Aihe: Iskelmä-Finlandia 2007
1 2 3 4 5
isojussi
27.07.2007 03:08:17
Hyvä valinta. Seppo on lopun perin kovempi ammattimies, kuin me kaikki täällä yhteensä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Musiikkia korville
27.07.2007 07:57:07

Näytti erittäin krapulaiselta ja kuulostikin... Vai olikohan kipeenä? Sama lopputulos joka tapauksessa, pelotti miehen puolesta.

Niin teki joo.

Mites on, kun sanotaan, että kansa tietää... Yleisön mielestä Simo ansaitsi palkinnon. :-O
By: MK
Musiikkia korville
27.07.2007 07:59:29

Jos Reiska olisi voittanut, kaikki olisi sanoneet, että se sai säälipisteet.
Hovi on sen verran kova karju, että ei mennyt siihen halpaan.

Tämä totta.

Itekin ajattelin ennen lähetystä, että Reijohan tuon voittaa tullen mennen. Sitten vasta julkistamisen jälkeen tajusin, että iteltänikin Reiska olis saanu säälipisteitä osin... Ei olis silti harmittanut, vaikka se olis voittanut.

No tällä kertaa näin.
By: MK
Riksteri
27.07.2007 08:34:00
Komeita uroita ja kauniita naisia kaikki tyynni. Esityksetkin olivat aivan priimaa ja puitteet mahtavat. Orkkakin oli ihan filmaattinen ja ainakin näytti soittavan oikein, teeveestä kun ei tuo äänipuoli oikein parempaan arviointiin anna mahdollisuutta. Hovioikeus palkitsi siis yleisöäänestyksessä vähiten ääniä saaneen ehdokkaan, ei mikään kovin popularistinen päätös sitten kuitenkaan. Mielestäni rahapalkinto olisi pitänyt jakaa Eikan ja Reiskan kesken ja kaikki viehättävät vehkakasvit ja keltaiset ruusut jakaa muille osanottajille tasapuolisesti, nyt visuaalisena muistikuvana jäi mieleen vain Silmun peittyminen lehtivihreään taustaan. Lähetyksessä tapahtui suuri kämmi, kiitoskappale loppui kesken, alkoi kamala kaikukakofonia ja hypättiin suoraan seuraavaan ohjelmaan.
turhala
27.07.2007 09:56:38
Toivottavasti vielä jonain vuonna tapahtuma saa arvoisensa juontajan(t).
Tuon ''elokuvamogulin'' huumori on jäänyt kauksi 90-luvulle ja Tamminen on muuten jo aikalailla kulunut kasvo, eikä tainnut tuo heidän yhteistyökään ihan saumatonta olla.
Suosittelen ,vitutukseen kirkasviina hoitoa.
eino mutku
27.07.2007 10:26:53
Tuon ''elokuvamogulin'' huumori on jäänyt kauksi 90-luvulle ja Tamminen on muuten jo aikalailla kulunut kasvo, eikä tainnut tuo heidän yhteistyökään ihan saumatonta olla.

Samaa mieltä tästä. Paitsi että juontajat olivat ihan jäässä, onnistuivat jäädyttämään esimerkiksi Taipaleen siinä haastattelussa ihan totaalisesti. Mutta puitteet olivat hienot, orkensteri veti hienosti, jopa nuo playbackit.
kalamies#23 >-)))> "En ymmärrä vanhempia jotka pakottavat lapsiaan musiikkiharrastuksen pariin. Meillä ainakin saavat ihan itse valita minkä soittimen haluavat pää- ja minkä sivuaineeksi."
Pula-Aho
27.07.2007 12:24:40
Tuli semmoinen juttu mieleen ohjelmaa katsellessa, että noita ehdokkaita on aika paljon. Mitähän ne tekee muutaman vuoden päästä, kun kaikki edes jollain lailla ansioítuneet ovat jo olleet ehdolla. Ottavatko samoja naamoja ehdolle toisen kerran vai alkaako siellä olla ehdolla Heidi Kyröä ja Jämsän Paronia.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Jäärä
27.07.2007 12:57:51
Mutta puitteet olivat hienot, orkensteri veti hienosti, jopa nuo playbackit.

Tuppasi naurattamaan Aaltosen kännykkään puhuminen ennen vikaa kappaletta.

Varmaan jotain "Pidä pannu kuumana, mä oon lähdössä justiinsa". Hyvä, ettei alkanut settiään lyömään läjään.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Sertzo S
27.07.2007 13:34:01
Tuppasi naurattamaan Aaltosen kännykkään puhuminen ennen vikaa kappaletta.

Varmaan jotain "Pidä pannu kuumana, mä oon lähdössä justiinsa". Hyvä, ettei alkanut settiään lyömään läjään.

Mä kun luulin, että se tarkistaa metronomilla tempoja.
ÄM
27.07.2007 14:13:18

Oli vähän yllätys joo.

