Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kalvo bassariin seuraavaksi?
1 2
Sonormies
27.07.2007 14:55:01 (muokattu 27.07.2007 15:37:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni piru vie Sonorin Force 20"/17,5" bassarista kovasti tykkäämäni Sonorin originaalikalvo puhkeamaan. Tarttis hankkia siis uusi. Alkuperäinen oli sellainen reunoilta dempattu läpinäkyvä. Bassarissa on ollut mainio jytinäsoundi, sellainen melko pehmeä tussahdus, joka kuuluu mainiosti bändikavereiden kovaakin tykittäessä.
 
Soitin paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja siellä ei kauheasti vaihtoehtoja ollut: Pin stripe (sitä en huoli), Ambassador kirkkaana ja valkoisena sekä Emperor valkoisena. Haluaisin suht samankaltaisen soundin, kuin aiemminkin bassarissa on ollut. Ehkä ei haittaa, vaikka soundi muuttuisi hieman aiempaa napakampaan suuntaan. Noista vaihtoehdoista kenties Emperor valkoisena olis paras, vai kuinka?
 
Entä Powerstroket? Mulla ei niistä ole kokemusta, mutta olen kuullut/lukenut niitä kehuttavan. Jos pyydän kaveria tuomaan kalvon isommasta citystä niin olisiko joku Powerstroke kenties paras tarpeisiini? Falam slaminkin ajattelin uuden kalvon iän pidentämiseksi hankkia. Kaikki rakentavat kommentit ennen maanantaita ovat tervetulleita.
 
Kiitokset jo etukäteen!
 
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
joravuo
27.07.2007 14:59:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

powersroke 3 on juurikin tuollainen reunoilta dempattu yksikerroskalvo. se on hyvä.
 
"We've done four already but now we're steady and then they went: One, two, three, four"
Bacchus
27.07.2007 15:09:49 (muokattu 27.07.2007 15:10:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellä mainittu PS3 Clear tai Coated vastaa kuvailuasi erinomaisesti.
 
Itse diggailen Evanssin EQ3-kalvon tummasta jysäyksestä, mutta menee teikäläisen makuun varmaan liian dempatuksi.
 
PS3 on aika varma valinta.
 
Anti-Matter Manifesto
Deino
27.07.2007 15:22:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Remo Powerstroke III Clear ja patchiksi Evansin se musta kankaasta tehty.
 
Sonormies
27.07.2007 15:41:01 (muokattu 27.07.2007 15:53:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommenttien perusteella mulla lienee PS3 kiikarissa.
 
..PS3 Clear tai Coated
 
Kertokaapas vielä, mikä ero kirkkaan ja valkoisen PS3:n soundeissa on. Deino ainakin liputti kirkkaan puolesta.
 
..patchiksi Evansin se musta kankaasta tehty
 
Patch lienee yhtä kuin se lätkä. Entä onko tällä Evansilla ja Grand eipäs kun Falam Slamilla suurikin ero?
 
EDIT: Soittelin Porin Sound cityyn ja siellä on hyllyssä vain kirkasta PS3:sta, joten kalvon väriä ei tarvinne murehtia. Myyjä kertoi puhelimessa, että PS3:en tulee mukana jonkinlainen lätkä. Pärjäisiköhän sillä vai pitääkö kuitenkin ostaa se Evansin lätkä tai Falam slam?
 
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
moderndrummer88
27.07.2007 15:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommenttien perusteella mulla lienee PS3 kiikarissa.
 

 
Kertokaapas vielä, mikä ero kirkkaan ja valkoisen PS3:n soundeissa on. Deino ainakin liputti kirkkaan puolesta.
 

 
Patch lienee yhtä kuin se lätkä. Entä onko tällä Evansilla ja Grand eipäs kun Falam Slamilla suurikin ero?
 
EDIT: Soittelin Porin Sound cityyn ja siellä on hyllyssä vain kirkasta PS3:sta, joten kalvon väriä ei tarvinne murehtia. Myyjä kertoi puhelimessa, että PS3:en tulee mukana jonkinlainen lätkä. Pärjäisiköhän sillä vai pitääkö kuitenkin ostaa se Evansin lätkä tai Falam slam?

 
Kyllä se Remon lätkäkin on ihan pätevä. Clearin ja coatedin ero on siinä, että clearissa on vähän lätisevämpi ja napsahtavampi soundi, kun taas coatedissa pehmeämpi ja tummempi.
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Davos
27.07.2007 16:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo Remon lätkä ole ihan nimenomaan tuo Falam Slam, joka PS3:enkin mukana tulee.
 
Deino
27.07.2007 16:07:40 (muokattu 27.07.2007 16:07:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas vielä, mikä ero kirkkaan ja valkoisen PS3:n soundeissa on. Deino ainakin liputti kirkkaan puolesta.
 
markkuliini:
"Pitää pitkälti paikkansa. Joskin coatedin ja clearin ero on yllättävän iso. Noin isossa kalvossa on pinnoitus matskua jo niin paljon että se on selvästi dempatumpi. Jotenkin samalla tuhnumpi. Clearit toimii itselläni bassareissa paremmin."
 
Ja Davos, on. Falam Slam demppaa ainakin minulla radikaalisti basarin tuhnummaksi, Evans pitää soundin normaalina ja lisää kestävyyttä.
 
Sonormies
27.07.2007 19:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Basistimme toi PS3:n pikakuljetuksella Porista (kiva kun siitäkin on joskus jotakin hyötyä :-) ja mukana oli tuo Falam slam. Ruuvailin kalvon tapani mukaan hyvin löysälle ja liimasin lätkän nuijan osumakohtaan.
 
Soundi muuttui juuri toivomaani suuntaan eli hieman napakammaksi. PS3 demppaa soundia alkuperäistä kalvoa tehokkaammin. Muhkeaa alapäätä katosi aluksi, mutta toisaalta iskujen erottuvuus parani. Ja se oli toivelistalla. Löysensin resokalvoa hieman entisestään, jolloin alapäätä palautui jonkin verran. Summa summarum: Prkleen hyvä soundi. Kyllä on ilo potkia rokettia taas menemään.
 
Suuret kiitokset, arvon kuomat, hyvistä ja asiallisista kommenteista taas tässäkin ketjussa! Minä poistun tihkusateesta huolimatta hymyillen Mustan Pitsin Yöhön. Tiedä, vaikka saisi sitä Jallua...
 
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Bacchus
28.07.2007 13:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuret kiitokset, arvon kuomat, hyvistä ja asiallisista kommenteista taas tässäkin ketjussa! Minä poistun tihkusateesta huolimatta hymyillen Mustan Pitsin Yöhön. Tiedä, vaikka saisi sitä Jallua... tai Pill... ;)
 
Mukava kuulla, että passeli kalvo löytyi ja soundi mielyttää. PS3 on kyllä erinomaisen monipuolinen kalvo, toimii monessa musassa. Hyvä kompromissi niin sanotusti.
 
Anti-Matter Manifesto
Sonormies
28.07.2007 16:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tai Pill...
 
You got it. And me too. :-)
 
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Riba
29.07.2007 03:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarkoitus hommata basariin lyöntikalvoksi tämä uusi Remon Powersonic 20" clear, mietimpä tässä että mikä suojapatchi pitäisi siihen liimata, Remon Falam Slami vai joku muu.
 
Demppaako tuo Falami tosiaankin merkittävästi kalvoa? Tuo Powersonic valmiiksi senverran dempattu kalvo ettei kyllä mitään lisädemppiä paljo tarvisi. Varsinkin tuo tuplille mitotettu lätkä on kyllä aika massiivinen pinta-alaltaan. Entä miten tuo Falami vaikuttaa tatsiin? Nuijina on nuo Taman kuminuijat.
 
Haussa olisi semmonen sopivassa suhteessa jysähtävä ja lätisevä, suht märkä soundi, ei mielellään mitään hirveän napsuvaa. Toimiskohan sitten tuo Deinon mainitsema Evansin musta nylon patchi paremmin siinä?
 
miän vain
29.07.2007 12:21:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demppaako tuo Falami tosiaankin merkittävästi kalvoa?
 
Kyllä sen huomaa, mutta ei se silti kovin paljoa vaikuta. Tuntuma on aavistuksen kovempi kuin ilman. Tuollaista ei toisaalta saa hajotettua soittamalla ennen kuin kalvo on muutenkin kuoleentunut vaihtokuntoon.
 
Toimiskohan sitten tuo Deinon mainitsema Evansin musta nylon patchi paremmin siinä?
 
Mulla ei toiminut. Kului hyvin nopeasti puhki ja söi huopanuijaa kuin hiekkapaperi. Evansin läpinäkyvä lätkä on ollut paras kokeilemistani - vaikutus soundiin lähes mitätön, ei syö nuijaa, kestää.
 
F.A.R.O - The Ride - Rumpusivu -päivitetty
markkuliini
29.07.2007 12:59:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini:
"Pitää pitkälti paikkansa. Joskin coatedin ja clearin ero on yllättävän iso. Noin isossa kalvossa on pinnoitus matskua jo niin paljon että se on selvästi dempatumpi. Jotenkin samalla tuhnumpi. Clearit toimii itselläni bassareissa paremmin."....

 
Mitä hittoa!? Mihin mun kirjoitus hävis..?
 
Roberto
29.07.2007 13:13:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hittoa!? Mihin mun kirjoitus hävis..?
 
Ei saa sanoo tuhnu.
 
markkuliini
29.07.2007 13:29:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei saa sanoo tuhnu.
 
Mä olin ihan varma että se johtui siitä kun sanoin iso. :D
 
Deino
29.07.2007 13:44:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei toiminut. Kului hyvin nopeasti puhki ja söi huopanuijaa kuin hiekkapaperi. Evansin läpinäkyvä lätkä on ollut paras kokeilemistani - vaikutus soundiin lähes mitätön, ei syö nuijaa, kestää.
 
Itselläni Falam Slam kului puhki oikean nuijan kohdalta. En muista kuinka kauan siinä meni. Evansin kankainen ei ole kulunut vielä melkein yhtään (käytössä ollut joku 4 kuukautta). Käytössä Taman kuminuijat.
 
eino mutku
29.07.2007 14:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hittoa!? Mihin mun kirjoitus hävis..?
 
nou hätä, se alkuperäinen on tuolla toisessa keskustelussa.
 
kalamies#23 >-)))> "En ymmärrä vanhempia jotka pakottavat lapsiaan musiikkiharrastuksen pariin. Meillä ainakin saavat ihan itse valita minkä soittimen haluavat pää- ja minkä sivuaineeksi."
Sonormies
29.07.2007 15:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demppaako tuo Falami tosiaankin merkittävästi kalvoa?
 
Kokeilin PS3:a ensin ilman Falamia ja sitten Falam slamin kanssa. Lätkä demppasi kalvoa pykälän verran lisää - vaikutus ei ollut dramaattinen, mutta selvästi korvin kuultava. Poljintuntuma muuttui samalla pykälän napakammaksi ja helpommaksi soittaa.
 
Tuollaista ei toisaalta saa hajotettua soittamalla ennen kuin kalvo on muutenkin kuoleentunut vaihtokuntoon.
 
Ja se on hyvä juttu se.
 
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
mohaa6
01.08.2007 11:08:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tiedä onko tämä oikea paikka tälle kirjotukselle mut ihasama.

Mulla on halpis rumpusetti. Ja mun basari kuulostaa ihan aneemiselta edes kohtalaiseen basariin verrattuna. Siitä ei lähde minkään laista kunnon matalaa ääntä. Onko vinkkejä miten sais edes jonkin verran matalampaa ääntä kehiin. Uudet kalvot? tai mitä. Vai pitääkö uus basari hankkii Mikä sen edes määrää jos basari on huono ?

Auttaako joku
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «