Stain 26.07.2007 18:51:36 | |
---|
Niin. Mitä akustinen nylonkielinen kitara tykkää, jos siihen vaihtaa teräskielet? Itsehän olen jo tuon tempun tehnyt, noin neljä vuotta sitten, mutta nyt taas äsken vaihdoin uudet kielet ja oikeastaan koko ajan olen pelännyt, että joku päivä talla lentää päin naamaa. Mahdollista? Tosin nyt laitoin kitaraan sähkökitaran kielet, ysisetin, koska nuo kielet ovat ohuemmat kuin ennen ostamani akustisen kielet. It's a bittersweet symphony, this life |
Lancelot 26.07.2007 18:58:40 | |
---|
ei varmaan tee kovin hyvää kaulalle koska siinä ei varmaankaan ole kaularautaa.. |
biibob 26.07.2007 20:31:31 | |
---|
Nylonkieliseen kitaraan ei ole koskaan hyv' laittaa steel kieli', koska ter'skielet vaativat kaularaudan. Nylonkitaroissa ei ole kaularautoja kauloihin sijoitettuna, ja steel kielet aiheuttavat raudoittamattomalle kaulalle liian suuren j'nnitteen. Kaula voi muuttua kieroksi tai pahimmassa tapauksessa se voi murtua. Edit. Kirjoitan paikallisesta nettikahvilasta, ja kyseisest' keyboardista puuttuu muutamia suomalaisia kirjainmerkkej'. Pahoittelut, jos puuttuvat kirjaimet h'iritsev't. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
bfoc 26.07.2007 22:00:41 | |
---|
Yhden Landolan tuhosin tekemällä noin. Onneks ei ollut mikään megaluuttu. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |
Volle 26.07.2007 22:28:46 (muokattu 26.07.2007 22:41:44) | |
---|
Mä korvasin omassa kitarassani pari kieltä teräksisillä, kun ei nylonia ollut käsillä. Jos ei muuttunutta saundia ja virityskoneen liiallista herkkyyttä lasketa, en kohdannut ongelmia. Mut kai niitä voi sit tulla helposti, jos niillä on saatu kerran kitaroita pilallekin. Toihan riippuu vähän kaulan, kopan ja liitoskohdan materiaalipaksuuksistakin ja tietty itse materiaalista. Voisin mahdollisesti huomenna töissä laskelmin tutkia asiaa, jos/kun luppoaikaa on. edit: njoo, näkyy olevan n. kaksinkertainen joidenkin kielten osalta kielessä oleva voima extra light -metallikielillä ja extra hard tension -nyloneilla, joten voi tosiaan käydä keljusti. http://www.daddario.com/DADProdDeta … ?CodaID=598&ID=4&Class=ADSA http://www.daddario.com/DADProdDeta … ?CodaID=582&ID=2&Class=ABPAPiis |
Stain 28.07.2007 21:00:35 | |
---|
Joo.. pitäisiköhän sitä sittenkin siirtyä takaisin nyloneihin. Kitara on tuollainen perus yamaha c-40. Ei mulla ole neljässä vuodessa tuo kitaran kaula vääntynyt, mutta näyttäisi, että talla olisi hieman noussut ilmaan. Hui. It's a bittersweet symphony, this life |
Stain 31.07.2007 16:11:13 | |
---|
Mitenkäs muuten, onhan nylonkielisetissäkin E A D -kielet teräksisiä ja G H E sitä nylonia. Onko nylonkielisetin teräskielet sitten ohuempia tai jotain? It's a bittersweet symphony, this life |
Numb 31.07.2007 16:16:47 | |
---|
Eivät ne ole terästä. Siinä on vain punos nylonin päällä. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |