|
mesa- 28.07.2007 01:41:25 (muokattu 28.07.2007 01:43:19) | |
---|
Kuinka kehnot nuo V:n mikit sitten on? Strato on kyllä kevyemmällä osastolla monipuolisempi, mutta sillä ei sitten oikeen muu taivukkaan. E: eikö tuo faded sarja ole vähän huonompaa laatua. Ainakin joku niin mulle sano että fadediin ei kannata vaihtaa mutta 58 tai 67 malliin kyllä. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 01:47:12 | |
---|
Kuinka kehnot nuo V:n mikit sitten on? Strato on kyllä kevyemmällä osastolla monipuolisempi, mutta sillä ei sitten oikeen muu taivukkaan. E: eikö tuo faded sarja ole vähän huonompaa laatua. Ainakin joku niin mulle sano että fadediin ei kannata vaihtaa mutta 58 tai 67 malliin kyllä. Ei ne sen paskempia ole kun löydät hyvän yksilön. Sama homma kaikissa muissakin. Se pintakäsittely on vaan sellanen että se kulahtaa paljonkin nopeammin. Ja se on myös sitä sarjaa että siitä joko diggaa tai ei. Kokeile itse ja tee itse ne johtopäätökset. Ja kyllä sillä stratolla lähtee. ;-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa. |
Twinkle 28.07.2007 01:47:38 | |
---|
Höpöjä. Tossa G:n veessä on eniten asennetta näön puolesta, ainakin mulle :-) Sekin riippuu, jos asenne on sitä että kitara näytti coolilta ja radikaalilta 60-luvulla niin ehkäpä sitten. |
duc 28.07.2007 01:51:18 | |
---|
"Kuinka kehnot nuo V:n mikit sitten on?" No ei keraamisissa mikeissä sinällään vikaa ole, soveltuvat vaan enemmän raskaampaan rokkiin tietynlaisen raaemman soundin ja isomman ulostulonsa kanssa. Ei tuo ero tietenkään mikään maailmaa kaatava ole, itse vaan ottaisin ennemmin Alnico-mikit. |
Joees 28.07.2007 01:53:17 | |
---|
Sekin riippuu, jos asenne on sitä että kitara näytti coolilta ja radikaalilta 60-luvulla niin ehkäpä sitten. Mun mielestä tuossa on asennetta kyllä. Oli se kuinka uutta ja erilaista tahansa 60-luvulla. Miten sen pitäisi mua noin niinkun liikuttaa mitenkään? Mä en vaan satu tykkäämään näistä "uudemmista" vee malleista, ne on mulle munattomia ritsoja. Nyt kun näistä G:n v-ritsoista höpistään. Niin ylellähän oli(en tiiä tuleeko vielä) töllössä se tartu mikkiin ohjelma. Siinähän se kitaristi soitteli toisinaan veellä. Oliko se kisponi vai eeäspeen vastaava? Hyvin se sillä tuntui vetelevän kaikenmoista siinä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
mesa- 28.07.2007 01:53:49 (muokattu 28.07.2007 01:55:45) | |
---|
Voiko tuohon Standard malliin vaihtaa ne alnicot? Eipä tuosta stratostakaan oikeen sitä munaa löydy heviin. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 01:55:47 | |
---|
Voiko tuohon Standard malliin vaihtaa ne alnicot? Miksi ei voisi? Heleppo homma. Mitään eroa niissä koon suhteen ei ole. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Twinkle 28.07.2007 01:56:35 | |
---|
Mun mielestä tuossa on asennetta kyllä. Oli se kuinka uutta ja erilaista tahansa 60-luvulla. Miten sen pitäisi mua noin niinkun liikuttaa mitenkään? Mä en vaan satu tykkäämään näistä "uudemmista" vee malleista, ne on mulle munattomia ritsoja. Se olikin semmoinen mitä sanotaan mielipiteeksi. Ei sen pidä liikuttaa ketään mihinkään suuntaan, vaikkakin totuus on se että V:n mallisista kitaroista tuo flygari on se kaikista konservatiivisin valinta. |
mesa- 28.07.2007 01:59:25 | |
---|
Miksi ei voisi? Heleppo homma. Mitään eroa niissä koon suhteen ei ole. Miksi sitten ostaa huonommin viimeistelty faded? :D Blues 'n' Metal! |
hapan 28.07.2007 02:00:13 | |
---|
vaikkakin totuus on se että V:n mallisista kitaroista tuo flygari on se kaikista paras valinta. Noin se on. |
Joees 28.07.2007 02:00:46 | |
---|
Miksi sitten ostaa huonommin viimeistelty faded? :D Kuten sanottu, jotkut pitää siitä viimeistelystä. Ehkä siksi? Jos mä saisin päättää, jokaisessa kitarassa olisi kaulassa sellainen viimeistely. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
hapan 28.07.2007 02:01:02 | |
---|
Miksi sitten ostaa huonommin viimeistelty faded? :D Jos vaikka diggaa siitä, että maali lähte kitarasta helpommin? Ei sitä SRV:n reliikkiäkään tehdä ihan suotta. |
mesa- 28.07.2007 02:02:59 | |
---|
Mä en oo oikein tästä mikin vaihdosta perillä eli pitääkö siihen samalla vaihtaa potikat? Blues 'n' Metal! |
Twinkle 28.07.2007 02:03:17 | |
---|
Jos vaikka diggaa siitä, että maali lähte kitarasta helpommin? Ei sitä SRV:n reliikkiäkään tehdä ihan suotta. SRV-reliikissä ei taas ole pointti se että se näyttäisi ehdoin tahdoin rumalta vaan että se näyttää yhtä rumalta kuin se minkä SRV omistaa. Kitarismi on kyllä joskus mielenkiintoista kun sitä seuraa sivusta. |
Twinkle 28.07.2007 02:03:56 | |
---|
Mä en oo oikein tästä mikin vaihdosta perillä eli pitääkö siihen samalla vaihtaa potikat? Ei yleensä, jos vaihtaa aktiiveista passiiveihin tai toisinpäin niin täytyy. |
duc 28.07.2007 02:04:22 | |
---|
Miksi sitten ostaa huonommin viimeistelty faded? :D Halvempi ja kolme mikkiä: http://www.thomann.de/fi/gibson_flying_v_faded_ww.htm Tuo ohuempi viimeistely on ehkä huonompi kuin normaali paksu lakka, mutta ei se mitenkään surkea ole. Ja soivat akustisesti hyvin, juuri tuon ohuen lakan ansiosta. Joissain kalliimmissa Ibanezin malleissa on selvästi huonommin kestäviä lakkauksia. |
mesa- 28.07.2007 02:06:29 | |
---|
Jos mä tuon ostaisin niin mullehan jäis rahaa vielä uuteen kitarakaappiinki. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 02:08:46 | |
---|
Jos mä tuon ostaisin niin mullehan jäis rahaa vielä uuteen kitarakaappiinki. Suosittelen sulle että testaat mahdollisimman montaa veetä. Yksilöitä kun ritsat tuppaavat olemaan. Ja sitten kun löydät sen mikä kolahtaa eniten niin poistat sen itsellesi. Ihan rauhassa käyt testailemassa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
mesa- 28.07.2007 02:09:31 (muokattu 28.07.2007 02:10:51) | |
---|
Missä niitä on Suomessa? Ja varsinkaan tuota faded sarjaa ei oikein suomessa näy Blues 'n' Metal! |