DZN 26.07.2007 09:06:11 | |
---|
Mä oon kokeillu monenlaisia kieliä ja tullut seuraavaan lopputulokseen 25,5 tuuman skaalalla. Paksu B kieli on kyllä mukava soittaa ja jämäkän tuntuinen mutta 060:tä paksummat alkavat kuullostaa jo tuubalta, ne ei enää soi kitaran tavalla. Kieli ei enää "helise" vaan siitä lähtee sellainen pelkkä thunk tai boing. Ei siis kuullosta hyvältä mun korvaan. Mulla on 010-046 setti ja siihen mulle optimaalisin kieli olisi 059 B:hen. Onneksi Daddariolla on sellainen setti jopa valmiina. Eli teoriassa, jos vaan tulee toimeen ohuemmilla, soundi paranee. 009 ja 008 setit alkaa olla jo liian löysiä mulle mutta jos soittaa ysi-seteillä niin 54 voi olla hyvinkin passeli siihen hommaan. Aka. Dino and 6077dino |
maggot 26.07.2007 10:18:28 | |
---|
Mulla on RG1527:ssa 10-46 setti ja sitten se B-kieli on 56. D´addarion kieliä käytän, tosin huomasin tuossa tiistaina kun oli bänditreenit niin noi menevät kovin helposti huonoiksi.. Käsi kun hikoo niin jää sellaisia tummia läikkiä kieliin ja eivät oikein tahdo sen jälkeen enää soida kunnolla. Varsinkin kesällä tuntuu että saa olla vaihtamassa kahden viikon välein kieliä. Muuten ovat ihan hyvät mun mielestä. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" |
Numb 26.07.2007 10:24:50 | |
---|
Minulla on kepissä kiinni Ernie Ballit, mutta setissä oli punottu g, ja vaihdatin sen punomattomaan. Irtokieli sattuu olemaan juur d'addario, ja se kuolee selvästi nopeammin kuin EB:t. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Ze Kink 26.07.2007 15:28:32 | |
---|
Mulla on RG1527:ssa 10-46 setti ja sitten se B-kieli on 56. Daddarion kieliä käytän, tosin huomasin tuossa tiistaina kun oli bänditreenit niin noi menevät kovin helposti huonoiksi.. Käsi kun hikoo niin jää sellaisia tummia läikkiä kieliin ja eivät oikein tahdo sen jälkeen enää soida kunnolla. Varsinkin kesällä tuntuu että saa olla vaihtamassa kahden viikon välein kieliä. Muuten ovat ihan hyvät mun mielestä. D'addariot kyllä kestää jostain syystä ihmeen lyhyen aikaa, ainakin mulla. Elixireillä taas räimii menemään helposti 4kk, vaikka soittaisi joka päivä vähintään sen pari tuntia. Ainoa miinus on tietty se, ettei niillä ole kovin paljoa vaihtoehtoja B-kieleksi. Hintakin on ihan jees, ainakin jos Kitarapajalta ostaa, tosin käytän kyllä nyt niitä Twinklen hommaamia settejä. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Perustinpas ylimääräisille kielille huoneen. Katsotaan jos ylläpito sen hyväksyy. |
Räbbänä 01.08.2007 12:37:35 | |
---|
Jösses, nyt alkaa olla seiska GAS jo niin pahasti niskan päällä että Viper meinaa lähtä myyntiin. RG1527 gaasuttelis aivan häättänäm kovaa. Löytyis jostain käytettynä n.600€ hintaan niin Viper lähtis mäkeen. välittömästi. "Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." |
merirosvokissa 01.08.2007 23:23:57 | |
---|
Tervehdys ihmiset, onko täällä ketään joka omistaa seiskassaan DiMarzion D Sonic 7:aa? Jos on, niin minkälaiset kokemukset? Itselleni siis etsiskelen seiskaani uutta mikkiä jolla pitäisi taittua aika raaka metalli. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - I am amazing check me out i'm new your god guitar noobs. |
DZN 01.08.2007 23:36:35 | |
---|
Tervehdys ihmiset, onko täällä ketään joka omistaa seiskassaan DiMarzion D Sonic 7:aa? Jos on, niin minkälaiset kokemukset? Itselleni siis etsiskelen seiskaani uutta mikkiä jolla pitäisi taittua aika raaka metalli. Tuolla paljon aikaisemmilla sivuilla tässä threadissa on arvio ko. mikistä. Aka. Dino and 6077dino |
saastara 03.08.2007 12:53:41 | |
---|
