Aihe: Uusi vaffari
1 2 3 4 5 6 7
Meisseli
04.07.2007 14:28:35

Classic 30
www.strangefruit-band.net www.ketolajawitikainen.com "Joillain soittajilla on se joku pikkujuttu joka pistää musan toimimaan, mä en tiä mikä se on, mutta mulla on se" -Ron Wood
telstara
04.07.2007 23:12:48
Vaikuttaa siltä että Tech21 trademark60 sopisi vaatimuksiin kun nyrkki silmään.
Kaikki vaaditut ominaisuudet löytyy (myös sisäinen direct out boksi, laadukas sellainen). Perushyvä allround vahvari ja aika halpa sellainen. Suosittelen kokeilemaan.
uusiipe
07.07.2007 13:21:00
... sitten Voxin tonelab SE

Joo, tollasella minäkin vetelen sekä hunppa- että coverkeikatkin.
Totuuden nimessä on kuitenkin sanottava, että julmettu ruuvaaminen siinä oli ennenkuin PA:n kautta rupesi soundi korvaa miellyttämään.

Stereona vielä kun vei pöytään, niin efektitkin sai aivan uutta eloa.

Monitorointi aika haasteellista. Nappeja olen käyttänyt kuulokeliitännästä. Sellaisia, jotka päästää aika paljon ohi.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
WanhaWetäjä
07.07.2007 14:14:14 (muokattu 07.07.2007 14:16:06)

Joo, tollasella minäkin vetelen sekä hunppa- että coverkeikatkin.
Totuuden nimessä on kuitenkin sanottava, että julmettu ruuvaaminen siinä oli ennenkuin PA:n kautta rupesi soundi korvaa miellyttämään.

Stereona vielä kun vei pöytään, niin efektitkin sai aivan uutta eloa.

Monitorointi aika haasteellista. Nappeja olen käyttänyt kuulokeliitännästä. Sellaisia, jotka päästää aika paljon ohi.

Joo, toi Tonelab oli mullakin yx vaihtoehto, musiikkiliikkeessä pikaisesti kokeillen preset-saundit oli kyllä aika käyttökelvottomia, no oli kyllä Podissakin, eli ruuvaamista nuo värkit tarvii, oli sitten Vox tai Pod tai mikä vaan..ainakin Podissa on kaikissa preseteissa aiwan tavattomasti yläpäitä.

Eli sama jumalaton ruuvaushomma oli sitten edessä kun ostin Pod XT-liven, toki homma sujui editoriohjelmalla ja Macilla suht jouheasti kun homman oppi.
Podiin päädyin siksi että se on kenties vähän monipuolisempi efektien suhteen ja siihen saa myös tarvittaessa bassoPodin ladattua, tulee noita bassokeikkojakin aina sillon tällön tehtyä.Voxissa lienee(?)kiistatta paremmat cleanit, ainakin rrrautalanka-osasto kaikuineen toimii mainiosti, olen kuullut, kun taas Podista saa ehkä paremmat "hevi"särösaundit?Tai no, sormistahan eli soittajasta se tietty lähtee tuo saundi loppupeleissä...

Lievästä kylmyydestä ja erilaisesta reagoinnista etenkin nyansseihin( jos vertaa vahvistinsoittoon) huolimatta kyllä sillä voi vetää, siis suoraan pöytään.Mutta monitorointi pitää olla hyvä.

Ja varsin näppäriä nuo on just himasoitossa, kuulokkeet päähän ja saundi on hiton hyvä!Ja jos äänittelee jotain niin siihen hommaan nuo ovat aiwan omiaan.Mun "musanäyte"on tolla Pod XT-livellä väännetty.
Ukko
07.07.2007 15:48:22

Eli sama jumalaton ruuvaushomma oli sitten edessä kun ostin Pod XT-liven..............
Lievästä kylmyydestä ja erilaisesta reagoinnista etenkin nyansseihin( jos vertaa vahvistinsoittoon) huolimatta kyllä sillä voi vetää, siis suoraan pöytään.Mutta monitorointi pitää olla hyvä..

Paitsi ylimääräinen wah täytyy kuitenkin pitää systeemissä. Mulla on optinen wah ja se on aika ylivoimainen systeemi presetin vaihtoon verrattuna. Mun on pakko käyttää styrkkaria koska en pidä linjaansoitetusta soundista. Styrkkari on ikivanha Peavyn transistori peli mutta kun siinä voi ohittaa koko etusen niin se antaa ulos vain XT Liven soundit. Toisaalta Atomic systeemi on alkanut kiinnostamaan. Putkipäättäri ja kelpo kaiutin. 50W loota lähtee 650 eurolla. Tai sitten Vox kehiin ja XT efektilaudaksi.
ulipalsternak
09.07.2007 13:08:11
Hoo...Kutoslinjan Flextone vois olla passeli. Onko tollasia käytössä teitillä? Jos,ni kommenttia,kiitos.
Begemoth
26.07.2007 12:37:30
Osta Dumble. Ovat kehuneet kovasti.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
ulipalsternak
26.07.2007 13:30:56
Vahvistin hommattu. Hot rod deluxe. Mennään tällä nyt jonkun aikaa ja katotaan myöhemmin uudet zydeemit,jos tarvetta.
Begemoth
26.07.2007 14:07:49
Onnea uudelle pelille.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
andrei
26.07.2007 20:07:25
Farfisan putkistyrkkari! Ainakin merkki on tunnettu ja tulisi oikeita sävyjä italiaanoiskelmiin :)
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Ukko
27.07.2007 16:03:45

Taidan ostaa PodXT:n seuraksi Atomicin.
jjussila
27.07.2007 17:00:46
Taidan ostaa PodXT:n seuraksi Atomicin.

Jatkan soittamista PodXTlivellä suoraan pöytään...vähemmän roudattavaa....
..ei helev...olisko noin?.....
musamies
27.07.2007 19:23:33 (muokattu 27.07.2007 19:27:45)
Joo,Lievästä kylmyydestä ja erilaisesta reagoinnista etenkin nyansseihin( jos vertaa vahvistinsoittoon) huolimatta kyllä sillä voi vetää, siis suoraan pöytään.Mutta monitorointi pitää olla hyvä.

Kiipparithan vedetään varsin usein nimenomaan suoraan pöytään vaikka niitäkin pystys soittaa erilisten ämyreiden läpi.

Ja varsin näppäriä nuo on just himasoitossa, kuulokkeet päähän ja saundi on hiton hyvä!Ja jos äänittelee jotain niin siihen hommaan nuo ovat aiwan omiaan.Mun "musanäyte"on tolla Pod XT-livellä väännetty.

Hyvältä kuulosti musanäyte!
jeppeq
27.07.2007 20:56:42
Mulla on nurkassa Mesa B Mark III, EV.n elementillä ja EQ:lla.
Olis mukava kuulla, pelaako tuo tanssimusaan riittävän monipuolisesti.
(ei ole provo, vaan kysyn ihan mielenkiinnosta noin ninku putkivahvistimesta).
En ole kitaristi, mutta ostin aikanaan kun osui "tilanne kohdalle" erinäisten sattumien kautta... Enkä myy. (sitä on useampikin jo ostatellut..)
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa"
riff
27.07.2007 22:00:03
Enkä myy. (sitä on useampikin jo ostatellut..)

Niin on. Pöh!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
jjussila
28.07.2007 03:58:21 (muokattu 28.07.2007 04:16:37)
Mutta se soundi on kieltämättä hiukka kökkö tuolla tavoin.
Ihan sama; Who cares....
Ukko
28.07.2007 09:54:10

Ihan sama; Who cares....

Ei ehken turakainen mutta minä kyllä....
jjussila
28.07.2007 11:45:58
Ei ehken turakainen mutta minä kyllä....

Kyllä niistä saa ruuvattua ihan kelvolliset pölinät...jos ei tartte ihan perfektionismiin yltää
Ukko
29.07.2007 14:00:35

Kyllä niistä saa ruuvattua ihan kelvolliset pölinät...jos ei tartte ihan perfektionismiin yltää

Mutku mä oon :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)