Aihe: Pain of Salvation
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
kuriken
24.07.2007 14:21:57
Minullekkin se musiikki on tärkeää, mutta lisättäessä loistavaan musiikkiin loistavat sanoitukset, on musiikista saatu nautinto moninkerroin suurempi. Tällöin musiikissa on monia eri kerroksia, joista saa kisejä. Gildenlöwillä on mielestäni todella ajankohtaiset ja syväaatteiset lyriikat, joista minä todellakin tykkään.

Kuinkas moni teistä POS:n ystävistä on hommannut tuon BE dvd:n? Viime yönä taas katselin tuota konserttitaltiointia. Mielestäni tuo on aivan mahtava dvd:nä. Esitys on visuaalisestikkin näyttävä. Gildenlöw vaihtelee puvustustaan kappaleiden mukaan ja muutenkin eläytyy todella syvällisesti musiikkiin. Nämä miehet soittavat joka ikisen nuotin sellaisella tunnelatauksella, että se välittyy katsojille asti. Kyllä harmittaa, ettei tuota enään esitetä missään. Olisin niin mielelläni ollut niiden joukossa, jotka näkivät esityksen livenä. Toisaalta tuo teos on niin syvällinen, etten usko sen auenneen kokonaisuudessaan ensimmäisellä kerralla. Suosittelen dvd:tä kaikille BE-faneille. Ainoa miinus mitä minulla on sanottavaa dvd:stä, on muutamat puuttuvat osuudet, jotka on lisätty studioversioon. Esim. Nihil Morarin lopusta puuttuu muutama pätkä, Iter Impiuksen soolo on hieman erilainen sekä Deus Novan lopun soolo puuttuu. BE on ehdottomasti yksi suosikkiteoksistani.

Imperiumista löytyy arvostelu kyseiselle dvd:lle. http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=3167
Kiksaus
24.07.2007 14:29:22

Minullekkin se musiikki on tärkeää, mutta lisättäessä loistavaan musiikkiin loistavat sanoitukset, on musiikista saatu nautinto moninkerroin suurempi. Tällöin musiikissa on monia eri kerroksia, joista saa kisejä. Gildenlöwillä on mielestäni todella ajankohtaiset ja syväaatteiset lyriikat, joista minä todellakin tykkään.

Kuinkas moni teistä POS:n ystävistä on hommannut tuon BE dvd:n? Viime yönä taas katselin tuota konserttitaltiointia. Mielestäni tuo on aivan mahtava dvd:nä. Esitys on visuaalisestikkin näyttävä. Gildenlöw vaihtelee puvustustaan kappaleiden mukaan ja muutenkin eläytyy todella syvällisesti musiikkiin. Nämä miehet soittavat joka ikisen nuotin sellaisella tunnelatauksella, että se välittyy katsojille asti. Kyllä harmittaa, ettei tuota enään esitetä missään. Olisin niin mielelläni ollut niiden joukossa, jotka näkivät esityksen livenä. Toisaalta tuo teos on niin syvällinen, etten usko sen auenneen kokonaisuudessaan ensimmäisellä kerralla. Suosittelen dvd:tä kaikille BE-faneille. Ainoa miinus mitä minulla on sanottavaa dvd:stä, on muutamat puuttuvat osuudet, jotka on lisätty studioversioon. Esim. Nihil Morarin lopusta puuttuu muutama pätkä, Iter Impiuksen soolo on hieman erilainen sekä Deus Novan lopun soolo puuttuu. BE on ehdottomasti yksi suosikkiteoksistani.

Imperiumista löytyy arvostelu kyseiselle dvd:lle. http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=3167

Muuten ihan hyvä devari, mut en tykkää niistä muista kuvista mitä siihen on leikattu väliin. Olis voinu olla sellanen optio, että voi keikan kattoa ilman niitä. Niin ja jotain muita biisejäkin olis voinu olla esim.extroissa. Käsittääkseni PoSin ainoa dvd. Haluaisin nähdä muitakin biisejä dvd:llä. Remedy Lane olis herkkua.
Mikko L
25.07.2007 15:02:03

Muuten ihan hyvä devari, mut en tykkää niistä muista kuvista mitä siihen on leikattu väliin. Olis voinu olla sellanen optio, että voi keikan kattoa ilman niitä. Niin ja jotain muita biisejäkin olis voinu olla esim.extroissa. Käsittääkseni PoSin ainoa dvd. Haluaisin nähdä muitakin biisejä dvd:llä. Remedy Lane olis herkkua.

Ois kannattanu olla keikalla prkl... siellä soi Remedy Lanen kaikki hitit... :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Van Hannes
25.07.2007 15:15:27
Niinpä. Ja soi siellä muitakin hyviä kappaleita, ainiin ei heillä ole huonoja kappaleita (paitsi uusimman levyn kappaleita en kommentoi).
"There Can Be Only One Hannes"
Late_
25.07.2007 16:11:39
PoSiltahan tulee se uus DVD ulos "tässä joskus." Amsterdamin keikalta se kuitenkin kuvattiin, joten luvassa on hyvin pitkälti tuo sama setti minkä Suomessa soittivat. Daniel kyllä mainitsi, että voisivat tehdä koosteen useammasta keikasta tai muuten vaan hieman erilaisen DVDn. Saapa nährä.
jigsore
25.07.2007 17:27:54

Heh Jani alkanu mun tekstejä seuraamaan. :)

Heh, juum :)

POSista sen verran että helvetin kova bändi ja kaikee, mut joku siinä vaan jää uupumaan. Keikalla kuultu rankkisversio Iter Impiuksesta sai ottamaan Be:n tarkempaan syyniin ja suosikiksi on noussut se levy.
Ebb: 01 02 03
Davos
25.07.2007 17:29:39
Heh, juum :)

POSista sen verran että helvetin kova bändi ja kaikee, mut joku siinä vaan jää uupumaan. Keikalla kuultu rankkisversio Iter Impiuksesta sai ottamaan Be:n tarkempaan syyniin ja suosikiksi on noussut se levy.

Keikalla ei kuultu Iter Impiusta, jos puhut Nosturista.
kuriken
25.07.2007 18:06:54 (muokattu 25.07.2007 18:08:36)
Keikalla ei kuultu Iter Impiusta, jos puhut Nosturista.

Nosturissa ainoa BE -biisi oli Diffidentia. Rankempi versio kuin levyllä ja ilman orkesteria. m/ tarkoitti varmaan tätä?

Oli hyvä keikka.
jigsore
25.07.2007 18:34:33

Nosturissa ainoa BE -biisi oli Diffidentia. Rankempi versio kuin levyllä ja ilman orkesteria. m/ tarkoitti varmaan tätä?

Jeppis, tuota tietty tarkoitin. Jotenkin kuulosti vaisulta levyversio keikan jälkeen, vaikka onkin orkestrat mukana.
Ebb: 01 02 03
Kiksaus
26.07.2007 01:47:32

Ois kannattanu olla keikalla prkl... siellä soi Remedy Lanen kaikki hitit... :)

Olin kyllä keikalla. Sanoinkin, että haluaisin nähdä niitä biisejä DVD:llä. Eikä ees soinu kaikkia hittejä. Soittiko ne Remedy Lanen(sen biisin)? En muista itse....
Van Hannes
26.07.2007 08:14:10
Olin kyllä keikalla. Sanoinkin, että haluaisin nähdä niitä biisejä DVD:llä. Eikä ees soinu kaikkia hittejä. Soittiko ne Remedy Lanen(sen biisin)? En muista itse....

Enpä muista minäkään. Ostin sen vasta keikan jälkeen.
Mikko L
26.07.2007 14:57:35

Ei kai ne Remedy Lane -biisiä soittais.. konemusiikkia. Possilla ei ehkä ole ihan maailman parhaiten loppuun asti suunniteltua se juttu mutta onko se sitten juurikin se mikä siinä viehättää. En tiiä. Enimmäkseen arvostus nousee Gildenlöwin tulkinnalle, sitä kyllä jaksaa kuunnella. Rumpali ei mun mielestä oo mikään erikoinen että ymmärrän miksi m/ ei välttis lämpene.
Van Hannes
26.07.2007 15:11:16 (muokattu 26.07.2007 15:26:56)
Rumpali ei mun mielestä oo mikään erikoinen.

Jaahas no kuunteles Fandango. Toi lähti pois kyllä jokin aika sitte ja PoS etsiikin just uutta rumpalia.

E: siis Rope Ends.
Davos
26.07.2007 16:11:37
Jaahas no kuunteles Fandango. Toi lähti pois kyllä jokin aika sitte ja PoS etsiikin just uutta rumpalia.

E: siis Rope Ends.

Kyllähän tuo Johan Langell on aikanaan tahkonnut narulle aika mahdottomia ralleja, mm. Handful of Nothing, ja oikeastaan koko One Hour By the Concrete Lake-albumi.
Late_
26.07.2007 18:23:30
Ei kai ne Remedy Lane -biisiä soittais.. konemusiikkia.

Remedy Lanea soittivat itse asiassa useastikin eräänlaisena introna keikoilla.
Kiksaus
26.07.2007 21:22:22

Ei kai ne Remedy Lane -biisiä soittais.. konemusiikkia.

Sori siis tarkoitin sitä vikaa biisiä eli Beyond the pale. Mul on vaan jääny se niin pahasti mieleen se kohta missä Daniel laulaa "remedy lane".
Van Hannes
27.07.2007 08:15:06 (muokattu 27.07.2007 08:15:19)
Sori siis tarkoitin sitä vikaa biisiä eli Beyond the pale. Mul on vaan jääny se niin pahasti mieleen se kohta missä Daniel laulaa "remedy lane".

Sama homma täälläkin.

E. turha viesti
Mikko L
31.07.2007 16:46:27

Juu se vika piisi on kyl aivan uskomattoman hyvä RL:llä. Ja on se handfulli ihan hieno rumpujuttu mut on niin paljon bändejä joissa koko ajan pääsee keskittymään mitä kreisiä se rumpali tekee että en nostais tätä POS rumpalia korkealle arvostuksessa. Ja tän vuoden tuo rumpali vielä on loppuun asti.
Davos
01.08.2007 09:02:03
Juu se vika piisi on kyl aivan uskomattoman hyvä RL:llä. Ja on se handfulli ihan hieno rumpujuttu mut on niin paljon bändejä joissa koko ajan pääsee keskittymään mitä kreisiä se rumpali tekee että en nostais tätä POS rumpalia korkealle arvostuksessa. Ja tän vuoden tuo rumpali vielä on loppuun asti.

Sehän Langellissa on siistiä, että kaveri vetää hienoja ja musiikkia tukevia juttuja, eikä niinkään mitään showoffia että "tsekatkaas tää seuraava likki". Itse pidän Langellia kyllä yhtenä parhaista progerock/metal-rumpaleista. Lisäksi kun Langell on keksinyt käyttää musassa muutakin kuin Portnoyfillejä joka paikassa, niin se luo aina vähän makua musiikkiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)