Sori kaverit mutta nyt on pakko tehdä paha tunnustus.. Rahatilanne on käynyt tällä hetkellä niin heikoksi, että tuo 7321 on tuosta kyllä nyt pakko myydä.. Mutta toki ratkaisu on vain väliaikainen ja tähtäimessä on jatkuvasti uusi seiska.. Mutta silti.. sitä joutuu nyt sitten rämpimään määräämättömän ajan pelkästään kuudella kielellä. :'( Kai tänne saa kirjoittaa vaikkei enää omistaisikaan seiskaa..? Riittääkö, että on sydmessään seitsemänkielinen kepittäjä..? :( Lisää middleä. |
DZN 03.08.2007 15:00:59 (muokattu 03.08.2007 15:03:37) | |
---|
Sori kaverit mutta nyt on pakko tehdä paha tunnustus.. Rahatilanne on käynyt tällä hetkellä niin heikoksi, että tuo 7321 on tuosta kyllä nyt pakko myydä.. Mutta toki ratkaisu on vain väliaikainen ja tähtäimessä on jatkuvasti uusi seiska.. Mutta silti.. sitä joutuu nyt sitten rämpimään määräämättömän ajan pelkästään kuudella kielellä. :'( Kai tänne saa kirjoittaa vaikkei enää omistaisikaan seiskaa..? Riittääkö, että on sydmessään seitsemänkielinen kepittäjä..? :( Olen pahoillani, että joudut seiskastasi luopumaan. Mulla oli samanlainen tilanne tässä vähän aikaa sitten. Piti saada rahaa ja kirveen alla oli, joko J-Custom seiska tai Les Paul Classic. Totta kai tänne saa kirjoitella vaikka seiskaa ei omistakaan. Kohta sulla on jo kuitenkin uusi seiska ja siitäkös ilo aukeaa. Mä taidan jossain välissä teetäättää itselleni seiskan ja silloin tuo J-Custom JCRG7-1vv pitää pistää lihoiksi. Ajattelin alunperin tilata itselleni Korina solostin Jacksonilta mutta kiitos Custom Shopin uudelleen hinnoittelun, se käynee mahdottomaksi. Kirjoitan tässä vähän lisätietoa CS hinnoittelusta samalla. Toivottavasti tästä on hyötyä myös jollekin muulle. Kuten kaikki tiedämme, Jacksonin CS nosti hieman hintoja vuoden vaihteessa, noin 30%. Aikaisemmin tuo minun unelma Korina soloist olisi ollut listahinnaltaan noin 4500 dollaria. Tästä alennukset pois ja lopulliseksi hinnaksi olisi jäänyt noin 2500 dollaria, halpaa kun saippua siis. Nyt tuohon hintaan saa Team Built CS kitaran, joko lepästä tai lehmuksesta tehdyn sarjatuotantomallin, jossa saattaa olla esim. reverse lapa tai erilainen maali pinnassa. Kaikki vähänkin erikoisempi on niin sanotusti Master Built-kamaa. Master built tarkoittaa 2000 dollarin lisä boonusta hintaan. Jos joku haluaa soloistiinsa vaikka quilt kannen vanerin sijasta, listätään kannen hintaan(noin 100 dollaria) vielä se master built lisä(2000 dollaria). Ideanan on, että kaikki vähänkin siistimmät Custom jutut menee aina Master Built lisämaksun alle. Vielä yksi esimerkki, jos haluat jakin toiseen paikkaan, maksaa se pari dollaria + master built lisä. Tämän takia mun Arch Top Korina seiska ruusupuukaulalla tulisi maksamaan noin 4500-5500 dollaria ja odotusaika olisi 9-24 kuukautta. Ei pysty, liian hapokasta. ESP:n Custom Shop onkin alkanut kiinnostaa ihan eri tavalla. Aikaisemmin noi oli niin sikahintaisia, että oikein itketti muttei enää. Jenkkilästä tai venäjältä tilaamalla CS ESP tulee maksamaan noin 3500 dollaria alennuksineen(Suomesta vähintään 5000 euroa, kiitos musamaailma). Sitten on olemassa muutama nyrkkipaja maailmalta, jotka voisivat tehdä tämän proektin minulle. Englannissa on Feline Guitars(hinta pyörii 2000 punnan paikkeilla ja jälki on helevetin hyvää) Mayones Guitars Puolasta(Menee luultavasti 3000 euron paikkeille.) Black Machine olisi kans kiva, Hintaa noin 3000 euroa ja ylöspäin, mun specseillä varmaan noin 4000 euroa. Amfisoundilla varmaan noin 3000. KxK Jenkkilässä jäisi noin 2500 dollariin. ESP:n Custom Shop alkaa vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta siis... Ai niin, jos joku välttämättä tarvitsee sen J-Custom seiskan niin ottakaa yhteyttä. Voin myydä sen suoraan tai vaihtaa Petrucci seiskaan. Niin se projekti alkaa. Aka. Dino and 6077dino |
