Aihe: ESP USA Alexi Laiho STD
1 2
hevimiäs...
20.07.2007 19:10:55 (muokattu 20.07.2007 19:17:09)
Oon vähä uus näis kitara-asioissa ja voisko joku auttaa ja kertoa hyviä ja huonoja puolia ESP USA Alexi Laiho STD sähkökitarasta? haluisin tietää esim. kaulasta että onko se sellainen maalattu ja lakattu jossa ei hikinen käsi liu-u kunnolla? kysyin asiaa porin sound cityn myyjältä ja hän sanoi että kaikissa laihon kitaroissa on sellanen lakattu kaula... mietin vaa että oliko tuo ihan p**** puhetta etten menisi muualta ostamaan parempaa vai asiaa?
slerbis
20.07.2007 19:17:14
Oon vähä uus näis kitara-asioissa ja voisko joku auttaa ja kertoa hyviä ja huonoja puolia ESP USA Alexi Laiho STD sähkökitarasta? haluisin tietää esim. kaulasta että onko se sellainen jossa ei hikinen käsi liu-u? kysyin asiaa porin sound cityn myyjältä ja hän sanoi että kaikissa laihon kitaroissa on sellanen lakattu kaula... mietin vaa että oliko tuo ihan p**** puhetta vai asiaa?

Mitäs jos menisit testaamaan? Kyseessä on kuitenkin yli 2 kiloeuroa maksava kitara.

Hyvistä puolista en uskalla sanoa mitään kun en ole testannut, mutta suurimpana huonona puolena näen kyllä hinnan. Ei vain mahdu päähän, miten moisilla spekseillä oleva kitara voi kustantaa yli 2000e.
A tergo in bona nates
hevimiäs...
20.07.2007 19:18:43
noo.. nimihän siinä taitaa maksaa...
slerbis
20.07.2007 19:25:47
noo.. nimihän siinä taitaa maksaa...

Ja juuri tämän takia tuota ei mielestäni kannata edes ajatella ostavansa. SV standard on 300 halvempi ja on mielestäni tyylikkäämpi, jos tuollaista RR muotoa haluaa ESP:ltä. Itse lähtisin tosin käytettyä Jackson RR1:stä etsiskelemään. Saattapi olla vain hiukan kiven alla nuo..
A tergo in bona nates
hevimiäs...
20.07.2007 20:17:55
no mites tuo sv? se näyttää ihan kivalta peliltä kun katoin noita speksejä. ja kun mulla ei oo oikein aikaa tällä hetkellä kokeilla tätä sv:tä niin tietääkö kukaan hyviä ja huonoja puolia tästä? hankin vähän taustatietoja ennen kuin menen kokeilemaan sitä ensi kuussa, milloin mulla ois aikaa...
slerbis
20.07.2007 20:22:01
no mites tuo sv? se näyttää ihan kivalta peliltä kun katoin noita speksejä. ja kun mulla ei oo oikein aikaa tällä hetkellä kokeilla tätä sv:tä niin tietääkö kukaan hyviä ja huonoja puolia tästä? hankin vähän taustatietoja ennen kuin menen kokeilemaan sitä ensi kuussa, milloin mulla ois aikaa...

Haku on ihan kiva ja se toimii ;)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=100102&o=0&#p3221978
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=115849&o=0&#p4329461

Tuossa pari. Lisää kun haet SV standard-hakusanalla kirjoituksista.
A tergo in bona nates
hevimiäs...
21.07.2007 00:50:17
ok. kiitti 8)
hevimiäs...
21.07.2007 01:12:59
juu. kattelin justiinsa noita keskusteluja tuosta sv:estä ja on muute tosi kehuttu kitara. tuntuu olevan ainakin puheitten mukaan just se mun kitara :D pitää viel käydä testaamassa hesassa tuota ja kattoo sit et hommaanko sen.
Werde
26.07.2007 18:24:15 (muokattu 26.07.2007 19:22:34)
Niin, SV Standard on Japanissa tehty ja tämä toinen nimestä päätellen Jenkeissä. Siinäpä on hintaerolle syytä jo kerrakseen, olisi perustetta isommallekkin marginaalille.
mhaarala
26.07.2007 18:31:00 (muokattu 26.07.2007 19:22:58)
ESP:llä ei ole tuotantoa USA:ssa vaan kaikki ESP:t tulevat Japanista. Kyseinen malli on myös USA:ssa myytävä versio Laiho-signaturesta. Vanhempia malleja (kuten ei SV stankkuakaan) ei sinne voi viedä, koska ne ovat liian lähellä Jackson RR:ää.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Viper51
27.07.2007 20:53:44
SV:tä suosittelen. mutta tosiaan ehdottomasti kannattaa käydä testaamassa.
Jos välttämättä Laiho signaturen haluat, niin ainakin musamaailmassa oli Esp laiho malleja japanin standard sarjaa. Olivat uskollisempia noille alkuperäisille custom malleille, kuin nuo Usa mallit.
Juustonaksu
27.07.2007 21:22:23
Mitäs jos menisit testaamaan? Kyseessä on kuitenkin yli 2 kiloeuroa maksava kitara.

Joo aika mielenkiintoinen päätös ostaa kitara sokeana edes kokeilematta ensin. Siis nimenomaan jo tuossa hintaluokassa.

Hyvistä puolista en uskalla sanoa mitään kun en ole testannut, mutta suurimpana huonona puolena näen kyllä hinnan. Ei vain mahdu päähän, miten moisilla spekseillä oleva kitara voi kustantaa yli 2000e.