Olihan siinä asetelmat tosiaan semmoset, ettei se saanu Seppo ihan rauhassa vaan valita, vaan piti ottaa huomioon yhtä sun toista.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Jäärä
27.07.2007 14:24:21
Mä kun luulin, että se tarkistaa metronomilla tempoja.

No en mä tiedä mitä se teki, näytti vaan kännykkään puhumiselta.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
jeppeq
27.07.2007 14:31:28
No en mä tiedä mitä se teki, näytti vaan kännykkään puhumiselta.

No sitten se puhu siihen joka biisin välissä....eli?

Kas kun ei ollu "kuuntelulaite laulajilla vyöllä, josta sanat tulee laulajien korvaan - kun eivät edes sanoja ulkoa osaa" niinkuin asiantuntevat valkoakaasiat aikanaan kommentoivat "siellä toisessa" webbiosoitteessa.
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa"
jeppeq
27.07.2007 14:33:18
Tuli semmoinen juttu mieleen ohjelmaa katsellessa, että noita ehdokkaita on aika paljon. Mitähän ne tekee muutaman vuoden päästä, kun kaikki edes jollain lailla ansioítuneet ovat jo olleet ehdolla. Ottavatko samoja naamoja ehdolle toisen kerran vai alkaako siellä olla ehdolla Heidi Kyröä ja Jämsän Paronia.

-G-

Tuossa alkais jo olla pervous huipussaan...

Jaaha. lähenpä kotia naulaamaan terassin kattoa, kun ei kerta sada. On niin hiljaista täällä työssä joten hoideteaan loput hommat etänä.
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa"
jakeni
27.07.2007 15:02:33
Voitto meni juurikin aivan oikeaan osoitteeseen.
Ei tarvitse kyllä yhtään hävetä ja kiistää mielestäni,oliko S. Hovin päätös oikea,minusta asiallisia ehdokkaita oli ainostaan kolme ja niistä on valinta täysin selvä,jos nyt vaikka ajatellaan uraa ja levytyksiä(yli 600 biisiä)ja esim. monipuolisuutta ohjelmiston suhteen.Kaikki kunnia kuitenkin Reiskalle ja Topille.

EG. on voittonsa ansainnut,häntä on kuunnellut tyypit joka puolella tätä palloa,hän on ollut ylivoimaisesti ja tulee olemaan yksi suomalaisen kevyenmusiikin esittäjistä kansainvälisillä areenoilla.Niitä esiintymisiä on ollut paljon sekä kaikilla mantereilla.
Veikkaan että tämä pointti on ollut yhtenä ratkaisevana tekijänä,päätöstä voittajasta tehtäessä?

Eino Grönille runsaat onnentoivotukset omasta ja bändin sekä perheeni puolesta!

t.jake & Voimaorkesteri
jake neck
Mikko T.
27.07.2007 15:56:33

-G-

Oon miettinyt samaa. Pulis kiteytti, olis periaatteessa plussan paikka. Jonakin vuonna kun voi olla ehdokkaina tosi kovia nimiä, joista moni pystin ansaitsisi, ja toisena vuonna ehdokkaat on keskitasoa, joista valitaan vähiten paska. Jos ehdokkaaksi pääsee vain kerran, niin mitäköhän on ehdokaslistalla parin kolmen vuoden päästä? Kirjoitin tähän muutaman nimen mut alkoi naurattaa niin pal perkeleesti et oli pakko pyyhkiä teksti pois ettei kukaan loukkaannu. Huh huh kun sattuu vatsa.

Eka Iskelmä Finlandia-palkintohan meni Antti Huovilalle, joka palkinnon saadessaan (oliko vuonna 2001?) oli varsin "vihreä" kaveri verrattuna esim. Topiin, Eikkaan ja Reiskaan. Just tiistaina oltiin Huovilan kanssa samalla keikalla ja valitettavasti porukalla totesimme, et kyllä on Antinkin laulutaidot huonompaan suuntaan. Hyvältä ja mukavalta äijältähän hän vaikutti, mutta laulaminen ei valitettavasti samaa tasoa kuin neljä vuotta sitten kun viimeksi kuulin äijää livenä. Tämänvuotisesta ehdokaslistasta, anteeksi vain Antti, mutta myöntäisin mieluummin kenelle vain mieluummin ko. tittelin kuin Huovilalle. Ja tämä siis ei millään pahalla, vaan henkilökohtainen mielipiteeni (juu, tiedän, olen mulkku).

Jos Suomen maasta pitäisi kasata iskelmämusiikin saralla ansioituneet (edelleen jollakin tasolla keikkaa tekevät) laulajat tai bändit, ketkä mielestäni ansaitsevat Iskelmä Finlandia- tai vastaavan palkinnon, olisi lista äkkiä räknättynä suunnilleen seuraavanlainen (ei paremmuusjärjestyksessä, saatan unohtaa jonkun):

Kari Tapio
Katri Helena
Matti ja Teppo
Paula Koivuniemi
Topi Sorsakoski & Agents
Simo Silmu & Yölintu
Finlanders
Reijo Taipale
Eino Grön
Jari Sillanpää
Markku Aro
Arja Koriseva
Tapani Kansa

ja tietty mää itte.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
jon lord
27.07.2007 16:06:55
Eka Iskelmä Finlandia-palkintohan meni Antti Huovilalle, joka palkinnon saadessaan (oliko vuonna 2001?) oli varsin "vihreä" kaveri verrattuna esim. Topiin, Eikkaan ja Reiskaan. Just tiistaina oltiin Huovilan kanssa samalla keikalla ja valitettavasti porukalla totesimme, et kyllä on Antinkin laulutaidot huonompaan suuntaan. Hyvältä ja mukavalta äijältähän hän vaikutti, mutta laulaminen ei valitettavasti samaa tasoa kuin neljä vuotta sitten kun viimeksi kuulin äijää livenä.

Tässä on se sama juttu mikä monella esim. imitaattorilla käy vuosien mittaan. Tulee kuuroksi omalle tekemiselleen. Valitettavasti mm. Jopelle on käynyt näin. Kaikki hahmot kuullostaa samalta. Kun kukaan ei sano eikä itse analysoi tekemisiään tulee sokeaksi kaikelle mitä tekee. Jos joku olisi koko ajan sanomassa ja pitämässä maan pinnalla niin silloin pitäisi tasonsa/äänensä. Palautteen rehellinen antaminen esiintyjälle sekä hyvässä että huonossa pitää "kartalla" ja kerta kerran jälkeen sitä yrittää parhaansa eikä päästä itseänsä läpi siitä missä aita on matalin. kyllä tämä koskee mielestäni myös laulajia. Jos olet "tähti" ja jengi tulee palvomaan sinua kerta toisensa jälkeen eikä kukaan anna palautetta keikasta , niin sen keikan tekee aina jotenkin sinne päin eikä just. Kyllä solistin bändin oikeuteen kuuluu antaa solistille myös negatiivista palautetta jos on aihetta. Tuskin se solisti siitä pahakseen panee.
COVS jäsen N.o 3
Mikko T.
27.07.2007 16:12:09

Tässä on se sama juttu mikä monella esim. imitaattorilla käy vuosien mittaan. Tulee kuuroksi omalle tekemiselleen. Valitettavasti mm. Jopelle on käynyt näin. Kaikki hahmot kuullostaa samalta. Kun kukaan ei sano eikä itse analysoi tekemisiään tulee sokeaksi kaikelle mitä tekee. Jos joku olisi koko ajan sanomassa ja pitämässä maan pinnalla niin silloin pitäisi tasonsa/äänensä. Palautteen rehellinen antaminen esiintyjälle sekä hyvässä että huonossa pitää "kartalla" ja kerta kerran jälkeen sitä yrittää parhaansa eikä päästä itseänsä läpi siitä missä aita on matalin. kyllä tämä koskee mielestäni myös laulajia. Jos olet "tähti" ja jengi tulee palvomaan sinua kerta toisensa jälkeen eikä kukaan anna palautetta keikasta , niin sen keikan tekee aina jotenkin sinne päin eikä just. Kyllä solistin bändin oikeuteen kuuluu antaa solistille myös negatiivista palautetta jos on aihetta. Tuskin se solisti siitä pahakseen panee.

Juu ja tähän liittyy myös se, et täytyy treenata myös itse ja yksin. Sekä muusikkojen että laulajien.

Mekin tehdään 15 keikkaa kuussa läpi vuoden ja äkkiä laskettuna se on 60 settiä per kuukausi eli 2 per päivä. Viimeisen kuukauden oon ite treenannut parina päivänä viikossa 1-2 tuntia himassa yksin ihan perusjuttuja kuten asteikkoja ja sormiharjoituksia. Paljon parempi soittaa keikalla.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
jon lord
27.07.2007 17:18:34
Juu ja tähän liittyy myös se, et täytyy treenata myös itse ja yksin. Sekä muusikkojen että laulajien.

Mekin tehdään 15 keikkaa kuussa läpi vuoden ja äkkiä laskettuna se on 60 settiä per kuukausi eli 2 per päivä. Viimeisen kuukauden oon ite treenannut parina päivänä viikossa 1-2 tuntia himassa yksin ihan perusjuttuja kuten asteikkoja ja sormiharjoituksia. Paljon parempi soittaa keikalla.

Mä olen treenannut viimeiset kaksi viikkoa n.5-8 tuntia päivässä konserttiani varten. Nyt vaan hiotaan yksityiskohtia, mutta sen perustyön treenaaminen on kovaa työtä ja se ei tule kellekään tuosta vaan. Sitten kun on astuttu taas yksi porrasaskelma ylöspäin niin tunne on mukava.
COVS jäsen N.o 3
haitari
27.07.2007 17:26:09

Tämä oli hyvä havainto, kas kun ei ollut vielä Bjurström ketkuttelemassa samalla lavalla ja Jaana Pelkonen vieressä...
Ei se niin kallis ole, mutta kai se vähissä rahoissa tuntuu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)