Eläin 03.08.2007 19:51:42 (muokattu 03.08.2007 19:52:35) | |
---|
Uusi seiska on n. kuukauden päästä valmis, ja rupean pian kauppaamaan vanhaa RG7620:aa pois. Musta, suht hyväkuntoinen lukuun ottamatta pieniä keikkailun aiheuttamia naarmuja, DiMarzion mikit, Lo Pro Edge, kova laukku kaupan päälle. Jos joku on kiinnostunut, niin pikaviestiä tai sähköpostia... Everything you believed is a lie. |
Räbbänä 03.08.2007 22:23:49 | |
---|
Mikähän olisi semmoinen suhteellisen hyvä seiska tuommoiseen n.600€ hintaluokkaan? Tuon 600 yli ei saisi mennä mieluusti ollenkaan kun sekin on jo siinä kiikun kaakun mahdollinen. Ibanezin paria seiskaa testanneena voin ainakin todeta pitäväni niiden kaulaprofiilista, suhteellisen leveä ja ohut. Toinen testatuista oli R7321, toista en muista. Mitään sen kummempia toiveita ei olisi kuin "ehkä" floikka. Aiemmin keväällä sain myytyä floikallisen kasari-Kramerin, mutta kyllä siihen kerkesi jo sen verta kiintyä, että olisi se kiva olla uuttakin kitaraa koristamassa. Ei se floikka mikään pakollinen ole, kunhan kepakko muuten vain miellyttää silimiä ja tuntuu hyvältä tassuun. "Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." |
Distract 03.08.2007 22:39:58 | |
---|
Mikähän olisi semmoinen suhteellisen hyvä seiska tuommoiseen n.600€ hintaluokkaan? Tuon 600 yli ei saisi mennä mieluusti ollenkaan kun sekin on jo siinä kiikun kaakun mahdollinen. Ibanezin paria seiskaa testanneena voin ainakin todeta pitäväni niiden kaulaprofiilista, suhteellisen leveä ja ohut. Toinen testatuista oli R7321, toista en muista. Mitään sen kummempia toiveita ei olisi kuin "ehkä" floikka. Aiemmin keväällä sain myytyä floikallisen kasari-Kramerin, mutta kyllä siihen kerkesi jo sen verta kiintyä, että olisi se kiva olla uuttakin kitaraa koristamassa. Ei se floikka mikään pakollinen ole, kunhan kepakko muuten vain miellyttää silimiä ja tuntuu hyvältä tassuun. Tässä ois hyvä vaihtoehto. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=178946 "Älä" |
Räbbänä 03.08.2007 22:49:42 | |
---|
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." |
Ze Kink 04.08.2007 17:29:49 | |
---|
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
mungiisi 04.08.2007 21:05:11 | |
---|
|
Ze Kink 05.08.2007 00:43:51 | |
---|
Uusi seiska on n. kuukauden päästä valmis, ja rupean pian kauppaamaan vanhaa RG7620:aa pois. Musta, suht hyväkuntoinen lukuun ottamatta pieniä keikkailun aiheuttamia naarmuja, DiMarzion mikit, Lo Pro Edge, kova laukku kaupan päälle. Jos joku on kiinnostunut, niin pikaviestiä tai sähköpostia... Ettei vain vaihto kiinnostaisi? Hehe. Paljolla meinaa muuten lähteä? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Torniojaws 06.08.2007 10:15:20 (muokattu 06.08.2007 10:15:44) | |
---|
Koskas Tony on tuollaisen hommannut? Ei varmaan vielä ihan Black Sabbath aikoihin. :) Veikkaan tuota vuoden 2000 Iommi-levyä. Siinä menee pari biisiä melko matalalta (muistaakseni C:stä), joten lienee hommannut seiskan pitämään vire paremmin nauhoitusten aikana. |
Eläin 06.08.2007 12:50:31 | |
---|
Ettei vain vaihto kiinnostaisi? Hehe. Paljolla meinaa muuten lähteä? Ei kiitos, veikkaan olevani tyytyväinen ensi kuussa valmistuvaan Finlandiaani. :) tosta Ibanezista ajattelin jotain 800 euroa pyytää... Everything you believed is a lie. |
atimoc 06.08.2007 16:24:25 | |
---|
|