Aihe: soittaessa hyvä ääni, äänite täyttä skeidaa :(
1
Synth
25.07.2007 00:48:51
Kiinteän äänikortin kautta aloitin äänittelemään, liitin synan koneeni linjatuloon ja sehän soi nätisti tietokoneen kaiuttimista. Myös äänitysvaiheessa se kuulosti hyvälaatuiselta mutta sitten tuli aika tarkastella äänitettä, KAS, kohisevaa paskaa.. mikkitulon kautta sama homma!

Kokeilin sekä Adopella että Sonarilla. Asetuksista en tosin tajua mitään mutta kaveri koitti omalla yhtä vanhalla tietokoneella mikkitulosta samaiseen softaan ja kohina tasan nolla.

Missä vika?

PS.

Tiedän kyllä että kun hommaan sen sadan tuhannen euron firewire kortin niin elämä on huomattavasti helpompaa äänityspuitteista aina naisasioihin saakka mutta tällä budjetilla nyt unohdamme sen vaihtoehdon. Se, mitä kaverit tekevät tuon 3,6mm mikkitulon kautta, riittää minun laatuvaatimuksiini tässä harrastuksessa ja tuo äänikortti ilmeisesti ryppyilee nyt tai sitten pitäisi kajota softan asetuksiin??
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Säätäjä
25.07.2007 02:25:29
Missä vika?

Siinä äänikortissa todennäköisesti. Aika edukkaasti saa riittävän hyviä äänikortteja nykyään. Et kauppaan vaan.
Lainarahalla saa ja vuokrahevosella pääsee
Juntunen
25.07.2007 09:50:15

Siinä äänikortissa todennäköisesti. Aika edukkaasti saa riittävän hyviä äänikortteja nykyään. Et kauppaan vaan.

Näinpä. Laita joku halpa USB-interface vaikka. Esim M-audiolta löytyy.
keyboardplayer
25.07.2007 13:11:03

Kiinteän äänikortin kautta aloitin äänittelemään, liitin synan koneeni linjatuloon ja sehän soi nätisti tietokoneen kaiuttimista. Myös äänitysvaiheessa se kuulosti hyvälaatuiselta mutta sitten tuli aika tarkastella äänitettä, KAS, kohisevaa paskaa.. mikkitulon kautta sama homma!

Kokeilin sekä Adopella että Sonarilla. Asetuksista en tosin tajua mitään mutta kaveri koitti omalla yhtä vanhalla tietokoneella mikkitulosta samaiseen softaan ja kohina tasan nolla.

Särkeekö se? Ei tulis mieleen ku kattoo windowsin mikserin äänitysvoimakkuus.
Juntunen
25.07.2007 14:43:36

Minkälaista tuo "kohiseva paska" oli? Särkikö se vai?

Tuliko synasoundia ollenkaan narulle vai pelkkää kohinaa?

Miltä wavi näytti? Oliko ylhäältä alas asti täyttä mustaa säröoopperaa?

Veikkaisin näin silmät ummessa, että sisääntulovoimakkuudet on ollu liian isolla. Säädä line-innin herkkyyttä vähemmälle windowsin ääniasetuksista, kohdasta nauhoitus.
Synth
27.07.2007 01:22:09
Minkälaista tuo "kohiseva paska" oli? Särkikö se vai?

Tuliko synasoundia ollenkaan narulle vai pelkkää kohinaa?

Miltä wavi näytti? Oliko ylhäältä alas asti täyttä mustaa säröoopperaa?

Veikkaisin näin silmät ummessa, että sisääntulovoimakkuudet on ollu liian isolla. Säädä line-innin herkkyyttä vähemmälle windowsin ääniasetuksista, kohdasta nauhoitus.

Sääsin puoliväliin eikä auttanut...
Eli siis särkee julmetusti!
Synan soundia tuli... tosin volumit joutu laittaan aika voimakkaalle, mutta silti soi kaiuttimista hyvin. Wavi tuli pieneksi taikka päästä päähän yltäväksi aaltoiluksi, sen mukaan miten sitä nauhoituskohdan linjatuloa säädin, mutta särki yhtä pahasti. Menee kai äänikortin hankkimiseksi? :(
Chade Fallstar
27.07.2007 01:35:29
Jos ääni menee särölle niin pienennä synasta lähtevän äänen tasoa.
Antti1
27.07.2007 07:39:25
Jos ääni menee särölle niin pienennä synasta lähtevän äänen tasoa.

Ennemminkin äänikortin linjatulon gainia pienemmälle, koska se todennäköisesti lisää kohinaa enempi mukaan. Saa sitten kuumempaa signaalia muuntimille, jonka jälkeen ääntä ei tarvitse enää vahvistella hirveästi.
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Chade Fallstar
27.07.2007 15:58:27
Funtsailin hirveästi kysyjän kalustosta erikoisemmin tietämättä että jos käytössä on joku integroitu äänikortti ja sitä sisääntulon herkkyyttä ruuvataan windowsin tai jonku softan sisääntulosta niin eihän se mitään auta.
Eli siis _analogista_ linjatulon gainin säätöä _ei ole_.
Joten jos syna tuuttaa liian voimakasta signaalia niin säröllehän se menee.

Integroitujen kanssa vaatiii muutenkin sen verran huumorintajua että mä oon siihen liian tosikko.
Synth
27.07.2007 18:40:56
Funtsailin hirveästi kysyjän kalustosta erikoisemmin tietämättä että jos käytössä on joku integroitu äänikortti ja sitä sisääntulon herkkyyttä ruuvataan windowsin tai jonku softan sisääntulosta niin eihän se mitään auta.

Integroitujen kanssa vaatiii muutenkin sen verran huumorintajua että mä oon siihen liian tosikko.

Jos säädän pienemmälle, ei kuulu! Kaiuttimistaki joudun laittaa volat kaakkoon että saan selvää ja softa ottaa miltei enää sen kohinan.
-septimisti-
27.07.2007 23:56:29 (muokattu 27.07.2007 23:59:00)

Hmm. Siis ongelma oli käsittääkseni sellainen, että nimenomaan vain nauhoittaessa tulee sitä rätinää. Ennen ja jälkeen nauhoituksen (jä käsittääkseni myös nauhoituksen aikana!?) syntikka toistuu kirkkaan kuulaana suoramonitoroinnin kautta. Tämä viittaisi vahvasti siihen, ettei syypäänä ole synan volume.

Mun mielestä tämä haiskahtaisi siltä, että siellä on nyt jossain joku "GigaBassBooster4000(tm) for recording tiny webcam microphones through line-in input" -tyyppinen taikanappi pohjassa.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Synth
29.07.2007 01:28:05
Hmm. Siis ongelma oli käsittääkseni sellainen, että nimenomaan vain nauhoittaessa tulee sitä rätinää. Ennen ja jälkeen nauhoituksen (jä käsittääkseni myös nauhoituksen aikana!?) syntikka toistuu kirkkaan kuulaana suoramonitoroinnin kautta. Tämä viittaisi vahvasti siihen, ettei syypäänä ole synan volume.

Mun mielestä tämä haiskahtaisi siltä, että siellä on nyt jossain joku "GigaBassBooster4000(tm) for recording tiny webcam microphones through line-in input" -tyyppinen taikanappi pohjassa.

Lähdenkö etsimään sitä äänikortin ajureista vai äänityssoftasta???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)