Hyvistä puolista mainittakoon se, ettei niitä ole. Paremmat osat, speksit ja laadun saat kun sijoitat nuo vaikkapa custom-kitaravalmistajaan. Saatpa ainakin juuri sitä, mitä itse haluat ja mikä sinulle on paras. Älytöntä mielestäni maksaa toisen nimestä rahaa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Ze Kink
27.07.2007 21:26:31 (muokattu 27.07.2007 21:26:46)
Älytöntä mielestäni maksaa toisen nimestä rahaa.

Sanoo mies, joka soittaa Gibsonin Les Paulilla ;)
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Jii
27.07.2007 21:27:10
Hyvistä puolista mainittakoon se, ettei niitä ole.

Varmaan käyttökokemuksia sulla noista siis on ja kertonet tarkemmin. ;-)
Birth, copulation and death. Is this your life?
Juustonaksu
27.07.2007 21:47:35 (muokattu 27.07.2007 21:48:13)
Sanoo mies, joka soittaa Gibsonin Les Paulilla ;)

Jeh, mutta on tämä hieman tunnetumpi brändi kuin Laiho. ;-)

LP:n ostin ainoastaan kitaran ulkoisten ja soinnillisten ominaisuuksien vuoksi. En sen nimen.

Jos tästäkin keksit jotain niin mainittakoot, että esim. ESP:n SV-standard on käytännössä sama kuin laihon kepukka, mutta boonuksena siihen saa vielä kaulamikin mukaan. :-) Ja maksaakin vähemmän!

Varmaan käyttökokemuksia sulla noista siis on ja kertonet tarkemmin. ;-)

Itseasiassa kyllä. :-) Kuten myös siitä SV Standardista, Jacksonin Rhoads-mallisista kepukoista ja noista. Joskus vielä vakavissani harkitsin sellaisen ostoa.
Jii
27.07.2007 21:54:49 (muokattu 27.07.2007 21:56:49)
Itseasiassa kyllä. :-) Kuten myös siitä SV Standardista, Jacksonin Rhoads-mallisista kepukoista ja noista. Joskus vielä vakavissani harkitsin sellaisen ostoa.

Kerro siis toki enemmän. Sehän se tuo tietoa näihin ketjuihin.

EDIT: "Hyvistä puolista mainittakoon se, ettei niitä ole." -osa kiinnostaa varsinaisesti.
Juustonaksu
28.07.2007 00:01:00
Kerro siis toki enemmän. Sehän se tuo tietoa näihin ketjuihin.

Enköhän kertonut kaiken olennaisen tuossa jo aiemmin. Vertailin siinä vierekkäin kahta mainittua kitaraa ja en voinut suoranaisesti havaita rakenteellisia ja/tai soitonnallisia eroja niissä kahdessa kitarassa, joissa toisessa siihen aikaan oli tuplasti suurmepi hintalappu (ei fyysisessä koossa suurempi).

Mielestäni kyseessä oli selkeästi yritys vain rahastaa ihmisiä säästämällä sen kaulamikin hinnan. :-)

EDIT: "Hyvistä puolista mainittakoon se, ettei niitä ole." -osa kiinnostaa varsinaisesti.

No jos haluat välttämättä tietää niin olihan siinä aito floikka! Erona noihin halvempiin malleihin.
Jii
28.07.2007 00:14:32
Enköhän kertonut kaiken olennaisen tuossa jo aiemmin. Vertailin siinä vierekkäin kahta mainittua kitaraa ja en voinut suoranaisesti havaita rakenteellisia ja/tai soitonnallisia eroja niissä kahdessa kitarassa, joissa toisessa siihen aikaan oli tuplasti suurmepi hintalappu (ei fyysisessä koossa suurempi).

Mielestäni kyseessä oli selkeästi yritys vain rahastaa ihmisiä säästämällä sen kaulamikin hinnan. :-)

Nimimallit varmasti maksavat enemmän. Jotain en silti taida ymmärtää tässä.

Mä yleensä soitan pidempään kitaroita, joista mulla on todella vahva mielipide, esim. "mitään hyvää". Speksit sanoo jotain toki ja yleensä paremmat speksit tarkoittaa parempia kitaroita. Vaikutti siltä, että olet oikeasti _soittanut_ noita kitaroita, etkä lukenut speksejä.

Onhan tämä painostus vähän halpaa siinä mielessä, että katselin sun olevan bluesmiehiä.
Jii
28.07.2007 00:34:32
Kyllä olen nykyisin enemmän blues, bluesrock ja jazz -veikkosia. Tein eräänlaisen käännytyksen, kun koin tuon metalli-kiintiön olevan melkolailla täysi. Ihan hyvä, että käännyin. Harrastuksen vaiheita.

Ulkonäkö voi pettää, kuten myös omakuvaus. Omakohtainen kokemus ei useammin, vaikka kokemustilanteeseen vaikuttaa useampikin merkittävä muuttuja.

No joo, mietin vaan, että noi "ei mitään hyvää" jutut on aika värittyneitä On mullakin strato ja vox, mutta en niiden soundin perustella etsi mitään tähän topikkiin liittyvää. Puhutaan aivan toisesta soundimaailmasta ja sen pohjalta tulisi asioita kertoa.

Omaa RR:ää olen soitellut vuosia ja uskoisin v-tyyppisiin kitaroihin liittyvän hyviä asioita. ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)