistä. Eli siis onko kenelläkään mitään kokemuksia 8-kielisestä tai itse merkistä schecter? Mistä saan ostettua niitä ohuempia kieliä tuollaiseen jos ne katkeavat ja onko bassoa viritettävä jatkuvasti? Bassossa oli aktiivimikit eikä hinta ollut todellakaan paha, sanoivat myyvänsä pyöreästi 500 € ja liike oli soundata. Helpottaisi jos joku osaisi sanoa, kiitos! Pahoittelen ett en osaa sanoa. Mutta oliko siellä soundatassa useampi yksilö vai vain tämä yksi kappale? Voisi käydä vakoilemassa miten tehdas on sen tehnyt kun oloen rakentamassa itselleni tuollaista enkä ole koskaan nähnytkään vastaavaa paitsi kuvissa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
BW 29.07.2007 14:54:26 | |
---|
Kyllä muistaakseni sanoivat että varastosta löytyy toinen, mutta siis sama merkki ja sama malli. Antoivat soittaa ihan rauhassa sähköllä ja ilman että sinne vaan tutkimaan! Mistä hommaat kielet tuohon rakennelmaasi? |
2541 29.07.2007 15:04:45 | |
---|
Kielitilanne oktaavikielisiin bassoihin on viimeaikoina helpottunut huomattavasti. Ennen oli varsinkin 12-kielisten setit ihan kiven alla ja hinnat pilvissä, nykyään löytyy esim. D'Addariolta settejä. 8-kielisten settejä on myös monilla merkeillä valikoimissa. Omia kokemuksia 8-kielisistä on aika vähän, lähinnä kaverin Rickenbacker 4003S/8. Soundi on hieno, melkein yhtä juhlava kuin 12-kielisessä.;) |
Teijo K. 29.07.2007 15:16:27 | |
---|
Kyllä muistaakseni sanoivat että varastosta löytyy toinen, mutta siis sama merkki ja sama malli. Antoivat soittaa ihan rauhassa sähköllä ja ilman että sinne vaan tutkimaan! Mistä hommaat kielet tuohon rakennelmaasi? Tilasin Toomannilta samalla kun tilasin virikoneetkin. 6 soitinkauppaa myi miulle sitä ennen eioota. :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
Kallekorvola 30.07.2007 16:53:16 | |
---|
Terve veljet ja siskot, olisi aikeissa ostaa uusi basso ja kävin tänään kiertelemässä musaliikkeitä silmä tarkkana. No siinä tuli sitten Schecterin olisiko ollut omen-8 mallinen basso joka on siis 8-kielinen, sama systeemi kuin 12-kielisissä kitaroissa ja toiset kielet on oktaavin korkeammalla. Ihastuin siihen soundiin valtavasti! Se oli niin harmooninen ja täyteläinen, eikä edes vaikea soittaa sormin. Kerran olen äffässä nähnyt 12-kielisen basson, mutta en koskaan 8-kielistä. Eli siis onko kenelläkään mitään kokemuksia 8-kielisestä tai itse merkistä schecter? Mistä saan ostettua niitä ohuempia kieliä tuollaiseen jos ne katkeavat ja onko bassoa viritettävä jatkuvasti? Bassossa oli aktiivimikit eikä hinta ollut todellakaan paha, sanoivat myyvänsä pyöreästi 500 € ja liike oli soundata. Helpottaisi jos joku osaisi sanoa, kiitos! testasin tota bassoa musamessuilla kolmisen vuotta sitten, ja ihan käyttikseltähän se vaikutti. mikit olivat hivenen häiriöherkät (saattaa korostua särön kans se kohina), mut tuntumaltaan oli hyvä ja rakenteeltaan jämäkän oloinen... itse tuskin tuollaiselle löytäisin paljoa käyttöä perustilanteissa, mutta kuriositeettina olisi kiva joskus studiossa, tai jossain spessummassa biisissä... kieliä kattelisin täältä: http://saitenkatalog.de/home/index. … id=1a7e44d9e44470fc8bf855a8eefc1b8b |