Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JVM
1 2 3 4
Luiro
26.07.2007 12:30:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö keltään vielä kyseinen nuppi? Mitä mieltä olette olleet?
Ajatuksena on ollut ostaa Marsun JCM2000 DSL - 100 ja siihen joku 4x12 kaappi.
 
Mutta nytten paikallisessa instrumentti liikkeessä kauppias on alkanu suositteleen tätä uutta JVM- nuppia. Sillähän pitäis saada vaikka minkälaista soundia ja tosiaan tuo 4-kanavainen ominaisuus tossa varmaan olisi aika skulaava juttu. 1600€ on täälläpäin lähtöhinta sitten, kun nuppia saapuu, mutta se on ihan salettivarma että saan hyvät alennukset tuohon.
 
Hendrix ja Wylde soundit tolla pitäisi lähteä arvosteluitten perusteella. Mutta tosi hyvä juttu olisi, että saisi myös Slash soundia ja muutenki tällästä 80-luvun Hair Metal soundia. Jonkinsortin metallikin tuollahan pitäisi lähteä..?
 
Pedaaliksi hommaan varmaan Bossin SD-1.
 
Eli onko nuppi hintansa arvoinen? Pitäisi kuulemma piestä DSL:ät ja TSL:ät, ne olisi muka laitettu tuohon "yhteen".. :)
 
Räkkipeli
26.07.2007 13:08:29 (muokattu 26.07.2007 19:23:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta kyseinen nuppi on ehkä vähän liihan iso (ja kallis) hässäkkä siihen nähden mitä haet.
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_2266_vintage_modern.htm
 
Tämä taas vaikuttaa omastakin mielestäni erittäin mielenkiintoiselle. Ja itse kun Marshallin vanhoja kamoja käytän (samoin kuten Wyldet ja Slashit), soundi maailma on hyvin saman tyyppinen. Joten mielestäni paljon parempi vaihtoehto, mutta älä osta mitään ennen ku olet kokeillut.
 
Ja vähän tuntuu nyt siltä että kauppias yrittää kaupata sinulle juuri sitä ehkä kalleinta vaihtoehtoa, joten älä NIIN tarkkaan usko kaikkea mitä se höpöttää.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
kimurantti1
26.07.2007 13:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/marshall_2266_vintage_modern.htm
 
Tämä taas vaikuttaa omastakin mielestäni erittäin mielenkiintoiselle.

 
Varmaan joo, mutta jos haetaan monikanavaista (3-4!) vahvistinta, niin korvikkeeksi on minusta vähän hassua tarjota yksikanavaista nuppia.. ;-)
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Räkkipeli
26.07.2007 13:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan joo, mutta jos haetaan monikanavaista (3-4!) vahvistinta, niin korvikkeeksi on minusta vähän hassua tarjota yksikanavaista nuppia.. ;-)
 
No kun minä vähän nyt sain sellasen kuvan että tässä kauppias yrittä TARJOTA sitä monikanavaista, vaikka sitä ei todellisuudessa tarvita?
En tiedä, selventäköön aiheen aloittaja itse.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Numb
26.07.2007 13:33:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ajattelee noita aloittajan mainitsemia soundi-ihanteita, niin tuo 1. kanavainen vintage modern voisi hyvinkin ne tuottaa. Näyttää kaikenlaista säädintä kuitenkin löytyvän hyvin. Edellyttäen tietenkin, että niitten toimintalaajuus ylittää esimerkiksi 1. kanavaisen JCM800:n laajuuden...
 
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
pulliha
26.07.2007 13:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää testasin nuppia ja kyllä siitä saa ihan mielettömästi eri saundeja ainakin mää sain ku jaksaa vaa säätää. Mut todellisuudessa itse en tarvitse 4 kanavaa eli musta ei kannata ostaa JVM:mmää DSL:n tai TSL:n sijasta jos ei oikeesti tartte niitä 4 kanavaa...
 
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
kimurantti1
26.07.2007 14:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kun minä vähän nyt sain sellasen kuvan että tässä kauppias yrittä TARJOTA sitä monikanavaista, vaikka sitä ei todellisuudessa tarvita?
 
DSL ja TSL mainittiin aloitusviestissä, DSL:ssä kaksi kanavaa ja TSL:ssä kolme. Jos tarvitsee ainakin kaksi kanavaa, niin yksikanavainen vahvistin ei ole silloin ratkaisu, oli sitten kuinka hyvä vaan. Mut joo, aloittajahan sen tietää.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Räkkipeli
26.07.2007 14:10:58 (muokattu 26.07.2007 14:26:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DSL ja TSL mainittiin aloitusviestissä, DSL:ssä kaksi kanavaa ja TSL:ssä kolme. Jos tarvitsee ainakin kaksi kanavaa, niin yksikanavainen vahvistin ei ole silloin ratkaisu, oli sitten kuinka hyvä vaan. Mut joo, aloittajahan sen tietää.
 
Niin. Kun hän luetteli noita "soundi-ihanteita" kuuluisien nimien avulla, tolla yksikanavaisella pääsisi siihen lopputulokseen kaikista parhaiten.
 
http://www.youtube.com/watch?v=eoBDijCpmfA&mode=related&search=
 
Tossa on aika hyvä pätkä tosta Vintage Modernista. Kaveri soittaa kyllä vaan yksillä asetuksilla, mutta saahan tosta aika hyvää näytettä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ogdsQeSGb8g&mode=related&search=
 
Ja siinä staron kanssa.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
spadde
26.07.2007 15:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offia, mutta mihin tarviit tota bossin spedua?
 
Tai ehkäpä hän on ostamassa 40 kiloa säröjä siihen eteen - M4ss3 m/
Luiro
26.07.2007 17:58:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offia, mutta mihin tarviit tota bossin spedua?
Tulee erillaisempaa säröä.
 
Tossa oli kyllä hyvä näytevideo, kun kaveri soitti Lespalla niin heti vaikutti soundi tosi hyvältä. Mutta kyllä vähän veikkaan että samanlaisia soundeja saapi myös JVM:stäkin.
 
Kuten edellä jo mainitsiinkin, kun vain haluaa säätää niin sillä se tapahtuu.
 
Räkkipeli
26.07.2007 19:23:56 (muokattu 26.07.2007 20:15:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee erillaisempaa säröä.
 
Tossa oli kyllä hyvä näytevideo, kun kaveri soitti Lespalla niin heti vaikutti soundi tosi hyvältä. Mutta kyllä vähän veikkaan että samanlaisia soundeja saapi myös JVM:stäkin.
 
Kuten edellä jo mainitsiinkin, kun vain haluaa säätää niin sillä se tapahtuu.

 
Ja jos rahaa löytyy niin anna palaa sitten. Eipä sua estetä tässä. =)
 
Mutta suosittelisin testaamaan ensin molempia. Sillä kannattaa mielummin kuunnella itse vahvistinta, kuin sitä mitä siitä puhutaan.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Joees
26.07.2007 19:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=eoBDijCpmfA&mode=related&search=
 
Vähän ohi aiheen, hähä! Mutta, mitä kaikkee toi veteli tossa? Monet kuulosti tutulta mutta paskalla muistillani en saa millään nimiä päähän.
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa.
Luiro
27.07.2007 01:36:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos rahaa löytyy niin anna palaa sitten. Eipä sua estetä tässä. =)
 
Mutta suosittelisin testaamaan ensin molempia. Sillä kannattaa mielummin kuunnella itse vahvistinta, kuin sitä mitä siitä puhutaan.

 
Tottakai aijon testata, ennen ku ostan mitään, mutta ongelmahan on se että täällä ei oikein nuppeja ole monenlaisia tarjolla. No pitää nyt odotella että toi JVM ilmestyypi sinne. :)
 
Nacher
27.07.2007 11:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin varoitus, en ole koskaan itse soittanut kumpaakaan nuppia.
 
...mutta HC forumeilla noista oli paljon keskustelua ja kokemuksia, ja todella monet lyttäsivät Vintage Modernin, vaikka toiveikkaina menivätkin kokeilemaan/ostamaan. Sen sijaan JVM:ää on kehuttu vähän liiallisuuksiinkin asti, mutta pakko sanoa, että hemmetin hyviä clippejä siitä oli saatu aikaan. Itse ehdottomasti olisin ensisijaisesti suosittelemassa JVM:ää, etenkin kun hintaero noiden välillä on lopulta aika pieni, ja JVM on monipuolisuutensa puolesta täysin eri maailmasta. Sillä pitäisi lähteä kaikki aloitusviestin soundi-ihanteet aika mukavasti, ja onpa siitä erikoinen marsu, että metalliakin voi veivata ilman pitkää riviä boostipedaaleita.
 
Silti, kuten todettua, en ole kokeillut kumpaakaan. Haluaisin kyllä. Vähän petyin jopa, kun tuo Vintage Modern kaikesta hypestään huolimatta teilattiin suorastaan flopiksi noilla jenkkiforumeilla.
 
Räkkipeli
27.07.2007 12:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin varoitus, en ole koskaan itse soittanut kumpaakaan nuppia.
 
...mutta HC forumeilla noista oli paljon keskustelua ja kokemuksia, ja todella monet lyttäsivät Vintage Modernin, vaikka toiveikkaina menivätkin kokeilemaan/ostamaan. Sen sijaan JVM:ää on kehuttu vähän liiallisuuksiinkin asti, mutta pakko sanoa, että hemmetin hyviä clippejä siitä oli saatu aikaan. Itse ehdottomasti olisin ensisijaisesti suosittelemassa JVM:ää, etenkin kun hintaero noiden välillä on lopulta aika pieni, ja JVM on monipuolisuutensa puolesta täysin eri maailmasta. Sillä pitäisi lähteä kaikki aloitusviestin soundi-ihanteet aika mukavasti, ja onpa siitä erikoinen marsu, että metalliakin voi veivata ilman pitkää riviä boostipedaaleita.
 
Silti, kuten todettua, en ole kokeillut kumpaakaan. Haluaisin kyllä. Vähän petyin jopa, kun tuo Vintage Modern kaikesta hypestään huolimatta teilattiin suorastaan flopiksi noilla jenkkiforumeilla.

 
kannattaa mielummin kuunnella itse vahvistinta, kuin sitä mitä siitä puhutaan.
 
=)
 
Ei se Virhe! ole.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
McNulty
27.07.2007 12:44:07 (muokattu 27.07.2007 12:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HML:n Tevarissa olen yhtä JVM-nuppia testannut, kera käytetyn 1960A 4x12" kaapin. Täytyy kyllä sanoa että JVM on helkkarin monipuolinen. Jokaisen kanavan kolme moodia (jalkakytkimellä valittavissa) ja neljä itsenäistä kanavaa (omilla EQuillaan jne.) tarjosi kyllä monenlaiseen soittoon sopivat soundit.
 
Soundeiltaan se on mielestäni parasta modernia Marshallia mitä tähän päivään mennessä olen testaillut. Jää DSL:t ja TSL:t jalkoihin. Clean-osasto on perinteisesti "kuivahko" mutta ei näkkäriä. Crunch-osasto toimii helkkarin hyvin ja nuo OD1 ja OD2 riittävät sitten hardrockista aina ääriheviin asti, eli tuolla taipui Purplet ja Panterat paria nappulaa painamalla.
 
Totteleepa nuppi midiäkin vielä, eli jos omistaa midilankun ja vaikkapa G-Major multivatkaimen, niin saa tuon nupin samalla lankulla kontrolliin.
 
Varsin asiallinen nuppi, ja varmasti yksi niitä vaihtoehtoja joita modernimman soundin etsijälle suosittelisin (H&K Trilogyn ohessa... H&K hieman edukkaampi tosin.)
 
Tevarissa oli myös asiallinen tarjous tuosta nupista ja sen alla olevasta käytetystä 4x12" kaapista. Muistaakseni koko läjä n. 1600e.
 
Vapour
27.07.2007 13:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muistaa kilpailuttaa sitä hintaa:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp
 
Toimittavat myös Suomeen. Postikuluineen 1212,02eur.
 
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Luiro
27.07.2007 13:57:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muistaa kilpailuttaa sitä hintaa:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp
 
Toimittavat myös Suomeen. Postikuluineen 1212,02eur.

 
Ei saakutti kyllä kalliiksi tuolta tule tilata :D !
 
slerbis
27.07.2007 14:05:33 (muokattu 27.07.2007 14:06:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mittään... :)
 
A tergo in bona nates
Guitaristi
27.07.2007 20:48:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä todella kiinnostavan näköinen vehje. Jonkunnäköinen GAS iski taas kerran... Eihän tuossa nykyisessä 6505+:ssa mitään vikaa ole, mutta kun bluusrokkiin se ei kamalan hyvin taivu, ja tämä jvm tuntuisi olevan erittäin monipuolinen. Mites tällä sujuu tuo higain meno? Meinaan että jokapaikassa mainostetaan sitä gainin määrää, mutta ei määrä korvaa laatua.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «