Aihe: Liveäänityksen miksaus
1
Reddie
24.07.2007 22:43:03
Terve.

Nyt on päässy käymään niin että tuli nauhoteltua tota yhtä pumppua livenä ja nyt tarttis jelppiä. Eli bändin kokoonpano on rummut, 1x kitara, basso ja laulu. Tyylilaji on jonkun sortin crossover-metalli, ja nyt toi yksinäinen kitara tuottaa mulle ongelmaa ku siitä pitäs ne kulkuset kaivaa. Alta löytyy linkki mistä pitäs nyt jotenkuten saada selville mikä on ongelma. Tos oon vasta vähäsen työstäny rumpuja, bassot ja rummut on täysin raakoja. Kertokaa viisammat mitäs tulis mieleen. Muutakin kun kitaraa saa kommentoida.

http://www.talent71.com/livesample.mp3
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
milcoin
25.07.2007 00:36:50
Terve.

Nyt on päässy käymään niin että tuli nauhoteltua tota yhtä pumppua livenä ja nyt tarttis jelppiä. Eli bändin kokoonpano on rummut, 1x kitara, basso ja laulu. Tyylilaji on jonkun sortin crossover-metalli, ja nyt toi yksinäinen kitara tuottaa mulle ongelmaa ku siitä pitäs ne kulkuset kaivaa. Alta löytyy linkki mistä pitäs nyt jotenkuten saada selville mikä on ongelma. Tos oon vasta vähäsen työstäny rumpuja, bassot ja rummut on täysin raakoja. Kertokaa viisammat mitäs tulis mieleen. Muutakin kun kitaraa saa kommentoida.

http://www.talent71.com/livesample.mp3

Miten mä arvasin et tää on tää!

Tossa menee joku muroille, mikä? Skitta? Basson painopiste vois olla korkeemmalla jotta skitan ja sen väliin ei jää tollasta aukkoa. Rummut kuullostaa tosi terveeltä, varsinkin virppa. Onko se se supra?

Kitarassakin tuntui olevan kaikki tarvittava. Tee vaikka rummut ja basso ensin jotta sä saat sen botnen ja yläbasson mestan määriteltyä, sit vasta kitara. Niin mä varmaan tekisin.

Vielä kun noi oppis soittamaan, hoho!
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
varakeef
25.07.2007 11:14:50
Monta raitaa ja mitä milläkin raidalla on?

Joka tapauksessa kitara kovemmalle ja jotain ääniliimaa kitaran ja rumpujen väliin, tilaa koko roskaan esimerkiksi.

Ja missä mielessä tämä on live?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Reddie
25.07.2007 12:27:54
Miten mä arvasin et tää on tää!

Hoho! Pompin vähän niinku teikäläisen jalanjäljillä... ;)

Tossa menee joku muroille, mikä? Skitta? Basson painopiste vois olla korkeemmalla jotta skitan ja sen väliin ei jää tollasta aukkoa. Rummut kuullostaa tosi terveeltä, varsinkin virppa. Onko se se supra?

Skitta on skidisti joo muroilla, mut ei niin hirviästi. Mut et se meni siis jo äänittäessä. Joo ja rummuthan on Kumut plus se supra.

Kitarassakin tuntui olevan kaikki tarvittava. Tee vaikka rummut ja basso ensin jotta sä saat sen botnen ja yläbasson mestan määriteltyä, sit vasta kitara. Niin mä varmaan tekisin.

Pitää lähtee tota koittamaan.

Vielä kun noi oppis soittamaan, hoho!

Ain't gonna happen!

Monta raitaa ja mitä milläkin raidalla on?

1. Basari, AKG D112
2. Virppa ylä, Shure SM57
3. Virppa ala, AKG C418
4. Etutomi, AKG C418
5. Lattiatomi, AKG C418
6. Haikka, Shure SM57
7. Overhead L, Röde NT1-A
8. Overhead R, Röde NT1-A
9. Basso DI
10. Basso MIC, AKG D112
11. Kitara, Shure SM57
12. Syna (Ei kuulu samplessa, ei ole muutenkaan niin olennainen. On vaan yhdessä biisissä)
13. Laulu, AKG D880

Joka tapauksessa kitara kovemmalle ja jotain ääniliimaa kitaran ja rumpujen väliin, tilaa koko roskaan esimerkiksi.

Ookoo eli jos buustaan tota basson ylämiddleä, ja heitän vähän tilaa kaikkeen niin sit ruvettais olemaan oikealla polulla?

Ja missä mielessä tämä on live?

Kiljavan nuortenleiriltä keikalta äänitetty. :)
Adam & Santtu
The Vairus
Jaakkoopuukkoo
25.07.2007 23:55:47

Mitenköhän kävis jos koittais kitarasta nostaa presenssiä? Itse kaipaisin lisää sirkkeliä. Sinänsä tosi timmit livesoundit, tällaisenakin toimii kokonaisuutena.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Aleksi Gaiss
26.07.2007 17:28:19 (muokattu 26.07.2007 17:33:55)
Joo, kitaraa ehkä esiin vähän paremmin. Virveliin vois kaivaa yläpäätä jostain myös. Bassoon kunnolla kompuraa ja kovemmalle ni alkaa jytisee. Muuten balanssi hallussa.
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
Reddie
27.07.2007 13:55:12
Nyt oon vähän koittanut viedä hommaa eteenpäin. Saisko lisää parannusehdotuksia? Itse en oo vieläkään oikein tyytyväinen tohon basson ja gitarran yhteispeliin, tomit ei oikein ehkä ole parhaasta päästä ja lauluun pitäs päästä heittää vielä dilsat parin mestaan, mut muuten toi rupee kyl olee niil äärirajoilla mihin meitsin kyvyillä pääsee..

http://www.talent71.com/livetest_3.mp3
Adam & Santtu
The Vairus
Tsikira
27.07.2007 17:59:13
Hittolaien... Kuuntelisin jos mulla olisi kaiuttimet. (!)
Werihukka
27.07.2007 19:33:13

Bassoon säröä, niin toimii. :)
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
thejmh
28.07.2007 04:26:58 (muokattu 28.07.2007 04:35:28)
Kuuntelin tuossa kuulokkeilla tuon pätkän ja oli ihan hyvän kuulosta, erityisesti kitarasaundi. Mut jokin silti vähä häiritsi, tuntui niinku kaikki tulis keskeltä. Jos sais vähä jotai levitystä tehtyä. Niin ja basari sais mun mielestä kuulua paljon enemmän.
Aleksi Gaiss
28.07.2007 09:41:56
Joo, nyt alkaa löytymään. Bassoa vähän hiljemmalle ja bassaria kovemmalle. Stereokuva itteä ei häiritse. Lauluun laittasin kompuraa vielä.
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
Reddie
06.12.2007 23:16:16
Kiitokset kaikille auttajille! Sain tän nyt ittelleni mieluisaks ku vihdoin päivitin Cubasen tohon nelosversioon ja otin siihen sen uusimman päivityksen. Tän avul sain vihdoin rinnakkaiskompressoinnin avukseni jolla sain ton basari-basso -akselin paljon mieluisammaks. Tomit nyt edelleen jäi mua vähän harmittaa, mut näin 4kk jälkeen ei jaksa enää kiinnostaa. :D

Mut kiitokset avusta!
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)