Aihe: Mikko Kuustonen
1 2 3 4
texjazz
20.05.2007 11:18:19 (muokattu 20.05.2007 11:19:39)

Äläs nyt, kyllähän mie hänet noteerasin.

Satunnainen tarkkaavaisuushäiriö allekirjoittaneella. Ja vielä paha.
"Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time." Karl Marx
rockpock
20.05.2007 22:16:31
"tänä yönä tulee talvi ja tekee mustasta valkoisen...minä pimeään väsynein silmin, katselen tuloa sen. Sinä katosit lokakuun yöhön, syksyn viimeisen valon veit, sinä menit ja minusta kulkijasta unettoman miehen teit."

hieno mies, hienoja lauluja. ja sanoja!
Tomtom
21.05.2007 09:27:51
Kylläpäs oli muuten soundit kohdallansa tuossa kakkosen pätkässä. Itsekin puntaroin tuota "partamurjaania" ja oma veikkaus oli justiinsa Kaartamo. Jos samantasoisia pätkiä tulis telkkarista useammin, niin ehkä se olis vähän useammin päällä. Tosin kitaroinnin puolesta on aika vaikea pistää paremmaksi..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
aikavaikea
21.05.2007 10:14:16
Luin Kuustosen elämäkerran, oli ihan mukavasti kirjoitettu juttu. Äjän lakoninen huumori on erittäin mainiota.

Minä taas olin jotensakin pettynyt kirjan antiin. Huumori toimii, se on totta, mutta mielestäni kirja painottui liikaa maailmanparannukseen ja uskontoon. Musiikki jäi vähän lapsipuolen asemaan.

Mullahan ei nyt olekaan enää yhtään Kuustosen levyä hyllyssä, vaikka aiemmin jokainen löytyi. Osituksessa ne kaikki lähtivät ex-vaimon mukaan. :-(
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Mika Antero
21.05.2007 10:30:55 (muokattu 21.05.2007 10:45:03)
Minä taas olin jotensakin pettynyt kirjan antiin. Huumori toimii, se on totta, mutta mielestäni kirja painottui liikaa maailmanparannukseen ja uskontoon. Musiikki jäi vähän lapsipuolen asemaan.

Olihan siinä sitä joo, ei voi kieltää. Minusta Kuustosella oli kuitenkin terve asenne uskontoon. Musiikista pitäisi näissä muusikkoelämäkerroissa puhua enemmän.

Mullahan ei nyt olekaan enää yhtään Kuustosen levyä hyllyssä, vaikka aiemmin jokainen löytyi.

Minulla ei ole kuin Q.Stonen eka, tätä uusinta voisi harkita.
"Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla." Melkore
texjazz
21.05.2007 15:49:12

No kun teologi ja uskonnollinen ihminen keskustelevat ja tekevät siitä kirjan, niin kai se vähän uskonnollista saattaapi olla. Jos taas basisti ja lauluntekijä tekisivät kirjan, siinä pohdittaisiin vissiin muita asioita. Tai haitaristi ja roudari :) Vaan enpä ole lukenut kirjaakaan vielä, joten minun pitäisi olla hiljaa (ja olla kirjoittamatta työaikana tänne, Gigantissa saisi potkut tästä). Kyllähän se tietysti niin on, että kun lauluntekijän kirjaan kiinni tarttuu, luulisi musiikin olevan aika keskeinen asia.
"Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time." Karl Marx
MK73
21.05.2007 20:47:20
Kylläpäs oli muuten soundit kohdallansa tuossa kakkosen pätkässä. Itsekin puntaroin tuota "partamurjaania" ja oma veikkaus oli justiinsa Kaartamo. Jos samantasoisia pätkiä tulis telkkarista useammin, niin ehkä se olis vähän useammin päällä. Tosin kitaroinnin puolesta on aika vaikea pistää paremmaksi..

Joo, kyllä tuo "Kaartamon veljeskunta" on semmoista sakkia, että oksat pois. Kaartamo itse on Muusikko sanan varsinaisessa merkityksessä; ei suuren yleisön tuntema, mutta todellinen takapiru, soundivelho, hinkkaaja, biisintekijä ja... Kannattaa kuunnella vaikka hänen soolodebyytti "Etäisyys" vuodelta -93. Ja Kuustosen levyillähän EK:lla on näppinsä pelissä miltei jokaisella, unohtamatta Ahlqvistin HARP -levyjä, tai Broadcastia. Huolellisesti tehty musiikki miellyttää korvaa.
Capman
21.05.2007 20:56:08
Kaartamon soololevy opn tosiaan hyvä. Mustaa Lunta on ihan huippu. Ja hieno soolo kans.
MarkoA
22.05.2007 17:43:00
Todella hieno keikka oli. Voivoi kun ei ole kunnon tallentavia laitteita. Tuota kun ois voinut kuunnella ja katsella myöhemminkin. Erittäin hienosti ja tyylillä hoidettu ja soitettu keikka. Koko porukka napsahti paikoilleen kuin nyrkki silmään. Kyllä suomesta löytyy mahtavaa soittajaporukkaa. Toivottavasti pääsee näkemään Kuustosta joskus taas ihan livenä. Mies ei ole koskaan pettänyt. Bändi on aina huippusakkia ja biisit kun on hyviä niin avot!

Huvittava oli se juttu siitä vesitaso cessnasta ja taxfree kärryistä. Melkoisia velikultia taitaa olla tuo sakki...
May Your Will Be Done Dear Lord
arvid70
22.05.2007 18:27:20 (muokattu 22.05.2007 18:29:15)
Toi oli todella hienokeikka tosiaan! ei paljo jääkaapille kerinny Kuustonen on muutenki
yks mieli muusikoista!! Yes yes,

Niin ja tietty ne hänen kumppaninsa :)

Ja vielä niin, Hietaniemi o hieno pala, voi jos soinnut siihen sais...
MITÄS MÄ PASKALLA, KU EI OO PELTOOKAAN??
Isodee
23.05.2007 00:01:41
Löysin viime viikolla Sokoksen alelaarista Kaartamon uudemman soolon "näillä main". Hinta 6 euroa. Hienoa musiikkia ja todellakin upeat soundit.
arvid70
25.05.2007 18:17:14
Pakko nostaa ettei mies unohdu, :)
eihän kellään olis soinnutuksia tosiaan kuustosen kipaleisiin ja lähinnä tuo uus hietaniemi kismittää sohvasoittelijaa k ei ite ossoo??

T: Arvid70
MITÄS MÄ PASKALLA, KU EI OO PELTOOKAAN??
texjazz
25.05.2007 23:00:37

Pakko nostaa ettei mies unohdu, :)
eihän kellään olis soinnutuksia tosiaan kuustosen kipaleisiin ja lähinnä tuo uus hietaniemi kismittää sohvasoittelijaa k ei ite ossoo??

T: Arvid70

Linnunradan laidalla-nuottikirja pitäisi olla kirjastoissa. Sisältää Lintuvaaran miehen tuotantoa vuoteen 1995 asti.
texjazz
30.06.2007 15:45:36

Kun tuo Konneveden Häyrylänranta blues jotenkin henkilöityy Kuustoseen, niin kysäisenpä, oletteko käyneet ko. happeningissa? Ensi torstaina 5.7. olisi taas Konneveden aika soida Lännen-Jukkaa, Kuustosta ja kumppaneita.

Ja, öh, onkohan siellä piknik-meininki, so. omat eväät sallittuja tai ainakin harmaalla alueella?
texjazz
19.07.2007 23:58:42

Kolmas glx peräkkäin on jo liikaa, mutta kuitenkin.

Häyrylänrannassa oli leppoisa tunnelma, jossa tälläinen vanhentuvakin viihtyi. Itse Kuustonen heitti myös leppoisan keikan soittaen 90- ja 00-luvun biisejään. Ja juonnot taas sitä mainiota huumorlinjaa.

Käykääpä ihmettelemässä tätä. Mukana myös Anssin isä. http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4+arkisto%2F03817_1
Innostu inhimillisyydestä!
tommijk
25.07.2007 22:45:13
Käykääpä ihmettelemässä tätä. Mukana myös Anssin isä. http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4+arkisto%2F03817_1

Sehän oli tiukkaa meininkiä. Yllättävän jazzahtavaa ja progehtavaa matskua. Tuli mieleen 70-luvun Toto, aina silmälaseja myöten :D
Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa
MK73
25.07.2007 23:29:13
Sehän oli tiukkaa meininkiä. Yllättävän jazzahtavaa ja progehtavaa matskua. Tuli mieleen 70-luvun Toto, aina silmälaseja myöten :D

Jees, ei ollenkaan hullumpaa.
aikavaikea
29.07.2007 15:48:14
Tänään alkaa uusintana TV2:lla Q ja tähdet klo 19:45.

Musiikillisia huippuhetkiä Mikko Kuustosen seurassa viidentoista vuoden takaa. Kirka Babitzin saapuu Mikon vieraaksi kesäiseen Svalvikin huvilaan. Akustisesti sovitettuna kuullaan mm. laulut Rakkauden sain, Kahden Hullun matka, Alku kaiken kauniin ja Daa da daa da. Q ja Tähdet -orkesterissa soittavat Esa Kaartamo, Olli Haavisto, Jari Nieminen, Jarmo Nikku, J-P Virtanen, Pekka Lehti, Kim Lönnholm, Janne Haavisto ja Anssi Nykänen. Ensilähetys 25.10.1992.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Veikko
29.07.2007 20:30:01 (muokattu 29.07.2007 20:37:21)
Heh, olipas nuorennäköisiä kaiffareita. Mikäs kitara mestari Olli Haavistolla mahtoi muuten olla tuossa Abracadabra-piisissä?

P.S. jos jollain on tuo taannoin telkusta tullut Mikko Kuustonen ystävineen Estradilla -ohjelma jonkinlaisena audiovisuaalisena tallenteena niin olisin erittäin kiinnostunut siitä. Jäi meinaan näkemättä silloin. Korvaan luonnollisesti kulut ja vaivat mitä mahdollisista lähetyskuluista yms. muista keertyy.
Only when the last tree has died, the last river has been poisoned, the last fish has been caught, well realize we cant eat money. White Cloud
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)